Υποδειγματικό αφράτεμα με το πλήρως αναρτώμενο άροτρο Amazone Teres

Κοινοποίηση:

Το πλήρως αναρτώµενο άροτρο, Teres πρόσθεσε στη συλλογή της η Amazone και εµείς δοκιµάσαµε το µοντέλο πέντε αυλακιών και µε πολλαπλά πλάτη εργασιών.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου 2024-25

 

Το Teres είναι διαθέσιµο σε διάφορες εκδοχές µε τέσσερα, πέντε ή έξι αυλάκια, το πλάτος των οποίων µπορεί να ρυθµιστεί µέσω βιδών είτε υδραυλικά. Παράλληλα, η προστασία από την υπερφόρτωση παρέχεται είτε µηχανικά είτε υδραυλικά. To Teres 300V που δοκιµάσαµε διέθετε προστασία του ποδιού µέσω βιδών ασφαλείας, υποστήριξη πολλαπλών λειτουργιών και υδραυλικά που παρέχουν άνεση.

Περιποιηµένη κεφαλή

Η κεφαλή του οχήµατος έχει δύο αυλακωτές οπές και µια σταθερή οπή για την ενσωµάτωση του πάνω συνδέσµου. Βίδες κατηγορίας III/III N και IV Ν είναι διαθέσιµες για τους κάτω συνδέσµους, που διαθέτουν κώνους συγκράτησης από την Walterscheid. Αυτοί µπορούν να αναρτηθούν στο όχηµα σε δύο θέσεις: είτε κοντά στο όχηµα για να µειώσει την προσπάθεια που απαιτείται για αύξηση της ισχύος ή πιο µακριά, αυξάνοντας σηµαντικά την απόσταση µεταξύ του αρότρου και του τρακτέρ. Το βάρος του δικού µας αρότρου ζυγίζε κοντά στους 2,6 τόνους.

Εµείς προτιµήσαµε την ανάρτηση πιο κοντά στο τρακτέρ, γεγονός που καθιστά ευκολότερο τον χειρισµό, και όλα τα τρακτέρ που δοκιµάσαµε µπορούσαν να χρησιµοποιήσουν µε άνεση το Teres 300V, το οποίο είναι κατάλληλο για µέχρι και 300 ίππους. Εντούτοις, γρήγορα έγινε φανερό ότι η θέση του κοντινού συνδέσµου έχει ένα µικρό µειονέκτηµα, δηλαδή όταν γαντζώνουµε το άροτρο στο τρακτέρ, οι στοιβαγµένοι υδραυλικοί σωλήνες στην περιστρεφόµενη µπάρα λυγίζουν ακριβώς στο σηµείο που αγγίζει την ρόδα του τρακτέρ.

Το τρακτέρ πρέπει να έχει ένα πηνίο διπλής χρήσεως για την περιστροφή του αρότρου και άλλο ένα για το βάθος, το προσαρµοστό πλάτος και το πλάτος των µπροστινών αυλακίων- ένα ηλεκτρικό κουτί ελέγχου που έχει επιλεγεί από πριν επιτρέπει την εναλλαγή µεταξύ λειτουργιών στο σύστηµα υδραυλικής άνεσης, για αποφυγή σφαλµάτων και για την απλή και άνετη χρήση.

Μεγάλη δοκός

Η Amazone  αναφέρει ότι οι σωλήνες µεγάλης ισχύος έχουν τοιχώµατα 8,8 χιλιοστών. Η δοκός του µοντέλου 5+0 είναι ένα ενιαίο κοµµάτι και µπορεί να υποδεχθεί και ένα έκτο αυλάκι στην άκρη του.

Το άροτρο της δοκιµής διέθετε επίσης των βασική προστασία του ποδιού που χρησιµοποιεί έναν πείρο ασφαλείας, ο οποίος ήταν υπέρ αρκετός. Οι ανταλλακτικές βίδες και ένα κλειδί παρέχονται µαζί µε το µηχάνηµα και αποθηκεύονται στο κουτί εργαλείων. Κατά την Amazone οι πείροι σπάνε σε περισσότερα από 4.400daN.

