Oύτε η υπόσχεση για την έκδοση του οδηγού για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης εντός Νοεµβρίου, ούτε µία εµβόλιµη πρόσκληση µόλις 40 εκατ. ευρώ από το Ταµείο Ανάκαµψης για εκσυγχρονισµό εκµεταλλεύσεων, δεν φαίνεται να πείθουν την αγορά αγροτικών µηχανηµάτων πως αξίζει να µπει στη διαδικασία συµµετοχής και στα έξοδα που απαιτεί η επερχόµενη Agrotica.
Το ενδεχόµενο αναβολής της παραµένει ανοιχτό, µε την αγορά να ζητά σαφείς δεσµεύσεις για προϋπολογισµό Σχεδίων Βελτίωσης που θα ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ, µε την πρόσκληση πάντως να αναµένεται το ερχόµενο καλοκαίρι. Τώρα, όσον αφορά την πρόσκληση του Ταµείου Ανάκαµψης, ουσιαστικά µιλάµε για πολλή γραφειοκρατία και µικρό αποτέλεσµα — όπως φάνηκε και από την πρώτη προκήρυξη.
Aπό την άλλη το µεγάλο παγκόσµια ραντεβού της αγοράς µηχανηµάτων στο Αννόβερο, η Agritechnica 2025 (9 – 15 Νοεµβρίου 2025) αναµένεται µε ανυποµονησία (αναλυτικό ρεπορτάζ σελ. 38-47 του Profi Νοεμβρίου) όπου σχεδόν κάθε κατασκευαστής τρακτέρ θα παρουσιάσει µια νέα σειρά προϊόντων. Εκεί θα αποκαλυφθούν και οι νικητές του θεσµού Τρακτέρ της Χρονιάς 2026 σε διάφορες κατηγορίες. Στις σελίδες του profi θα βρείτε όλες τις υποψηφιότητες.
Αναφορικά µε τα νέα µηχανήµατα που θα δούµε στην έκθεση η Claas προσπαθεί να κρατήσει το Axion 9 µακριά από τα φώτα της δηµοσιότητας µέχρι το άνοιγµα της Agritechnica, όπως και η Deutz-Fahr µε τα νέα της µοντέλα καµπίνας. Ωστόσο, άλλοι κατασκευαστές είναι λιγότερο επιφυλακτικοί — µε πρόσφατες ανακοινώσεις για αρκετά νέα, ευέλικτα «άλογα δουλειάς», τα περισσότερα από τα οποία στοχεύουν να καλύψουν υφιστάµενα κενά ισχύος.
Ο τοµέας των 10.000-12.500 κιλών και 250-400 ίππων προσελκύει ιδιαίτερα µεγάλο ενδιαφέρον. Αυτό το µοτίβο δεν πέρασε απαρατήρητο από τον ανταγωνισµό. Στον όµιλο CNH, η Case IH έχει λάβει το «πράσινο φως» να αποκαλύψει τα νέα της τρακτέρ υψηλής ιπποδύναµης. Πρόκειται για τη νέα σειρά Optum (βλ. αναλυτική παρουσίαση σελ. 30) απευθύνεται σε όσους προσέχουν ιδιαίτερα το βάρος του τρακτέρ — κυρίως σε περιοχές όπου οι περιορισµοί στα συνολικά βάρη τηρούνται αυστηρά — και καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες των Ευρωπαίων χρηστών που θέλουν ένα πιο πολυλειτουργικό, ισχυρό τρακτέρ από το Magnum. H New Holland επίσης θα παρουσιάσει την ανανεωµένη έκδοση του T7 µε κοντό µεταξόνιο, την οποία είχαµε φιλοξενήσει στο profi Οκτωβρίου
Ακόµη και σε µέρη της Βόρειας Αµερικής, το τοπίο αλλάζει, καθώς οι φάρµες µεγαλώνουν και οι αγρότες ή εργολάβοι µετακινούνται σε µεγαλύτερες αποστάσεις. Παρόµοια, η JCB φροντίζει να τονίζει στη διαφηµιστική της καµπάνια την ευελιξία του νέου Fastrac.
Περισσότερα στο Profi, που κυκλοφορεί
το Σάββατο 01 Νοεμβρίου μαζί με την εφημερίδα Agrenda
 
								 
													






