Μεταξύ θεωρίας και πράξης τα ηλεκτρονικά συστήματα του Lemken Karat 10

Κοινοποίηση:

Στη δοκιµή του Lemken Karat 10, δοκιµάστηκαν και δύο ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά, τα συστήµατα ελέγχου του περιγράµµατος και του βάθους του εδάφους του χωραφιού

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Οκτωβρίου 2024

 

Οι καλλιεργητές είναι απλά µηχανήµατα, οπότε οι αγρότες θα πρέπει να πειστούν, για να αρχίσουν να προσθέτουν δαπανηρά ηλεκτρονικά συστήµατα. Θέλοντας να µάθουµε πόση διαφορά µπορεί να κάνει η τεχνολογία και, στα πλαίσια δοκιµής του Lemken Karat (profi Σεπτέµβριος 2024), διαπιστώθηκε ότι υπάρχει µια λεπτή γραµµή µεταξύ των πλεονεκτηµάτων και των µειονεκτηµάτων.

ContourTrack µε προοπτική

Θεωρητικά, πρόκειται για µια εξαιρετική ιδέα: Με την προσθήκη ενός υδραυλικού εµβόλου διπλού άκρου µεταξύ του τµήµατος των δοντιών και του οπίσθιου κυλίνδρου, το Karat 10 µπορεί να προσαρµόζεται αυτόνοµα στις βυθίσεις και τις κορυφές ενός χωραφιού. Ο κύριος λόγος γι’ αυτό είναι η αντιστάθµιση του συνολικού µήκους του τεσσάρων σειρών καλλιεργητή και η διατήρηση ενός οµοιόµορφου βάθους εργασίας σε όλο το πλάτος εργασίας. Το σύστηµα της Lemken χρησιµοποιεί ένα τριπλό βύσµα τροφοδοσίας, έναν αισθητήρα γωνίας και υδραυλικά συστήµατα µε αισθητήρα φόρτωσης.

Σε σύγκριση µε το Karat 9, το σχεδόν δεκαετές σύστηµα ελέγχου περιγράµµατος έχει τροποποιηθεί ελαφρώς, καθώς η πίεση στους τροχούς κίνησης δεν µετράται πλέον µε πίρους ανίχνευσης φορτίου. Αντ’ αυτού, µετρά τώρα την πίεση στο εσωτερικό των υδραυλικών κυλίνδρων στους τροχούς βάθους.

Το σύστηµα είναι εύκολο στη χρήση: Απλά βάλτε το φις στην πρίζα και το σύστηµα ενεργοποιείται. Στους καλλιεργητές µε ContourTrack, η κλίµακα ελέγχου βάθους έχει δύο δείκτες. Όταν εργάζεστε σε επίπεδο έδαφος, ο επιπλέον δείκτης ευθυγραµµίζεται µε τον κανονικό δείκτη.

Ευέλικτη καµπύλη ελέγχου

∆οκιµάστηκε το σύστηµα κατά τη διάρκεια προηγούµενης πρακτικής δοκιµής και εντοπίστηκαν µερικές δυσλειτουργίες, κυρίως επειδή χρειαζόταν πολύς χρόνος για να φθάσει στο βάθος-στόχο κατά την εργασία της ρηχής ενσωµάτωσης αχύρου. Ένα άλλο ζήτηµα σχετιζόταν µε τους εύκαµπτους σωλήνες ανίχνευσης φορτίου του Karat. Όταν ο καλλιεργητής αφαιρούνταν από το τρακτέρ, η πίεση συσσωρευόταν στη γραµµή επιστροφής µετά από λίγες µόνο ηµέρες. Παρόλο που ακολουθούνταν πάντα οι οδηγίες του κατασκευαστή για τη σωστή σύνδεση, έπρεπε να βγει η ζεύξη πριν γίνει σύνδεση. Η Lemken θα το διορθώσει αυτό. Παρόλα αυτά, βλέπουµε τα πιθανά οφέλη ενός τέτοιου συστήµατος που ακολουθεί το περίγραµµα σε λοφώδη εδάφη. Επίσης, διαµόρφωσε ένα πιο οµοιόµορφο βάρος στο τρακτέρ. Καθώς η Lemken συνεχίζει να το τελειοποιεί, ελπίζουµε να διατηρήσει τη φιλικότητά του προς τον χρήστη. Προς το παρόν το κόστος για το ContourTrack δεν το προσπερνά κανείς. Αξίζει να προσθέσουµε ότι αυτό δεν µπορεί να προσαρµοστεί εκ των υστέρων λόγω του απαραίτητου υλικού.

IQblue Connect

Εκτός από το σύστηµα ελέγχου του περιγράµµατος της Lemken, το Karat 10 είχε επίσης τον υπολογιστή εργασίας IQblue Connect -εκ των υστέρων τοποθετηµένος. Αυτός είναι προσαρτηµένος σε µια µόνιµα τοποθετηµένη βάση στη ράβδο έλξης και συνδέεται µε το σύστηµα ελέγχου βάθους µέσω ενός αισθητήρα γωνίας. Στη συγκεκριµένη περίπτωση, ο αισθητήρας γωνίας ήταν ήδη τοποθετηµένος λόγω του συστήµατος ελέγχου περιγράµµατος. Στη συνέχεια, ο υπολογιστής εργασίας συνδέεται στο τρακτέρ µέσω του ISObus. Ο ίδιος υπολογιστής εργασίας µπορεί επίσης να χρησιµοποιηθεί σε ένα άροτρο για την αυτόµατη ρύθµιση του πλάτους εργασίας, χρησιµοποιώντας για παράδειγµα GPS, αλλά στο Karat χρησιµοποιήθηκε για τον αυτόµατο έλεγχο του βάθους εργασίας µε βάση χάρτες εφαρµογής. Η µονάδα IQblue Connect στέλνει το βάθος-στόχο ή τους κατάλληλους παλµούς ελέγχου βάθους στο τρακτέρ, το οποίο µε τη σειρά του µεταβάλλει το βάθος του καλλιεργητή.

