Ραντεβού στην EIMA 2024 με 2 νέες κατηγορίες στο θεσμό «Tractor of the Year 2025»

Κοινοποίηση:

Ο ιστορικός διαγωνισμός ανανεώνεται, προσθέτοντας την κατηγορία Toty Midpower και TOTYBOT στις βραβεύσεις τους, αφού η διοργανώτρια εταιρεία ανταποκρίνεται στη νέα γεωργική και εμπορική πραγματικότητα.

Τα διεθνή βραβεία αφιερωμένα στον κόσμο της γεωργίας γιορτάζει φέτος τα 25α γενέθλιά του και προετοιμάζεται για τη βράβευση του 2024, με αποκορύφωμα την τελετή απονομής των βραβείων στην EIMA της Μπολόνια, γεμάτη αναβαθμίσεις που ενισχύουν τη συνεχή εξέλιξη των τρακτέρ κατά το τελευταίο τέταρτο του αιώνα.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαΐου 2024

Το «TOTY Midpower» η πρώτη νέα κατηγορία

Ενόψει της φθινοπωρινής τελετής απονομής των βραβείων για τα τρακτέρ 2025, η κατηγορία ανοικτού πεδίου, στην οποία μέχρι την τελευταία έκδοση έπαιρναν μέρος όλα τα τρακτέρ με ισχύ άνω των 150 ίππων, θα γίνει διπλή. Πιο συγκεκριμένα, θα υπάρξουν βραβεία «TOTY Midpower» για μηχανήματα μεταξύ 150 και 280 ίππων και «TOTY Highpower» για μηχανήματα άνω των 300 ίππων.

Αυτό συμβαίνει επειδή η ισχύς έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και ενώ μόλις πριν από δέκα χρόνια ένα τρακτέρ 200 ίππων θεωρούνταν υψηλής ισχύος, σήμερα θεωρείται μεσαίας ισχύος, ενώ στην κορυφή των τιμοκαταλόγων των μεγάλων εταιρειών υπάρχουν συμβατικά τρακτέρ με πάνω από 400 ίππους και αρθρωτά ή τετρακίνητα τρακτέρ που μπορούν να ξεπεράσουν ακόμη και τους 700 ίππους.

Η δεύτερη κατηγορία το «TOTYBOT»

Η δεύτερη νέα κατηγορία θα ονομάζεται «TOTYBOT» και θα αφορά σε όλα τα αυτόνομα οχήματα (χωρίς καμπίνα) που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά ή βρίσκονται ακόμη στο στάδιο του πρωτοτύπου αλλά είναι κοντά στην εμπορική τους διάθεση με παραδοσιακό, υβριδικό ή ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και ζεύξη τριών σημείων στο βασικό εξοπλισμό.

Το επόμενο ραντεβού, όπως κάθε χρόνο, είναι η εκδήλωση επιλογής των φιναλίστ «Let the challenger begin», που θα πραγματοποιηθεί στο Μιλάνο από τις 18 έως τις 20 Ιουνίου, όπου οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών θα παρουσιάσουν τις προτάσεις τους στην κριτική επιτροπή, ενώ για την τελετή απονομής το ραντεβού είναι στην «Eima International», στη Μπολόνια 6 Νοεμβρίου.

Από τα δύο στα έξι βραβεία

Το βραβείο «Τρακτέρ της χρονιάς» γεννήθηκε το 1998 από μια ιδέα του περιοδικού Tractor που αποσκοπούσε στη δημιουργία μιας αναγνώρισης που, ενώ υπήρχε ήδη σε άλλους τομείς, πρώτα και κύρια στα αυτοκίνητα, έλειπε στο τμήμα της γεωργίας, της οποίας το τρακτέρ είναι ο κύριος πρωταγωνιστής.

Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από Ευρωπαίους δημοσιογράφους που ανήκουν σε συντακτικές ομάδες που επικεντρώνονται στον πρωτογενή τομέα και στα μέσα που χρησιμοποιούνται στους τομείς, έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών τόσο από άποψη αριθμού όσο και από άποψη κύρους των εμπλεκόμενων φορέων, διαδραματίζοντας θεμελιώδη ρόλο στην επιτυχία και την αξιοπιστία του βραβείου. Σήμερα υπάρχουν τουλάχιστον 25 επίσημες εκδόσεις που είναι διαπιστευμένες στην κριτική επιτροπή των TOTY και παρακολουθούν βήμα προς βήμα τη διαδικασία που οδηγεί κάθε χρόνο στην ανάδειξη των νικητών.

