Τα Claas Axion 870 CMatic ανταποκρίνονται με άνεση σε κάθε εφαρμογή

Κοινοποίηση:
Τα Claas Axion 870 CMatic ανταποκρίνονται με άνεση σε κάθε εφαρμογή

Κάνοντας ντεµπούτο το 2017, το Axion 870 ήταν µια προσθήκη που άργησε στην γκάµα τρακτέρ της Claas, αλλά η ονοµαστική ισχύς 197 kW/270hp σηµαίνει ότι ακόµα βρίσκεται στην κατηγορία των universal πολυεργαλείων – αρκετά µεγάλο για να σέρνει εξοπλισµό άροσης, αλλά δεν έχει θέµα να δουλέψει µε άλλα παρελκόµενα. ∆οκιµάζουµε την εργασία µαζί του για 5.000 ώρες.

Με ονοµαστική ισχύ 197 Kw/270hp, το 870, βάρους 10.700 κιλών, είναι το µεγαλύτερο µοντέλο στην σειρά Claas Axion 800, προτού περάσει κανείς στα πιο βαριά 900. Με την μέγιστη ισχύ 216kW/295hp, εµπίπτει στην ίδια κατηγορία ισχύος και βάρους µε τα John Deere 6R250, τα Case IH Puma 260 CVX, τα Valtra Q, τα New Holland T7.300, ακόµα και τα νέα Fendt 800. Όπως γίνεται αντιληπτό ο ανταγωνισµός είναι σκληρός, σε αυτή την κατηγορία ισχύος. Ο ιδιοκτήτης φάρµας και εργολάβος της δοκιµής µας δίνει µια ξεκάθαρη εικόνα.

Το µοντέλο αυτό είναι η ναυαρχίδα του στόλου της δοκιμής µας µαζί µε ένα ακόµα 870 και ένα µικρότερο Axion 810 µαζί µε αρκετά ακόµα Fendt στο Wesermarsch στη Βόρεια Γερµανία. Η εκµετάλλευση 4.200 στρεµµάτων διαθέτει ακόµα µια µονάδα βιοαερίου, οπότε λόγω του φόρτου εργασίας, ο ιδιοκτήτης επέλεξε το πλάνο συντήρησης και σέρβις, Maxi-Care, µισθώνοντας το Axion από τον τοπικό του αντιπρόσωπο για 7.500 ώρες εργασίας µε σταθερό ρυθµό ωριαίας χρέωσης. Αυτό αναµένεται να βοηθήσει στη διαχείριση του ρίσκου και του κόστους πέρα από τις 7.500 ώρες εργασίας και τα πέντε χρόνια που το τρακτέρ της δοκιµής αναµένεται να µείνει εδώ.

Όταν έφτασαν το 2022, τα δύο Axion 870 είχαν να γεµίσουν τα µεγάλα παπούτσια ενός Axion 930, υιοθετώντας ανάλογου µεγέθους εργαλεία. Σε αυτά περιλαµβάνονται παρελκόµενα όπως µια συνδυαστική δισκοσβάρνα Kuhn 6 µέτρων και ένας καλλιεργητής πλάτους 3 µέτρων, ο οποίος έχει αναλάβει να χαλαρώσει το έδαφος σε βάθος 40 εκατοστών.

Οικονοµική εργασία

Έπειτα από περισσότερες από 4.900 ώρες εργασίας µοναδικό ψεγάδι που µπορούσε να προσάψει ο ιδιοκτήτης είναι η σχετική µικρή δεξαµενή 455 λίτρων και ότι ο δείκτης καυσίµων δεν δείχνει πάντα µε ακρίβεια τα επίπεδα πετρελαίου στις δύο δεξαµενές, µια αριστερά και µια δεξιά. Για µεγαλύτερη ασφάλεια συνίσταται να κοιτάει κανείς την οθόνη, η οποία δείχνει πόση ώρα ακόµα µπορεί να εργαστεί στο χωράφι χωρίς πρόβληµα.

Παρόλα αυτά, ο ιδιοκτήτης δεν είχε κανένα παράπονο µε την κατανάλωση. Για την ακρίβεια δεν ήταν απλώς χαρούµενος µε την εξοικονόµηση καυσίµων του Axion, αλλά και µε την απόδοση του εξακύλινδρου κινητήρα FPT 6,7 λίτρων.

