Φαντάζει απτόητο το τετρακύλινδρο τρακτέρ Deutz-Fahr 6170.4 PS

Κοινοποίηση:

Κατά την φωτογράφηση µε το 6170.4, ο τίτλος «∆ιαχρονικό» µας ήρθε στο νου. Εξάλλου, η καµπίνα Agrotron γιορτάζει φέτος την 30η της επέτειο, όσον αφορά το βασικό της πλαίσιο. Ωστόσο πολλά έχουν αλλάξει στο εσωτερικό της καµπίνας του 6170.4 σε σχέση µε το Agrotron 4.95.Η δοκιµή της σειράς τεσσάρων µοντέλων 6.4, µε ισχύ που κυµαίνεται από 96.2 kW/129 hp έως 127,5 kW/171 hp πραγµατοποιήθηκε στο Lauingen της Γερµανίας.Τα 6130.4, 6140.4 και 6150.4 διατίθενται και µε κιβώτια ταχυτήτων RVshift (semi-powershift) ή TTV (αδιαβάθµητη µετάδοση), ενώ το 6170.4 έχει την επιπλέον επιλογή ενός powershift όπως αυτό που δοκιµάζαµε εµείς.

4 κύλινδροι 4 λίτρων

Οι αλλαγές κάτω από το καπό δεν είναι απλά διακοσµητικές, αλλά ουσίας, µε την νέα ψυκτική µονάδα µε λαβή για ευκολότερο καθάρισµα να αρέσει πολύ στην οµάδα τη δοκιµή µας. Αν υπήρχε και ένας αναστρέψιµος ανεµιστήρας ως επιλογή θα ήταν πραγµατικά εξαιρετικό.

Στην καρδιά του µηχανήµατος βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος κινητήρας TCD 4.1, µε εκτόπισµα ακριβώς 4,03 λίτρων. Το σύστηµα καυσαερίων διαθέτει συστήµατα εξάτµισης DOC, DPF και SCR που ανταποκρίνονται στους κανονισµούς ρύπων Stage V. Πέρα από την αξιόλογη δεξαµενή ντίζελ χωρητικότητας 300 λίτρων, υπάρχει και δεξαµενή AdBlue 21 λίτρων. Πάµε όµως τώρα να δούµε τις µετρήσεις του κέντρου δοκιµών DLG.

Εξαιρετική απόδοση

Το δυναµόµετρο του DLG κατέγραψε ισχύ 102,6 kW/137,6 hp σε σχέση την ονοµαστική 120kW/160,9hp, σε 2.100 στροφές ανά λεπτό. Η µέγιστη απόδοση του κινητήρα   στις 1.900 σ.α.λ. ήταν 112,6 kW/151 hp σε σχέση µε τα 126kW/169hp που αναφέρονται στην µπροσούρα.

Τα αποτελέσµατα αυτά είναι απολύτως λογικά, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το τρακτέρ κατέγραψε ακόµα εντυπωσιακή ροπή 653Nm και αύξηση 40% της ροπής µε µόλις 33% µείωση της ταχύτητας. Αυτή την ισχύ την παρατηρεί ο χειριστής µε το που ξεφύγει από τις χαµηλότερες σειρές ταχυτήτων του κινητήρα.

Μιλώντας για ισχύ: παρότι η θερµοκρασία εντός του χώρου του DLG ήταν 20 βαθµοί Κελσίου κατά την µέτρηση των pto, έξω από την αίθουσα επικρατούσαν µόλις 5 βαθµοί Κελσίου, κατά την µέτρηση της ισχύος έλξης, εποµένως η µέγιστη µεταφορά ενέργειας 109,8 kW/142,7 hp που πέτυχε το 6170.4 ήταν πολύ καλή.

Μέτρια εξοικονόµηση καυσίµων

Λίγο χειρότερες ήταν οι επιδόσεις του µηχανήµατος όσον αφορά την κατανάλωση πετρελαίου. Η κατανάλωση 281 γρµ./kWh (+12 γρµ./kWh DEF) σε µέγιστες αποδόσεις pto είναι πάνω από τον µέσο όρο για αυτή την κατηγορία ισχύος. Το ίδιο είδαµε και στην πρακτική δοκιµή Powemix που είχαµε κάνει παλιότερα για την κατανάλωση καυσίµων του µηχανήµατος σε εργασίες που απαιτούν εντατική χρήση του pto. Γενικότερα, ωστόσο, τα αποτελέσµατα είναι παραπάνω από αποδεκτά.

