Επιστροφή στο ρεαλισμό με αύξηση κονδυλίων για παραγωγικές επενδύσεις

Κοινοποίηση:

H λογική που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια στη διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων, όπως και η χιονοστιβάδα αποκαλύψεων των τελευταίων εβδοµάδων για τα όσα φαιδρά συµβαίνουν εδώ και χρόνια στον ΟΠΕΚΕΠΕ, βρίσκονται σε άµεση συνάρτηση µε τη διαφαινόµενη σηµαντική µείωση του προϋπολογισµού στην προσεχή προκήρυξη των σχεδίων βελτίωσης, όπως και τη γενικότερη µεταφορά πόρων από  επενδύσεις για αγορά µηχανηµάτων και εξοπλισµού σε δαπάνες υπηρεσιών.

Είναι πλέον σαφές ότι χρόνο µε το χρόνο, ένα πλέγµα συµφερόντων µε ορµητήριο τον ΟΠΕΚΕΠΕ, έχει επιφέρει τροµερή στρέβλωση στα όσα έχουν σχέση µε τον πρωτογενή τοµέα, µετακινώντας συνεχώς το επίκεντρο του ενδιαφέροντος από την πραγµατική οικονοµία και την ανάγκη βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των αγροτικών εκµεταλλεύσεων, σε µια γραφειοκρατία άνευ προηγουµένου, η οποία, διεκδικεί όλο και µεγαλύτερο µερίδιο από την πίτα των κοινοτικών ενισχύσεων.

Μ’ αυτή κυρίως της έννοια, οι αλλαγές στη διοικητική σύνθεση του Συνδέσµου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανηµάτων έχει το ενδιαφέρον της. Μάλλον είναι η πρώτη φορά µετά από πολλά χρόνια που οι πρωταγωνιστές του κλάδου παίρνουν την απόφαση να εµπλακούν άµεσα και ενεργά στα θέµατα του Συνδέσµου και να ασκήσουν την επιρροή τους στην κατεύθυνση της επιστροφής στο ρεαλισµό.

Περίπου 6,5% λιγότερα τρακτέρ 50hp+ ταξινοµήθηκαν στην ηπειρωτική Ευρώπη πέρυσι και συνολικά λίγο κάτω από 140.000 µονάδες. Αναφορικά µε την ελληνική αγορά, από τις 1.877 πωλήσεις του 2023, το 2024 η αγορά «έκλεισε» κοντά στις 2.800 ταξινοµήσεις, µία αύξηση που οφείλεται κυρίως στα Σχέδια Βελτίωσης η υλοποίηση των οποίων ακόµη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η Ισπανία, η Πορτογαλία και το Βέλγιο ακολούθησαν την τάση, αλλά οι ταξινοµήσεις µειώθηκαν σε όλες τις άλλες χώρες, συµπεριλαµβανοµένων των τριών µεγάλων αγορών της Γαλλίας, της Γερµανίας και της Ιταλίας.

Η Γαλλία παραµένει η πιο σηµαντική αγορά, αντιπροσωπεύοντας 33.225 (-6,8%) µονάδες. Υπήρξε πτώση -3,4% στη δεύτερη µεγαλύτερη αγορά της Γερµανίας (29.315) και παρά την πτώση 12,3% στους αριθµούς, η Ιταλία διατήρησε την τρίτη θέση µε 15.448 µονάδες (17.613 το 2023). Όταν συνδυάζονται, αυτές οι τρεις αγορές αντιπροσώπευαν 77.988 από τις συνολικές (83.623 το 2023) ταξινοµήσεις στην ηπειρωτική Ευρώπη πέρυσι.

Η πολωνική αγορά τρακτέρ ήταν ένα ακόµη θύµα, όπου η αγορά µειώθηκε κατά 17% στις 8.590 µονάδες (10.311 το 2023). Η µεγαλύτερη πτώση σηµειώθηκε στην Ουγγαρία, η οποία µειώθηκε σχεδόν κατά 49% στις 1.446 µονάδες (2.824 το 2023).

