Συµπαγής τηλεσκοπικός φορτωτής Kubota KTH4815-2:Φλερτάρει µε τους µεγάλους

Κοινοποίηση:

του Βασίλειου Σοφού

Η Kubota δεν είναι άγνωστη στην αγορά των συµπαγών τηλεσκοπικών φορτωτών, καθώς η εταιρεία έχει αποκτήσει ισχυρά θεµέλια για το KTH4815 ικανότητας 1,5 τόνου και 50 ίππων στη Γαλλία και τη Γερµανία. Εδώ δοκιµάζεται το πιο πρόσφατο µοντέλο KTH4815-2 Stage V.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Ιουνίου 2024

Παρόλο που αυτή είναι η πρώτη µατιά στο τηλσκοπικό µε υδροστατική κίνηση KTH4815-2 στα χρώµατα της Kubota, είχαµε ήδη την ευκαιρία να οδηγήσουµε το αδελφάκι του, το Giant GT5048 (profi 12/2020). ∆εν υπάρχουν µυστικά εδώ. Το KTH4815-2 είναι ουσιαστικά ένα Giant GT5048 στα χρώµατα της Kubota, και τα δύο µηχανήµατα κατασκευάζονται από την Tobroco-Giant στην Ολλανδία.

Η ισχύς του KTH4815-2 προέρχεται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα Kubota D1803 1,8 λίτρων 36kW/50 ίππων Φάσης 5, το «2» του µοντέλου 4815-2 που το διαφοροποιεί από το µοντέλο Stage 4 που αντικατέστησε. Η υπόλοιπη αρίθµηση, 4815, υποδεικνύει ονοµαστική ισχύ κινητήρα και ανυψωτική ικανότητα έως 1,5 τόνο. Η τελευταία εξαρτάται από το τοποθετηµένο αντίβαρο. Παρεµπιπτόντως, η αρίθµηση του Giant GT5048 δείχνει πρώτα την ισχύ του κινητήρα και µετά το ύψος ανύψωσης, 4,8 µ.

Όσον αφορά άλλα βασικά στοιχεία, το KTH και το GT έχουν πλάτος 1,6 µ. και ύψος λίγο κάτω από 2,0 µ., µε τις ακριβείς διαστάσεις να σχετίζονται µε τα ελαστικά που τοποθετούνται. Όσον αφορά τις υδραυλικές επιδόσεις, η ικανότητα του KTH φτάνει τα 81 λίτρα/λεπτό, µε 51 λίτρα διαθέσιµα για τα ηλεκτρικά εξαρτήµατα.

Ένα αναλογικό joystick, µε ρυθµιζόµενο ρυθµό ροής και λειτουργία µνήµης, φροντίζει για τα χειριστήρια µε βαλβίδες ελέγχου εύκαµπτου σωλήνα. Η υδροστατική κίνηση χρησιµοοιεί έναν υδραυλικό κινητήρα Bosch Rexroth, µε ένα ζεύγος πλανητικών αξόνων Carraro ικανότητας 8 τόνων µπροστά και πίσω.

Ένα επιλέξιµο εύρος δύο ταχυτήτων παρέχει ταχύτητες 0-7 χλµ./ώρα και 0-25 χλµ./ώρα. Η µόνιµη τετρακίνηση και το σύστηµα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς είναι στάνταρ, ενώ στην κορυφαία έκδοση του µηχανήµατος υπάρχει σύστηµα διεύθυνσης «καβουράκι» και µπροστινή διεύθυνση. Με σύστηµα διεύθυνσης τεσσάρων τροχών, η εξωτερική ακτίνα στροφής είναι 2,7 µέτρα. Και οι δύο άξονες διαθέτουν εσωτερικά φρένα πολλαπλών δίσκων µε δυνατότητα επιλογής κλειδώµατος διαφορικού του µπροστινού άξονα.

