Στο 10,4% ανήλθε το μερίδιο του ομίλου SDF (Same Deutz-Fahr) το 2024 στην παγκόσμια αγορά αγροτικών μηχανημάτων με την κυριαρχία του να είναι ιδιαίτερα έκδηλη στον χώρο των δενδροκομικών της Ευρώπης όπου κατέχει το 23,5% του συνόλου.
Παρότι το 2024 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον χώρο των αγροτικών μηχανημάτων, με τις πωλήσεις να μειώνονται αισθητά, η SDF κατέγραψε καλύτερες επιδόσεις από τον μέσο όρο αυξάνοντας την ηγεμονία της στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, το περασμένο έτος η SDF πούλησε 24.000 τρακτέρ (-16,3% έναντι 2023), με το μερίδιο της να ανεβαίνει στο 10,4% από 10,1% το 2023 και 9,4% το 2022. Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ο όμιλος συνέχισε να αυξάνει το μερίδιο του.
Τα κέρδη της SDF για το 2024 ανήλθαν σε 1, 63 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μικρότερη πτώση από τον μέσο όρο του κλάδου, ενώ τα EBITDA του ομίλου έφτασαν στα 187 εκατ. ευρώ νούμερο που αντιστοιχεί στο 11,5% του τζίρου της (δεύτερη καλύτερη επίδοση στην ιστορία της SDF από άποψη αναλογίας). Οι επενδύσεις της SDF σε Έρευνα και Ανάπτυξη παρέμειναν στρατηγική προτεραιότητα και άγγιξαν τα 75 εκατ. ευρώ το 2024.
Την προηγούμενη χρονιά η παγκόσμια επέκταση της SDF συνεχίστηκε με το άνοιγμα νέων παραρτημάτων σε Μεξικό και Τανζανία, τα οποία ήρθαν να προστεθούν στις οκτώ ήδη υπάρχουσες παραγωγικές μονάδες της και τα 14 εμπορικά παρακλάδια της σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική.
Οι σημαντικότερες αγορές
Παρά μια γενικότερη πτώση στη ζήτηση για τρακτέρ η SDF αύξησε το μερίδιο της στις σημαντικότερες ευρωπαϊκές χώρες, το οποίο ανήλθε σε 12,7% (+1,9% έναντι 2023). Ανοδικά κινήθηκε και το μερίδιο του ομίλου στην αγορά των δενδροκομικών μηχανημάτων, χάρη σε μια σειρά προϊόντων που περιλαμβάνουν τρακτέρ, αλωνιστικές και αυτόνομα ρομπότ για αμπελώνες. Στον τομέα αυτό, το μερίδιο της εταιρείας έφτασε το 23,5% σημειώνοντας αύξηση από το 22,4% το 2023, με την ισχυρή ανάπτυξη να συνεχίζεται και στις αρχές του 2025.
Από τις πωλήσεις αγροτικών μηχανημάτων της SDF το 60% προήλθε από την αγορά της Ευρώπης, με το υπόλοιπο 40% να οφείλεται σε τρίτες χώρες. Οι αυξημένες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά και εκτός αυτής σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην επεκτατική στρατηγική της εταιρείας.