Αναβαθμίζονται με διαρκώς μεταβαλλόμενη μετάδοση οι αναδευτήρες Siloking

Κοινοποίηση:

Σε αναδευτήρες µε τρεις κοχλίες και δυνατότητες άνω των 30µ3 η ροπή που απαιτείται για τη λειτουργία τους µπορεί να είναι απαιτητική για το τρακτέρ, µε τον φόρτο να είναι µερικές φορές αρκετός για να καθυστερεί τον κινητήρα. Μια µοντέρνα λύση φάνταζε να έχει καθυστερήσει την ώρα που τα κιβώτια διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης κυριαρχούν στην αγορά, και αυτό ακριβώς διαπίστωσε η Siloking.

Είχαµε την ευκαιρία να δούµε από κοντά έναν από αυτούς τους αναδευτήρες µε το νέο driveline σε δράση σε µια φάρµα στο Fromajgard της ∆ανίας. Καθηµερινά, περίπου 40 τόνοι ζωοτροφών αναµειγνύονται για 1.450 ζώα, µε την εργασία αυτή να έχουν αναλάβει τους τελευταίους έξι µήνες τα Siloking TrailedLine 4.0 System 1000 + 4535 Vario. Πράγµατι, το όνοµα του µοντέλου φαντάζει σχεδόν όσο κολοσσιαίο όσο το µηχάνηµα: µήκος 9,9 µέτρα, ύψος 3,32 µέτρα, βάρος λίγο κάτω από 15 τόνους χωρίς φόρτο, εµβαδόν 40µ3, τρεις κοχλίες ανάδευσης και επιτρεπτό βάρος 30 τόνων. Όταν ο χειριστής, Bjarne Sorensen γέµισε τη χοάνη µε εφτά υλικά, το βάρος έφτασε τους 15 τόνους. Μπορείτε να φανταστείτε τη δυσκολία που θα έπρεπε να νιώθουν τα pto του τρακτέρ όταν εµπλέκονται και όταν οι κοχλίες ανάµειξης αρχίζουν να κινούνται.

Αδιαβάθµητο µε δύο βήµατα

Για το λόγο αυτό υπάρχει η νέα επιλογή Vario. Σε συνεργασία µε την VDS, µια αυστριακή κατασκευαστή συστηµάτων διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης, η Siloking ανέπτυξε το κιβώτιο της για µεγάλους αναδευτήρες.

Η βασική αρχή πίσω από το CVT του µηχανήµατος είναι παρόµοια µε αυτή των αντίστοιχων για τρακτέρ: ένα πλανητικό κιβώτιο ταχυτήτων κρατά συνεχώς τις ταχύτητες σε πλέγµα. Φρενάροντας ή επιταχύνοντας  ένα ειδικό γρανάζι, το εξωτερικό γρανάζι ή τον πλανητικό µεταφορέα είναι πιθανή η αλλαγή ταχύτητας υπό φόρτο, και όπως συµβαίνει µε την αδιαβάθµητη µετάδοση των τρακτέρ, συνδυάζεται µηχανική και υδραυλική ισχύς.

Οι χειριστές µπορούν να προγραµµατίσουν τις τρεις πιο συνηθισµένες ταχύτητες του κοχλία στο µενού του συστήµατος έλεγχο: 33 σ.α.λ. για κόψιµο άχυρου και µπάλες σιλό, 15 έως 25 σ.α.λ. για ανάµειξη, 55 σ.α.λ. για το πλήρες άδειασµα της χοάνης. Όλες οι ταχύτητες είναι διαρκώς µεταβαλλόµενες.

Υπάρχει η επιλογή εναλλαγής µεταξύ των δύο πρώτων ταχυτήτων του µηχανήµατος που πραγµατοποιεί το φόρτωµα. Με µια σταθερή ταχύτητα του κινητήρα του τρακτέρ, το κιβώτιο ταχυτήτων θα αλλάξει αυτόµατα τις σχέσεις ταχύτητας για επιτάχυνση ή επιβράδυνση των κοχλίων προκειµένου να επιτευχθεί η επιθυµητή ταχύτητα. Αυτή η λειτουργία εµφανίζεται στην οθόνη µε εικονίδια λαγού, χελώνας και σύµβολα ++. Όταν τα σύµβολα αναβοσβήνουν κίτρινα, το κιβώτιο ταχυτήτων επιταχύνει την ταχύτητα του κοχλία στο επιθυµητό επίπεδο. Όταν το σύµβολα µένoυν µόνιµα πράσινα, αυτό σηµαίνει ότι η επιθυµητή ταχύτητα έχει επιτευχθεί.

