To διαχρονικό best-seller John Deere 6250R ωριμάζει σαν καλό κρασί

Κοινοποίηση:

Η τελευταία φορά που το 6250R ήταν το αντικείµενο δοκιµής του διεθνούς περιοδικού profi ήταν το 2018. Τότε είχε ως τίτλο «Αυτή η αίσθηση του Vario» αφού ήταν ξεκάθαρο σε ποιους χειριστές απευθυνόταν η John Deere και µε αξιοσηµείωτη επιτυχία. Έκτοτε οι µηχανικοί στο Mannheim έχουν πραγµατοποιήσει αναβαθµίσεις τα τελευταία χρόνια.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Οκτωβρίου 2025

Σε γενικές γραµµές το 6250R είναι παρόµοιο µε το µοντέλο του 2018, όµως η John Deere έχει πάρει τα µαθήµατα της από τότε. Αν ρίξουµε µια µατιά στο τρακτέρ της δοκιµής θα δούµε τα εξής: Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριµος 6-κύλινδρος κινητήρας 6,8 λίτρων µε δύο turbochargers και ονοµαστική ισχύ 250hp, η οποία στη µέγιστη τιµή της χωρίς ώθηση φτάνει στα 275hp. Η ώθηση ενεργοποιείται όταν χρειάζεται υδραυλική ισχύς, κατά τη διάρκεια εφαρµογών pto σε ταχύτητα πάνω από 2 χλµ/ώρα ή όταν το µηχάνηµα κινείται σε ταχύτητα πάνω από 15 χλµ/ώρα. Στην περίπτωση αυτή το 6250R παρέχει ισχύ περίπου 300hp, εκ των οποίων τα 265hp στο πίσω µέρος

Αξιέπαινες επιδόσεις

Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίµων µε τα ίδια εξαρτήµατα, οι επιδόσεις δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα από τη δοκιµή 2018. Πιο συγκεκριµένα, η κατανάλωση ανέρχεται σε 244 γρ./kWh (+8γρ/kWh µε AdBlue) σε ονοµαστική ταχύτητα και 235 γρ./kWh (9,4 γρ./kWh µε AdBlue) σε µέγιστη ισχύ pto. Τα αποτελέσµατα είναι παραπάνω από αποδεχτά.

Το αποτελέσµατα από τη δοκιµή στο δρόµο επίσης δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα, όµως το µοντέλο της νέας δοκιµής βελτίωσε τις επιδόσεις του κατά 1 γραµµάριο φτάνοντας τα 256γρ./kWh και καταναλώνει µόνο 10 γρ./kWh AdBlue.

Πιο πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσµατα της µέγιστης δύναµης της ράβδου έλξης µε το κιβώτιο διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης ZF Eccom που έχει τέσσερις αυτόµατα εναλλασσόµενες σειρές ταχυτήτων: Οι µηχανικοί του DLG κατέγραψαν περίπου 165,5Kw/221,9 hp σε περίπου 10 χλµ/ώρα και σχεδόν 174 Kw/233 hp σε ταχύτητα λίγο πάνω 16χλµ/ώρα µε την ώθηση να έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Στα 254 και 250 γρ/kWh αντίστοιχα, η κατανάλωση καυσίµων ήταν επίσης σε πολύ καλό επίπεδο.

Οικονοµική εργασία

Μεταξύ άλλων η John Deere προωθεί το 6R250 µε το «sports πακέτο». Αυτό περιλαµβάνει µια νέα κολώνα τιµονιού και µικρό δερµάτινο τιµόνι πιο πλατύ στα πλάγια, τα οποία επιτρέπουν τον καλύτερο χειρισµό στο δρόµο για τα µοντέλα 6R230 και 6R250.