Νέος συνδυαστικός τροχός

Ο νέος συνδυαστικός τροχός του Teres παρέχει έλεγχο του βάθους εργασιών είτε µηχανικά είτε υδραυλικά µέσω ενός πηνίου δύο χρήσεων. Όλες οι κλίµακες είναι εύκολο να παρατηρηθούν.

Ο τροχός στρίβει οµαλά, και µετακινείται αυτόµατα στην µεσαία θέση πριν ξεκινήσει η περιστροφή. Ακόµα ένα πλεονέκτηµα είναι ότι όταν χρειάζεται να διασχίσουµε µεγάλη απόσταση µέχρι το επόµενο χωράφι- µε λίγη εξάσκηση και µε µερικά απλά βήµατα χρησιµοποιείται και ως τροχός µετακίνησης. Αυτό επιτυγχάνεται µε την αναπροσαρµογή δύο πείρων µε το παρεχόµενο εργαλείο και ασφαλίζοντας την κλειδαριά στην κεφαλή. ∆εν είναι απαραίτητο να αφαιρεθεί ο υδραυλικός κύλινδρος του τροχού. Για πιο µικρές αποστάσεις, το Teres 300V κινείται καλά στον σύνδεσµο, όµως ο τροχός κάνει την µετακίνηση πολύ πιο εύκολη.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών ελαστικών- ο τροχός µας ήταν διαστάσεων 360/45-17,5 µε ένα ειδικό µοτίβο AS, το οποίο η Amazone ισχυρίζεται ότι διασφαλίζει ότι θα συνεχίσει να γυρίζει και θα καθαρίζεται εύκολα µόνο του, κάτι το οποίο αποδείχθηκε και στην δοκιµή, παρότι σε βροχερές συνθήκες επιθυµητός θα ήταν και ένας τροχός µεγαλύτερων διαστάσεων. Τον συνδυαστικό τροχό ολοκληρώνει µια βούρτσα για ελαστικά.

Ανανεωµένο σώµα

Μέχρι στιγµής, η Amazone είχε πέντε διαφορετικά είδη σωµάτων, αλλά τώρα προσθέτει και ένα σώµα WXL35 στις διαθέσιµες επιλογές, το οποίο είναι κατάλληλο για βαριά και πολύ βαριά εδάφη, και το οποίο διέθετε και το δικό µας µοντέλο. Έχει πλάτος αυλακιών µεταξύ 30 και 50 εκατοστών, και το βάθος εργασιών του κυµαίνεται µεταξύ 15 και 28 εκ.

Το WXL35 έκανε εξαιρετική δουλειά σε αµµώδη και βαριά αργιλώδη εδάφη, όπου το δοκιµάσαµε. Ανασήκωσε το έδαφος καλά, ενσωµάτωσε τα κατάλοιπο πολύ καλά και θρυµµάτισε το έδαφος ικανοποιητικά, γεγονός που απαιτεί πολύ ισχύ.

Για την ακρίβεια, η εντύπωση µας είναι ότι στα εδάφη το νέο σώµα ήταν πιο δύσκολο να τραβηχτεί από ότι το STW35 στο ηµι-αναρτηµένο Amazone Tyrok.

Εντούτοις, είναι  σηµαντικό ότι σε βροχερές συνθήκες το όργωµα ήταν σχετικά δύσκολο. O σχεδιασµός της Amazone είναι γνωστός: Η κορυφή αλληλοκαλύπτεται µε το φτερό, αποτρέποντας φυτά και ρίζες από το να παγιδευτούν στο µηχάνηµα.

Τυπικά σκίµµερ, καλά υνιά δίσκων

Είχαµε επίσης τα νέα σκίµµερ M2, που είναι φτιαγµένα για να αντιµετωπίζουν µεγάλες ποσότητες υπολειµµάτων από σοδειές. Μπορούν να αναρτηθούν σε δύο θέσεις σε σχέση µε το σώµα. Η Amazone τα τοποθετεί κοντά στο σώµα εργοστασιακά, αλλά κατά την δοκιµή τους τοποθετήσαµε στην µπροστινή οπή και δούλευαν ακόµα καλύτερα. Το βάθος των σκίµµερ προσαρµόζεται χωρίς εργαλεία σε ένα σύρτη, το οποίο είναι ικανοποιητικό, αλλά θα προτιµούσαµε να µπορούµε να προσαρµόσουµε και την γωνία.