Μονάδα TIM για τη σύνδεση

Το τρακτέρ πρέπει να διαθέτει TIM (Tractor Implement Management), ώστε να µπορεί να ερµηνεύει και να ενεργεί βάσει αυτών των σηµάτων. Επίσης, το Karat θα χρειαστεί τόσο την ενεργοποίηση του συνδέσµου, όσο και την ενεργοποίηση των υδραυλικών συστηµάτων µε τη χρήση του TIM, επειδή µεταβάλλονται τόσο η θέση του βραχίονα ανύψωσης όσο και ο υδραυλικός έλεγχος βάθους.

Εν κατακλείδι µπορούµε να πούµε ότι το σύστηµα αυτόµατης παρακολούθησης του περιγράµµατος ContourTrack σε βυθίσεις και ανυψώσεις είναι πολύ χρήσιµο σε έναν καλλιεργητή µε µακρύ πλαίσιο. Η χρήση του είναι απλή για τον χειριστή, αλλά η Lemken πρέπει να βελτιώσει το χρόνο αντίδρασης του συστήµατος. Η γνώµη µας για το σύστηµα IQblue Connect δεν είναι τόσο ξεκάθαρη αλλά ναι, η µονάδα ελέγχου βάθους µε βάση το GPS λειτουργεί, τουλάχιστον όταν έχετε το σωστό λογισµικό και τις ενεργοποιήσεις TIM αλλά και κάποιες συµβουλές σχετικά µε τον καλύτερο τρόπο ρύθµισης των κύριων παραµέτρων για τα διάφορα βάθη εργασίας.

Τα µηχανήµατα της Lemken διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Στασινός ΑΕ (τηλ. 2324/022508)

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Ειδικεύονται σε στάβλους τα ηλεκτρικά τηλεσκοπικά Manitou MLT 625e

Έφτασαν τα νέα ηλεκτρικά αγροτικά τηλεσκοπικά μηχανήματα της Manitou MLT 625e τα οποία ειδικεύονται σε κτηνοτροφικές μονάδες και ιππικούς ομίλους, και είναι απόλυτα κατάλληλα για χρήση σε στάβλους και θερμοκήπια.

Αμαξώματα για κάθε ανάγκη και προηγμένους κινητήρες φέρουν τα νέα Ford Ranger

Το Ford Ranger νέας γενιάς είναι, ίσως, το pick-up με την πληρέστερη γκάμα εκδόσεων στην ελληνική αγορά, τόσο σε σχέση με τους τύπους αμαξώματος με τους οποίους διατίθεται, όσο και με τους προηγμένους σε απόδοση κινητήρες ντίζελ και βενζίνης που έχουν αναλάβει να το κινούν.  Επιπρόσθετα, ο πρωταθλητής βαρέων βαρών της Ford στην κατηγορία των pick-up οχημάτων, ο οποίος πριν λίγους μήνες απέσπασε το βραβείο «International Pick-Up 2024», είναι διαθέσιμος στη χώρα μας σε ένα πλήθος εξοπλιστικών εκδόσεων (XL, XLT, Limited, Wildtrak, Wildtrak X, Platinum και Raptor), όλες με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ώστε όλοι οι πελάτες να μπορούν να επιλέξουν εύκολα το Ranger που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους. Τόσο στη δουλειά όσο και για αναψυχή.

Σχεδιασμένα να καλύπτουν τις ανάγκες του χειριστή τα ψεκαστικά John Deere 500R

Ειδικά σχεδιασμένα να καλύπτουν τις ανάγκες του χειριστή, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις με εξαιρετική ακρίβεια είναι τα νέα αυτοκινούμενα ψεκαστικά John Deere 500R. To προηγμένο μηχάνημα της John Deere διασφαλίζει ότι κάθε σταγόνα καταλήγει στη σοδειά χάρη στον ακριβή έλεγχο εφαρμογής και την τέλεια τοποθέτηση της μπούμας,

Προτεινόμενα

Το John Deere 8R410E AP δείχνει το δρόμο προς το μέλλον

Θα µπορούσε αυτό το ηλεκτρικό και υβριδικό αδιαβάθµητο κιβώτιο ταχυτήτων να αποτελέσει σηµάδι για τη µελλοντική ανάπτυξη των τρακτέρ; Η John Deere είναι η πρώτη που τολµά, οπότε θα µάθουµε πώς αυτή η νέα τεχνολογία επηρεάζει τη συνολική απόδοση του καινοτόµου 8R410E.

Πλήρης ανανέωση για τα άροτρα Lemken Juwel 8-5 MVU µε Flexpack

Η Lemken είχε ενσωµατώσει πρέσα βαρέως τύπου για τα άροτρα Juwel και Titan από το 2012. Το µόνο ελάττωµα ήταν ότι µπορούσαν να χρησιµοποιηθούν µόνο µε την προστατευµένη από κοχλία διάτµησης εκδοχή, λόγω του τρόπου µε τον οποίο συνδεόταν µε το άροτρο. Ωστόσο, αυτό αλλάζει µε την τελευταία έκδοση που έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει µε το υδραυλικό σύστηµα αυτόµατης επανεκκίνησης Optistone.