Με την πάροδο των ετών, η ανάπτυξη της κριτικής επιτροπής συνοδεύτηκε από έναν αυξανόμενο καθορισμό κανόνων, για να διασφαλιστεί η αμεροληψία των αξιολογήσεων και μια διεύρυνση των βραβείων ώστε να ανταποκρίνονται στην τεχνολογική εξέλιξη του τομέα.

Τη χρονιά της δημιουργίας του διαγωνισμού, απονεμήθηκαν μόνο δύο βραβεία, και συγκεκριμένα το «Τρακτέρ της χρονιάς», ανοιχτό σε κάθε τρακτέρ παραγωγής, συνοδευόμενο από το βραβείο «Best Design», ένα τρόπαιο που απονέμεται στο μηχάνημα με τον πιο ελκυστικό σχεδιασμό. Ήδη στην τρίτη διοργάνωση, η κριτική επιτροπή αναγνώρισε τον στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζει στην Ευρώπη ο τομέας των φρούτων και του κρασιού, και μαζί με αυτόν τα ειδικά μηχανήματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καθιερωθεί για πρώτη φορά το βραβείο «Best of Specialised», το οποίο προορίζεται για όλα συμπαγή τρακτέρ αροτραίας καλλιέργειας και εκείνα που κατασκευάζονται για να λειτουργούν ειδικά σε πλαγιές.

Με το πέρασμα του χρόνου, ο κλάδος εξελισσόταν, για να καλύψει τις πολλαπλές ανάγκες των αγροτών, ο πήχης των τεχνολογικών καινοτομιών στα τρακτέρ ανέβαινε σταδιακά, οδηγώντας αναπόφευκτα την κριτική επιτροπή στο να παραμελήσει στην αξιολόγησή της όλα εκείνα τα συμβατικά τρακτέρ μεσαίας-χαμηλής ισχύος πολλαπλών καθηκόντων που δεν μπορούν να λείπουν από το αγρόκτημα και που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των ευρωπαϊκών πωλήσεων. Έτσι, φτάσαμε στο 2015 και στο τέταρτο βραβείο TOTY, δηλαδή το «Best Utility», που προορίζεται για όλα τα τρακτέρ με τετρακύλινδρο κινητήρα, ισχύ μεταξύ 70 και 150 ίππων και μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος έως 9 τόνους.

Ένα άλλο σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του βραβείου είναι η εισαγωγή το 2019 του τίτλου «Sustainable TOTY», με στόχο την αναγνώριση της δέσμευσης των κατασκευαστών στη δημιουργία λύσεων που, παράλληλα με τις επιδόσεις, ευνοούν επίσης τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μια ουσιαστική τάση στην ατζέντα κάθε εταιρείας που εμπλέκεται σε βιομηχανικές διαδικασίες.

Ταυτόχρονα με την είσοδο αυτού του βραβείου, το «Best Design» έφυγε από το προσκήνιο, διότι αν στις αρχές του TOTY και μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η φροντίδα για την αισθητική του οχήματος θεωρούνταν πρωτοπορία και αφορούσε μόνο λίγες εταιρείες που ήταν πρόθυμες να επενδύσουν στη δημιουργία ελκυστικών γραμμών, σήμερα ο σχεδιασμός είναι ένα συγκεκριμένο στοιχείο μάρκετινγκ ισότιμο με άλλα λειτουργικά χαρακτηριστικά και ως εκ τούτου φάνηκε σωστό να ευθυγραμμιστεί με τις άλλες παραμέτρους της ψηφοφορίας.