Όσο για τους δίσκους στο τελευταία αυλάκι, η Amazone προσφέρει µια σειρά επιλογών. Το δικό µας µηχάνηµα είχε τον δίσκο 500χιλιοστών µε εγκοπές σε ένα µακρύ χέρι που διατηρεί το µηχανικό σύστηµα breakback και τα τοποθετεί λίγο πιο µπροστά από τα σκίµµερ, µε την προσαρµογή και την λειτουργία να είναι εντυπωσιακά κατά την δοκιµή.

Όργωµα

∆εν οργώσαµε µόνο κατάλοιπα δηµητριακών και πιάσαµε καρπούς, αλλά ενσωµατώσαµε και έδαφος από καλλιέργειες αραβοσίτου µε λίγα σκουπίδια και ανταπεξήλθε σε όλες τις συνθήκες. Η σύνδεση είναι εύκολη χάρη στην ηλεκτρική προεπιλογή των υδραυλικών λειτουργιών. Όλες οι λειτουργίες είναι ξεκάθαρες και είναι εύκολη η εναλλαγή µεταξύ τους. Οι ζυγαριές του αρότρου είναι ανθεκτικές και εύκολα ορατές για να βοηθήσουν τους χειριστές να προσαρµόσουν τις ρυθµίσεις. Η λειτουργία SmartTurn δούλεψε τέλεια, µε τις περιστροφές να είναι γρήγορες και απαλές. Απλώς χρειάζεται να διατηρείται η πίεση στο πηνίο για λίγο χρόνο παραπάνω µετά την περιστροφή, γιατί ειδάλλως δεν θα γίνεται να αλλάξει το πλάτος εργασιών αργότερα και θα πρέπει να ξεκινήσουµε πάλι από την αρχή.

Σύνοψη

Το περασµένο φθινόπωρο δοκιµάσαµε το  Amazone Teres 300V, ένα πλήρως αναρτηµένο άροτρο που µας έκανε µια πολύ θετική εντύπωση. Το Teres έχει πολλά χρήσιµα χαρακτηριστικά γεγονός που το καθιστά εύκολο να αναρτηθεί και να αφαιρεθεί, αλλά για να εργαστεί. Το όργωµα που πραγµατοποίησε ήταν υποδειγµατικό. Επίσης, µας άρεσαν τα σώµατα WXL35, παρότι µερικές φορές ήταν δύσκολη η αξιοποίηση τους στις δύσκολες συνθήκες που δηµιουργούσαν τα υδαρείς εδάφη.

Τα µηχανήµατα της Amazone διαθέτει στην ελληνική αγορά η Γ.I. Αντωνάκης AE  (τηλ. 2262/025915)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Κατάλληλα για κάθε γεωργική εφαρμογή τα νέα τρακτέρ SAME Argon

Για τη μεγάλη τους ευελιξία σε συνδυασμό με τη στιβαρότητα τους διακρίνονται τα τρακτέρ SAME Argon, τα οποία είναι κατάλληλα για μεγάλο αριθμό γεωργικών εφαρμογών. Η SDF έχει σχεδιάσει τους ελκυστήρες της σειράς Argon ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του εκάστοτε χειριστή.

Το μέλλον της συγκομιδής πυκνών δενρώνων φέρνει ο συλλέκτης Agromelca VTR

Ειδικά σχεδιασµένο για πυκνής φύτευσης οπωρώνες, όπου η χρήση συµβατικών οµπρελών δεν είναι εφικτή, το µοντέλο Agromelca VTR αντιπροσωπεύει µια σηµαντική πρόοδο στην τεχνολογία συλλογής καρπών. Κατασκευασµένο για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων, πυκνών δενδρώνων, το VTR προσφέρει µια ταχεία, αποδοτική και ευέλικτη λύση για τη συγκοµιδή διαφόρων καρπών, όπως αµύγδαλα, ελιές και φιστίκια. Είναι ιδανικό κυρίως για νεότερες και µεσαίας ηλικίας φυτείες.

