Λείπει ο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας» για drones στο χωράφι

Κοινοποίηση:

Έγκυρη πρόβλεψη τροφοπενιών ή ασθενειών σε καλλιέργειες, ψεκασµοί µε αποτελεσµατικότερη δράση και χαµηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση, αποµακρυσµένη εποπτεία ζωικού κεφαλαίου, µεταφορά αντικειµένων ακόµη και σε δύσβατα σηµεία, αλλά και παρακολούθηση των δασών και της εξέλιξης της βιοποικιλότητας. Πρόκειται για ορισµένες, µόνο, από τις δυνατότητες που θα προσφέρει, σε ευρεία κλίµακα τα επόµενα χρόνια, η χρήση των µη επανδρωµένων συστηµάτων, τα γνωστά µας drone, στον πρωτογενή τοµέα.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Φεβρουαρίου 2025

Όλα αυτά, µάλιστα, µε γρήγορο κι ασφαλή τρόπο, εξασφαλίζοντας στον παραγωγό χαµηλότερο κόστος παραγωγής, υψηλότερες αποδόσεις, περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τον ίδιο και µικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωµα, όπως επισηµαίνεται από τους επαΐοντες του τεχνολογικού τοµέα.

Οι τεχνολογίες που καλούνται να υπηρετήσουν τέτοιες δραστηριότητες είναι ήδη ώριµες να προσφέρουν τις απαιτούµενες υπηρεσίες, ωστόσο εµπόδια, µε κυριότερο την απουσία ολοκληρωµένου θεσµικού πλαισίου για τον τρόπο χρήσης των drones, ειδικά για ψεκασµούς, αναδεικνύονται σε βαρίδια που καθυστερούν την επιχειρηµατική ανάπτυξη. Οι επισηµάνσεις αυτές διατυπώθηκαν σε εκδήλωση µε θέµα «Τα drones ως υπηρεσία: Υποστήριξη των αποµακρυσµένων περιοχών», στις 26 Φεβρουαρίου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου ICAERUS στο οποίο µετέχουν 13 εταίροι από 8 ευρωπαϊκές χώρες.

Σύµφωνα µε την Κατερίνα Κασιµάτη, µεταδιδακτορική συνεργάτιδα στο Γεωπονικό Πανεπιστήµιο Αθηνών, που έχει αναλάβει το συντονισµό του έργου, µέσω του ICAERUS, που «τρέχει» από τα µέσα του 2022 µε προϋπολογισµό στα 6 εκατ. ευρώ και διάρκεια εφαρµογής τέσσερα χρόνια, µελετώνται 5 διαφορετικά «use cases» – πιλοτικές δράσεις- από τα οποία τα τέσσερα σχετίζονται µε γεωργία και κτηνοτροφία και ένα µε το περιβάλλον.

Το πρώτο πιλοτικό έχει επίκεντρο το αµπέλι και εφαρµόζεται στην Ελλάδα. Το ΓΠΑ σε συνεργασία µε τον Ελληνικό Σύνδεσµο Φυτοπροστασίας µελετούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά στον ψεκασµό µε drone, µε σκοπό να βρουν τον πλέον ενδεδειγµένο τρόπο επέµβασης, σε σχέση µε το υψόµετρο, την ταχύτητα, τη γωνία ψεκασµού, αν πρέπει να γίνει πάνω ή µέσα στις γραµµές, πόσο µακριά µπορεί να µεταφερθεί το ψεκαστικό νέφος.

«Η αποτελεσµατικότητα εξαρτάται και από την καλλιέργεια. Με άδεια από το υπουργείο ξεκινήσαµε, ως έξτρα δραστηριότητα, να µελετήσουµε ψεκασµούς και σε αροτραίες καλλιέργειες όπως σιτάρι, βαµβάκι και ρύζι. Τα αποτελέσµατα τριών ετών έδειξαν ότι στο ρύζι δεν είναι πολύ καλά, ενώ στο καλαµπόκι είναι πάρα πολύ καλά», είπε η κ. Κασιµάτη.

«Οι εφαρµογές αφορούν εποπτεία στο χωράφι ή από απόσταση, αν τρέχει το νερό ή όχι, αν µια παγωνιά έχει κάνει ζηµιά και πόση ή να µεταφέρει σπόρο, είτε ένα σκεύασµα, σε περίπτωση που ο παραγωγός σπέρνει ή ψεκάζει και δεν θέλει να φύγει από το πεδίο για να πάρει την πρόσθετη ποσότητα ή και σε φυσικές καταστροφές», ανέφερε ο Βασίλης Πολύχρονος, τεχνικός διευθυντής στην εταιρεία Geosence, η οποία είναι εταίρος στο πιλοτικό έργο για τα logistics των drones. Ο ίδιος σηµείωσε πως τεχνολογικά είµαστε ώριµοι να προσφερθούν οι υπηρεσίες αυτές στην Ελλάδα, αλλά υπογράµµισε πως καθυστερεί η διαµόρφωση του θεσµικού πλαισίου. «Πρέπει να δηµιουργηθεί ο αντίστοιχος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Είναι µια υπό διαµόρφωση διαδικασία που θέλουµε να πιστεύουµε ότι σε 4-5 χρόνια θα είναι εφικτό να είναι και everyday business», ανέφερε ο ίδιος.

