Σπορά σουσαμιού έξω από τη Θήβα με το Robotti

Κοινοποίηση:

Την εποχή της ροµποτικής στη γεωργία έρχεται να εισάγει η Γ.Ι Αντωνάκης ΑΕ µε τις πρώτες δοκιµές στην Ελλάδα του αυτόνοµου φορέα εργαλείων Robotti που κατασκευάζει η εταιρεία Agrointelli στη ∆ανία και διαθέτει σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το Robotti µπήκε στο χωράφι στην περιοχή Βατερή της Θήβας, όπου σε συνεργασία µε τα Ελληνικά βιοκαύσιµα Παυλίδη, πραγµατοποιήθηκε σπορά σουσαµιού. Πρόκειται για ένα µηχάνηµα το οποίο πέρα από τις απαραίτητες στάσεις για να γεµίσει το ρεζερβουάρ του ή για το γέµισµα της σπαρτικής, µπορεί να δουλεύει στην κυριολεξία ασταµάτητα πρωί-βράδυ, 24 ώρες το 24ωρο και να βγάζει εργασία εκατοντάδων στρεµµάτων σε µία µέρα. Στο… χειριστήριο ήταν ο Παναγιώτης Αντωνάκης που έδινε οδηγίες για την κατεύθυνση στο µηχάνηµα, το οποίο αν έχει δεδοµένα χαρτογράφησης µπορεί να κινείται και µόνο του.

Κίνηση από δύο κινητήρες

Το αυτόνοµο ροµπότ πεδίου κινείται µε δύο πετρελαιοκινητήρες Kubota συνολικής ισχύος 106 kw/144 ίππων, εξοπλίζεται µε κοτσαδόρο τριών σηµείων και µπορεί να συνεργαστεί µε τυπικά αγροτικά παρελκόµενα (π.χ σπαρτικές, σκαλιστήρι κ.λπ) πλάτους εργασίας τριών µέτρων για την εκτέλεση διαφορετικών εργασιών πεδίου κατά τη διάρκεια της σεζόν. Οι ταχύτητες που µπορεί να πιάσει σε αυτόνοµη πορεία φτάνουν τα 8 χλµ/ώρα ή σε πορεία µε το χειριστήριο τα 5-10 χλµ/ώρα.

Λιγότερη συµπίεση του εδάφους

Το µηχάνηµα ζυγίζει λιγότερο από 3.000 κιλά, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο συµπίεσης του εδάφους, ενώ µπορεί να κάνει µια «µηδενική ακτίνα στροφής» – περιστρέφεται γύρω από ένα ακίνητο σηµείο, επιτρέποντάς του να στρίψει σε στενά κεφαλάρια.

Σύµφωνα µε την κατασκευάστρια εταιρεία είναι ιδιαίτερα οικονοµικό όσον αφορά την κατανάλωση καυσίµου, καθώς ανάλογα µε το έδαφος και το είδος εργασίας καταναλώνει από 3 έως 6 λίτρα την ώρα. Το Robotti είναι η ιδανική λύση για εκείνους που δυσκολεύονται να βρουν εργατικό δυναµικό για εργασία στο χωράφι, ενώ δεν θα πει «όχι» για εργασία το σαββατοκύριακο ή αργά τη νύχτα.

Το µηχάνηµα Robotti διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Γ.Ι Αντωνάκης ΑΕ (τηλ. 2262/025915)

Διαβάστε περισσότερα στο Profi που κυκλοφορεί

το Σάββατο 1 Ιουνίου μαζί με την Agrenda

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Με λεωφορεία νέας γενιάς κινητήρων CNG της IVECO ανανεώνεται ο στόλος της Αθήνας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε την IVECO BUS και το μοντέλο URBANWAY CNG με αρθρωτό σύστημα. Το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και είναι συμβατό με βιομεθάνιο. Η παράδοση των 100 λεωφορείων νέας γενιάς URBANWAY CNG θα ξεκινήσει σταδιακά μέσα στο έτος συμβάλλοντας στην ανανέωση του στόλου της Αθήνας.