Στο επίκεντρο για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης το όριο δαπάνης για τρακτέρ

Κοινοποίηση:

του Γιώργου Κοντονή

Με ορίζοντα τον προσεχή Σεπτέµβριο σχεδιάζεται ένα πρώτο τεχνικό δελτίο των Σχεδίων Βελτίωσης, ώστε να τεθεί µετά σε διαβούλευση. Το ίδιο διάστηµα αναµένεται να εκδοθεί και η προδηµοσίευση, µε τις αλλαγές που θα επέλθουν να ενσωµατώνονται στην πρόσκληση που προγραµµατίζεται να είναι στον «αέρα» πριν την Agrotica 2026 (1-4 Φεβρουαρίου 2026).

Ο προβληµατισµός της αγοράς αγροτικών µηχανηµάτων προς το παρόν έχει να κάνει µε τον συνολικό προϋπολογισµό του Μέτρου, µε τις διαχειριστικές αρχές να δεσµεύονται πως δεν θα υπάρξει πρόβληµα αναφορικά µε τη ζήτηση, και η υπερδέσµευση θα αρκεί ώστε να ικανοποιηθεί η πλειοψηφία των αιτήσεων, αν όχι όλες. Από εκεί και πέρα, συχνό «σηµείο τριβής» ανάµεσα στους συντελεστές της αγοράς και τις διαχειριστικές αρχές, αποτελεί το λεγόµενο εύλογο κόστος των δαπανών, δηλαδή τη µέγιστη τιµή που ενισχύεται ανά κατηγορία επένδυσης. Προφανώς, αυτό που απασχολεί έχει να κάνει κυρίως µε τις τιµές των τρακτέρ και των παρελκόµενων και κατά πόσο θα ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα.

Επίσης, ερωτηµατικό παραµένει και το θέµα της µοριοδότησης. Σηµειώνεται πως στην περασµένη πρόσκληση, λόγω της µοριοδότησης που έδινε πόντους κυρίως στα κτιριακά, πολλοί δικαιούχοι αυτή την περίοδο αδυνατούν ανταποκριθούν στο χρονοδιάγραµµα υλοποίησης. Βέβαια, εφόσον υπάρξει πράγµατι γενναία υπερδέσµευση, οι εν δυνάµει δικαιούχοι ουσιαστικά θα χρειάζεται να περάσουν µόνο τη βάση και δεν θα «αγωνίζονται» για την πιο υψηλή βαθµολογία.

Σηµειώνεται πως τα Σχέδια Βελτίωσης του 2026 θα είναι και η µόνη αξιόπιστη πηγή χρηµατοδότησης αγροτικών µηχανηµάτων για την τρέχουσα προγραµµατική περίοδο (2023-2027).

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Γρηγορότερο από κάθε άποψη το νέο αναρτημένο ψεκαστικό Amazone UF

Τα νέα αναρτημένα ψεκαστικά Amazone UF επιταχύνουν σημαντικά τις εργασίες του χειριστή, αφού επιτρέπουν την γρηγορότερη σύνδεση, την γρηγορότερη ετοιμότητα εργασίας και ταχύτερο καθάρισμα, χωρίς να θυσιάζουν ωστόσο την ακρίβεια της λειτουργίας του.

Το απτόητο 4-κύλινδρο Deutz-Fahr 6170.4 PS ανταγωνίζεται στα ίσα μεγαλύτερα τρακτέρ

Κατά την φωτογράφηση µε το 6170.4, ο τίτλος «∆ιαχρονικό» µας ήρθε στο νου. Εξάλλου, η καµπίνα Agrotron γιορτάζει φέτος την 30η της επέτειο, όσον αφορά το βασικό της πλαίσιο. Ωστόσο πολλά έχουν αλλάξει στο εσωτερικό της καµπίνας του 6170.4 σε σχέση µε το Agrotron 4.95.Η δοκιµή της σειράς τεσσάρων µοντέλων 6.4, µε ισχύ που κυµαίνεται από 96.2 kW/129 hp έως 127,5 kW/171 hp πραγµατοποιήθηκε στο Lauingen της Γερµανίας.Τα 6130.4, 6140.4 και 6150.4 διατίθενται και µε κιβώτια ταχυτήτων RVshift (semi-powershift) ή TTV (αδιαβάθµητη µετάδοση), ενώ το 6170.4 έχει την επιπλέον επιλογή ενός powershift όπως αυτό που δοκιµάζαµε εµείς.

Δύο χρόνια εγγύηση για σταφυλλοσυλεκτικές Braud και τρακτέρ TE Straddle της New Holland

Η πλήρης σειρά των σταφυλοσυλλεκτικών και ελαιοσυλλεκτικών µηχανών New Holland Braud, καθώς και τα τρακτέρ Straddle, προσφέρονται πλέον µε στάνταρ διετή εργοστασιακή εγγύηση. Αυτό υπογραµµίζει τη δέσµευση της New Holland για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, η οποία διασφαλίζεται µέσω του Κέντρου Αριστείας της µάρκας στο Coëx της Γαλλίας. Παράλληλα, παρέχει στους καλλιεργητές υψηλή αξιοπιστία και χαµηλό κόστος λειτουργίας.

Προτεινόμενα

Η αγορά ζητά 60% οριζόντια επιδότηση για τρακτέρ στα επόμενα Σχέδια Βελτίωσης

Σε ένα πρόγραµµα µακριά από τις παθογένειες των περασµένων προκηρύξεων και αυξηµένης επιδότησης για τρακτέρ-παρελκόµενα προσβλέπουν ενόψει των Σχεδίων Βελτίωσης 2026 οι παραγωγοί και η αγορά µηχανηµάτων.

Σε χαμηλό δεκαετίας οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη, ανοδική τάση στην Ελλάδα

Στις 204.500 σταμάτησαν οι ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη για το 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της CEMA, εκ των οποίων 144.400 αφορούσαν γεωργικούς ελκυστήρες. Το νούμερο των ταξινομήσεων αγροτικών τρακτέρ είναι κατά 8,1% μειωμένο από το 2023, και το χαμηλότερο από το 2014. Εντούτοις, στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις τρακτέρ έφτασαν τις 1.757 το 2024, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2023.