Με έγκριση για χρήση βιοκαυσίμου τρακτέρ, αλωνιστικές και ενσιρωτικές της Claas

Κοινοποίηση:

του Βασίλειου Σοφού

Το υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO) θα είναι στο εξής το πλέον το καύσιμο που θα μπορούν εναλλακτικά οι ιδιοκτήτες των υψηλού κυβισμού μηχανημάτων της Claas να χρησιμοποιούν, με τα τρακτέρ, τις αλωνιστικές και τις ενσιρωτικές με Stage V κινητήρα να έρχονται ήδη από τον Οκτώβριο του 2023 εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο καύσιμο, εκ του εργοστασίου.

Έγκριση για καύσιμο HVO και αρχική εργοστασιακή πλήρωση σε τρακτέρ, θεριζοαλωνιστικές μηχανές και ενσιρωτικές μηχανές ανακοινώνει η Claas, η οποία αποφάσισε πως αυτή είναι καλύτερη «μέση» λύση για τα γεωργικά μηχανήματα τώρα και στο μέλλον. Από την 1η Οκτωβρίου 2023, όλα τα γεωργικά μηχανήματα της Claas που πληρούν το τελευταίο πρότυπο εκπομπών θα εγκρίνονται για λειτουργία με υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια (HVO). Επιπλέον, τα μηχανήματα θα γεμίζουν με το βιώσιμο αυτό καύσιμο πριν φύγουν από τις πύλες των εργοστασίων στο Harsewinkel και στο Le Mans.

«Δεν υπάρχουν πραγματικές εναλλακτικές λύσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για γεωργικά μηχανήματα υψηλών επιδόσεων στο ορατό μέλλον. Χρειαζόμαστε λοιπόν λύσεις που να μειώνουν τις εκπομπές ορυκτών καυσίμων που σχετίζονται με αυτό το είδος κίνησης, χωρίς όμως να έχουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος κατασκευής, την κατανάλωση, το βάρος και την αντοχή. Τα υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια αποτελούν ιδανική επιλογή, επειδή υπάρχουν ήδη και οι θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους είναι άμεσα εμφανείς, δηλώνει ο Martin von Hoyningen-Huene, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος BU Tractor.

Ενώ η κίνηση με μπαταρία προσφέρει πλεονεκτήματα για χαμηλές αποδόσεις κινητήρα, η τεχνολογία αυτή φτάνει στα όριά της με την αύξηση των απαιτήσεων ισχύος και ενέργειας. Μια χορτοκοπτική μηχανή Jaguar με ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να έχει τουλάχιστον διπλάσιο μέγεθος και βάρος από ένα σημερινό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υγρό καύσιμο για να επιτύχει συγκρίσιμες επιδόσεις και αυτονομία. Αυτή είναι η θέση της Claas, η οποία εδώ και αρκετό καιρό έχει υιοθετήσει μια ανοικτή προσέγγιση της τεχνολογίας, με το σκεπτικό ότι «η ολοκληρωμένη απολιγνιτοποίηση του γεωργικού τομέα απαιτεί να εξεταστεί η διαθεσιμότητα και η οικονομική αποτελεσματικότητα ενός ευρέος φάσματος λύσεων. εξηγεί ο Patrick Ahlbrand, Product Strategy της CLAAS».

«Στο μέλλον, οι ηλεκτροκίνητες μονάδες με μπαταρίες θα προσφέρουν μια κατάλληλη εναλλακτική λύση για τις δημοτικές εργασίες, τις ελαφρές εργασίες πεδίου και τις εφαρμογές μέσα και γύρω από μια αγροτική αυλή. Ωστόσο, για τα μηχανήματα συγκομιδής και τους μεγάλους ελκυστήρες άνω των 150 ίππων, δεν υπάρχει ρεαλιστική και οικονομική εναλλακτική λύση για τα βιώσιμα υγρά καύσιμα μακροπρόθεσμα», αναφέρει η εταιρεία. Επιπλέον, πριν φύγουν από το εργοστάσιο, όλα τα μηχανήματα θα γεμίζουν με αυτό το καύσιμο, το οποίο είναι έως και 90% κλιματικά ουδέτερο. Το μέτρο αυτό θα εξοικονομεί 2500 τόνους CO2 ετησίως, επιτρέποντας και στα δύο εργοστάσια να συμβάλουν ενεργά στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής από τώρα.

Πλήρως αναμίξιμο και άμεσα διαθέσιμο χωρίς τεχνικές τροποποιήσεις ή πρόσθετο κόστος

Η χρήση HVO προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με άλλες τεχνολογίες και καύσιμα. Δεν υπάρχει ανάγκη αναβάθμισης ή αντικατάστασης των μηχανημάτων Stage V. Μπορούν απλά να γεμίσουν με HVO και στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν ακριβώς όπως πριν, ακόμη και με πετρέλαιο, χωρίς περιορισμούς.

Ταυτόχρονα, οι υπάρχουσες δεξαμενές καυσίμων των γεωργικών εκμεταλλεύσεων μπορούν να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται χωρίς να απαιτείται τροποποίηση, γεγονός για το οποίο οι αγρότες και οι εργολάβοι είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι. Δεν υπάρχουν αξιοσημείωτες απώλειες όσον αφορά την απόδοση, τη διάρκεια λειτουργίας, τη φθορά ή την αντοχή. Το HVO μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθαρή του μορφή (HVO100) ή ως καύσιμο drop-in αναμεμειγμένο σε οποιαδήποτε αναλογία με συμβατικό πετρέλαιο.

