Η αγορά ζητά 60% οριζόντια επιδότηση για τρακτέρ στα επόμενα Σχέδια Βελτίωσης

Κοινοποίηση:

του Γιώργου Κοντονή

Σε ένα πρόγραµµα µακριά από τις παθογένειες των περασµένων προκηρύξεων και αυξηµένης επιδότησης για τρακτέρ-παρελκόµενα προσβλέπουν ενόψει των Σχεδίων Βελτίωσης 2026 οι παραγωγοί και η αγορά µηχανηµάτων.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Απριλίου

Προσιτά πολυεργαλεία

Σύµφωνα µε τον µέχρι σήµερα σχεδιασµό του Μέτρου, οι διαχειριστικές αρχές προγραµµατίζουν να εκδώσουν την πρόσκληση πρώτη φορά µε δύο τάξεις ποσοστών ενίσχυσης ανάλογα τη δαπάνη και όχι την Περιφέρεια, µε τα τρακτέρ και τα παρελκόµενα να είναι στην χαµηλότερη τάξη, δηλαδή στο 50% (συν 10% µόνο για νέους αγρότες). Αυτό είναι κάτι που πλέον είναι πολύ πιθανό να αλλάξει µετά και τις αξεπέραστες δυσκολίες που σηµειώνεται στην υλοποίηση της πρόσκλησης του 2022, λόγω της αδυναµίας περάτωσης των κτιριακών επενδύσεων. Άλλωστε, στις περασµένες προσκλήσεις Σχεδίων Βελτίωσης (2017, 2022) τα τρακτέρ απολάµβαναν επιδότηση 60% στις περιπτώσεις νέων αγροτών και κατοίκων σε ορεινές περιοχές, δηλαδή µία πολύ µεγάλη µερίδα δικαιούχων.

Αυτό που τώρα εξετάζεται είναι να ανέλθουν οι επενδύσεις αυτές σε ένα ενιαίο ποσοστό 60% και όχι µόνο για νέους αγρότες όπως προς το παρόν προβλέπεται. Άλλωστε εκτός απροόπτου δεν θα υπάρχει δυνατότητα ενίσχυσης του πρωτογενή τοµέα από τον νέο Αναπτυξιακό Νόµο και ως εκ τούτου τα Σχέδια Βελτίωσης είναι το µόνο πρόγραµµα που µπορεί να βοηθήσει σοβαρά την εκµηχάνιση του αγροτικού τοµέα.

Πέρα από το ποσοστό ενίσχυσης ανησυχία έχει προκαλέσει και ο πολύ µικρός προϋπολογισµός του Μέτρου, που έχει τεθεί στα 145 εκατ. ευρώ, και µπορεί να εξυπηρετήσει πάνω-κάτω 3.500 επενδυτικά σχέδια. Άτυπα τουλάχιστον, οι διαχειριστικές αρχές έχουν διαµηνύσει προς ανθρώπους της αγοράς µηχανηµάτων πως θα υπάρξει υπερδέσµευση, ωστόσο πρόκειται για µία σαφέστατη υποβάθµιση του Μέτρου όπου το 2017 προέβλεψε εντάξεις άνω των 600 εκατ. ευρώ. Παράλληλα δεν έχει αποφασιστεί ακόµα ποιος θα µπορεί να είναι ο µέγιστος προϋπολογισµός ανά φάκελο ενίσχυσης.

 Αναλυτικότερα στο τεχνικό δελτίο του Μέτρου αναφέρεται ότι:

(α) Ποσοστό ενίσχυσης έως 50% για:

  •   Τρακτέρ, παρελκόµενα.

(β) Ποσοστό ενίσχυσης έως 60% για:

  •   Εξοπλισµός τεχνολογίας αιχµής.
  •   ∆απάνες για ΑΠΕ.
  •   Εξοπλισµός που συµβάλλει στην µείωση λίπανσης – διασποράς φυτοφαρµάκων στο περιβάλλον,
  •   ∆απάνες που σχετίζονται µε την µείωση χρήσης αρδευτικού νερού.
  •   Κτιριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισµός κτηνοτροφικών εκµεταλλεύσεων
  •   Εξοπλισµός που συµβάλλει στην διαχείριση επεξεργασία υγρών και στερεών αποβλήτων της κτηνοτροφικής εγκατάστασης.

Συν 10% για τις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, νέους αγρότες, συν 5% για ηπειρωτικές περιοχές ∆ίκαιης Μετάβασης.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Mε drone και λύσεις ειδικής θρέψης Timac Agro | ΛΥΔΑ ανεβάζει στροφές το φιστίκι

Ένα  υπερσύγχρονο ψεκαστικό  drone DJI Agras T30 «προσγειώθηκε» στο Ζηλευτό Φθιώτιδας, µε τον µεγάλο νικητή του διαγωνισµού της Timac Agro | ΛΥ∆Α, Κωνσταντίνο Λάττα να παραλαµβάνει το µηχάνηµα, ακολουθώντας τις επιταγές των καιρών. Εξάλλου, όπως εξηγεί ο κ. Λάττας, ήδη ήταν στα σχέδια του ίδιου και του αδερφού του, Αθανάσιου, να εξοπλίσουν τον στόλο τους µε ένα ψεκαστικό drone, το οποίο έχει τη δυνατότητα να µειώσει σηµαντικά όχι µόνο το χρόνο των εφαρµογών, αλλά και το κοστολόγιο.