∆εν είναι µόνο η άνετη οδήγηση στο δρόµο που είναι άξια αναφοράς, αλλά και η χαµηλή κατανάλωση καυσίµων στην άσφαλτο: 350 γρ./kWh ας 40 χλµ/ώρα και 353 γρ./kWh στα 50 χλµ/ώρα.  Στη δοκιµή οδήγησης Powermix Transport το νέο µεγάλο 6R αποδίδει καλύτερα από το 2018. Η κατανάλωση καυσίµων είναι κατά 24% καλύτερη στα 40 χλµ/ώρα και κατά και κατά 18% χαµηλότερη στα 50 χλµ/ώρα από τον τρέχοντα µέσο όρο µας.

Τα ελαστικά του τρακτέρ στη δοκιµή ήταν τα Michelin Axiobibs, διαστάσεων VF600/70 R30 µπροστά και VF10/70 R42 πίσω. Στις ζάντες του µοντέλου της δοκιµής µας δεν είχαν τοποθετηθεί ακόµα οι βαλβίδες, όποτε οι αλλαγές πίεσης ελαστικών ήταν λίγο ταλαιπωρία

Ονειρική καµπίνα

Πηγαίνοντας στην καµπίνα, η άνεση είναι αισθητή ακόµα και σε χειριστές που δεν είναι εξοικειωµένοι µε τους ελκυστήρες της John Deere. Η καµπίνα του 6R συνεχίζει να αποτελεί σηµείο αναφοράς.

Η αίσθηση του µικρού δερµάτινου τιµονιού είναι καλή, απλά αν ο χειριστής χρησιµοποιεί και 6R µε µεγάλο ή µικρό τιµόνι, η διαφορετική απόσταση του powershuttle µπορεί να τον µπερδέψει. Ενθαρρυντικό είναι ότι οι αλλαγές κατεύθυνσης µπορούν να επιλεχθούν όχι µόνο από το µικρό λεβιέ, αλλά και από το CommandPro – είτε µε το γνώριµο αριστερό µοχλό ή µε την κίνηση του στα αριστερά και τραβώντας το προς τα πίσω. Άλλες λειτουργίες που άρεσαν στην οµάδα µας ήταν η ελεύθερη κίνηση (σπρώχνεις το χειριστήριο µπροστά και αριστερά), η ενεργοποίηση της µέγιστης ταχύτητας µε την κίνηση του µοχλού µπροστά και η γρήγορη προσαρµογή εναλλαγής σειράς ταχυτήτων.

Το σηµαντικότερο όλων, περισσότερο και από το Vario, είναι η δυνατότητα εναλλαγής µεταξύ λειτουργίας χειριστηρίου και πεντάλ. Αυτό καθιστά την οδήγηση υπερβολικά εύκολη και ρυθµιζόµενη. Το ενεργό σταµάτηµα µε αυτό φρενάρισµα και, ακολούθως, η επανεκκίνηση χωρίς τη χρήση συµπλέκτη επίσης µας άρεσε πολύ. Αυτή τη στιγµή το 6R δεν έχει αυτόµατο σύστηµα έναρξης/παύσης του κινητήρα.

Πολλές λειτουργίες

Οι πολλές λειτουργίες του χειριστηρίου και έως πέντε διακόπτες εναλλαγής, µερικοί εκ των οποίων είναι κρυµµένοι στο πίσω µέρος του λεβιέ µπορούν να χρησιµοποιηθούν ξεχωριστά. Παρότι ο οδηγός µπορεί να συνηθίσει την αίσθηση των διακοπτών µετά από λίγες ώρες, ένας αρχάριος χρήστης µπορεί να συναντήσει λίγη δυσκολία.

Τουλάχιστον µερικά από τα κουµπιά φωτίζονται πίσω, για παράδειγµα, όταν ο έλεγχος των pto είναι στο χειριστήριο. Μια µικρή οθόνη LED στο χειριστήριο θα ήταν το κάτι παραπάνω και ενδεχοµένως να το δούµε σαν ιδέα στο µέλλον. Αν κάποιος δεν χρειάζεται όλες τις λειτουργείες του CommandPro µπορεί να επιλέξει το παλιότερο Command Arm.