Ένα µοντέλο, τέσσερις εκδόσεις

Η Kubota προσφέρει το τηλεσκοπικό µηχάνηµα KTH4815-2 σε δύο εκδόσεις µε κουβούκλιο και δύο εκδόσεις µε πλήρη καµπίνα. Η πρώτη ουσιαστικά χωρίζεται σε µία έκδοση που δεν έχει πίσω αντίβαρο 170 κιλών, για να µειώσει το συνολικό βάρος του τηλεσκοπικού, αλλά µε την ανυψωτική του ικανότητα µειωµένη στους 1,3 τόνους.

Με στενά ελαστικά 10/75×15,3, η έκδοση αυτή θα ζυγίζει κάτω από 1,5 τόνο, ώστε να µπορεί να µεταφερθεί σε ρυµουλκούµενο πίσω από ένα pick-up. Και τα δύο µηχανήµατα µε κουβούκλιο δεν θα έχουν αριστερή πόρτα ή φώτα εργασίας για περαιτέρω µείωση του κόστους.Τα µοντέλα µε πλήρη τζάµια καµπίνας διαθέτουν τρία φώτα εργασίας LED, πλευρικούς καθρέφτες, θέρµανση καµπίνας και ραδιόφωνο στο βασικό εξοπλισµό, ενώ ο κλιµατισµός, το πνευµατικό κάθισµα, ο φωτισµός LED δρόµου και ο κίτρινος φάρος είναι µέρος του κορυφαίου πακέτου προδιαγραφών.

Όλα τα µοντέλα διαθέτουν ρυθµιζόµενη κολόνα τιµονιού µε δυνατότητα ρύθµισης της προβολής και της κλίσης. Όσον αφορά την ασφάλεια, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν καπάκι καυσίµου που κλειδώνει, ενώ το σύστηµα κωδικοποιηµένου κλειδιού είναι προαιρετική επιλογή του αντιπροσώπου.

Πρώτες εντυπώσεις Xάρη στις στενές κολόνες και την καµπύλη µπροστινή οθόνη δεν αισθάνεστε «στενάχωρα» µόλις κάτσετε στο κάθισµα. Στην αυλή, το στάνταρ κάθισµα ήταν µια χαρά, µε το χειριστήριο πολλαπλών λειτουργιών τοποθετηµένο σε κοντινή απόσταση και το κάθισµα ρυθµισµένο για καλό χώρο για τα πόδια.

Αποδείχθηκε δύσκολο να εκτιµηθεί η ισχύς ώθησης, αλλά ο µικροσκοπικός φορτωτής έδειξε πολλά υποσχόµενος όσον αφορά τις ταχύτητες ανύψωσης και επέκτασης του βραχίονα, πολύ περισσότερο όταν λαµβάνεται υπόψη η ισχύς του κινητήρα του που είναι µόλις 50 ίπποι. Η µονάδα ισχύος ήταν επίσης αθόρυβη, τόσο µέσα στην καµπίνα όσο και απ’ έξω. Η συνολική ορατότητα ήταν καλή, αν και οι µικρόσωµοι χειριστές µπορεί να δυσκολευτούν να δουν το όχηµα όταν συνδέουν τα εξαρτήµατα.

Η καµπίνα είναι καλά εξοπλισµένη, µε αποµίµηση δέρµατος που καλύπτει τµήµατα του µαύρου γυαλιστερού ταµπλό. Μπορεί να είναι µικρή, αλλά η καµπίνα δεν στερείται ανέσεων. ∆εν είναι πολύ θορυβώδης ούτε µε κλειστή πόρτα ή ανοιχτό πλευρικό παράθυρο. Η καµπυλωτή µπροστινή οθόνη έχει µια διαβαθµισµένη απόχρωση προς την κορυφή και τη γραµµή της οροφής, µια ωραία πινελιά. Η θέρµανση και ο εξαερισµός έκαναν τη δουλειά τους κατά τη διάρκεια της σύντοµης διαδροµής µας, αλλά το παράθυρο της πόρτας ήταν πιασµένο πίσω και ανοιχτό τις περισσότερες φορές.

