Μεγάλες αποδόσεις σε premium πακέτο φέρνουν τα Fendt 620 Vario

Κοινοποίηση:

Σε παλαιότερο τεύχος του profi είχαµε την ευκαιρία δούµε τις πρώτες αναγνωριστικές εντυπώσεις οδήγησης µε την τότε νεοσύστατη σειρά της Fendt 600 Vario.Αυτό που µας είχε κάνει εντύπωση τότε ήταν το µεταξόνιο µήκους 2,72 µέτρων, ακριβώς ίδιων διαστάσεων δηλαδή µε αυτά των µεγαλύτερων µοντέλων 818 και 820 Vario. Ωστόσο, σ’ αντίθεση µε αυτά, τα τέσσερα µοντέλα της σειράς 600 Vario κάτω από το καπό δεν κρύβουν έναν 6-κύλινδρο κινητήρα, αλλά τον 4-κύλινδρο AgcoPower Core 50 5 λίτρων. Στο κορυφαίο µοντέλο της σειράς που είναι και αυτό που εξετάζουµε εδώ, το 620, ο κινητήρας αυτός παρέχει ονοµαστική ισχύ 154 kW/209hp.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Σεπτεμβρίου

Σ’ αυτήν προστίθενται ακόµη 11kW/15hp µέσω του «Dynamic Performance», το οποίο επισηµαίνεται και στο καπό µε κόκκινα νούµερα. Αυτή η έξτρα ιπποδύναµη ενεργοποιείται όταν υπάρχει επιπλέον φόρτος από εξαρτήµατα όπως η µονάδα ψύξης ή ακόµα και όταν το τρακτέρ είναι στάσιµο ανεξαιρέτως της επιβάρυνσης του pto, λειτουργώντας έτσι λίγο διαφορετικά από την επιτάχυνση που βλέπουµε σε άλλα τρακτέρ.

Χαµηλός αριθµός στροφών

Με πίεση έκχυσης καυσίµων 2.000 bar και τέσσερις βαλβίδες, το 600 διακρίνεται από το concept χαµηλών στροφών που η Fendt είχε εισάγει για πρώτη φορά στη σειρά 1000 Vario σχεδόν µια δεκαετία πιο πριν. Υδραυλικά ελατήρια εξασφαλίζουν την οµαλή λειτουργία και τη µικρότερη φθορά του µηχανήµατος, ενώ απαιτούν λιγότερο χώρο, γεγονός που µεταφράζεται σε χαµηλότερο καπό και καλύτερη ορατότητα. Τραβώντας ένα άροτρο πέντε σειρών Lemken Juwel 8 µε ενσωµατωµένο packer σε βάθος 25 εκατοστών, το τρακτέρ της δοκιµής µας διατήρησε σταθερά ταχύτητα 8 χλµ/ώρα σε κάθε του πέρασµα σε µόλις 1.350 σ.α.λ.

Αυτό φάνηκε και στο τεστ του δυναµόµετρου όταν και υπολογίσαµε ισχύ 146,9kW/201hp, όταν ο κινητήρας περιστρέφεται σε ονοµαστική ταχύτητα  µε το νούµερο να ανεβαίνει στα 149,9kW/205hp σε µέγιστη απόδοση. Ο κινητήρας Core 50 µπορεί να παράξει ροπή 885Nm στις 1.200 σ.α.λ. στο δυναµό των pto, µε το 620 να ξεπερνά ακόµα και το παλαιότερο 820 Vario TMS (871Nm). Η χαµηλή αρχική ροπή µόλις 98% δεν φέρει λόγους ανησυχίας. Μόνο όταν το drivetrain επιβαρύνεται απότοµα, όπως όταν κατεβαίνει ένας καλλιεργητής χρειάζεται το λογισµικό κινητήρα-µετάδοσης να ανταποκριθεί γρηγορότερα. Ειδάλλως, ο ιδανικός συγχρονισµός κινητήρα και µετάδοσης µπορεί να χειριστεί τέτοιου είδους καταστάσεις – ειδικά αφού το 600 µε µετάδοση TA150 δεν χρειάζεται να αλλάζει µεταξύ δύο σειρών ταχυτήτων όπως συνέβαινε στα παλιότερα Vario. Όσον αφορά την εξοικονόµηση καυσίµων, το 620 βαδίζει στα χνάρια του µεγάλου του «αδερφού», ήτοι του 728: 229γρ./kWh (+23,8 γρ./kWh µε AdBlue) σε ονοµαστική ταχύτητα και 221γρ./κWh (+25γρ/kWh) µεταφράζονται σε αποδοτικότητα.