Σχεδόν άψογος κινητήρας

Ο κινητήρας δεν αντιµετώπισε κανένα σοβαρό πρόβληµα παρά µόνο κάποια µικρά ζητήµατα, όπως ένα σπασµένο µάνδαλο του καπό, ενώ το V-belt χρειάστηκε αλλαγή µετά τις 4.600 ώρες.

Ο ιδιοκτήτης τονίζει ότι είναι σηµαντική η χρήση ενός καθαρού AdBlue για αποφυγή προβληµάτων. Συνεχίζοντας, η µονάδα ψύξης αποδίδει καλά, ακόµα και όταν υπάρχει σκόνη, όπως µε τη χρήση του µπροστά αναρτηµένου διανοµέα σιλό κατά την ισοπέδωση. Όταν τα ψυγεία χρειάζονται καθάρισµα, ανοίγουν από κάτω µε ένα απλό δυνατό τράβηγµα.

Εξαιρετικό κιβώτιο

Οι χειριστές που είναι εξοικειωµένοι µε τα Axion συνήθως εντυπωσιάζονται από την πολύ καλή ρύθµιση κινητήρα-µετάδοσης, τονίζοντας πόσο εύκολη είναι η χρήση του κιβωτίου µε τις 3 σειρές οδήγησης να είναι εξαιρετικά πρακτικές.

Αυτό που τους αρέσει ιδιαίτερα είναι πως µπορούν να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν το τρακτέρ από την τρέχουσα ταχύτητα cruise control χρησιµοποιώντας έναν λεβιέ. Η µετάδοση Terramatic TM28 της ZF ανταποκρίνεται οµαλά υπό οποιονδήποτε φόρτο. Πέρα από τις εργασίες στο χωράφι, το 870 πέρασε µεγάλο µέρος της καθηµερινότητας τους με ενσίρωμα.

Αξιόπιστοι σύνδεσµοι

Οι πέντε κοτσαδόροι στο πίσω µέρος παίρνουν πολύ καλές βαθµολογίες – πρώτον επειδή είναι ξεκάθαρα σηµαδεµένοι µε ενδείξεις χρώµατος  και δεύτερον επειδή πάντα µπορείς να τοποθετήσεις τον σύνδεσµο χάρη στην βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης. Συνολικά, οι χειριστές ήταν χαρούµενοι όχι µόνο µε τα υδραυλικά, αλλά και µε τον σύνδεσµο, τους σταθεροποιητές χαµηλών συνδέσµων και τις ικανότητες ανύψωσης.

Μιλώντας για ικανότητες ανύψωσης: Για ένα τρακτέρ 300hp η διανοµή βάρους µεταξύ των µπροστινών και πίσω συνδέσµων είναι καλή. Από το βάρος εργασιών 10,7 τόνων, το 58% βρίσκεται στον πίσω άξονα και το 42% στον µπροστινό άξονα. Κατά την εµπειρία των χειριστών της δοκιμής το Axion δεν χρειάζεται µπροστινό βάρος για να ρυµουλκήσει µε ασφάλεια ένα παρελκόµενο ή οποιοδήποτε άλλο µηχάνηµα µε µεγαλύτερο βάρος, παρότι η µπάλα K80 σπρώχνεται κατά 12 εκατοστά προς τα πίσω στη ράβδο έλξης. Ωστόσο, µε το µέγιστο επιτρεπτό µικτό βάρος 15 τόνων, χρειάζεται λίγη προσοχή για αποφυγή της υπερφόρτωσης. Όσον αφορά το φρενάρισµα, το τρακτέρ πάντα σταµατάει µε ασφάλεια. Τα φρένα ανταποκρίνονται πολύ καλά για την ακρίβεια. Το κλείδωµα στάθµευσης, το οποίο ενεργοποίησε ακόµα τα πνευµατικά φρένα παρελκοµένων παίρνει άριστα.

Για οδηγούς «χωρίς οθόνη»

Το τρακτέρ χρησιµοποιήθηκε από αρκετούς χειριστές, που εύκολα µπόρεσαν να κατανοήσουν την καµπίνα του 870. Το γεγονός ότι ο σύνδεσµος, το pto και οι ρυθµίσεις ελέγχου κλίµατος δεν χρειάζεται να προσαρµοστούν µέσω της οθόνης είναι κάτι το θετικό σύµφωνα µε τους χειριστές. Το ότι υπάρχουν πραγµατικά συστήµατα ελέγχου είναι ένα πλεονέκτηµα για τους λιγότερο τεχνολογικά εξοικειωµένους χειριστές.