Η µετάδοση «Powershift» µε χειροκίνητη επιλογή πέντε σειρών και έξι powershift ταχυτήτων είναι πιο οικονοµική από το αυτοµατοποιηµένο RCshift ή από την συνεχώς µεταβαλλόµενη µετάδοση TTV (συµπεριλαµβανοµένου ηλεκτρικών κοτσαδόρων, µπράτσου κτλ), και διαθέτει καλές αποστάσεις του εξοπλισµού, ενώ η µετάδοση powershift έξι ταχυτήτων καλύπτει ένα αξιόλογο εύρος ταχύτητας. Πέρα από την εκδοχή µε ταχύτητα 40χλµ/ώρα (σε 1.575 σ.α.λ.), υπάρχει ακόµα και εκδοχή µε ταχύτητα 50 χλµ/ώρα, η οποία είναι αυτή που επιλέξαµε στο δοκιµή.

Ωστόσο, η υψηλότερη ταχύτητα του κινητήρα (1.970 σ.α.λ.) έχει σηµαντικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίµων. Μικρό ψεγάδι ήταν και ο θόρυβος της µετάδοσης όταν µετακινούµασταν µε υψηλότερες ταχύτητες.

Απλές αλλαγές ταχυτήτων

Αν και χρειάζεται λίγος χρόνος για να συνηθίσεις τον λεβιέ ταχυτήτων, οι αυτόµατες αλλαγές µε ανίχνευση φόρτωσης του powershift λειτουργούν εξαιρετικά. Ο χρόνος στον οποίο θα πραγµατοποιηθεί η αλλαγή ρυθµίζεται µέσω του συστήµατος ελέγχου Eco/Power και οι στροφές ανά λεπτό του κινητήρα από το µενού. Λιγότερο πρακτικό είναι το γεγονός ότι η ταχύτητα εκκίνησης έχει αλλαχθεί και ενεργοποιείται την δεύτερη φορά που εµπλέκεται ο συµπλέκτης.

Θετική εντύπωση µας έκανε η προαιρετική σειρά ταχυτήτων µε ερπούσα (από 370 µ/ώρα) και η τυπικά προσαρµοζόµενη ανταπόκριση πέντε σταδίων του shuttle. Ακόµα διαθέτει τέσσερις ταχύτητες pto από 540 έως 1.000E, οι οποίες επιλέγονται µε τη χρήση ενός εκ των δύο λεβιέδων µε καλώδιο Bowden. Το πλήκτρο που επιτρέπει στους δίσκους pto να παραµείνουν ενεργοί ακόµα και αν φύγεις από το κάθισµα λειτουργεί εξαιρετικά και δεν παρουσίασε κανένα απολύτως πρόβληµα

Αξιόλογα υδραυλικά

Τυπικά τα 6170.4 διαθέτουν µια αντλία ταχυτήτων παροχής 84 λιτ/λεπτό. Ο χειριστής µπορεί, όµως, να επιλέξει και µια αντλία swash plate που παρέχει 120 λιτ./λεπτό, ή αν χρειάζονται πολλές υδραυλικές εργασίες, την εκδοχή της µε παροχή 160 λιτ/λεπτό. Το DLG µέτρησε παροχή 118λιτ/λεπτό και ενέργεια 33,7 kW προς χρήση µε την µικρότερη αντλία swash plate. Πρόκειται για ένα ικανοποιητικό νούµερο, όπως και τα 40 λίτρα χρησιµοποιηµένου λαδιού. Όσον αφορά τους κοτσαδόρους, υπάρχει η επιλογή µηχανικών και ηλεκτρικών βαλβίδων. Τα τρακτέρ µας είχαν δύο ηλεκτρικές βαλβίδες µε δυνατότητα ελέγχου χρόνου και ροής και δύο χειροκίνητους κοτσοδάρους στην κονσόλα µε ένα µηχανικό γκάζι. Αν, για παράδειγµα, προσθέσεις µπροστινό φορτωτή οι κατάλληλες ηµι-αναρτηµένες βαλβίδες είναι διαθέσιµες. Η σήµανση για τους πίσω συνδέσµους είναι καλή.