Αυτό αποδεικνύεται και στους κύκλους δοκιµώντου powershift: Σε βαριές εργασίες η εξοικονόµηση βρίσκεται σε µονοψήφιο ποσοστό. Εντούτοις, σε µικτές εργασίες ή στον µισό φόρτο, το τρακτέρ της Fendt είναι κατά µέσο όρο 10-15% πιο οικονοµικό από όλα τα υπόλοιπα που έχουµε δοκιµάσει µέχρι σήµερα. Εποµένως, η κατανάλωση 245γρ./kWh που κατέγραψε το Powermix αποτελεί κορυφαία επίδοση. Σχετικά µε τον καθαρισµό καυσαερίων, η Fendt έχει κόψει την ανάγκη για επανατροφοδοσία καυσίµων – κάτι το οποίο είναι καλό για τον κινητήρα, αλλά όχι απόλυτα για το AdBlue – 9% του DEF, γύρω δηλαδή στα 29γρ./kWh ή στα 3 λίτρα/ώρα.

Αναστρεφόµενος ανεµιστήρας

Σε αντίθεση µε το έβδοµης γενιάς 700, υπάεχει τύπου αναρρόφησης ανεµιστήρας που λειτουργεί µηχανικά, µε την επιλογή αναβάθµισης σε αναστρεφόµενο ανεµιστήρα Hägele. Ο ανεµιστήρας ελέγχεται από το τερµατικό, και φυσά στη µονάδα ψύξης ανά προσαρµοζόµενα διαστήµατα.

Προτού αναλύσουµε την πολύ άνετη οδήγηση στο δρόµο, αξίζει να ρίξουµε µια µατιά στη χαµηλή κατανάλωση καυσίµων του 620 κατά τις δοκιµές οδήγησης στο δρόµο – τα µόλις 309γρ./kWh σε ταχύτητα 40 χλµ/ώρα ή ακόµα και 311 γρ./kWh στα 50 χλµ./ώρα αποτελούν αποδόσεις ρεκόρ. Το µηχάνηµα µπορεί να πιάσει ταχύτητες 50 χλµ./ώρα σε µόλις 1.350 στροφές του κινητήρα. Το µοναδικό ψεγάδι είναι ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης αλλαγής µεταξύ λειτουργίας χειριστηρίου και πεντάλ, ωστόσο είναι εφικτός ο έλεγχος της ταχύτητας πλοήγησης µε το απλό πάτηµα ενός λευκού κουµπιού. Το ίδιο ισχύει και για το κόψιµο της σειράς ταχυτήτων του πεντάλ στη µέση, κάτι που είναι ιδανικό για εναλλαγή από λειτουργία δρόµου σε χωραφιού.

Σηµείο αναφοράς αποτελεί και το αυτόµατα ελεγχόµενο σύστηµα τετρακίνησης, το οποίο ενδεχοµένως να κάνει σύντοµα την εµφάνιση του και στα µικρότερα µοντέλα Vario. Είναι εξαιρετικό, ακόµα και για εφαρµογές µπροστινής φόρτωσης. ∆εν αφήνει σηµάδια από γόµα στο τσιµέντο, ακόµα και µε γεµάτο κουβά. Επιπλέον, το υδραυλικό drive διασφαλίζει µια ακτίνα περιστροφής 11,25 µέτρων.

