Fendt Vario 620: Λίγα τα κιλά και πολλοί οι ίπποι για το νέο μοντέλο της σειράς 600

Κοινοποίηση:

Η Fendt παρουσίασε µια άλλη σειρά τετρακύλινδρων τρακτέρ, τα Vario 600, µε τα οποία υπόσχεται χαµηλό απόβαρο, υψηλό ωφέλιµο φορτίο και µια σειρά από χαρακτηριστικά που το καθιστούν ευθυγραµµισµένο µε τα υψηλών προδιαγραφών µοντέλα Vario 700 Gen 7. Πράγµατι, αυτές οι δύο σειρές είναι πολύ παρόµοιες, καθώς µοιράζονται την ίδια καµπίνα και, το σηµαντικότερο, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστηµα µετάδοσης κίνησης VarioDrive. Έτσι, η γερµανική εταιρεία τείνει να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους κατασκευαστές τρακτέρ που διαθέτουν και εκείνες τετρακύλινδρα, µε αδιαβάθµητο κιβώτιο και υψηλή ιπποδύναµη µοντέλα.

Γκάµα τεσσάρων µοντέλων

Τα τέσσερα τρακτέρ Vario 600 αποδίδουν µεταξύ 149 και 209 ίππους, µε τα δύο τελευταία ψηφία του αριθµού του µοντέλου να υποδεικνύουν την ενισχυµένη ισχύ. Ωστόσο, η δυναµική ισχύς είναι κάπως διαφορετική από τις πιο παραδοσιακές λειτουργίες ενίσχυσης της ισχύος, οι οποίες συνήθως ενεργοποιούνται όταν η ταχύτητα κίνησης προς τα εµπρός φτάσει ένα ορισµένο όριο ή κατά τη διάρκεια της εργασίας pto. Αντίθετα, στο Fendt, η ώθηση είναι εκεί όταν οι βοηθητικές µονάδες, όπως ο ανεµιστήρας, ο κλιµατισµός, ο αεροσυµπιεστής ή η αντλία λαδιού αρχίσουν να απορροφούν την ισχύ του κινητήρα. Στο κορυφαίο µοντέλο, το 620 Vario, προσφέρονται έως και επιπλέον 15 ίπποι, οι οποίοι συµβάλλουν στην αύξηση της µέγιστης ισχύος στους 224 ίππους. Αυτή τη δύναµη την παρέχει ο νέος AgcoPower Core 50, ένας κινητήρας 5,0 λίτρων που κρύβεται κάτω από ένα χαµηλό καπό. Ο αντίστοιχος εξακύλινδρος, ο Core 75, βρίσκεται στα Gen 7 Vario 700. Ο κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόµενο wastegate και πληροί τις προδιαγραφές Stage V µέσω ενός συνδυασµού DOC, DPF και SCR, αλλά χωρίς EGR. Το διάστηµα σέρβις είναι µόλις στις 500 ώρες, αν και ο κινητήρας είναι εγκεκριµένος για εναλλακτικά καύσιµα όπως το HVO. Η µέγιστη ροπή είναι 950Nm στην περιοχή  1.200-1.600 σ.α.λ. για το µεγαλύτερο µοντέλο. Συγκριτικά, ο εξακύλινδρος Deutz του παλιού 720 έφτανε τα 911 Nm. Στο Vario 600, οι ονοµαστικές στροφές περιορίζονται στις 1.900 σ.α.λ. για εξοικονόµηση καυσίµου.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαΐου 2024

