Εναλλακτική κινητικότητα σε οπωρώνες και αμπελώνες με το ηλεκτρικό Fendt e100 V Vario

Κοινοποίηση:

του Βασίλειου Σόφου

Με στόχο τη μείωση των εκπομπών, οι προσπάθειες της Fendt απέδωσαν καρπούς, αφού το Fendt e100 V Vario είναι το τελικό προϊόν που θα παραχθεί από την εταιρεία, έτοιμο να προωθήσει τη βιωσιμότητα.

Η Fendt παρουσιάζει το Fendt e100 V Vario, ένα ηλεκτροκίνητο τρακτέρ στενού μετατρόχιου με μπαταρία για εξειδικευμένες εφαρμογές. Το ελαφρύ και συμπαγές τρακτέρ των 55 kW λειτουργεί με τα υπάρχοντα εργαλεία και διαθέτει την αρχιτεκτονική συστήματος FendtONE που αναπτύσσεται μαζί με το μηχάνημα.

Το Fendt e100 V Vario προορίζεται για χρήση σε κλειστούς χώρους, όπως τα θερμοκήπια, αλλά και σε στενά σημεία οπωρώνων και αμπελώνων. Το σύστημα κίνησης του Fendt e107 V Vario αποτελείται από την μπαταρία με έναν ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων Fendt Vario. Το μέγιστο εύρος ισχύος είναι 50 kW (68 ίπποι) στη λειτουργία Eco driving mode σύμφωνα με την ECE R85. Στη λειτουργία οδήγησης Dynamic είναι διαθέσιμα έως 55 kW (75 ίπποι), ενώ στη μέγιστη ισχύ κίνησης το μηχάνημα παρέχει σύντομα έως 66 kW (90 ίππους) στη λειτουργία Dynamic+. Το μοντέλο διατίθεται στις εκδόσεις Profi και Profi+. Το ηλεκτροκίνητο τρακτέρ λειτουργεί επίσης πιο αθόρυβα από τα μηχανήματα με συμβατικό κινητήρα πετρελαίου, όπως είναι αναμενόμενο. Αυτό παρατείνει το χρόνο λειτουργίας σε περιοχές με ευαισθησία στο θόρυβο, όπως κατοικημένες περιοχές ή αστικά πάρκα. Εγκεκριμένο για ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα, το τρακτέρ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για μεταφορές μικρών αποστάσεων σε δήμους και αγροκτήματα.

Γρήγορη και εύκολη επαναφόρτιση χωρίς πρόσθετη επένδυση

Οι πρίζες ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (υπερφορτιστές) δεν έχουν ακόμη διαδοθεί ευρέως στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις και στον δημοτικό τομέα. Γι’ αυτό το λόγο το Fendt e107 V Vario είναι εξοπλισμένο με πρίζα CCS2. Αυτή αντιστοιχεί στο πρότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μια πρίζα τύπου 2 επιτρέπει τη φόρτιση μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος έως 22 kW. Αυτά μπορούν να διατεθουν σε εμπορικά διαθέσιμα wall boxes ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Ομοίως, το Fendt e107 V Vario μπορεί να φορτίσει μέσω της ευρέως χρησιμοποιούμενης βιομηχανικής πρίζας 32Α σε συνδυασμό με έναν φορτιστή κινητού 22 kW. Με αυτή την ισχύ φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε 5 ώρες. Η ταχεία φόρτιση DC με ισχύ φόρτισης έως 80 kW είναι δυνατή μέσω μιας πρίζας CCS. Η μπαταρία φορτίζει από το 20% έως το 80% μέσα σε περίπου 45 λεπτά και είναι ξανά έτοιμη για χρήση το συντομότερο δυνατό. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν το αντίστοιχο σύστημα φόρτισης ανάλογα με την τοπική υποδομή.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαρτίου 2024

Αποδοτική χρήση ενέργειας

Σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο ηλεκτροκινητήρας επιτυγχάνει υψηλότερο βαθμό απόδοσης, καθώς υπάρχουν σημαντικά λιγότερες απώλειες λόγω της απορριπτόμενης θερμότητας, για παράδειγμα. Ως εκ τούτου, η παρεχόμενη ενέργεια αξιοποιείται πολύ καλύτερα. Σύμφωνα με την προσέγγιση της βιώσιμης ανάπτυξης, το Fendt e107 V Vario διαθέτει πολυάριθμες λειτουργίες και τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τη διαθέσιμη ενέργεια όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Το τρακτέρ είναι εξοπλισμένο με λειτουργία Start/Stop. Αυτό μειώνει αισθητά την κατανάλωση ενέργειας και τον αριθμό των ωρών λειτουργίας του. Η ενέργεια ανακτάται επίσης μέσω της αναγέννησης.

