Για 75 χρόνια στην πρώτη γραμμή και συνεχίζουν οι σπαρτικές Amazone

Κοινοποίηση:

H εταιρεία, φέτος, κλείνει 75 χρόνια καινοτομίας στην κατασκευή σπαρτικών, όταν, το τη δεκαετία του 70, ο Heinrich Dreyer μαζί με τον Kademann ανέπτυξαν την πρώτη μονάδα πλάτους εργασίας 2 μέτρων. Η παραγωγή σπαρτικών Amazone ξεκινά από το πρώτο ιππήλατο D1 πλάτους 2 μέτρων. Ακόμα και τότε, η χρήση του πρωτοποριακού τροχού σποράς «Elite» που επέτρεπε στη σπαρτική μηχανή να σπέρνει μια ποικιλία μεγεθών σπόρων από τριφύλλι μέχρι δημητριακά και ψυχανθή, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζει τους τροχούς σποράς, ήταν μπροστά από την εποχή της.

Η ιστορία των σπαρτικών της Amazone

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Heinrich Dreyer συνεργάστηκε με τον Kademann, για να αναπτύξει την πρώτη σπαρτική μηχανή με πλάτος εργασίας 2 μ. Εξοπλισμένη με έναν καινοτόμο τροχό σποράς Elite για λεπτούς και κανονικούς σπόρους, έφερε επανάσταση στη σπορά των καλλιεργειών που προορίζονται για σπορά, επειδή, σε αντίθεση με τις σπαρτικές μηχανές της εποχής εκείνης, η D1 δεν απαιτούσε τη συνεχή αλλαγή των τροχών σποράς.

Το 1967 παρουσιάστηκε ο πρώτος συνδυασμός σπαρτικής μηχανής RE με παλινδρομική σβάρνα με τη σπαρτική μηχανή D4, που έφερε την προετοιμασία του σπορείου και τη σπορά με ένα πέρασμα σε μία εργασία, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος καυσίμων, καθώς και αφήνοντας ένα καλό φινίρισμα. Η χρήση των συνδυασμών σπαρτικών μηχανημάτων έχει αντέξει στο χρόνο με χιλιάδες σπαρτικές μηχανές που παράγει η εταιρεία κάθε χρόνο να εξακολουθούν να τοποθετούνται σε μια περιστροφική σβάρνα KE με PTO ή καλλιεργητή KG ή στο μη ηλεκτροκίνητο CombiDisc.

Το 1970 εγκαινιάστηκε η μονάδα παραγωγής Hude στο Oldenburg της Γερμανίας ως ένα ειδικό εργοστάσιο για την παραγωγή σπαρτικών και σβάρνων, το οποίο χρησιμοποίησε εργάτες μετάλλου που όμως απολύθηκαν λόγω της κατάρρευσης της βιομηχανίας στη Βόρεια Γερμανία. Η Hude εξακολουθεί να παράγει εξαρτήματα για σπαρτικές μηχανές και σβάρνες, αλλά η συναρμολόγηση έχει πλέον μεταφερθεί σε μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση στο Altmoorhausen με τεράστιο βαφείο και 18 γραμμές παραγωγής, που είναι σε θέση να συμβαδίζει με τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για συστήματα σποράς Amazone.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, το Amazone D7 έγινε το πρώτο μηχάνημα σποράς εμπορικής παραγωγής, που προσέφερε σύστημα γραμμών. Η σπαρτική μηχανή διέθετε έναν μηχανισμό που άφηνε σκόπιμα τμήματα του πεδίου αδιαμόρφωτα, για να δημιουργηθούν ίχνη από τις επόμενες εργασίες φροντίδας της καλλιέργειας, όπου το πλάτος του διανομέα προσαρμοζόταν στο πλάτος του βραχίονα του ψεκαστικού μηχανήματος, ώστε να δουλεύεται σε ένα σταθερό πλάτος γραμμής πορείας, μια αρχή που είναι αποδεκτή ως κανόνας στις μέρες μας.

Μια μοναδική σπαρτική μηχανή στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ήρθε με τη μορφή της EV Garant, η οποία άνοιξε την πόρτα για σόλο σπορά έως και 9 μέτρων με πλάτος μεταφοράς μόλις τριών μέτρων. Ο σπόρος προωθούνταν από μια κεντρική χοάνη χαμηλού επιπέδου σε ένα σύστημα «κυλίνδρων βαρύτητας», το οποίο στη συνέχεια έριχνε τον σπόρο μέσω του σωλήνα σε κάθε μαχαίρι σε όλο το πλάτος εργασίας των 6 μέτρων, χωρίς να απαιτείται ροή αέρα. Την ίδια δεκαετία αυξήθηκε επίσης η παραγωγή της σπαρτικής μηχανής NoTill, καθώς η άμεση σπορά έγινε κοινός τόπος.

Η NoTill ήταν μια συμβατική χοάνη σποράς βαρύτητας που τροφοδοτούσε μια σμίλη για μια καθαρή σχισμή σπόρου χωρίς άχυρα και τέλειο έλεγχο του βάθους. Η NT μπορούσε να τοποθετηθεί σε ομάδες για αυξημένα πλάτη εργασίας. Η παραγωγή του NT σταμάτησε με την εισαγωγή του Primera, το οποίο χρησιμοποιούσε την ίδια αρχή ανοίγματος με σμίλη, αλλά διαθέτει υδραυλική αναδίπλωση και πνευματική μεταφορά σπόρων, το Primera πωλείται κατά εκατοντάδες σε μεγάλες περιοχές όπως η Ανατολική Κίνα, το Καζακστάν και η Ανατολική Ευρώπη.