Σε όσους αρέσει η τεχνολογία και η εξατοµίκευση του µηχανήµατος, το υποβραχιόνιο προσφέρει σηµαντικές δυνατότητες προσαρµογής. Άξια αναφοράς είναι τα πλήκτρα Assignable F στο Cmotion και το διεξοδικό σύστηµα διαχείρισης στο κεφαλάρι. Το κεντρικό χειριστήριο αξιολογείται ως πολύ εργονοµικό και δείχνει ισχνά σηµάδια φθοράς µετά τις 5.000 ώρες. Το powershuttle στην κολώνα του τιµονιού είναι η καλύτερη µέθοδος για αλλαγή κατεύθυνσης, ενώ τα πλήκτρα στο χειριστήριο που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά χρησιµοποιούνται σπάνια.

Τέσσερις κολώνες

Η καµπίνα είναι εξαιρετικά ευρύχωρη και παρέχει επαρκή χώρο στα πόδια ακόµα και για πιο ψηλούς οδηγούς. Άλλα καλά χαρακτηριστικά περιλαµβάνουν την άνετη πρόσβαση, τα φώτα και το άψογα τοποθετηµένο ανθεκτικό στη σκόνη συρτάρι εργαλείων. Η ορατότητα είναι επαρκής και στις δύο πλευρές του καπό, εποµένως µπορείς να βλέπεις τον µπροστινό σύνδεσµο κατά τη διασύνδεση.

Σύνοψη

Το Axion 870 χρειάστηκε να αντιµετωπίσει µια σειρά από εφαρµογές άροσης και συµβολαιακές εργασίες και έχει καταφέρει να φέρει εις πέρας περισσότερες από 4.900 ώρες εργασίας από όταν κατέφτασε το 2022. Η απόδοση, η κατανάλωση καυσίµων και η ευκολία χρήσης έχουν εντυπωσιάσει την επιχείρηση που είχε επιλέξει να προσλάβει προσωπικό για να βοηθήσει στη διαχείριση του κόστους. Σε κάθε περίπτωση το Axion 870 κατάφερε να καλύψει στο έπακρο τις απαιτήσεις που υπήρχαν από αυτό. Εποµένως παρά τις όποιες µικρές δυσκολίες αντιµετωπίσαµε στις 5.000 ώρες που περάσαµε µε το τρακτέρ της Claas στο χωράφι, ο ιδιοκτήτης έχει στη διάθεση του ένα πολυεργαλείο που µπορεί µε άνεση να χειριστεί οποιαδήποτε εργασία στο χωράφι.

Τα µηχανήµατα της Claas διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ (τηλ. 231 078 0866)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Υψηλά στάνταρ ισχύος και ταχύτητας φέρνουν τα τρακτέρ JCB Fastrac 6000

Με ανεβασμένη ισχύ και ταχύτητα έρχονται οι νέοι ελκυστήρες JCB Fastrac 6000, οι οποίοι είναι υποψήφιοι για τρακτέρ της χρονιάς υψηλής ισχύος στη φετινή Agritechnica. Η καινούργια σειρά θα αποτελείται από δύο μοντέλα, ήτοι τα 6260 και 6300, και τοποθετείται μεταξύ των ήδη γνώριμων Fastrac 4000 και 8000.

Οι σπαρτικές Lemken Solitair NT συνδυάζουν υψηλή απόδοση και ακρίβεια

Οι σπαρτικές Lemken Solitair NT συνδυάζουν υψηλή απόδοση και ακρίβεια

Με τις σπαρτικές Solitair NT, η LEMKEN επεκτείνει περαιτέρω τη γκάμα μηχανημάτων της και ανοίγει το δρόμο για εξατομικευμένες στρατηγικές σποράς, που κυμαίνονται από τις συμβατικές μεθόδους έως και άμεση σπορά. Αυτό παρέχει στους αγρότες και τους εργολάβους ένα εργαλείο που συνδυάζει την αποδοτικότητα και την ακρίβεια.