Η Ισπανία ήταν ένα από τα φωτεινά σηµεία του περασµένου έτους, όπου οι ταξινοµήσεις αυξήθηκαν κατά ένα πέµπτο στις 10.390 µονάδες. Η βελγική αγορά τρακτέρ αυξήθηκε κατά 17,2% στις 2.158 µονάδες και η πορτογαλική αγορά αυξήθηκε κατά 10% στις 5.825 µονάδες.

Το πρωτοσέλιδο του περιοδικού Profi που κυκλοφορεί στα περίπτερα όλης της χώρας το Σάββατο 7 και την Κυριακή 8 Ιουνίου

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

«Επανάσταση» στον χώρο των ενσιρωτικών φέρνουν τα νέα John Deere F8 και F9

Το λανσάρισμα δύο νέων σειρών ενσιρωτικών μηχανημάτων τελευταίας γενιάς, ήτοι των F8 και F9 ανακοίνωσε η John Deere. Τα νέα μηχανήματα είναι φτιαγμένα προκειμένου να εξοικονομούν καύσιμα και να κάνουν πιο άνετη και αποδοτική την εργασία του χρήστη, συνδυάζοντας υψηλότερη ισχύ και βελτιωμένα συστήματα αυτοματισμού.

Νέες επιλογές μετάδοσης αποκτούν οι ελκυστήρες Case IH Farmall C

Σε ανανέωση των τρακτέρ Farmall C προχώρησε η Case IH, με τα μοντέλα της σειράς να διαθέτουν πλέον την επιλογή μετάδοσης ManualDrive ως εναλλακτική του κιβωτίου ταχυτήτων ActiveDrive 2. Παράλληλα, τα νέα Farmall C θα διαθέτουν καινούργια χαρακτηριστικά ειδικά σχεδιασμένα για επίτευξη μεγαλύτερης αποδοτικότητας και σημαντική αύξηση δυνατοτήτων. Η πρώτη τους ευρωπαϊκή παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην έκθεση Demoagro στην Ισπανία που έλαβε χώρα μεταξύ 20-22 Μαΐου.

Προτεινόμενα

Ασυναγώνιστος διαχωρισμός με θεριζοαλωνιστικές New Holland CX 5/6 και CH 7.70

Οι θεριζοαλωνιστικές New Holland CX 5/6 και CH 7.70 διαθέτουν κορυφαίες τεχνολογίες και συστήματα που τους προσδίδουν αξεπέραστες δυνατότητες διαχωρισμού σε σχέση. Παρακάτω ακολουθούν οι λόγοι για τους οποίους αξίζει κανείς να τις αγοράσει.

Καλλιέργεια βάθους ως 5εκ. μόλις σε 450 σαλ πετυχαίνει η φρέζα Sicma RK 520 Bio

Η φρέζα κάνει ένα µικρό comeback προς τις εξαιρετικά ρηχές εφαρµογές κατεργασίας. Ο Ιταλός κατασκευαστής Sicma διαθέτει την Bio Tiller για αυτή την επιφανειακή κατεργασία και ρίξαµε µια µατιά στο µοντέλο πλάτους 5,20 µέτρων την περασµένη σεζόν για να δούµε τι µπορεί να προσφέρει.

Αποφυγή επικαλύψεων και 50% καλύτερη τοποθέτηση στο χωράφι επιτρέπει το PTx Trimble NAV-960

Το δορυφορικό σύστημα αυτόματης πλοήγησης ακριβείας NAV-960 παρουσίασε η PTx Trimble στην κορυφαία αγροτική έκθεση Agrishow που έλαβε χώρα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Η καινοτόμα τεχνολογία που θα είναι διαθέσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο υπόσχεται ότι θα βελτιώσει την ακριβή τοποθέτηση των μηχανημάτων στο χωράφι και τη διεύρυνση του χρόνου εργασιών σε συνδυασμό με μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ για ευκολότερη υποστήριξη πολύπλοκων εργασιών στο χωράφι.