Αν µη τι άλλο, ο χειριστής µπορεί να εµπλέξει την τετρακίνηση στο υποβοηθητικό µενού και να εµπλέξει το κλείδωµα διαφορικού. Τότε, οι µπροστινοί και πίσω άξονες συνδέονται µηχανικά, παρόµοια µε το φρενάρισµα.  ∆εν µας χρειάστηκε να χρησιµοποιήσουµε το διακόπτη, αλλά η Fendt λέει ότι οι πελάτες της που πραγµατοποιούν χειµερινές εργασίες συντήρησης όπως φτυάρισµα χιονιού ήταν αυτοί που ζήτησαν αυτή τη λειτουργία.

Το αυτόµατο φρένο παρκαρίσµατος σίγουρα θα πρέπει να διατίθεται τυπικά σε αυτό το τρακτέρ.

Το 620 διατίθεται τυπικά µε τέσσερις ταχύτητες  pto (540, 540E, 1.000 και 1.000E)..

Αντλία 205 λίτρων/λεπτό

Ακολουθώντας τα βήµατα που χάραξε η Valtra το Fendt 600 διαθέτει αντλία swash plate 205 λίτρων/λεπτό εργοστασιακά. Μια αντλία 152 λιτ./λεπτό εγκαθίσταται τυπικά. Όσο για τον αριθµό των συνδέσµων, µπορείτε να παραγγείλετε ως και δέκα κοτσαδόρους διπλής χρήσης: πέντε στο πίσω µέρος, τρεις µεταξύ των αξόνων και δύο µπροστά.

Για όσους επιθυµούν υψηλούς ρυθµούς ροής, υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας συνδέσµων ¾-ιντσών στο πίσω µέρος, οι οποίοι επιτρέπουν ροή ως και 170 λίτρων/λεπτό. Οι πελάτες της εταιρείας που βρίσκονται εντός πόλης θα εκτιµήσουν το multi-coupler µεταξύ των αξόνων, για παράδειγµα µε τη χρήση χορτοκοπτικού.

Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η ικανότητα απενεργοποίησης της θέσης πλοήγησης στο χειριστήριο 3L για εφαρµογές µπροστινής φόρτωσης. Άλλη µια προσθήκη είναι αυτή της λειτουργίας υδρο-κινητήρα, η οποία επιτρέπει στους χειριστές να αλλάξουν µια βαλβίδα απευθείας από τη συνεχόµενη ροή (+) σε θέση πλοήγησης χωρίς να παράγεται ούτε ελάχιστη πίεση κατά την εναλλαγή. Υπάρχει ακόµα το ηλεκτρικό σύστηµα LS, όπου η πίεση απελευθέρωσης ρυθµίζεται από το τερµατικό. Χάρη στο σήµα του ISObus, το γνώριµο καλώδιο σήµατος δεν είναι αναγκαίο – κάτι το ιδανικό για ένα µηχάνηµα συγκοµιδής πατάτας για παράδειγµα.

Άπλετη ισχύς ανύψωσης

Με συνεχόµενη δυνατότητα ανύψωσης 8.325 daN, το 620 της δοκιµής µας µπορεί να σηκώσει λίγο πιο ελαφρύ φορτίο από το 728 Vario. Αν υπάρχει κάποιος αποτρεπτικός παράγοντας, τότε ίσως είναι ο υδραυλικός πάνω σύνδεσµος ΚΑΤ. ΙΙΙ. ∆εν υπάρχει µηχανισµός υποβοήθησης βάρους προκειµένου ο πάνω σύνδεσµος να µπορεί να χειριστεί χωρίς καθόλου κόπο και ασφάλεια όταν συνδέεται ή αφαιρείται εξοπλισµός.

Αµφότεροι οι σύνδεσµοι δεν είναι απλά δύο χρήσεων, αλλά έχουν και λειτουργία ανακούφισης φόρτου. Για παράδειγµα, αυτό µπορεί να καταστήσει περιττή την ανάγκη για ελατήρια τεντώµατος σε ένα µπροστινό χορτοκοπτικό, ενώ στο πίσω µέρος µπορεί να χρησιµοποιηθεί για µεταφορά του βάρους στον οπίσθιο άξονα. Αυτή η επιλογή καθιστά εφικτή τη χρήση συνδέσµων για ανύψωση του τρακτέρ όταν θέλετε να αλλάξετε ελαστικά.

