∆εµατοποιητής Big Bale South Transtacker 4100: Ντάνιασµα στα σβέλτα

Κοινοποίηση:

Οι αγρότες απαιτούν ταχύτητα και λιγότερες µετακινήσεις όταν θέλουν να «καθαρίσουν» το χωράφι τους από τις µπάλες. Τη λύση δίνει ο δεµατοποιητής Transtacker 4100 µε συστήµατα ελεγχόµενης κυκλοφορίας.

Οι δεματοποιητές προσφέρουν τη δυνατότητα για σημαντική βελτίωση της αποδοτικότητας όσον αφορά το άδειασμα του χωραφιού και, επίσης, συμβάλλουν στον περιορισμό της κίνησης και των ιχνών από τους τροχούς. Εντούτοις, έχουν τα όριά τους, ειδικά όσον αφορά τα συστήματα ελεγχόμενης κυκλοφορίας, και όταν το έδαφος είναι ανώμαλο και είναι δύσκολο να σταθεροποιηθούν οι στοίβες. Η Big Bale South πιστεύει ότι η νέα Transtacker 4100 θα αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα.

Καλλιέργεια ελεγχόμενης κυκλοφορίας

Μετά από τέσσερα χρόνια δημιουργίας μοντέλων σε υπολογιστή, σχεδιασμού και δοκιμών πρωτοτύπων, το πρώτο Transtacker 4100 παρουσιάστηκε το 2018 και, έκτοτε, έγιναν μερικές τροποποιήσεις για να συμβαδίζει με την εποχή. Στην προσπάθεια να εξεταστεί εξονυχιστικά το Transtacker κατά τον θερισμό, έφτασε το μηχάνημα της εταιρείας συμβολαιακής γεωργίας P&R Burbage με έδρα το Northamptonshire.

Η εταιρεία αυτή έχει 20ετή εμπειρία στους δεματοποιητές, χρησιμοποιώντας κυρίως μοντέλα της Arcusin. Τα αποτελέσματα της εξέτασης έχουν ως εξής: Εξαιρετικά σημαντική για την ικανότητα του Transtacker να λειτουργεί εντός των ιχνών για την καλλιέργεια ελεγχόμενης κυκλοφορίας ήταν η ανάπτυξη μιας εμπρόσθιας ράβδου ώθησης για την καλλιέργεια ελεγχόμενης κυκλοφορίας για τοποθέτηση στον εμπρός σύνδεσμο.

Ουσιαστικά, είναι ένα κομμάτι τετράγωνου σωλήνα που είναι σε γωνία 45° προς την κατεύθυνση της πορείας, απομακρύνει τα δεμάτια που βρίσκονται στο «διάβα» του τρακτέρ (που περιορίζεται να κινείται στα ίχνη της αλωνιστικής), σπρώχνοντάς τα προς το πλάι για να τα μαζέψει η διάταξη συλλογής της ρυμούλκας. Παρόλο που η ιδέα φαίνεται απλή, το σχέδιο έχει μελετηθεί διεξοδικά. Ενώ διπλώνει κάθετα για την πορεία στον δρόμο, ένα δεύτερο έμβολο ορίζει τη γωνία στην οποία θα κινείται.

Ο συσσωρευτής με αέριο, που υπάρχει μέσα στο κύκλωμα, παρέχει απόσβεση για να μειωθεί η ισχύς του χτυπήματος από τα δεμάτια που ακουμπούν στο μπροστινό μέρος του τρακτέρ. Όταν το σύστημα είναι φορτισμένο εκ των προτέρων, μια απλή κάνουλα ανοίγει και κλείνει προκειμένου οι χειριστές να ρυθμίζουν την πίεση του συστήματος στο κύκλωμα που χρησιμοποιεί το υδραυλικό σύστημα του τρακτέρ, όπως εμφανίζεται σε έναν αναλογικό μετρητή. Μόλις τα δεμάτια έρθουν στο πλάι, περνούν κάτω από την πλευρά του τρακτέρ και φτάνουν στις ανοιχτές σιαγόνες της διάταξης συλλογής.

Το καλύτερο σημείο

Ο βραχίονας συγκράτησης με μεγάλο άνοιγμα λειτουργεί καλά και πιάνει τα δεμάτια από οποιαδήποτε γωνία – αυτό είναι ένα ζήτημα όταν το μηχάνημα στρίβει στα κεφαλάρια. Στο πίσω μέρος της σιαγόνας υπάρχει ένα ειδικό πτερύγιο, που ενεργοποιεί τη λειτουργία αυτόματης φόρτωσης του μηχανήματος. Καθώς διαθέτει σύστημα απόσβεσης μέσω του υδραυλικού συστήματος, επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο τοποθέτησης των δεματιών στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα και στο πόσο καλά θα αποδώσει η ρυμούλκα συνολικά.