Αλλάζει την καλλιέργεια η τεχνολογία ηλεκτροστατικού ψεκασμού Martignani

Η γεωργία ακριβείας δεν είναι πλέον μια υπόσχεση του μέλλοντος – αποτελεί ήδη καθημερινή πρακτική για τον παραγωγό που θέλει να μειώσει το κόστος, να προστατεύσει το περιβάλλον και να μεγιστοποιήσει την απόδοση. Στο επίκεντρο αυτής της εξέλιξης στην Ελλάδα βρίσκονται εδώ και 20 χρόνια οι κορυφαίοι νεφελοψεκαστήρες MARTIGNANI που αντιπροσωπεύει αποκλειστικά η Γ. ΧΙΓΚΑΣ ΑΒΕΕ , οι οποίοι φέρουν την παγκοσμίως κατοχυρωμένη τεχνολογία ηλεκτροστατικής φόρτισης σταγονιδίων.

Τα νέα Fendt 800 Vario παρέχουν μέγιστη απόδοση χωρίς συμβιβασμούς

Τα νέα Fendt 800 Vario παρέχουν μέγιστη απόδοση χωρίς συμβιβασμούς

Τον «καλύτερο συνεργάτη» του αγρότη στο χωράφι υπόσχεται να αποτελέσει η ολοκαίνουργια πέμπτης γενιάς σειρά τρακτέρ Fendt 800 Vario. Η επωνυμία της Agco υποστηρίζει ότι οι νέοι γεωργικοί ελκυστήρες συνδυάζουν εξαιρετική απόδοση και άνεση καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών.

Προτεινόμενα

Η Massey Ferguson παρουσιάζει την επόμενη γενιά τρακτέρ μικρών διαστάσεων MF 1M

Την επόμενη γενιά γεωργικών ελκυστήρων μικρών διαστάσεων της παρουσιάζει με τη νέα σειρά MF 1M η Massey Ferguson. Η νέα σειρά αποτελείται από δύο μοντέλα που φέρουν τον πλέον σύγχρονο σχεδιασμό της Massey Ferguson που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα μοντέλα MF 8S, και έρχονται να αντικαταστήσουν τα MF 1500.

Μοναδικό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας η Αβερώφειος Γεωργική Σχολή Λάρισας

Η P J CONDELLIS S.A., διατηρεί στενές σχέσεις εδώ και χρόνια με το Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) – Αβερώφειος Γεωργική Σχολή Λάρισας, το μοναδικό ΙΕΚ στην Ελλάδα που ασχολείται με τον αγροτικό τομέα.

Αποκαλυπτήρια για τα Τρακτέρ της Χρονιάς 2026 στα μέσα Νοεμβρίου

Oύτε η υπόσχεση για την έκδοση του οδηγού για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης εντός Νοεµβρίου, ούτε µία εµβόλιµη πρόσκληση µόλις 40 εκατ. ευρώ από το Ταµείο Ανάκαµψης για εκσυγχρονισµό εκµεταλλεύσεων, δεν φαίνεται να πείθουν την αγορά αγροτικών µηχανηµάτων πως αξίζει να µπει στη διαδικασία συµµετοχής και στα έξοδα που απαιτεί η επερχόµενη Agrotica.

Στο επίκεντρο για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης το όριο δαπάνης για τρακτέρ

Με ορίζοντα τον προσεχή Σεπτέµβριο σχεδιάζεται ένα πρώτο τεχνικό δελτίο των Σχεδίων Βελτίωσης, ώστε να τεθεί µετά σε διαβούλευση. Το ίδιο διάστηµα αναµένεται να εκδοθεί και η προδηµοσίευση, µε τις αλλαγές που θα επέλθουν να ενσωµατώνονται στην πρόσκληση που προγραµµατίζεται να είναι στον «αέρα» πριν την Agrotica 2026 (1-4 Φεβρουαρίου 2026).

Σε χαμηλό δεκαετίας οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη, ανοδική τάση στην Ελλάδα

Στις 204.500 σταμάτησαν οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη για το 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της CEMA, εκ των οποίων 144.400 αφορούσαν γεωργικούς ελκυστήρες. Το νούμερο των ταξινομήσεων αγροτικών τρακτέρ είναι κατά 8,1% μειωμένο από το 2023, και το χαμηλότερο από το 2014. Εντούτοις, στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις τρακτέρ έφτασαν τις 1.757 το 2024, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2023.