Επιπλέον, ένας ποδοδιακόπτης μπορεί να αυξήσει το επίπεδο αναγέννησης. Συνολικά, διατίθενται τρεις τρόποι λειτουργίας – Eco, Dynamic και Dynamic+ – για να προσαρμόζεται η χρήση ενέργειας ανάλογα με την εφαρμογή εργασίας.

Συμβατό με όλα τα κοινά εξαρτήματα

Κατά την ανάπτυξη του τρακτέρ, η έμφαση δόθηκε στους παράγοντες της βιωσιμότητας και της πρακτικότητας. Ως εκ τούτου, οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις και οι δήμοι μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα εργαλεία τους με αυτόν το τρακτέρ. Υπάρχουν τρεις πλήρως εξοπλισμένα σημεία προσάρτησης και έως και έξι ανεξάρτητες υδραυλικές βαλβίδες στο κέντρο, καθώς και τέσσερις υδραυλικές βαλβίδες στο πίσω μέρος. Για τις υδραυλικές συνδέσεις διατίθενται προαιρετικά σύνδεσμοι επίπεδης στεγανοποίησης, οι οποίοι αποτρέπουν τυχόν διαρροές και συνεπώς τη μόλυνση του λαδιού.

Επιπλέον, είναι δυνατή η χρήση βιοϋδραυλικού λαδιού. Ως συνήθως, τα εργαλεία μπορούν επίσης να κινούνται μέσω του μπροστινού ή του πίσω PTO. Με τον τρόπο αυτό γίνεται η καλύτερη δυνατή χρήση των χώρων προσάρτησης στο πίσω μέρος, στην περιοχή μεταξύ των αξόνων και στο μπροστινό μέρος. Επιπλέον, το μηχάνημα διαθέτει χειριστήριο για το πίσω ηλεκτροκίνητο ανυψωτικό. Οι λειτουργίες ISOBUS συμμορφώνονται με το πρότυπο ISO11783. Επιτρέπουν τη λειτουργία συμβατών εργαλείων μέσω του τερματικού της Fendt και των χειριστηρίων FendtONE.

Άφθονος χώρος στην καμπίνα Fendt comfort

«Η δοκιμασμένη καμπίνα Comfort της Fendt συνδυάζει υψηλή ασφάλεια εργασίας με την καλύτερη ορστότητα, άνεση και εργονομία», σημειώνει η εταιρεία. Η καμπίνα 4 πυλώνων του Fendt e107 V Vario προσφέρει άφθονο χώρο για το κεφάλι και η μεγάλη πόρτα διευκολύνει την είσοδο. Η εξάτμιση είναι απούσα από το ηλεκτρονικό τρακτέρ, εξασφαλίζοντας έτσι ακόμη καλύτερη ορατότητα σε όλους τους χώρους. Η καμπίνα μπορεί να προθερμανθεί χάρη στη θερμική διαχείριση. Αυτό σημαίνει ότι η εργασία ξεκινά σε ευχάριστη θερμοκρασία.

Ένα θερμαινόμενο πατάκι δαπέδου και θερμαινόμενα καθίσματα αυξάνουν την άνεση εργασίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ τα θερμαινόμενα μπροστινά και πίσω παράθυρα παρέχουν βέλτιστη ορατότητα ακόμη και σε χιόνι και παγετό. Για το καλοκαίρι, το τρακτέρ διαθέτει στάνταρ αυτόματο κλιματισμό. Στη βασική της ρύθμιση, η καμπίνα πληροί όλες τις προδιαγραφές μιας καμπίνας με κατηγορία προστασίας 2, αλλά το σύστημα φίλτρων μπορεί επίσης να αναβαθμιστεί στην κατηγορία προστασίας 4 σύμφωνα με το πρότυπο EN15695 της ΕΕ, με προστασία από τη σκόνη, τα υγρά λιπάσματα και τους ατμούς. Το φιλτράρισμα του αέρα της καμπίνας για την κατηγορία προστασίας 4 διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο. Αυτό σημαίνει ότι το Fendt e107 V Vario πληροί όλες τις απαιτήσεις για τις εργασίες φυτοπροστασίας και προστατεύεται και ο οδηγός.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ

Με βραβείο σχεδιασμού Red Dot πλέον η ναυαρχίδα MF 9S από την Massey Ferguson

Η ναυαρχίδα MF 9S στέφεται νικητής στα βραβεία σχεδιασμού της κατηγορίας από το θεσμό Red Dot, με τη διεθνή επιτροπή να απονέμει το βραβείο κυρίως για την καινοτόμο λύση Protect-U και της καμπίνας, στοιχεία που ξεχώρισαν και στη σειρά 8S.

Προτεινόμενα