Οι πνευματικές σπαρτικές μηχανές Airstar εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1990 με ένα κεντρικό σύστημα δοσομέτρησης και μια κεφαλή διανομής που τροφοδοτεί κάθε μεμονωμένο μαχαίρι μέσω ροής αέρα από τον ενσωματωμένο ανεμιστήρα. Αυτό έδινε τότε τη δυνατότητα να μηδενίζεται η δεξαμενή, ιδανικό για την ελαιοκράμβη και τους μικρούς σπόρους, όπου η κάλυψη του συνόλου του πλάτους με μια σπαρτική μηχανή συχνά οδηγούσε σε μεγάλα υπολείμματα σπόρων. Το σύστημα διανομής αέρα παρείχε επίσης την ευελιξία της χρήσης μιας μπροστινής δεξαμενής και μιας πτυσσόμενης δισκοσβάρνας στο πίσω μέρος -και ράγας σποράς- για συμπαγές πλάτος μεταφοράς και καλύτερη κατανομή βάρους.

Η εισαγωγή ενός πνευματικού συστήματος μεταφοράς επέτρεψε την καθιέρωση συρόμενων σπαρτικών και μεγαλύτερου πλάτους εργασίας, όπως το Airstar Xact. Καθώς τα μεγέθη των γεωργικών εκμεταλλεύσεων άλλαξαν και τα συστήματα ελάχιστης άροσης έγιναν ο κανόνας, η συρόμενη σπαρτική μηχανή Cirrus με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα δεξαμενής και τους δίσκους για την καλλιέργεια που ακολουθούνται από έναν κύλινδρο συμπίεσης και μια σειρά από μαχαίρια αύξησε την παραγωγή. Τα πλάτη εργασίας των 6 μέτρων και άνω έγιναν ο κανόνας.

Σήμερα, η σειρά σπαρτικών Amazone προσφέρει σπαρτικές μηχανές με δόντια Condor και Cayena, σπαρτικές μηχανές με δίσκους Citan solo, καλλιεργητικές μηχανές Cirrus, άμεσες σπαρτικές μηχανές με δόντια Primera, συνδυασμούς σβάρνας και σπαρτικής μηχανής Centaya και Avant, οι οποίοι καλύπτουν πλάτη εργασίας από 3,0 μ. έως 15,0 μ.

Οι πολλαπλές χοάνες και τα πολλαπλά σημεία εισόδου σπόρων για την εγκατάσταση καλλιεργειών κάλυψης ή την εφαρμογή σιτηρών και λιπασμάτων είναι πλέον αποδεκτές ως ο τρόπος σποράς. Τα έξυπνα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχουν την αυτόματη ενεργοποίηση και απενεργοποίηση, τώρα ανά σειρά, αλλά και ανά χοάνη, για να μειωθεί η καταπόνηση και η σπατάλη σπόρων. Η εφαρμογή σπόρων και λιπασμάτων κατά τόπους με τη χρήση χαρτογράφησης μεταβλητών ποσοτήτων Multi-Map στοχεύει στον κατάλληλο πληθυσμό σπόρων ανάλογα με τον τύπο του εδάφους και την τοπογραφία.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ

Με βραβείο σχεδιασμού Red Dot πλέον η ναυαρχίδα MF 9S από την Massey Ferguson

Η ναυαρχίδα MF 9S στέφεται νικητής στα βραβεία σχεδιασμού της κατηγορίας από το θεσμό Red Dot, με τη διεθνή επιτροπή να απονέμει το βραβείο κυρίως για την καινοτόμο λύση Protect-U και της καμπίνας, στοιχεία που ξεχώρισαν και στη σειρά 8S.

Προτεινόμενα

Με μεγάλες αλλαγές το 2024 η σειρά τηλεσκοπικών φορτωτών Farmlift της Case IH

Η οικογένεια Farmlift θα διατίθεται σε επτά μοντέλα, με αντλία ροής 160 λ./λ., νέα έξυπνα υδραυλικά χαρακτηριστικά, ηλεκτροϋδραυλικό φορέα εργαλείων και πολλαπλές αναβαθμίσεις άνεσης και λειτουργίας εντός της καμπίνας.

Αυτοκινούμενοι μίκτες και φορτωτές από την Faresin στην Fieragricola 2024

Μετά την Agritechnica, η Faresin βρέθηκε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην έκθεση Fieragricola 2024, εκεί όπου παρουσίασε στο κοινό τα γεωργικά τηλεσκοπικά της αλλά και τους νέους μίκτες, ανάμεσά τους και η ηλεκτρική έκδοση.

Συμμαχία αυτονομίας των Amazone, Claas, AgXeed προσφέρει νέες δυνατότητες στα συμβατικά τρακτέρ

Η AgXeed, η Amazone και η Claas προωθούν καθολικά τις αυτόνοµες λύσεις τους που θα µπορούσαν να ωφελήσουν όλους τους κατασκευαστές, δηµιουργώντας το δίκτυο 3Α που απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση για συνεργασίες.

Στα χέρια του Αγρότη της Χρονιάς Μιλτιάδη Χαρένη το νέο Amazon UX4200

Γνωστός για την αξιοποίηση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας στην αγροτική επιχείρηση που διατηρεί στη Νέα Γωνιά, Χαλκιδικής η επιλογή του Μιλτιάδη Χαρένη να συνεργαστεί για ακόµη µία φορά µε την Γ. Ι Αντωνάκης ΑΒΕΕ για την αγορά ενός ψεκαστικού παρουσιάζει το δικό της ενδιαφέρον.