Κατά τη χρήση του HVO100, οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν έως και 90% σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής σε σύγκριση με το ορυκτό καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα, εκπέμπονται λιγότερα οξείδια του αζώτου και σωματίδια κατά την καύση. Τέλος, δεδομένου ότι το καύσιμο παρασκευάζεται κυρίως από απόβλητα και υπολείμματα, δεν χρειάζεται να παραχθούν πρόσθετα φυτικά έλαια, γεγονός που ελαχιστοποιεί τον ανταγωνισμό με τα τρόφιμα.

Ήδη διαθέσιμο αλλά όχι σε όλες τις χώρες προς το παρόν

Το HVO αποτελείται κυρίως από απόβλητα και υπολείμματα, συμπεριλαμβανομένων των χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων και ζωικών λιπών, μαζί με φυτικά έλαια. Σε μεταγενέστερες διεργασίες παραγωγής, οι βιογενείς πρώτες ύλες μετατρέπονται σε υδρογονάνθρακες σε αντίδραση με μικρή ποσότητα υδρογόνου (υδρογόνωση). Η διαδικασία αυτή τροποποιεί τα χαρακτηριστικά των φυτικών ελαίων ώστε να μοιάζουν με ορυκτά καύσιμα, επιτρέποντας τη χρήση τους ως υποκατάστατο του πετρελαίου σε μηχανήματα εργασίας.

Σε πολλές χώρες το καύσιμο είναι ήδη ευρέως διαθέσιμο στα πρατήρια καυσίμων, είτε με τη μορφή καθαρού HVO100 είτε αναμεμειγμένο με συμβατικό πετρέλαιο. Αντίθετα, σε ορισμένες χώρες, το HVO100 μπορεί να πωλείται μόνο μέσω κλειστών ομάδων χρηστών, όπως τα πρατήρια καυσίμων εταιρειών. Ωστόσο, οι διεθνείς προσπάθειες δείχνουν ότι το HVO100 θα είναι σύντομα διαθέσιμο διεθνώς σύμφωνα με το πρότυπο καυσίμου DIN EN 15940 (παραφινικό πετρέλαιο από σύνθεση ή υδρογονοεπεξεργασία).

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

«Χρονιά των αλωνιστικών AF» το 2024 για την Case ΙΗ σε Ευρώπη και Αμερική

Η Case παρουσιάζει τις σειρές αλωνιστικών Axial-Flow 160 και 260, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες για τη συγκομιδή του 2025. Το λανσάρισμα αυτό ακολουθεί την επιτυχημένη προεπισκόπηση αυτών των μοντέλων στην Agritechnica 2023. Κοιτάζοντας μπροστά, η Case IH θα επεκτείνει περαιτέρω τη σειρά AF Series με πρόσθετα μοντέλα που θα παρουσιαστούν αργότερα μέσα στη χρονιά.

Η Grimme αναβαθμίζει την αυτοκινούμενη REXOR 6300 με καινοτόμες προσθήκες

Η τελευταία γενιά της έξι σειρών μηχανής τεύτλων REXOR 6300 με χωρητικότητα 45 m³ είναι εξοπλισμένη με την τελευταία γενιά καμπίνας, με βοηθητική μονάδα ελέγχου IBX 200 ISOBUS αριστερό υποβραχιόνιο της καμπίνας, ενώ ο κινητήρας έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη συντήρηση και προσβασιμότητα.

Προτεινόμενα

Σε ανοικτή επικοινωνία με τον χειριστή οι καμπίνες του μέλλοντος από την Claas

Η εταιρεία σχεδιάζει την καμπίνα του μέλλοντος για τρακτέρ και μηχανήματα συγκομιδής όπως αποδεικνύεται από τα πρότζεκτ που παρουσιάστηκαν στην Agritechnica 2023, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Καινοτομίας, Cab 4.0 και Cab10 Future, δύο προοπτικές για το πώς θα εργάζονται οι άνθρωποι στην ύπαιθρο αύριο.

Vestrum 120 ActiveDrive 8 με φορτωτή Τ και Farmlift 742 στην DLG-Feldtage 2024

Τα τηλεσκοπικά Farmlift είναι πλέον ριζικά αναβαθμισμένα, ενώ η αυξημένη απόδοση του Vestrum 120 ActiveDrive 8 με τον εμπρόσθιο φορτωτή της σειράς T αποτελεί πακέτο αποδοτικό, αφού τρακτέρ και βραχίονας αλληλοβοηθούνται, για να προσφερθεί 35% μεγαλύτερη ανυψωτική ισχύς.

Ισχυρότερα και πιο άνετα τα νέα τηλεσκοπικά Scorpion 3 και 4 τόνων της Claas

Η Claas παρουσίασε πέντε νέους τηλεσκοπικούς φορτωτές Scorpion στην κατηγορία των 3 και 4 τόνων. Τα μοντέλα αυτά διαθέτουν σημαντικές βελτιώσεις στην άνεση καθώς και βελτιωμένη σταθερότητα και μεγαλύτερη ανυψωτική ικανότητα.

Υπό την ομπρέλα των αυτοματισμών AEF οι AgXeed, Amazone και Claas

Η ομάδα 3A (ADVANCED AUTOMATION & AUTONOMY) βρίσκεται σε ανοικτή ανταλλαγή απόψεων με άλλους κατασκευαστές καθώς και με το πρόγραμμα πιστοποίησης AEF (Agricultural Industry Electronics Foundation). Αυτό σηματοδοτεί μια τυποποίηση στον τρόπο λειτουργίας πολλών αυτοματισμών αγροτικών μηχανημάτων, που θα λειτουργούν με τρόπο ευθυγραμμισμένο με όσα ορίζει η πιστοποίηση AEF.