Όλα τα επικαιροποιημένα στάδια του «Τρακτέρ της χρονιάς» μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στην επίσημη ιστοσελίδα.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Ανεβάζουν τον πήχη αποδοτικότητας τα νέα τρακτέρ Case IH Puma

Το ντεμπούτο του στην Agritechnica πραγματοποίησε το νέο μοντέλο της σειράς τρακτέρ Puma της Case IH, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να ανεβάζει τον πήχη από άποψη απόδοσης. Τo νέο Puma διαθέτει έναν εντελώς καινούργιο σχεδιασμό που προσφέρει στους χειριστές πιο ομαλή λειτουργία και πρόσβαση σε τεχνολογίες τελευταίας γενιάς.

Μπήκε στην 9η γενιά και γίνεται ηλεκτρικό το Toyota Hilux, Ελλάδα τέλη 2026

 Η Toyota παρουσίασε την 9η γενιά των Hilux, τα οποία για πρώτη φορά θα διατίθενται και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ σε μεταγενέστερη φάση η εταιρεία σχεδιάζει και ένα μοντέλο με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η νέα γενιά των pick-up της Toyota αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2026.

Με νέα όψη και έμφαση στην άνεση παρουσιάζονται τα καινούργια Claas Arion 6

Το ντεμπούτο τους στην Agritechnica (9-15  Νοεμβρίου) πραγματοποίησαν τα καινούργια μοντέλα της σειράς Arion 6 της Claas, με την γερμανική κατασκευαστή να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση του μηχανήματος και στην άνεση του χειριστή. Το λανσάρισμα των μοντέλων Arion 6 CMATIC θα πραγματοποιηθεί το 2026 μαζί με το Arion 600 CMATIC.

Προτεινόμενα

Ανεβάζουν τον πήχη αποδοτικότητας τα νέα τρακτέρ Case IH Puma

Το ντεμπούτο του στην Agritechnica πραγματοποίησε το νέο μοντέλο της σειράς τρακτέρ Puma της Case IH, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να ανεβάζει τον πήχη από άποψη απόδοσης. Τo νέο Puma διαθέτει έναν εντελώς καινούργιο σχεδιασμό που προσφέρει στους χειριστές πιο ομαλή λειτουργία και πρόσβαση σε τεχνολογίες τελευταίας γενιάς.

Μπήκε στην 9η γενιά και γίνεται ηλεκτρικό το Toyota Hilux, Ελλάδα τέλη 2026

 Η Toyota παρουσίασε την 9η γενιά των Hilux, τα οποία για πρώτη φορά θα διατίθενται και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ σε μεταγενέστερη φάση η εταιρεία σχεδιάζει και ένα μοντέλο με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η νέα γενιά των pick-up της Toyota αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2026.

Με νέα όψη και έμφαση στην άνεση παρουσιάζονται τα καινούργια Claas Arion 6

Το ντεμπούτο τους στην Agritechnica (9-15  Νοεμβρίου) πραγματοποίησαν τα καινούργια μοντέλα της σειράς Arion 6 της Claas, με την γερμανική κατασκευαστή να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση του μηχανήματος και στην άνεση του χειριστή. Το λανσάρισμα των μοντέλων Arion 6 CMATIC θα πραγματοποιηθεί το 2026 μαζί με το Arion 600 CMATIC.

Case IH, Fendt και Antonio Carraro, μεταξύ των Τρακτέρ της Χρονιάς 2025 στην EIMA της Μπολόνια

Η ισορροπία µεταξύ της καινοτοµίας, των υψηλών αποδόσεων και της βιωσιµότητας ήταν οι παράγοντες που ξεχώρισαν τους φετινούς νικητές των ανανεωµένων 26ων βραβείων Tractor of the Year (TotY). Για πέµπτη διαδοχική χρονιά η παραγωγός ελαστικών BKT αποτέλεσε χορηγό των βραβείων.

Οι 25 Φιναλίστ του μεγάλου διαγωνισμού «Τρακτέρ της Χρονιάς» 2025

Με 21 τρακτέρ από 17 φίρµες ανακοινώθηκε η λίστα των φιναλίστ για τις τέσσερις ειδικές κατηγορίες του θεσµού «Τρακτέρ της Χρονιάς 2025», µε τους νικητές να γνωστοποιούνται τον ερχόµενο Νοέµβριο στην έκθεση EIMA στην Μπολόνια της Ιταλίας.