Το πιο αποτελεσµατικό σηµείο της µετάδοσης (όπου παρατηρείται το µικρότερο επίπεδο υδραυλικής διάδρασης) είναι όταν το pto περιστρέφεται σε 850 έως 900 σ.α.λ. και οι κοχλίες ανάµειξης λειτουργούν στις 18σ.α.λ. ∆εν προκαλεί λοιπόν έκπληξη ότι σε αυτό το εύρος ταχύτητας ο αναδευτήρας πραγµατοποιεί το µεγαλύτερο µέρος της εργασίας του.

Οµαλά από το µηδέν στην πλήρη φόρτωση

Για µια µερίδα γαλακτοπαραγωγικών αγελάδων υψηλών αποδόσεων, ο αναδευτήρες γέµισε µε εφτά υλικά. Έπειτα από περίπου δέκα λεπτά ανάµειξης, ένα πολύ οµοιογενές µείγµα βάρους 15 τόνων ήταν έτοιµο να µοιραστεί ως τροφή. Στη φάρµα της ∆ανίας, το µηχάνηµα Siloking 30 τόνων συρόταν από ένα New Holland 8970 ισχύος 180kW/240 hp. Για να διασφαλιστεί ότι δεν θα κολλήσει στην πορεία του προς τον αχυρώνα, το pto σταµατά και επανεµπλέκεται στο σηµείο ταΐσµατος.

Όταν η ταχύτητα του pto φτάσει τις 850 σ.α.λ. οι κοχλίες µπορούν να ξεκινήσουν. Οι αντλίες swash plate βγαίνουν σιγά σιγά από την αρχική τους θέση και οι κοχλίες ξεκινούν να περιστρέφονται αρκετά αργά. Όλα αυτά συµβαίνουν τόσο οµαλά που ο χειριστής µε το ζόρι το καταλαβαίνει. Το κιβώτιο ταχυτήτων επιταχύνει τους κοχλίες αργά µέχρι να φτάσουν στην επιθυµητή ταχύτητα.

Η αναµειγµένη µερίδα εκφορτώνεται µέσω δύο µεγάλων πορτών γκιλοτίνων (120 χ 80εκ.), µια επιλογή του µηχανήµατος την οποία επιθυµούσε η φάρµα. Αντίθετα µε την µετάδοση powershift, δεν υπάρχουν στιγµιαίες υπερφορτώσεις του driveline.

Αποφυγή υπερφόρτωσης

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τοποθετηµένο στη ράβδο έλξης του µεγάλου αναδευτήρα. ∆ύο ηλεκτρικά αντιψυκτικά είναι αναρτηµένα στη δεξιά πλευρά. Το τρακτέρ χρειάζεται να έχει ISObus για να παρέχει την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ στους ανεµιστήρες. Το καύσιµο πρέπει να είναι στους 12 βαθµούς για το λιγότερο δυνατό ιξώδες. Αυτό σηµαίνει ότι στους ψυχρούς χειµερινούς µήνες θα πρέπει να περιµένετε να θερµανθούν τα καύσιµα προτού ενεργοποιηθούν οι κοχλίες. Οι χειριστές αναφέρουν ότι ο πιο εύκολος τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι η οδήγηση από τον αχυρώνα στο σηµείο φόρτωσης ενώ το drive έχει εµπλακεί (περίπου 340 σ.α.λ. pto), επιτρέποντας στο ανατροφοδοτούµενο καύσιµο να θερµανθεί και να είναι αρκετά ζεστό όταν φτάσετε.

Εµπειρία χρήστη

Η φάρµα Fromajgard βρίσκεται στην τυπική γαλακτοπαραγωγική ζώνη της νότιας ∆ανίας. Με 570.000 αγελάδες και µόνο 3.000 φάρµες, το µέσο κοπάδι στη ∆ανία αποτελείται από 190 αγελάδες.Αυτές οι φάρµες προσπαθούν να επιτύχουν µεγαλύτερη αποδοτικότητα και αφού το εξειδικευµένο προσωπικό είναι ακριβό και δυσεύρετο, επενδύουν σε συστήµατα αυτοµατισµού και µια ξεκάθαρη δοµή διαχείρισης. Το πολιτικό περιβάλλον είναι επίσης απαιτητικό. Για παράδειγµα, η ∆ανία στοχεύει να εισάγει έναν κλιµατικό φόρο στο κρέας και το γάλα και η νοµοθεσία για την εφαρµογή λιπασµάτων είναι αυστηρή. Η νοµοθεσία κληροδοσίας της ∆ανίας επιβάλλει στους κληρονόµους να χτίσουν την οικογενειακή φάρµα. Περαιτέρω, το χρέος ανά αγελάδα είναι υψηλό και οι αγρότες πρέπει να λειτουργούν χωρίς κόστος. Ο Bjarne Sorensen είναι ο υπεύθυνος της επιχείρησης και µας αναφέρει τα νούµερα: «520 γαλακτοκοµικές αγελάδες και συνολικά 1.450 ζώα βρίσκονται στην φάρµα. Οι αγελάδες στεγάζονται αυτή τη στιγµή σε έναν αχυρώνα µήκους 190 µέτρων και πλάτους 45 µέτρων». Το άρµεγµα απαιτεί πάνω από οκτώ ώρες.