Πλήρως αθόρυβο

Με εργασία σε κάτι λιγότερο 70dB(A), η καµπίνα είναι τόσο αθόρυβη που ακόµα και ο ήχος από το σύστηµα εξαερισµού και air-condition γίνεται αντιληπτός. Σύµφωνα µε τη Fendt, το θερµαινόµενο παρµπρίζ είναι φτιαγµένο από επικαλυµµένο πλαστικό, το οποίο ελαττώνει τα επίπεδα ήχου κατά 3dB(A) σε σχέση µε ένα συνηθισµένο παρµπρίζ.

Μια λειτουργία προστασίας φίλτρων Κατ. 4 είναι διαθέσιµη για την καµπίνα – µια εξαιρετική λύση για όποιον θέλει να χρησιµοποιήσει το 620 για ψεκασµό. Τα φίλτρα της καµπίνας και του αέρα είναι µπορεί να µην είναι πολύ εύκολα προσβάσιµα. Ωστόσο, η Fendt υποστηρίζει ότι η τρέχουσα κατάσταση των φίλτρων φαίνεται στο τερµατικό µετρώντας την αρνητική πίεση, η οποία θα πρέπει να αποτρέπει την ανάγκη για αφαίρεση του φορτωτή για έλεγχο του φίλτρου.

Η νέα καµπίνα είναι ευρύχωρη και τα σκαλοπάτια καλοσχεδιασµένα και πλατιά. Το νέο κάθισµα από την Isringhausen περιστρέφεται βάσει των εργοστασιακών ρυθµίσεων σε γωνία 20 µοιρών προς τα δεξιά. Αν επανατοποθετηθούν τα stops κάτω από το κάθισµα το νούµερο αυτό µπορεί να ανέβει στις 36 µοίρες (όπως στο 900 Vario).

Αποθήκευση θέσης καθίσµατος

Η θέση του ηλεκτρικά προσαρµοζόµενου καθίσµατος της Isringhausen αποθηκεύεται στο προφίλ του χρήστη. Εποµένως, όταν ο εκάστοτε χειριστής επιλέξει το προφίλ του, το κάθισµα επιτρέπει στην προκαθορισµένη θέση του – όπως σε ένα αυτοκίνητο. Αυτή η λειτουργία είναι αρκετά χρήσιµη.

Σε σχέση µε παλαιότερα χειριστήρια, το νέο σύστηµα FendtOne είναι λίγο διαφορετικό στη λειτουργία. Η Fendt έχει προσθέσει στο χειριστήριο ένα άσπρο πλήκτρο µε δυνατότητα επιλογής ελέγχου πλοήγησης. Το χειριστήριο 3L παραµένει από τα καλύτερα στην κατηγορία – όχι µόνο για εργασίες φόρτωσης, αλλά και αναφορικά µε τη σύνδεση του ISOBUS µε το χειριστήριο (AUX-N), η οποία γίνεται εύκολα κατανοητή και υλοποιείται άκρως ικανοποιητικά. Θα θέλαµε ακόµα να δούµε ένα σύστηµα εκκίνησης και παύσης.

Πετάει στο δρόµο

Ώρες-ώρες το τρακτέρ φαίνεται να πετάει στο δρόµο. Αυτό δεν επιτυγχάνεται µόνο χάρη στην εξαιρετικά ισορροπηµένη ανάρτηση του µπροστινού άξονα, αλλά και στην ανάρτηση τριών σηµείων της καµπίνας που χρησιµοποιεί αερόσακους.

Το 620 φαντάζει µια κλάση πάνω από τους ανταγωνιστές του αναφορικά µε το ωφέλιµο φορτίο. Μπορούν να προστεθούν περίπου 5,6 τόνοι µε επιτρεπόµενο µικτό βάρος του µηχανήµατος τους 13,5 τόνους.