Μπόλικη ισχύς ανύψωσης

Αντί για τα επιβοηθητικά έµβολα διαµέτρου 80 χιλιοστών στο πίσω µέρος, το τρακτέρ µας διέθετε την έκδοση 100χιλ. Το DLG κατέγραψε διαρκή ανυψωτική ισχύ 6.850 daN, η οποία αυξάνεται στα 9.400daN, όταν σηκώνεται ο σύνδεσµος. Το τετρακύλινδρο τρακτέρ µπορεί µε ευκολία να σηκώσει µεγάλα φορτία. Ο µπροστινός σύνδεσµος έχει ακόµα πολλά αποθέµατα µε µια διαρκή ανυψωτική ισχύ περίπου 3.000 daN κάτι το εξαιρετικό.

Στο µπράτσο, το τρακτέρ µας διέθετε σύστηµα ελέγχου στην πλαϊνή κονσόλα. Εκεί βρίσκονται επίσης τα πλήκτρα για τον έλεγχο του quick-lift, για τον υδραυλικό σταυρωτό λεβιέ, το χειρόγκαζο του powershift και την αποµνηµόνευση ταχυτήτων. Παροµοίως, ο χειριστής πρέπει να συνηθίσει την ενεργοποίηση του συνδέσµου µε το πάτηµα ενός κουµπιού ή µε διπλό πάτηµα του µοχλού του λασπωτήρα πριν µπορέσει να τον χρησιµοποιήσει.

Καµπίνα µε µεγάλη ιστορία

Όπως αναφέραµε και προηγουµένως η καµπίνα του τρακτέρ συµπληρώνει 30 χρόνια στην αγορά. Παρότι έχει βελτιωθεί διαρκώς στην πάροδο των χρόνων.

Το σύστηµα κλιµατισµού δεν αντιµετώπισε καµία πίεση κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής/εαρινής δοκιµής µας, και τυχών προβλήµατα που είχαν συναντηθεί παλιότερα θεωρούµε ότι έχουν πλέον επιλυθεί. Τα φίλτρα της καµπίνας στα δεξιά και τα αριστερά των πυλώνων B είναι οι µοναδικές αλλαγές. Το νερό πλέον δεν µπορεί εύκολα να προσπεράσει το κάλυµµα. Σχετικά µε τα φώτα εργασίας, υπάρχουν πολλές επιλογές. Προαιρετικά είναι ακόµα και τα µικρότερα τερµατικά IMonitor και «EasySteer», µε το τελευταίο να φέρνει προσαρµοσµένες συχνότητες ταχύτητες.

Ωφέλιµο φορτίο κάτω από 4τ

Το ωφέλιµο φορτίο του 6170.4 είναι λίγο κάτω από 4.170 κιλά, ενώ το καθαρό βάρος του µηχανήµατος χωρίς φορτίο στη διαρρύθµιση της δοκιµής είναι 7.330 κιλά και το επιτρεπτό µικτό βάτος µόλις 11,5 τόνοι. Παρότι στα τετρακύλινδρα τρακτέρ µε υψηλή ιπποδύναµη υπάρχει συχνά πρόβληµα µε το ωφέλιµο φορτίο των τρακτέρ, το πολύ καλό σύστηµα φρένων (µετρήσαµε 5,1 µ/δευτερόλεπτο2) µας κάνει να πιστεύουµε ότι υπάρχει περιθώριο και για µεγαλύτερο µικτό βάρος.

Το τρακτέρ της δοκιµής µας ήταν εφοδιασµένο µε ελαστικά διαστάσεων VF540/60 R28 µπροστά και VF650/65 R38 πίσω. Πέρα από την ασυνήθιστα στιβαρή ανάρτηση µπροστινού άξονα, η πνευµατική ανάρτηση καµπίνας στο 6170.4 της δοκιµής είναι αδιαµφισβήτητα υπεύθυνη για την άνετη οδήγηση στον δρόµο.

