Ο κινητήρας D5 της Volvo Penta στην καρδιά του πρώτου πλήρους αυτόνομου οχήματος της Kuhn

Κοινοποίηση:

Το Karl αποτελεί το καινοτόμο και πλήρως αυτόνομο όχημα της Κuhn, εξοπλιζόμενο με τον κινητήρα D5 της Volvo Penta, που θα είναι ικανός να έλκει ειδικά προσαρμοσμένα παρελκόμενα. Η συνεργασία αυτή με τη Volvo έρχεται ως συνέχεια της μακροχρόνιας εμπειρίας για την παραγωγή των αυτοκινούμενων ψεκαστικών Artec.

Έχοντας αποδείξει την αξία του στα αυτοκινούμενα ψεκαστικά της Artec, ο κινητήρας D5 της Volvo Penta ήταν η προφανής επιλογή για την από κοινού με τον Όμιλο KUHN ανάπτυξη μιας νέας εποχής αυτόνομων λύσεων για τους αγρότες. Το αποτέλεσμα είναι το αυτόνομο όχημα Karl, πρωτότυπο του οποίου παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της πρόσφατης εμπορικής έκθεσης Agritechnica, τον περασμένο Νοέμβριο στη Γερμανία. Το αυτόνομο πολυλειτουργικό εργαλείο αγρού Karl της KUHN εκτελεί όλες τις τυπικές εργασίες ενός τρακτέρ χωρίς να απαιτείται η παρουσία χειριστή.

Πίσω από το τελευταίας τεχνολογίας λογισμικό και τα ηλεκτρονικά του μηχανήματος, βρίσκεται όμως ένα πιο «οικείο» κομμάτι της μηχανικής, ο τετρακύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας Volvo Penta D5. Από το 2016, η Volvo Penta είναι ο κύριος συνεργάτης κινητήρων του Γάλλου κατασκευαστή αυτοκινούμενων ψεκαστικών. Οι μονάδες D8 και D5 αποδείχθηκαν καλές στα μοντέλα F40 EVO και RS20 της Artec, με την Kuhn να συνεχίζει την παράδοση αυτή του KUHN Group αναβαθμίζοντας το αρχικό πρωτότυπο Karl, με την τεχνολογία της Volvo Penta και την ευέλικτη πλατφόρμα της.

«Ως συνεργάτης για τους κινητήρες και όχι απλώς προμηθευτής κινητήρων, συνεισφέραμε σε αυτό το έργο σε πρώιμο στάδιο, πριν από περίπου δύο χρόνια», εξηγεί ο Benjamin Deysieux, μηχανικός των Volvo Penta. «Το γεγονός ότι ο D5 χρησιμοποιούνταν ήδη στα αυτοκινούμενα ψεκαστικά της Artec, βοήθησε στην απόφαση. Ένας άλλος σημαντικός λόγος ήταν ότι τα 5,13 λίτρα από τέσσερις μεγάλους κυλίνδρους προσφέρουν μεγάλες ανοχές ισχύος, μέχρι και 238 ίππους. Σήμερα προσφέρει 172 ίππους, με μεγάλη ισχύ και ροπή στις χαμηλές στροφές. Αλλά, σε περίπτωση που το πρωτότυπο μπορεί τελικά να αποκτήσει κάποιο επιπλέον βάρος, έχουμε μεγάλο περιθώριο για να παρέχουμε ακόμη μεγαλύτερη ισχύ από την ίδια εγκατάσταση στον ίδιο χώρο»., εξήγησε ο ίδιος. Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της Volvo Penta με τα μηχανήματα παραγωγής της Artec βοήθησαν πολύ στην ανάπτυξη της διάταξης του Karl.

Τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του ρομπότ, όπου δέχεται τη μέγιστη ροή αέρα, το σύστημα ψύξης βελτιστοποιήθηκε ώστε να διασφαλίζεται η πιο αξιόπιστη απόδοση σε εφαρμογές με σκόνη, όπως κατά την εργασία σε ξηρό έδαφος. Χωρίς να χρειάζεται να φιλοξενήσει χειριστή, το D5 βρίσκεται κυριολεκτικά στην καρδιά του Karl, που έχει 2,5 μ. πλάτος, 4 μ. μήκος και 2,3 μ. ύψος, ενώ ζυγίζει 5,8 τόνους. Τοποθετημένο σε χαμηλή, κεντρική θέση και όχι μπροστά, όπως στα συνηθισμένα σχέδια τρακτέρ, παρέχει πλεονεκτήματα όσον αφορά το κέντρο βάρους και την κατανομή του. Η συμπίεση του εδάφους μειώνεται περαιτέρω λόγω της απουσίας χειριστή και της χρήσης ηλεκτροκίνητων ερπυστριών.