Ευκολότερη και οικονοµικότερη η συντήρηση

Ο τρικύλινδρος Kubota D1803 που κινεί το KTH4815-2 δεν χρειάζεται Ad-Blue, DOC και φίλτρο σωµατιδίων DPF, ώστε να πληροί τα πρότυπα εκποµπών Stage V. Οι τετρακύλινδροι κινητήρες V1505 Stage IV προηγούµενης γενιάς και 44 ίππων που κινούσαν τα µοντέλα Giant 4548 Tendo (προκάτοχος του Giant GT5048), είχαν µέση διάρκεια ζωής DPF περίπου 3.000 ώρες, µετά την οποία το φίλτρο θα έπρεπε να αφαιρεθεί για καθαρισµό.

Με τον σηµερινό κινητήρα Kubota Stage V, η διάρκεια ζωής του DPF υποστηρίζεται ότι διπλασιάζεται, κατά µέσο όρο, στις 6.000 ώρες, ενώ το ίδιο το φίλτρο αφαιρείται πλέον ευκολότερα για εξοικονόµηση χρόνου. Λόγω του ότι η διαδικασία παθητικής αναγέννησης λαµβάνει χώρα σε χαµηλότερες στροφές και µε µεγαλύτερη συχνότητα, η ανάγκη για «ενεργή» αναγέννηση του φίλτρου είναι περιορισµένη και ο χειριστής στη ελαφριά εργασία δε χρειάζεται να οδηγεί µε τον κινητήρα σε γρήγορο ρελαντί.

Προστασία ανατροπής

Το συµβατό µε το πρότυπο EN15000 µπροστινό σύστηµα προστασίας από ανατροπή µπορεί να παρακαµφθεί για έως και οκτώ δευτερόλεπτα µε το πάτηµα ενός διακόπτη στον πίνακα κάτω από το τιµόνι. Αυτό θα επιτρέψει στον χειριστή να συγκεντρώσει ή να ξεφορτώσει το φορτίο και να ανασύρει ή να ανυψώσει στιγµιαία τον βραχίονα.

Αυτό θα αποτρέψει τον χειριστή να µπλοκάρει ενέργειες που µπορεί να είναι απαραίτητες για τη µείωση του προβλήµατος υπερφόρτωσης. Ένα τυπικό παράδειγµα θα ήταν κατά την εκφόρτωση ενός φορτίου πάνω από το υψηλό πλαϊνό µέρος ενός ρυµουλκούµενου.

Τα µηχανήµατα της Kubota διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία η Επιχειρηµατική Μονάδα ΕΛΞΙΣ Πετρόπουλος (τηλ. 2103499333)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Grimme αναβαθμίζει την αυτοκινούμενη REXOR 6300 με καινοτόμες προσθήκες

Η τελευταία γενιά της έξι σειρών μηχανής τεύτλων REXOR 6300 με χωρητικότητα 45 m³ είναι εξοπλισμένη με την τελευταία γενιά καμπίνας, με βοηθητική μονάδα ελέγχου IBX 200 ISOBUS αριστερό υποβραχιόνιο της καμπίνας, ενώ ο κινητήρας έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη συντήρηση και προσβασιμότητα.

Η αποκλειστική δοκιμή του Deutz-Fahr 6190 TTV στο profi Σεπτεμβρίου

Το 6190 TTV είναι το μικρότερο μοντέλο της τελευταίας σειράς 6 TTV που παρουσίασε η Deutz-Fahr το 2021. Κάτω από αυτά τα πράσινα πλαστικά υπάρχει ένα μέρος νέων εξαρτημάτων που παίρνουν τον πρώτο τους αέρα, μαζί με κάποια πιο παλιά στοιχεία. Πώς «το νέο και το παλιό» συνεργάζονται στην αποκλειστική αυτή δοκιμή;

Προτεινόμενα

Στο αµπέλι δείχνει άνετο το καινούριο και εξειδικευμένο Αntonio Carraro Tony 8700 V

Το χωριό Άγιος Παντελεήµονας Αµυνταίου, στις όχθες της λίµνης Βεγορίτιδας, επισκέφτηκε η εταιρεία Παναγιώτης Κατσαρός ΑΕΤΒΕ µε αφορµή την παρουσίαση του καινούριου εξειδικευµένου, αµπελουργικού τρακτέρ Antonio Carraro TONY 8700V.

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