H οθόνη G5 Plus είναι εξαιρετική. Όχι µόνο είναι υψηλής ευκρίνειας και ευανάγνωστη ακόµα και όταν έχει πολύ ήλιο, αλλά ο χρόνος που απαιτείται για να ανάψει ο κινητήρας είναι πολύ µικρός.

Έξυπνα συστήµατα

Οι χειριστές και οι εργολάβοι θα έχουν συνηθίσει µέχρι τώρα να ακούν για το John Deere Operations Centre. Ακόµα και αν µιλάµε για µεταφορά δεδοµένων, χάρτες για σπορά ή ακόµα και για πλοήγηση σε διαφορετικά χωράφια µέσω του γνώριµου Goole Maps, η John Deere φαίνεται να είναι µπροστά από τους ανταγωνιστές του, όσον αφορά αυτές τις τεχνολογίες. Αν έχετε απορίες σχετικά µε τη λειτουργία του 6R250 µακριά από το χωράφι, τότε τα απαραίτητα βήµατα αναλύονται µέσω του Remote Display Acess, αν και οι βιντεοκλήσεις από ένα smartphone θα µπορούσαν να πετύχουν το ίδιο αποτέλεσµα. Άλλο ένα επιβοηθητικό χαρακτηριστικό για τον χειριστή είναι η λειτουργία βοήθειας στο τερµατικό. που είναι ιδανικό τοποθετηµένο µε ένα ερωτηµατικό και τα αποθηκευµένα αρχεία να ξεφυλλίζονται µέσω του εγχειριδίου του χειριστή.

Ο αυτόµατος σχεδιασµός πορείας συµπεριλαµβανοµένου των στροφών στο κεφαλάρι µε τη χρήση του AutoPath (Boundaries) και του AutoPath (Rows) ολοκληρώνει το σύστηµα οδήγησης. Το µόνο που λείπει για να πετύχει τον απόλυτο τρόπο καλλιέργειας είναι τα υποπόδια «Harley bar» στα δεξιά που συναντώνται σε µεγαλύτερα µοντέλα.

Τέλος, µε το σύστηµα autosteer ενεργοποιηµένο, το κάθισµα µπορεί να κινηθεί σε γωνία ως και 40 µοίρες προς τα δεξιά, ώστε να µπορείς να παρακολουθείς το παρελκόµενο. Αν το τρακτέρ κάνει αυτόµατα όπισθεν στο κεφαλάρι, τότε βρίσκεστε κοντά στην αυτόνοµη οδήγηση: Οι λειτουργίες ITEC µπορούν να ενεργοποιηθούν µόνο από την απόσταση, και όχι από το χρόνο.

Περισσότερα υδραυλικά

Ο πίσω σύνδεσµος του 6R250 έχει εύρος ανύψωσης 75 εκατοστών στα 7.659 daN. Χάρη στα 10.000 daN στο ανώτερο εύρος, µεγαλύτεροι κύλινδροι µπορούν να χειριστούν ακόµα και βαριά παρελκόµενα σε αυτή την κατηγορία ισχύος. Μας άρεσε ο εύκολος τρόπος για την αλλαγή της απόστασης του κάτω συνδέσµου και ο πάνω σύνδεσµος µε ελατήριο για την ευκολία του χειρισµού.

Όσον αφορά τους υδραυλικούς συνδέσµους στο πίσω µέρος, το 6R250 έχει πέντε κοτσαδόρους και συνδέσµους Power-Beyond (έξι χωρίς Power-Beyond). Οι σύνδεσµοι έχουν ακόµα λεβιέ για µείωση της πίεσης, καθώς και δυνατότητα προσαρµογής χρόνου και ροής. Η εµβολοφόρα αντλία παρέχει µέχρι και 195 λίτρα ανά λεπτό. Αυτό που παρατάσσει η John Deere για το sport πακέτο των 6R250 είναι ότι παρέχει οµαλή, σταθερή και βελτιωµένη ακρίβεια οδήγησης – χάρη στο νέο σύνδεσµο οδήγησης. Αυτό είναι κάτι που µπορούµε να επιβεβαιώσουµε. Σε σχέση µε το µικρότερο 6R175, ο µπροστινός άξονας µε τους εξωτερικούς του κυλίνδρους είναι ακόµα πολύ στιβαρός. Το ίδιο ισχύει και για το φρένο: Με ένα απαλό πάτηµα του ποδιού, µπορούν να ακινητοποιηθούν το τρακτέρ 9,6 τόνων µε επιβράδυνση 5,45 µέτρων/δ².