Σύνοψη

Το 600 Vario της εταιρείας Fendt σίγουρα κεντρίζει τα βλέµµατα των αγροτών και των εργοληπτών. Στα πλεονεκτήµατα του σύµφωνα µε τη δοκιµή µας συµπεριλαµβάνονται η ορατότητα, η ευελιξία, η άνεση και η κατανάλωση καυσίµων το καθιστώντας το ένα αρκετά καλό πολυεργαλείο σε αυτή την κατηγορία ισχύος.

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ γιόρτασε με την μεγαλύτερη κομπίνα που πάτησε Ελλάδα

Ένα διήµερο γεµάτο δράση στο πεδίο, ενηµέρωση για όλες τις εξελίξεις γύρω από τα σύγχρονα µηχανήµατα και τον εξοπλισµό στη γεωργία και την κτηνοτροφία και «γνωριµία» µε µοντέλα που πρώτη φορά πατάνε Ελλάδα, δίπλα σε πληθώρα δοκιµασµένων λύσεων, έζησαν οι πελάτες κι οι συνεργάτες της «Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ Γεωργοτεχνική», που επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης στις 5 και 6 Σεπτεµβρίου.

Κορυφαία ποιότητα και υψηλές επιδόσεις συνδυάζουν οι σπαρτικές σιτηρών Maschio Gaspardo

Η σειρά σπαρτικών για σιτηρά της MASCHIO GASPARDO προσφέρει κορυφαία ποιότητα σποράς και υψηλές επιδόσεις σε κάθε συνθήκη χρήσης. Μια πλήρης γκάµα µε σταθερά και πτυσσόµενα µοντέλα καλύπτει τις ανάγκες τόσο των µικρών αγροτών, όσο και των πιο απαιτητικών επαγγελµατιών και µεγάλων επιχειρήσεων σιτηρών.

Παράταση των προθεσμιών Σχεδίων Βελτίωσης ζητά η ΕΚΑΓΕΜ, ορατός κίνδυνος απένταξης δικαιούχων

Την παράταση των προθεσμιών των Σχεδίων Βελτίωσης (μέτρο 4.1.5.) και την εξασφάλιση ότι οι δικαιούχοι δεν θα κληθούν να επιστρέψουν ενισχύσεις για επενδύσεις που έχουν εν μέρει υλοποιηθεί ζητά με επιστολή της προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τον πρωθυπουργό η Ένωση Κατασκευαστών Γεωργικών Μηχανημάτων Ελλάδας (ΕΚΑΓΕΜ).

Προτεινόμενα

Αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου για ασφάλεια ψεκασμών με drones ζητά ο Χαρακόπουλος

Αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου που αφορά την ασφαλή χρήση drones σε ψεκασμούς καλλιεργειών ζήτησε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Χαρακόπουλος από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα.

Ιδανικό συνεργάτη στο χωράφι αποτελεί το νέας γενιάς Fendt 800 Vario

Τον «καλύτερο συνεργάτη» του αγρότη στο χωράφι υπόσχεται να αποτελέσει η ολοκαίνουργια πέμπτης γενιάς σειρά τρακτέρ Fendt 800 Vario. Η επωνυμία της Agco υποστηρίζει ότι οι νέοι γεωργικοί ελκυστήρες συνδυάζουν εξαιρετική απόδοση και άνεση καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών.

Ξεδιπλώνουν τις αρετές τους οκτώ καινοτόμες χορτοδετικές της αγοράς

Έχουν περάσει σχεδόν 80 χρόνια από όταν η Allis-Chalmers παρήγαγε την πρώτη στρογγυλή χορτοδετική, και από τότε τα υλικά έχουν εξελιχθεί από σπάγκο σε δίχτυ και πιο πρόσφατα σε ελαστικό φιλµ. Όταν συνδυάζεται µε περιτύλιγµα, η κάλυψη του βαρελιού του µηχανήµατος µε αυτόν τον τρόπο σηµαίνει ότι το ίδιο υλικό χρησιµοποιείται για τύλιγµα και σφράγισµα και µόνο λίγα επίπεδα δεµατοποίησης είναι απαραίτητα.