VarioDrive TA150 µε αυτοµατισµούς

Όπως αναφέρθηκε, η σειρά 600 επωφελείται από το κιβώτιο ταχυτήτων VarioDrive, αν και διαθέτει το TA150 αντί για το TA190 που χρησιµοποιείται στο 700 Gen 7. Σε σύγκριση µε το αειθαλές κιβώτιο ταχυτήτων ML Vario, έχετε τώρα τέσσερις ταχύτητες pto στο πίσω µέρος, δεν χρειάζεται να αλλάζετε χειροκίνητα µεταξύ των περιοχών πεδίου και δρόµου, διατίθεται προαιρετικά ένα αυτόµατο χειρόφρενο και η τελική ταχύτητα των 50 χλµ./ώρα µπορεί να επιτευχθεί σε µόλις 1.350 σ.α.λ.Ένα άλλο µοναδικό χαρακτηριστικό είναι ότι ο µπροστινός άξονας κινείται ανεξάρτητα από τον πίσω άξονα. Ο δυναµικός έλεγχος περιλαµβάνει µέτρηση της ολίσθησης και στους δύο άξονες και αποτρέπει το σπινάρισµα των τροχών. Υπάρχει επίσης το λεγόµενο φαινόµενο «pull-in-turn», το οποίο κυριολεκτικά σηµαίνει ότι οι µπροστινοί τροχοί τραβούν το τρακτέρ µέσα στη στροφή, για να µειώσουν τον κύκλο στροφής. Η Fendt λέει ότι αυτός είναι µικρότερος από 10,50 µ. όταν εκτελείται µε ελαστικά 540/65 R30. Παρεµπιπτόντως, το µεταξόνιο έχει µήκος 2,72 µ., το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο µε αυτό της πρώτης γενιάς 820 Vario.

Ο τετρακύλινδος κινητήρας είναι η μονάδα Core 50 της AgcoPower, 5 λίτρων.

Υδραυλικά µε έως 205 λίτρα/λεπτό

Η στάνταρ υδραυλική αντλία αποδίδει 152 λ./λ. µε δυνατότητα επιλογής 205 λ./λ. Ο µέγιστος αριθµός καρουλιών στο πίσω µέρος είναι πέντε και έως δύο στο µπροστινό µέρος µε τρεις µεσαίες βάσεις για περιπτώσεις όπως ένας εµπρόσθιος φορτωτής. Ακόµη και το εισαγωγικό µοντέλο Power+ Vario 600 έχει τέσσερα καρούλια στο πίσω µέρος. Η Fendt προωθεί επίσης τους επίπεδους ζεύκτες. Όχι µόνο δεν παρουσιάζουν διαρροές, αλλά επιτρέπουν και ροή λαδιού έως και 170 λ./λ. από το ίδιο µέγεθος σωληνώσεων. Ο σύνδεσµος είναι επίσης νέος µε την Fendt να κάνει λόγο για ικανότητα 9,8 τόνους, κάτι περισσότερο από επαρκές.

Άλλες ενδιαφέρουσες λεπτοµέρειες για το 600 είναι η νέα λειτουργία ελέγχου µεταφοράς βάρους, η οποία µπορεί να µεταφέρει δυνάµεις από το εργαλείο στον πίσω σύνδεσµο για να ενισχύσει την πρόσφυση. Ή λεπτοµέρειες όπως η γωνιακή υποδοχή για την είσοδο ISObus και τα πρόσθετα φώτα εργασίας για πολύ καλύτερη ορατότητα µπροστά και στο πλάι.

Καµπίνα VarioPlus

Σε ό,τι αφορά την καµπίνα, πρόκειται για τον ίδιο χώρο VarioPlus των Vario 700. Το παρµπρίζ έχει τώρα την επιλογή γυαλιού ασφαλείας µε στρώσεις και θέρµανση. Σε αυτό προστίθενται οι επιλογές καθισµάτων που εισήχθησαν µε τη νέα σειρά 700, όπως το κάθισµα Isri Premium µε διαισθητικό χειρισµό µέσω του τερµατικού, κλιµατισµό και θέρµανση πολλαπλών σταδίων, καθώς και λειτουργίες µασάζ. Το ύψος και η θέση του καθίσµατος, καθώς και η γωνία της πλάτης, µπορούν να ρυθµιστούν ηλεκτρικά και στη συνέχεια να αποθηκευτούν για διαφορετικά προφίλ χρηστών.Αφού καθίσετε άνετα, τα υγρά και τα τρόφιµα είναι προσβάσιµα από το κινητό κουτί αποθήκευσης, το οποίο µπορεί να είναι είτε ψυχόµενο (0-16°C) είτε θερµαινόµενο (45-65°C). Αφού ρυθµιστεί η αυτόµατη ακολουθία στο κεφαλάρι, η εργασία µπορεί να αφεθεί λίγο-πολύ στο τρακτέρ.