Στην Agritechnica ως πρωτότυπο πολυεργαλείο

To υβριδικό και τετρακύλινδρο Karl βρέθηκε το Νοέμβριο του 2023 στην έκθεση Agitechnica. Η πίσω ανυψωτική ικανότητα του μηχανήματος είναι 5,0 τόνοι και ο μπροστινός σύνδεσμος ανυψώνει αξιοσέβαστα 3,5 τόνους. Το πλάτος της ερπύστριας είναι 34 ή 45 εκ., μπορεί να κινηθεί από 3-15 χλμ./ώρα, ενώ το όχημα πλάτους 2,5 μ. μετακινείται με ρυμουλκούμενο, όταν μεταβαίνει από το ένα χωράφι στο άλλο. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου λέγεται ότι επαρκεί για να επιτρέψει στο μηχάνημα να εργαστεί για οκτώ ώρες.

Στα λίγα πρωτότυπα που υπάρχουν ήδη, θα προστεθούν μερικά ακόμη το επόμενο έτος, καθώς η Kuhn θα προσπαθήσει να αυξήσει τις ώρες και να το δοκιμάσει σε διαφορετικές συνθήκες και με άλλα εξαρτήματα κατεργασίας και ενδεχομένως με μια σπαρτική μηχανή. Αυτό που διερευνάται είναι το θέμα της χοάνης, αφού λέγεται ότι θα τοποθετηθεί μια μεγάλη χοάνη σπόρων/λιπασμάτων ή θα επιλεγούν μικρότερες. Το θέμα με αυτό είναι η υλικοτεχνική υποδομή για την επαναπλήρωσή τους, απαιτώντας ενδεχομένως κάποιο είδος αυτόματου συστήματος εντός του χωραφιού.

Επί του παρόντος, το μηχάνημα λειτουργεί όπως ένα τρακτέρ που ακολουθεί τις γραμμές καθοδήγησης του GPS (απαιτείται επόπτης στο πεδίο). Το επόμενο στάδιο θα είναι η προσθήκη ενός πλήρους πακέτου αισθητήρων, καμερών και LiDAR για τον εντοπισμό εμποδίων και μπλοκαρίσματος του μηχανήματος, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει πραγματικά αυτόνομα. Η εταιρεία τονίζει ότι αυτά δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί, αλλά θα είναι το εύκολο κομμάτι, δεδομένου ότι έχει ήδη αποκτήσει αρκετή εμπειρία σε αυτόν τον τομέα με το ρομπότ τροφοδοσίας Aura.

Πλήρως αυτόνομο στο άμεσο μέλλον

Το Karl εκτελεί εργασίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Μόλις οριοθετηθεί το αγροτεμάχιο, ο χειριστής δημιουργεί μια αποστολή εργασίας, τοποθετεί το Karl στο αγροτεμάχιο, ρυθμίζει τις παραμέτρους εργασίας και ξεκινά την αποστολή, η οποία στη συνέχεια εκτελείται αυτόματα.

Το εργαλείο που είναι συνδεδεμένο με το Karl μεταδίδει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη σωστή εκτέλεση της εργασίας και το KARL προσαρμόζει τις παραμέτρους του, για να εκτελεί εργασίες προσαρμοσμένες σε διαφορετικά εδάφη και βλάστηση.

Ιδιαίτερη προσοχή στη διατήρηση των πόρων

Ο πολυτιμότερος πόρος είναι το έδαφος, λέει η Kuhn, και το περιορισμένου μεγέθους και βάρους Karl δίνει το πλεονέκτημα, μαζί με τις ερπύστριές του, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πίεση του εδάφους και έτσι να ελαχιστοποιείται η συμπίεση. Λιγότερη συμπίεση σημαίνει λιγότερη απορροή, βελτιωμένη ζωή του εδάφους και διατηρημένες δυνατότητες ανάπτυξης των ριζών.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Το 100% ηλεκτρικό τρακτέρ από την Seederal έρχεται το 2025 στις επόμενες εκθέσεις

Το πρωτότυπο αμιγώς ηλεκτρικό τρακτέρ της γαλλικής νεοφυούς επιχείρησης βασίζεται αρχικά στο βρετανικό JCB Fastrac, ωστόσο πληροφορίες κάνουν λόγο για διαφοροποίηση σχεδιασμού στο μοντέλο παραγωγής.

Προτεινόμενα

Παγκόσµια πρεµιέρα για τις νέες θεριζοαλωνιστικές μηχανές John Deere S7

Θέτοντας νέα πρότυπα στην αυτοµατοποίηση και την παραγωγικότητα της συγκοµιδής, η John Deere παρουσίασε στο Commodity Classic στο Χιούστον του Τέξας των ΗΠΑ τη νέα θεριζοαλωνιστική S7, ένα µηχάνηµα που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει αυξηµένη και εξίσου υψηλή παραγωγικότητα µέσω του προηγµένου αυτοµατισµού συγκοµιδής.