Συστήνονται σε νέες διαστάσεις τα ενσιρωτικά μηχανήματα Jaguar της Claas

Με τέσσερα μοντέλα αποδόσεων ως και 500 τόνων ανά ώρα και νέες επιλογές μπροστινών συνδέσμων συστήνεται η νέα σειρά ενσιρωτικών μηχανών Jaguar 1000 της Claas. Σύμφωνα με την κατασκευαστή, η νέα σειρά που έρχεται να προστεθεί στην «οικογένεια» ενσιρωτικών μηχανημάτων Jaguar διαθέτει μεταξύ άλλων το μεγαλύτερο κανάλι ροής καλλιεργειών στην αγορά, πλήρως υδραυλικό σύστημα προ-συμπίεσης, ομοιόμορφη ποιότητα κοπής και νέους μπροστινούς συνδέσμους Pick Up και Orbis υψηλών αποδόσεων.

Προτεινόμενα

Ξεδιπλώνουν τις αρετές τους οκτώ καινοτόμες χορτοδετικές της αγοράς

Έχουν περάσει σχεδόν 80 χρόνια από όταν η Allis-Chalmers παρήγαγε την πρώτη στρογγυλή χορτοδετική, και από τότε τα υλικά έχουν εξελιχθεί από σπάγκο σε δίχτυ και πιο πρόσφατα σε ελαστικό φιλµ. Όταν συνδυάζεται µε περιτύλιγµα, η κάλυψη του βαρελιού του µηχανήµατος µε αυτόν τον τρόπο σηµαίνει ότι το ίδιο υλικό χρησιµοποιείται για τύλιγµα και σφράγισµα και µόνο λίγα επίπεδα δεµατοποίησης είναι απαραίτητα. 

«Γεωργία ακριβείας παντού» το σύνθημα CNH και Intelsat για το νέο τους δίκτυο

Η συνεργασία της CNH και της Intelsat αναδεικνύει τη σημασία της αξιόπιστης συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο για τις σύγχρονες γεωργικές εργασίες, αξιοποιώντας τη δορυφορική τεχνολογία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων συνδεσιμότητας σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Στροφή σε μηχανήματα που κάνουν πολλές δουλειές για μείωση κόστους παραγωγής

Σταδιακή µετατόπιση σε δυναµικές καλλιέργειες και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών µε διαλειτουργικό τρόπο, προτείνει ο ∆ηµήτρης Κουτσοκώστας από τα Γιαννιτσά Πέλλας, για να µπορέσει ο εγχώριος πρωτογενής τοµέας να σταθεί µε αξιώσεις στον ευρωπαϊκό και διεθνή ανταγωνισµό.

Γρηγορότερο από κάθε άποψη το νέο αναρτημένο ψεκαστικό Amazone UF

Τα νέα αναρτημένα ψεκαστικά Amazone UF επιταχύνουν σημαντικά τις εργασίες του χειριστή, αφού επιτρέπουν την γρηγορότερη σύνδεση, την γρηγορότερη ετοιμότητα εργασίας και ταχύτερο καθάρισμα, χωρίς να θυσιάζουν ωστόσο την ακρίβεια της λειτουργίας του.

Τέσσερις κορυφαίοι συνδυασμοί σπαρτικών ακριβείας για εαρινές

Χάρη στους γρηγορότερους ρυθµούς εργασίας, οι σπαρτικές ακριβείας µε µηχανές διαχωρισµού υψηλής πίεσης γίνονται ανάρπαστες στη σπορά εαρινών. Συγκρίναµε τέσσερις µπροστινούς-πίσω συνδυασµούς από την Amazone, τη Horsch, την Kverneland και τη Väderstad. Η προσοχή µας είναι στραµµένη στα συστήµατα λιπασµάτων