Τα πλήρως αυτόνομα drone XAG P150 Max εξισορροπούν ασφάλεια και αξιοπιστία

Τα πλήρως αυτόνομα drone XAG P150 Max εξισορροπούν ασφάλεια και αξιοπιστία

Σχεδιασμένα για να απαντούν στις ανάγκες των μεγάλων εκμεταλλεύσεων και των απαιτητικών συνθηκών στο χωράφι είναι σύμφωνα με την XAG τα πλήρως αυτόνομα αγροτικά drone XAG P150 Max που εξισορροπούν ασφάλεια και αξιοπιστία. Με μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο, αρθρωτό σχεδιασμό και βελτιωμένο έλεγχο κατά την πτήση, τα XAG P150 Max αποτελούν την πιο πρόσφατη λύση της εταιρείας για να βοηθήσει τους αγρότες να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού και την πίεση κόστους.

Προτεινόμενα

H μονάδα Lemken Solitair «απάντηση» στις αυξημένες απαιτήσεις σποράς με 2.400 λίτρα

Με γενναιόδωρη χωρητικότητα 2.400 λίτρων για σπόρο ή/και λίπασμα, αυτή η ανθεκτική στην πίεση χοάνη είναι ιδανική για σπορά ακριβείας, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη αξιοποίηση των ημερών του πεδίου.

Ξεδιπλώνουν τις αρετές τους οκτώ καινοτόμες χορτοδετικές της αγοράς

Έχουν περάσει σχεδόν 80 χρόνια από όταν η Allis-Chalmers παρήγαγε την πρώτη στρογγυλή χορτοδετική, και από τότε τα υλικά έχουν εξελιχθεί από σπάγκο σε δίχτυ και πιο πρόσφατα σε ελαστικό φιλµ. Όταν συνδυάζεται µε περιτύλιγµα, η κάλυψη του βαρελιού του µηχανήµατος µε αυτόν τον τρόπο σηµαίνει ότι το ίδιο υλικό χρησιµοποιείται για τύλιγµα και σφράγισµα και µόνο λίγα επίπεδα δεµατοποίησης είναι απαραίτητα. 

Το Claas Axion 870 CMatic αποδεικνύει την αξία του στην κεντρική δοκιμή του Profi Δεκεμβρίου

Κάνοντας ντεµπούτο το 2017, το Axion 870 ήταν µια προσθήκη που άργησε στην γκάµα τρακτέρ της Claas, αλλά η ονοµαστική ισχύς 197 kW/270hp σηµαίνει ότι ακόµα βρίσκεται στην κατηγορία των universal πολυεργαλείων – αρκετά µεγάλο για να σέρνει εξοπλισµό άροσης, αλλά δεν έχει θέµα να δουλέψει µε άλλα παρελκόµενα. ∆οκιµάζουµε την εργασία µαζί του για 5.000 ώρες.

Με νέα όψη και έμφαση στην άνεση παρουσιάζονται τα καινούργια Claas Arion 6

Το ντεμπούτο τους στην Agritechnica (9-15  Νοεμβρίου) πραγματοποίησαν τα καινούργια μοντέλα της σειράς Arion 6 της Claas, με την γερμανική κατασκευαστή να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση του μηχανήματος και στην άνεση του χειριστή. Το λανσάρισμα των μοντέλων Arion 6 CMATIC θα πραγματοποιηθεί το 2026 μαζί με το Arion 600 CMATIC.

Τα τετρακύλινδρα τρακτέρ 150hp που εμπιστεύονται οι Ευρωπαίοι αγρότες

Πόσο αξιόπιστα είναι τα τρακτέρ της αγοράς σήµερα, ποια µοντέλα ξεχωρίζουν και ποιοι είναι µερικοί συχνοί προβληµατισµοί των χειριστών; Για να µπορέσουµε να απαντήσουµε στα παραπάνω θέµατα όσον αφορά τα τετρακύλινδρα τρακτέρ ισχύος 150hp, ρωτήσαµε ιδιοκτήτες τρακτέρ από τη ∆ανία, τη Φινλανδία, τη Γερµανία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία την άποψη τους για τα οκτώ µοντέλα της δοκιµής που βρίσκονται στην αγορά εδώ και σχεδόν µια δεκαετία, και είχαν αποτελέσει µέρος δοκιµής του profi το 2017.