Εξήγησε δε, ότι «όπου µπήκαν drones έδωσαν µεγάλη εξοικονόµηση πόρων και χρόνου, αλλά δεν έχουµε ακόµη ώριµα business plans, διότι καµία εταιρεία δεν προσθέτει και αυτή τη δυνατότητα παροχής υπηρεσίας στο χαρτοφυλάκιό της, αφού δεν επιτρέπεται».

Έλεγχος αγρού από µακριά

Ένα άλλο πιλοτικό έργο σε αµπελώνες στην Ισπανία έχει να κάνει µε την αποµακρυσµένη παρακολούθηση των καλλιεργειών, µέσω drone. «Στόχος µέσα από αλγορίθµους και drone να επιτύχουµε έγκυρη πρόβλεψη ασθενειών και τροφοπενιών, σε όσο πιο πρώιµο στάδιο γίνεται, για να µειώσουµε τον αντίκτυπό τους», εξήγησε η κ. Κασιµάτη.

Σε εξέλιξη, επίσης, είναι ένα πιλοτικό στη Γαλλία, που έχει να κάνει µε την παρακολούθηση του ζωικού κεφαλαίου σε εκτατικές εκτροφές.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Ανεβάζουν τον πήχη ισχύος τα αναβαθμισμένα τρακτέρ Case IH Farmall A

Ανεβάζουν τον πήχη ισχύος τα αναβαθμισμένα τρακτέρ Case IH Farmall A

Η Case IH ανεβάζει τον πήχη ισχύος και ευελιξίας με τα αναβαθμισμένα τρακτέρ Farmall A. Πιο συγκεκριμένα, στη σειρά μικρών ελκυστήρων έρχεται να προστεθεί ένα νέο μοντέλο 110 ίππων, το οποίο θα πλαισιώσει τα ήδη υπάρχοντα ισχύος 90 hp και 100 hp, με σχεδιασμό εμπνευσμένο από μεγαλύτερα τρακτέρ της Case IH, το οποίο συνδυάζει απόδοση και αναβαθμίσεις τεχνολογίας ακριβείας. Το ευρωπαϊκό ντεμπούτο των νέων Farmall A θα πραγματοποιηθεί στην έκθεση κτηνοτροφίας Sommet de L’ Elevage μεταξύ 7-10 Οκτωβρίου.

Η Massey Ferguson εξοπλίζει τα MF 5S με κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης

Η Massey Ferguson εξοπλίζει τα MF 5S με κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης

Η Massey Ferguson ανακοίνωσε ότι πλέον τα μοντέλα της σειράς MF 5S θα διατίθενται και με επιλογή κιβωτίου ταχυτήτων διαρκώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης. Έτσι, τα νέα MF 5S Dyna-VT έρχονται να πλαισιώσουν τις ήδη υπάρχουσες εκδόσεις Dyna-4 και Dyna-6, προκειμένου να απαντήσουν στις ανάγκες των αγροτών για περισσότερη άνεση και ευελιξία.

Αυξάνουν έμπρακτα την ευελιξία και τις αποδόσεις τα pickup Isuzu D-Max

Αυξάνουν έμπρακτα την ευελιξία και τις αποδόσεις τα pickup Isuzu D-Max

Γεννημένα για να φέρνουν εις πέρας απαιτητικές εργασίες, τα Isuzu D-Max Single Cab N60B 4×4 γενιάς 2025 απέδειξαν στα πλαίσια δοκιμής σε μια γεωργική εκμετάλλευση κοντά στην περιοχή Pavia στην Ιταλία, ότι μπορούν να αυξήσουν την ευελιξία και τις αποδόσεις των παραγωγών χωρίς να θυσιάζουν τις επιδόσεις τους σε άλλους τομείς.

Προτεινόμενα

Απέσπασε iF Design Award η πανίσχυρη ναυαρχίδα Quadtrac 715 της Case IH

Η αισθητική και η λειτουργικότητα φαίνεται πως, όταν συνδυάζονται αναγνωρίζονται, αφού εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών, που εστιάζουν τόσο στα καινοτόμα χαρακτηριστικά όσο και στην εμφάνιση πλέον. Ζωντανό παράδειγμα το θηριώδες Case IH Quadtrac 715, που τιμάται με το διεθνές «iF Design Award».

Κατασκευασμένα για εργασίες ακριβείας τα τρακτέρ Antonio Carraro

Τα τρακτέρ Antonio Carraro είναι κατασκευασµένα για εργασίες ακριβείας. Είναι συµπαγή και µε περιστρεφόµενο κάθισµα και τιµόνι, το οποίο τα κάνει ικανά να λειτουργούν τόσο προς τα εµπρός όσο και προς τα πίσω µε την ίδια ταχύτητα: από 0 – 15 µε το µηχανικό εύρος λειτουργίας και από 0 – 40 km/h µε το µηχανικό εύρος κίνησης σε δρόµο. Κάθε εύρος µε τη σειρά του διαθέτει 4 υδραυλικές ταχύτητες, οι οποίες µπορούν να ενεργοποιηθούν χειροκίνητα ή να ρυθµιστούν σε αυτόµατη λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων.