Στο επίκεντρο για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης το όριο δαπάνης για τρακτέρ

Κοινοποίηση:

του Γιώργου Κοντονή

Με ορίζοντα τον προσεχή Σεπτέµβριο σχεδιάζεται ένα πρώτο τεχνικό δελτίο των Σχεδίων Βελτίωσης, ώστε να τεθεί µετά σε διαβούλευση. Το ίδιο διάστηµα αναµένεται να εκδοθεί και η προδηµοσίευση, µε τις αλλαγές που θα επέλθουν να ενσωµατώνονται στην πρόσκληση που προγραµµατίζεται να είναι στον «αέρα» πριν την Agrotica 2026 (1-4 Φεβρουαρίου 2026).

Ο προβληµατισµός της αγοράς αγροτικών µηχανηµάτων προς το παρόν έχει να κάνει µε τον συνολικό προϋπολογισµό του Μέτρου, µε τις διαχειριστικές αρχές να δεσµεύονται πως δεν θα υπάρξει πρόβληµα αναφορικά µε τη ζήτηση, και η υπερδέσµευση θα αρκεί ώστε να ικανοποιηθεί η πλειοψηφία των αιτήσεων, αν όχι όλες. Από εκεί και πέρα, συχνό «σηµείο τριβής» ανάµεσα στους συντελεστές της αγοράς και τις διαχειριστικές αρχές, αποτελεί το λεγόµενο εύλογο κόστος των δαπανών, δηλαδή τη µέγιστη τιµή που ενισχύεται ανά κατηγορία επένδυσης. Προφανώς, αυτό που απασχολεί έχει να κάνει κυρίως µε τις τιµές των τρακτέρ και των παρελκόµενων και κατά πόσο θα ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα.

Επίσης, ερωτηµατικό παραµένει και το θέµα της µοριοδότησης. Σηµειώνεται πως στην περασµένη πρόσκληση, λόγω της µοριοδότησης που έδινε πόντους κυρίως στα κτιριακά, πολλοί δικαιούχοι αυτή την περίοδο αδυνατούν ανταποκριθούν στο χρονοδιάγραµµα υλοποίησης. Βέβαια, εφόσον υπάρξει πράγµατι γενναία υπερδέσµευση, οι εν δυνάµει δικαιούχοι ουσιαστικά θα χρειάζεται να περάσουν µόνο τη βάση και δεν θα «αγωνίζονται» για την πιο υψηλή βαθµολογία.

Σηµειώνεται πως τα Σχέδια Βελτίωσης του 2026 θα είναι και η µόνη αξιόπιστη πηγή χρηµατοδότησης αγροτικών µηχανηµάτων για την τρέχουσα προγραµµατική περίοδο (2023-2027).

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Κατάλληλα για κάθε γεωργική εφαρμογή τα νέα τρακτέρ SAME Argon

Για τη μεγάλη τους ευελιξία σε συνδυασμό με τη στιβαρότητα τους διακρίνονται τα τρακτέρ SAME Argon, τα οποία είναι κατάλληλα για μεγάλο αριθμό γεωργικών εφαρμογών. Η SDF έχει σχεδιάσει τους ελκυστήρες της σειράς Argon ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του εκάστοτε χειριστή.

Το μέλλον της συγκομιδής πυκνών δενρώνων φέρνει ο συλλέκτης Agromelca VTR

Ειδικά σχεδιασµένο για πυκνής φύτευσης οπωρώνες, όπου η χρήση συµβατικών οµπρελών δεν είναι εφικτή, το µοντέλο Agromelca VTR αντιπροσωπεύει µια σηµαντική πρόοδο στην τεχνολογία συλλογής καρπών. Κατασκευασµένο για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων, πυκνών δενδρώνων, το VTR προσφέρει µια ταχεία, αποδοτική και ευέλικτη λύση για τη συγκοµιδή διαφόρων καρπών, όπως αµύγδαλα, ελιές και φιστίκια. Είναι ιδανικό κυρίως για νεότερες και µεσαίας ηλικίας φυτείες.

Προτεινόμενα

Ψεκασμός με drone DJI Agras T50 σε ελαιώνες της Κρήτης

Στο νέο μοντέλο έχει αυξηθεί το φορτίο ψεκασμού από 30 σε 40 λίτρα και το φορτίο λιπάσματος από 40 σε 50 κιλά, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο που διέθετε στην Ελλάδα η Agrotech Μποζατζίδης-Μητσιολίδης ΑΕ.Αυτό κατορθώνεται με το νέο σύστημα προώθησης διπλού ρότορα σε κάθε βραχίονα.

Συνεργασία κορυφής CNH με Starlink για παροχή κορυφαίων λύσεων δορυφορικής συνδεσιμότητας σε αγρότες

Η CNH ανακοινώσε ότι υπέγραψε συμφωνία με τη Starlink, θυγατρική της SpaceX, για την παροχή κορυφαίας δορυφορικής συνδεσιμότητας στους αγρότες. Αυτή η συνεργασία θα προσφέρει στους πελάτες των εμπορικών σημάτων της CNH – Case IH και New Holland  – αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, με τα οφέλη ενός πλήρως συνδεδεμένου στόλου – ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές παγκοσμίως.

Η αγορά ζητά 60% οριζόντια επιδότηση για τρακτέρ στα επόμενα Σχέδια Βελτίωσης

Σε ένα πρόγραµµα µακριά από τις παθογένειες των περασµένων προκηρύξεων και αυξηµένης επιδότησης για τρακτέρ-παρελκόµενα προσβλέπουν ενόψει των Σχεδίων Βελτίωσης 2026 οι παραγωγοί και η αγορά µηχανηµάτων.

Σε χαμηλό δεκαετίας οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη, ανοδική τάση στην Ελλάδα

Στις 204.500 σταμάτησαν οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη για το 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της CEMA, εκ των οποίων 144.400 αφορούσαν γεωργικούς ελκυστήρες. Το νούμερο των ταξινομήσεων αγροτικών τρακτέρ είναι κατά 8,1% μειωμένο από το 2023, και το χαμηλότερο από το 2014. Εντούτοις, στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις τρακτέρ έφτασαν τις 1.757 το 2024, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2023.