Μιλώντας για το βάρος – το σύστηµα EZ-Ballast που συναντάµε στο 7R είναι επίσης διαθέσιµο στο 6R. Αυτό επιτρέπει την εύκολη υδραυλική βάρους λίγο κάτω από 2 τόνων γρήγορα και εύκολα, µε το πλεονέκτηµα ότι η διανοµή βάρους είναι ιδανική για εφαρµογές της ράβδου έλξης. Το µικτό βάρος 15 τόνων µεταφράζεται σε ένα εντυπωσιακό ωφέλιµο φορτίο 5,4 τόνων. Αυτό είναι σχεδόν εξίσου εντυπωσιακό µε την ακτίνα περιστροφής 13 µέτρων. Από την άλλη, το 6R250 µε φωτισµό LED ξεχωρίζει σε σχέση µε τον ανταγωνισµό. Στη βασική έκδοση του 6R250 οι χειριστές µπορούν να προσθέσουν ένα µεγάλο εύρος επιλογών όπως έναν µπροστινό σύνδεσµο, ένα δέκτη Starfire, CommandCenter µε οθόνη G5 Plus και επιπλέον τερµατικό G5, Ultimate κάθισµα και άλλα προκειµένου να πάρει τη στάµπα Signature Edition. Το µόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχουν επιλογές για όλους.

Σύνοψη

Το 6R250 της John Deere που κατασκευάζεται στο Mannheim βρίσκεται στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια, όµως ωριµάζει πολύ ωραία σαν παλιό καλό κρασί. Τα αποτελέσµατα της δοκιµής παραµένουν εντυπωσιακά, και σε αρκετά χαρακτηριστικά υπερτερούν ανταγωνιστικών τρακτέρ σε αυτή την κατηγορία ισχύος. Το µόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι που το 6R παραµένει best-seller, όπως είναι το Operations Center, η άνετη καµπίνα, το τερµατικό G5 και πολλά ακόµα χαρακτηριστικά που θα εκτιµήσουν έµπειροι και άπειροι χειριστές.

Τα John Deere διαθέτει στην ελληνική αγορά η Agrotech SA (τηλ. 2310/795018)

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Έρχονται στην Ευρώπη τα καινούργια αγροτικά drone ναυαρχίδες της DJI

Έρχονται στην Ευρώπη τα καινούργια αγροτικά drone ναυαρχίδες της DJI

Έρχονται στην Ευρώπη τα ολοκαίνουργια αγροτικά drones ναυαρχίδες της DJI Agriculture, T100, T70P και T25P, με τα νέα μοντέλα να παρουσιάζονται στην κορυφαία έκθεση αγροτικών μηχανημάτων Agritechnica στο Ανόβερο μεταξύ 9 και 15 Νοεμβρίου.

Τα Lamborghini Crono αποτελούν συνώνυμα άνεσης και ασφάλειας

H νέα σειρά Lamborghini Crono Stage V είναι ένας συνδυασµός ευελιξίας και αποδοτικότητας και αποτελείται από 4 µοντέλα. Η ισχύς του κινητήρα κυµαίνεται από 66 έως 102 ίππους. Η σωστή κατανοµή του βάρους, τα ισχυρά υδραυλικά και η υψηλή υδραυλική αλλά και ανυψωτική ικανότητα, το αποτελεσµατικό σύστηµα κλειδώµατος διαφορικού καθώς και η σωστή απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζουν εξαιρετική παραγωγικότητα ακόµη και στις πιο απαιτητικές εργασίες. Όλα τα µοντέλα διατίθενται µε δυνατότητα τοποθέτησης εµπρόσθιου φορτωτή (Light ή Ready) και µε προστασία FOPS, εξασφαλίζοντας την πιο ασφαλή επιλογή.