Διαπιστώθηκε ότι μόλις τα δεμάτια πέσουν με ταχύτητα πάνω στο πτερύγιο, αναπηδούν προς τα εμπρός, πράγμα που διαφοροποιούν το σημείο όπου τα μαζεύουν τα δόντια της αρπαγής. Αυτό σημαίνει ότι όταν πέσουν από ψηλά στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα, μπορεί να μην είναι ευθυγραμμισμένα.

Παρόλο που αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα όταν το μήκος τους είναι κάτω από 2,4 μ., -οι πλαϊνές θύρες του Transtacker τα πιέζουν και τα επανευθυγραμμίζουν-. αν ξεπεραστεί αυτό το μήκος θα έχετε πρόβλημα με τις θύρες, γιατί θα μένουν ανοιχτές εξαιτίας των μη ευθυγραμμισμένων κομματιών και, ως εκ τούτου, η ρυμούλκα δεν θα μπορεί να πιάσει σωστά το δεμάτι.

Για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, έγινε πειραματισμός σε διαφορετικές ταχύτητες πορείας. Στα 6-8 χ.α.ώ. το δεμάτι καταλήγει στο πίσω μέρος του καλαθιού, επάνω στο πτερύγιο. Στα 9-11 χ.α.ώ. αναπηδά προς τα εμπρός και πιάνεται στο λάθος σημείο. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το δεμάτι αναπηδά αλλά η κίνηση της ρυμούλκας προς τα εμπρός βοηθά την αρπαγή να το πιάνει από το σωστό σημείο.

Σωστό πιάσιμο

Όταν το δεμάτι συγκρατείται από τους βραχίονες του καλαθιού μαζέματος, πιέζεται και τα καμπυλωτά δόντια της αρπαγής το μαγκώνουν καλά. Στη συνέχεια, το ανυψώνουν και το τοποθετούν επάνω στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα. Αυτό είναι άλλο ένα σημείο που απαιτεί μεγάλη προσοχή από τον χειριστή.

Το ύψος στο οποίο τα δόντια της αρπαγής πιάνουν το δεμάτι μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την τελική στοίβα. Αν σηκώσουν το δεύτερο δεμάτι ενός ζεύγους πολύ χαμηλά, θα τοποθετηθεί στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα λοξά, οπότε, όταν θα ελευθερωθεί, θα σπρώξει το πρώτο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα κενό και, εν συνεχεία, θα δημιουργηθεί μια λιγότερο σταθερή στοίβα. Η θέση του αποσβεστήρα στάσης της περιστρεφόμενης πλατφόρμας είναι πολύ σημαντική για τη διατήρηση του πρώτου δεματιού στη σωστή θέση.

Εντούτοις, πιο σημαντικό από αυτό είναι το ύψος της ράβδου έλξης, ειδικά στο ανώμαλο έδαφος όπου ο χειριστής πρέπει να αλλάζει διαρκώς το υδραυλικά ρυθμιζόμενο κυρίως τμήμα, για να διατηρείται σταθερό το ύψος. (Η Big Bale αναφέρει ότι αυτό είναι μεγαλύτερο πρόβλημα για τα δεμάτια με ύψος κάτω από 90 cm). Με δυο δεμάτια επάνω στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα ανυψώνονται και επιστρέφονται στον θάλαμο φορτίου ή περιστρέφονται κατά 90°, προτού περάσουν από τους βραχίονες που υπάρχουν στις πλαϊνές θύρες.

Η άποψη της ομάδας

Στο τέλος της σύντομης δοκιμής το Transtacker είχε αρχίσει να αρέσει στη ομάδα λόγω της αυτόματης λειτουργίας του και για το ότι, θεωρητικά, δεν χρειάζεται να επέμβει ο χειριστής. Εντούτοις, η ανάγκη για συνεχή ρύθμιση του ύψους της ράβδου έλξης για να παραμένει σφιχτά δεμένο το φορτίο και το θέμα με τη διαχείριση δεματιών με διαφορετικό μήκος αποδείχτηκαν σημαντικά ζητήματα.

Επειδή οι πλαϊνές θύρες κινούνται σε όλη τη διαδρομή, από μπροστά προς τα πίσω, ένα δεμάτι με υπερβολικό μήκος μπορεί να «αποσυντονίσει» τα πάντα, με αποτέλεσμα το φορτίο να μην είναι καλά στερεωμένο και να πέφτουν ξαφνικά δεμάτια επάνω στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα. Το 4100, όμως, συμβάδιζε με τον ρυθμό του Arcusin FSX 6372, παρότι καθυστερούσε λόγω της ανάγκης να ανυψώνονται και να περιστρέφονται τα δεμάτια επάνω στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα. Η ικανότητα του Transtacker να επαναδιαχειρίζεται τις υφιστάμενες στοίβες και να ισιώνει τις στοίβες που γέρνουν κέρδισε πολλούς βαθμούς.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Valtra Coach: Εξοικονόμηση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων με νέα εφαρμογή

Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή, η Valtra επιχειρεί να κάνει όλους ανεξαιρέτως τους χειριστές των τρακτέρ της ικανούς να μειώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου, κάτι που οδηγεί και σε μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Προτεινόμενα