VarioGrip και ωφέλιµο φορτίο 5,8 τόνους

∆εν είναι υπερβολή να πούµε ότι το 600 Vario θέτει επίσης νέα πρότυπα όσον αφορά τα βάρη.

Σύµφωνα µε το φύλλο προδιαγραφών του 600, το µέσο βάρος του τρακτέρ είναι 7,7 τόνοι και το µέγιστο επιτρεπόµενο βάρος είναι 13,5 τόνοι. Αυτό αφήνει αρκετό βάρος για ωφέλιµο φορτίο 5,8 τόνων. Η Fendt αναφέρει ότι ο άξονας µε ράβδο 2,50 µ. κερδίζει το ενδιαφέρον κατά τη διεξαγωγή µηχανικών ζιζανιοκτονιών, όχι µόνο λόγω της εύκολης αλλαγής του πλάτους του ίχνους αλλά και λόγω της εγκατάστασης διπλών τροχών.

Σύνοψη

Το 600 Vario έχει µερικές εντυπωσιακές αποδόσεις που ξαφνιάζουν, και δεν είναι µόνο η µέγιστη ροπή των 950 Nm, η οποία είναι πολύ υψηλότερη από άλλα τετρακύλινδρα τρακτέρ µε µέγιστη απόδοση περίπου 224 ίππων.

Το 600 δεν είναι εξαιρετικά ελαφρύ, 7,7 τόνους, αλλά το ωφέλιµο φορτίο των 5,8 τόνων είναι ένα εντυπωσιακό στατιστικό στοιχείο και το κιβώτιο ταχυτήτων VarioDrive επιτρέπει στο 600 µια ακτίνα στροφής 10,5 µ.

Τα µηχανήµατα της Fendt διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία KOUIMTZIS GROUP (τηλ.: 2310/792222)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Στους πρωταγωνιστές της κατηγορίας 100-120 ίππων στην Ευρώπη τα Kioti HX

Με τα τρία μοντέλα της, HX9010, HX1001 και HX1201, η Kioti έλκει ολοένα και περισσότερους πελάτες της ευρωπαϊκής αγοράς, καθόλου τυχαία από όσο φαίνεται, αφού η συγκεκριμένη σειρά διατίθεται με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, ανταγωνιστικό των Ευρωπαίων κατασκευαστών.

Ρολάρει µε νέο στυλ η άνετη χορτοδετική New Holland Roll Baler 125

Κάτω από το ανανεωµένο στυλ των χορτοδετικών σταθερού θαλάµου Roll Baler 125 της New Holland, µε και χωρίς τυλιχτικό, υπάρχει µία σειρά από βελτιώσεις και ενισχύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίσουν υψηλή παραγωγικότητα και ευκολία χρήσης.

Με ρυθμό ανάπτυξης 28,3% έως το 2030 η αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών τρακτέρ

Έως το 2030, τα ηλεκτρικά τρακτέρ στο φάσμα 51-100 ίππων θα αντιπροσωπεύουν ένα καλό μερίδιο αγοράς παγκοσμίως, με ρυθμό ανάπτυξης 28,3%, αποτέλεσμα των αυστηρών κανόνων για τις εκπομπές ρύπων, την αυξανόμενη ζήτηση για λύσεις γεωργίας ακριβείας και το ενδιαφέρον για αθόρυβα τρακτέρ που χρησιμοποιούνται σε αμπελώνες και γαλακτοκομικές εφαρμογές.

Προτεινόμενα

Μείωση στην ευρωπαϊκή αγορά εξοπλισμού για αροτραίες και φυτοπροστασία το 2023

Σύμφωνα με προκαταρκτικές πληροφορίες που συνέλεξε η Ευρωπαϊκή Ένωση Γεωργικών Μηχανημάτων – CEMA, ο όγκος της αγοράς για εξοπλισμό αροτραίας γεωργίας και φυτοπροστασίας ανέρχεται σε 4,70 δις. ευρώ το 2023.