Σύνοψη

Το σύστηµα Siloking Vario εκµεταλλεύεται στο έπακρο τα πλεονεκτήµατα ενός κιβωτίου διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης. Το οµαλό σύστηµα οδήγησης είναι αναµφίβολα ακόµα ένα θετικό  στοιχείο τόσο για το τρακτέρ και όσο και τον αναδευτήρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπει την οµαλή εκκίνηση του αναδευτήρα όταν η χοάνη έχει γεµίσει, για να µην αναφέρουµε την επιλογή ρύθµισης τριών διαφορετικών ταχυτήτων του αναδευτήρα, η οποία είναι ένα εξαιρετικό χαρακτηριστικό. Το σύστηµα Vario είναι διαθέσιµο ως επιλογή για τα τρία µεγάλα µοντέλα, ήτοι τα  TrailedLine System 1000+, Premium 3022 και Duo Avant 3227.

 

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Αgrotech φέρνει στην Ελλάδα το αποδεδειγμένο καινοτόμο σύστημα FarmLab

Η Agrotech ενισχύει την προσφορά της στον τομέα της γεωργικής τεχνολογίας, ανακοινώνοντας μια σημαντική νέα συνεργασία με τη Stenon GmbH, παγκόσμιο ηγέτη στην ανάλυση εδαφικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η Agrotech διαθέτει πλέον στην ελληνική αγορά το FarmLab, μια καινοτόμα συσκευή ανάλυσης εδάφους που φέρνει το εργαστήριο απευθείας στο χωράφι.

Tο σκαλιστήρι Photoheyler ρίχνει το AI στη μάχη της ζιζανιοκτονίας

Οι βιοκαλλιεργητές αναζητούν αυτοµατοποιηµένες εναλλακτικές λύσεις για τη ζιζανιοκτονία εντός των σειρών καλλιέργειας. Ο Stefan Heinrich και ο Thomas Stangl από τη Βαυαρία ανέπτυξαν µια λύση βασισµένη στο διδακτορικό του Stefan. Η ιδέα βραβεύτηκε µε ασηµένιο µετάλλιο στην Agritechnica το 2021.

Παραδίδουν μαθήματα κατεργασίας εδάφους strip-till τα Kuhn Striger 300

Ο καλλιεργητής λωρίδων Kuhn Striger 300 έκλεψε τις εντυπώσεις στην ηµερίδα ανοικτού αγρού LIFE-InnoCereal που έλαβε χώρα στις 22 Μαΐου στην Αµυγδαλέα Λάρισας. Βασικός σκοπός της ηµερίδας που συνδιοργανώθηκε από την Εταιρεία Προώθησης Αειφορικών Καλλιεργητικών Συστηµάτων (ΕΠΑΚΣ) και την Ευρωπαϊκή Οµοσπονδία Γεωργίας ∆ιατήρησης (ECAF) ήταν η παραγωγή σιτηρών µε χαµηλό αποτύπωµα άνθρακα, µε την Kuhn Center Hellas να δηλώνει δυναµικά παρών.

Προτεινόμενα

Μέγιστη ευελιξία ακόµη και στα πιο στενά χωράφια με τα ανανεωμένα τα New Holland Τ4F S

Με τέσσερα µοντέλα που αποδίδουν 75-110 ίππους (ονοµαστικούς) από έναν συµπαγή και ισχυρό κινητήρα FPT, τα τρακτέρ T4F S έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες των παραγωγών που δραστηριοποιούνται σε οπωρώνες, αµπελώνες και θερµοκήπια.

Η Massey Ferguson παρουσιάζει την επόμενη γενιά τρακτέρ μικρών διαστάσεων MF 1M

Την επόμενη γενιά γεωργικών ελκυστήρων μικρών διαστάσεων της παρουσιάζει με τη νέα σειρά MF 1M η Massey Ferguson. Η νέα σειρά αποτελείται από δύο μοντέλα που φέρουν τον πλέον σύγχρονο σχεδιασμό της Massey Ferguson που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα μοντέλα MF 8S, και έρχονται να αντικαταστήσουν τα MF 1500.

Βραβείο στην έκθεση EuroTier για καινοτομία στους μίκτες της λαμβάνει η SILOKING

Το αφαιρούμενο περίβλημα καθιστά τον διαχωρισμό των ξένων σιδηρούχων σωματιδίων ευκολότερο, ασφαλέστερο και οικονομικότερο με τον καινοτόμο μαγνήτη στους κοχλίες, κάτι που αναγνωρίστηκε από την έκθεση EuroTier.