Σύνοψη

Με το 6170.4, η Deutz-Fahr διαθέτει ένα τετρακύλινδρο τρακτέρ που µπορεί να ανταγωνιστεί ακόµα και αυτά από µεγαλύτερες κατηγορίες, ανεξαιρέτως αν µιλάµε για ισχύ έλξης ή δυνατότητες ανύψωσης. Μοναδικό του ψεγάδι είναι το ωφέλιµο φορτίο. Αναφορικά µε την κατανάλωση ντίζελ, το τρακτέρ της δοκιµής δεν είναι και το πιο οικονοµικό, ειδικά όταν είναι αναγκαίες οι ψηλές στροφές του κινητήρα, αλλά µε εξαίρεση αυτό, το απλοϊκό κιβώτιο «Powershift» κάνει καλή δουλειά και το τρακτέρ είναι πάντα στο προσκήνιο όταν µιλάµε για άνετη οδήγηση. Η καµπίνα έχει µακρά παράδοση: έξι κολώνες, κάθισµα που µπορεί να περιστραφεί 20 µοίρες και σχεδόν 74 dV(A) θόρυβο, όµως έχει αναβαθµιστεί  σηµαντικά στην πάροδο των ετών.

 Τα µηχανήµατα Deutz-Fahr  διαθέτει στην ελληνική αγορά η Θεοχαράκης ΑΕ (τηλ. 2103479700)

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Στρατηγική συμφωνία Πειραιώς με την «Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ» στον τομέα γεωργικών οχημάτων

Η Πειραιώς, με σταθερό προσανατολισμό στην προσφορά ολοκληρωμένων τραπεζικών λύσεων στους αγρότες-πελάτες της και στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας και της επενδυτικής δραστηριότητας στον αγροτικό τομέα, ανακοινώνει μία ακόμη στρατηγική συνεργασία στον κλάδο των γεωργικών οχημάτων και εξοπλισμού με την εταιρεία «ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (διακριτικός τίτλος: «ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ»).

Αποδίδουν σε όλες τις συνθήκες τα τρακτέρ Hurlimann XA Spirit Stage V

Τα τρακτέρ της οικογένειας Hurlimann XA Spirit είναι πανέτοιµα για να ανταπεξέλθουν και στις πιο σκληρές συνθήκες εργασίας που θα κληθούν να αντιµετωπίσουν. Σχεδιασµένη ειδικά για τον τοµέα της γεωργίας, η οικογένεια κινητήρων FARMotion 35 προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε αυτές τις εφαρµογές. Η συµπαγής κατασκευή των 3 κυλίνδρων προσδίδει την εξαιρετική ευελιξία στη γκάµα XA Spirit.

Αλωνίζει στο μισό χρόνο η θεριζοαλωνιστική John Deere S770 στην Κοζάνη

«Με την θεριζοαλωνιστική John Deere S770 είναι σαν να κόβουν δύο µηχανές παρότι είναι µόνο µία» αναφέρει ο αγρότης Αλέκος Πλιάτσιος από τον Κρόκο Κοζάνης στο Profi, αναφορικά µε το νέο µηχάνηµα το οποίο του έχει λύσει πραγµατικά τα χέρια.

Προτεινόμενα

Το απτόητο 4-κύλινδρο Deutz-Fahr 6170.4 PS ανταγωνίζεται στα ίσα μεγαλύτερα τρακτέρ

Κατά την φωτογράφηση µε το 6170.4, ο τίτλος «∆ιαχρονικό» µας ήρθε στο νου. Εξάλλου, η καµπίνα Agrotron γιορτάζει φέτος την 30η της επέτειο, όσον αφορά το βασικό της πλαίσιο. Ωστόσο πολλά έχουν αλλάξει στο εσωτερικό της καµπίνας του 6170.4 σε σχέση µε το Agrotron 4.95.Η δοκιµή της σειράς τεσσάρων µοντέλων 6.4, µε ισχύ που κυµαίνεται από 96.2 kW/129 hp έως 127,5 kW/171 hp πραγµατοποιήθηκε στο Lauingen της Γερµανίας.Τα 6130.4, 6140.4 και 6150.4 διατίθενται και µε κιβώτια ταχυτήτων RVshift (semi-powershift) ή TTV (αδιαβάθµητη µετάδοση), ενώ το 6170.4 έχει την επιπλέον επιλογή ενός powershift όπως αυτό που δοκιµάζαµε εµείς.