Στο επίκεντρο για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης το όριο δαπάνης για τρακτέρ

Κοινοποίηση:

του Γιώργου Κοντονή

Με ορίζοντα τον προσεχή Σεπτέµβριο σχεδιάζεται ένα πρώτο τεχνικό δελτίο των Σχεδίων Βελτίωσης, ώστε να τεθεί µετά σε διαβούλευση. Το ίδιο διάστηµα αναµένεται να εκδοθεί και η προδηµοσίευση, µε τις αλλαγές που θα επέλθουν να ενσωµατώνονται στην πρόσκληση που προγραµµατίζεται να είναι στον «αέρα» πριν την Agrotica 2026 (1-4 Φεβρουαρίου 2026).

Ο προβληµατισµός της αγοράς αγροτικών µηχανηµάτων προς το παρόν έχει να κάνει µε τον συνολικό προϋπολογισµό του Μέτρου, µε τις διαχειριστικές αρχές να δεσµεύονται πως δεν θα υπάρξει πρόβληµα αναφορικά µε τη ζήτηση, και η υπερδέσµευση θα αρκεί ώστε να ικανοποιηθεί η πλειοψηφία των αιτήσεων, αν όχι όλες. Από εκεί και πέρα, συχνό «σηµείο τριβής» ανάµεσα στους συντελεστές της αγοράς και τις διαχειριστικές αρχές, αποτελεί το λεγόµενο εύλογο κόστος των δαπανών, δηλαδή τη µέγιστη τιµή που ενισχύεται ανά κατηγορία επένδυσης. Προφανώς, αυτό που απασχολεί έχει να κάνει κυρίως µε τις τιµές των τρακτέρ και των παρελκόµενων και κατά πόσο θα ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα.

Επίσης, ερωτηµατικό παραµένει και το θέµα της µοριοδότησης. Σηµειώνεται πως στην περασµένη πρόσκληση, λόγω της µοριοδότησης που έδινε πόντους κυρίως στα κτιριακά, πολλοί δικαιούχοι αυτή την περίοδο αδυνατούν ανταποκριθούν στο χρονοδιάγραµµα υλοποίησης. Βέβαια, εφόσον υπάρξει πράγµατι γενναία υπερδέσµευση, οι εν δυνάµει δικαιούχοι ουσιαστικά θα χρειάζεται να περάσουν µόνο τη βάση και δεν θα «αγωνίζονται» για την πιο υψηλή βαθµολογία.

Σηµειώνεται πως τα Σχέδια Βελτίωσης του 2026 θα είναι και η µόνη αξιόπιστη πηγή χρηµατοδότησης αγροτικών µηχανηµάτων για την τρέχουσα προγραµµατική περίοδο (2023-2027).

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Την πλήρη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών Maxus στην Ελλάδα παρουσίασε η Σαρακάκης

Την πλήρη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών Maxus στην Ελλάδα παρουσίασε η Σαρακάκης

Η SAIC Maxus, μέσω της στρατηγικής συνεργασίας της Automotive Solutions και του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, παρουσίασε στην ελληνική αγορά την πλήρη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της — τόσο αμιγώς ηλεκτρικών όσο και diesel — προσφέροντας κορυφαία τεχνολογία και αποδοτικότητα.

Η Κουιμτζής Α.Ε. επιβεβαίωσε στην Agritechnica τη δυναμική της παρουσία στον αγροτικό τομέα

Η συμμετοχή της Κουιμτζής Α.Ε. στην Agritechnica 2025 ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τη δυναμική παρουσία της εταιρείας στον αγροτικό τομέα.

Προτεινόμενα

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ

Αποκαλυπτήρια για τα Τρακτέρ της Χρονιάς 2026 στα μέσα Νοεμβρίου

Oύτε η υπόσχεση για την έκδοση του οδηγού για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης εντός Νοεµβρίου, ούτε µία εµβόλιµη πρόσκληση µόλις 40 εκατ. ευρώ από το Ταµείο Ανάκαµψης για εκσυγχρονισµό εκµεταλλεύσεων, δεν φαίνεται να πείθουν την αγορά αγροτικών µηχανηµάτων πως αξίζει να µπει στη διαδικασία συµµετοχής και στα έξοδα που απαιτεί η επερχόµενη Agrotica.

Η αγορά ζητά 60% οριζόντια επιδότηση για τρακτέρ στα επόμενα Σχέδια Βελτίωσης

Σε ένα πρόγραµµα µακριά από τις παθογένειες των περασµένων προκηρύξεων και αυξηµένης επιδότησης για τρακτέρ-παρελκόµενα προσβλέπουν ενόψει των Σχεδίων Βελτίωσης 2026 οι παραγωγοί και η αγορά µηχανηµάτων.

Σε χαμηλό δεκαετίας οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη, ανοδική τάση στην Ελλάδα

Στις 204.500 σταμάτησαν οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη για το 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της CEMA, εκ των οποίων 144.400 αφορούσαν γεωργικούς ελκυστήρες. Το νούμερο των ταξινομήσεων αγροτικών τρακτέρ είναι κατά 8,1% μειωμένο από το 2023, και το χαμηλότερο από το 2014. Εντούτοις, στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις τρακτέρ έφτασαν τις 1.757 το 2024, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2023.