Η φρέζα κάνει ένα µικρό comeback προς τις εξαιρετικά ρηχές εφαρµογές κατεργασίας. Ο Ιταλός κατασκευαστής Sicma διαθέτει την Bio Tiller για αυτή την επιφανειακή κατεργασία και ρίξαµε µια µατιά στο µοντέλο πλάτους 5,20 µέτρων την περασµένη σεζόν για να δούµε τι µπορεί να προσφέρει.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαΐου 2025
Η Sicma, που εδρεύει στο Miglianico της Ιταλίας, είναι ένας από τους µεγαλύτερους κατασκευαστές φρέζας που τοποθετούνται σε τρακτέρ, και µάλιστα διαθέτει στην αγορά περίπου 32 διαφορετικές σειρές και εκδόσεις µοντέλων, καλύπτοντας ολόκληρη τη γκάµα των καλλιεργητών. ∆εν κατασκευάζει µόνο τα µηχανήµατα, αλλά και ένα µεγάλο µέρος των εξαρτηµάτων, συµπεριλαµβανοµένων των αξόνων µετάδοσης κίνησης, των κιβωτίων ταχυτήτων και των στοιχείων χύτευσης.
Περιστρεφόµενοι τροχοί µετρητή
Το µοντέλο που εξετάζουµε εδώ είναι το RK Bio – ένα µηχανοκίνητο σκαπτικό για ρηχές εργασίες. Ξεκινώντας από την κεφαλή, διαθέτει συνδέσµους κατηγορίας III που µπορούν να ρυθµιστούν σε σταθερές ή κινητές θέσεις, ανάλογα µε το αν οι κάτω σύνδεσµοι του τρακτέρ επιτρέπουν στη µηχανή να ακολουθεί το περίγραµµα του εδάφους. Καθοδηγούµενη από δύο ζεύγη πλατιών, περιστρεφόµενων διπλών τροχών µέτρησης, το βάθος εργασίας της µηχανής ρυθµίζεται µε τη χρήση λιπασµένων µανιβέλων που ρυθµίζουν τους τροχούς µέτρησης. Μια κλίµακα λέιζερ κοπής σε κάθε έναν από αυτούς βοηθά στην ακριβή ρύθµιση.
Ο πλευρικός άξονας περιστροφής των τροχών τους επιτρέπει να αντισταθµίζουν τις ανωµαλίες του εδάφους, όπως οι αυλακώσεις, και να παρέχουν πιο σταθερό έλεγχο του βάθους. Αυτό είναι ακόµη πιο σηµαντικό για εργασίες σε εξαιρετικά χαµηλό βάθος, που είναι ο κύριος στόχος αυτού του µηχανήµατος. Το σχήµα των λεπίδων του ρότορα έχει επίσης προσαρµοστεί για ρηχές εργασίες και έχουν τη δυνατότητα να ανυψώνουν το έδαφος µε γωνία 93,5° ακόµη και στο χαµηλότερο σηµείο επαφής τους. Με αυτόν τον τρόπο αφαιρείται µόνο το ανώτερο στρώµα του εδάφους και της βλάστησης, αποφεύγοντας τη δηµιουργία συµπιεσµένου και πασαλειµµένου εδάφους. Ωστόσο, το µειονέκτηµα είναι ότι το σχήµα της λεπίδας απαιτεί µεγαλύτερή ισχύ εάν επιθυµείται βαθύτερη εργασία.
Η Sicma χρησιµοποιεί δύο ρότορες (µε διάµετρο 540 mm), έναν αριστερό και έναν δεξιό, ώστε να µπορεί να διπλώνει κατά τη µεταφορά. Συνολικά, 120 λεπίδες πάχους 8mm είναι τοποθετηµένες στους ρότορες διαµέτρου 127mm, προσφέροντας συνολικό εργονοµικό πλάτος 5,20 µέτρων.
Ξεχωριστή µετάδοσης κίνησης
Η Sicma δεν µειώνει την ταχύτητα στο σύστηµα µετάδοσης κίνησης στην κεντρική µετάδοση, αλλά στα πλάγια, χρησιµοποιώντας το κιβώτιο ταχυτήτων που είναι προσαρτηµένο στο ρότορα. Εδώ η ταχύτητα µειώνεται από 1.000 στροφές ανά λεπτό (rpm) σε 420 στροφές ανά λεπτό µέσω τεσσάρων γραναζιών. Προαιρετικά διατίθενται και άλλες ταχύτητες ρότορα. Καθώς τα γρανάζια είναι βυθισµένα σε λάδι, το λουτρό λαδιού λιπαίνει ταυτόχρονα και τα ρουλεµάν του ρότορα. Τα ρουλεµάν στο κέντρο της µηχανής είναι επίσης βυθισµένα σε λάδι. ∆ύο στενά δόντια µπροστά από τα ρουλεµάν καλλιεργούν τη στενή λωρίδα στο κέντρο του µηχανήµατος. Τα ρουλεµάν και οι µηχανισµοί µετάδοσης κίνησης προστατεύονται από αντικαταστάσιµα πέλµατα φθοράς ελαστικών.
Η Sicma κατασκευάζει επίσης το πλαίσιο του RK 520, ένα ιπλό πλαίσιο από µεταλλικό φύλλο µε καµπύλη βάση, κατασκευασµένο από λεπτόκοκκο χάλυβα S700. Εκτός από το ότι παρέχει µερική ακαµψία, αυτός ο σχεδιασµός αποτρέπει τις πέτρες από το να προκαλούν ζηµιές. Για οδικές µετακινήσεις, οι δύο πτέρυγες αναδιπλώνονται κάθετα.