Το Ford Ranger PHEV αναδείχθηκε κορυφαίο pick-up για το 2026/27

Το Ford Ranger PHEV αναδείχθηκε κορυφαίο pick-up για το 2026/27

Το Ford Ranger PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) αναδείχθηκε νικητής του International Pick-up Award (IPUA) για το 2026/27. Αυτή είναι η τέταρτη φορά μέσα σε 15 χρόνια που το Ranger κατακτά την κορυφαία διάκριση και η πρώτη που ένα υβριδικό όχημα αποσπά τον τίτλο, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής για τα ανθεκτικά και ικανά pick-up οχήματα της Ford.

Προτεινόμενα
Έρχονται στην Ευρώπη τα καινούργια αγροτικά drone ναυαρχίδες της DJI

Έρχονται στην Ευρώπη τα καινούργια αγροτικά drone ναυαρχίδες της DJI

Έρχονται στην Ευρώπη τα ολοκαίνουργια αγροτικά drones ναυαρχίδες της DJI Agriculture, T100, T70P και T25P, με τα νέα μοντέλα να παρουσιάζονται στην κορυφαία έκθεση αγροτικών μηχανημάτων Agritechnica στο Ανόβερο μεταξύ 9 και 15 Νοεμβρίου.

«Σπάνε τα κοντέρ» σε άνεση και ισχύ τα καινούργια τρακτέρ New Holland T7 XD

«Σπάνε τα κοντέρ» σε άνεση και ισχύ τα καινούργια τρακτέρ New Holland T7 XD

Το λανσάρισμα της σειράς T7 XD σηματοδοτεί την είσοδο των τρακτέρ της New Holland σε μια νέα κατηγορία υψηλής ισχύος, με τρία μοντέλα από 350 ίππους και πάνω, τα οποία επιτρέπουν ευελιξία σε κάθε εφαρμογή στο χωράφι.

Τα τετρακύλινδρα τρακτέρ 150hp που εμπιστεύονται οι Ευρωπαίοι αγρότες

Πόσο αξιόπιστα είναι τα τρακτέρ της αγοράς σήµερα, ποια µοντέλα ξεχωρίζουν και ποιοι είναι µερικοί συχνοί προβληµατισµοί των χειριστών; Για να µπορέσουµε να απαντήσουµε στα παραπάνω θέµατα όσον αφορά τα τετρακύλινδρα τρακτέρ ισχύος 150hp, ρωτήσαµε ιδιοκτήτες τρακτέρ από τη ∆ανία, τη Φινλανδία, τη Γερµανία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία την άποψη τους για τα οκτώ µοντέλα της δοκιµής που βρίσκονται στην αγορά εδώ και σχεδόν µια δεκαετία, και είχαν αποτελέσει µέρος δοκιµής του profi το 2017.

Ο «βασιλιάς» στο αλώνισμα ρυζιού John Deere S7 προσγειώθηκε Θεσσαλονίκη

Η κορυφαία θεριζοαλωνιστική µε ένα ρότορα της John Deere, S7, η οποία είναι ειδικά σχεδιασµένη για να φτάσει την αυτοµατοποίηση σε νέα επίπεδα προσγειώθηκε στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης. Εκεί η οικογένεια Τζιµούρτου – από το 1922-  και ο συνέταιρος της Βασίλης Βασιλειάδης καλλιεργούν 1.500 στρέµµατα ορυζώνων και πήρε την απόφαση να επενδύσει σε ένα µηχάνηµα που θα τις επιτρέψει να αυξήσει τις αποδόσεις της και να αλωνίζει «έξυπνα», απλά και γρήγορα.