του Λεωνίδα Λιάμη
Με έναν νέο ελκυστήρα µε compact σχεδιασµό και µε µεγάλη δύναµη, ικανό να εκτελέσει πολλές εργασίες στο χωράφι µε οικονοµία, άνεση κι ασφάλεια για το χειριστή, έρχεται η «Fendt» να καλύψει το κενό που υπήρχε στις µεσαίες κατηγορίες των µηχανηµάτων που κατασκευάζει.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Οκτωβρίου 2024
Μια πρώτη γεύση από την καινούρια σειρά τρακτέρ της Fendt, η οποία περιλαµβάνει τα µοντέλα «614» έως και «620», πήραν από κοντά -εν αναµονή της έναρξης διάθεσής της και στην Ελλάδα από την άνοιξη του 2025- όσοι αγρότες που βρέθηκαν το Σάββατο 28 Σεπτεµβρίου, στις εγκαταστάσεις της Αµερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, σε εκδήλωση για την επίσηµη παρουσίασή της.
Στελέχη της εταιρείας «Κουιµτζής», αποκλειστικού αντιπροσώπου της Fendt στην Ελλάδα, αλλά και ειδικοί του γερµανικού οµίλου, οι οποίοι ταξίδεψαν για το σκοπό αυτό στη Θεσσαλονίκη, ενηµέρωσαν τους παρισταµένους αγρότες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας σειράς και ακολούθησε επίδειξη των δυνατοτήτων του νέου τρακτέρ στο πεδίο.
«Υπάρχουν τρία βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν αυτή τη σειρά να ξεχωρίζει από τα παλαιότερα τρακτέρ. Πρόκειται για τη δυνατότητα που έχουν για ελιγµούς, τη δύναµη που αποδίδει ο κινητήρας, καθώς και το αρκετά µεγάλο ωφέλιµο φορτίο του», ανέφερε, στην τοποθέτησή του, ο Matthias Eichnseer, Tractor Specialist της FENDT. Ο ίδιος υπογράµµισε ότι έχει σχεδιαστεί ένας καινούριος κινητήρας από την ACGO ειδικά για τη νέα σειρά, ενώ πρόσθεσε, µεταξύ άλλων, ότι στο νέο µηχάνηµα έχει τοποθετηθεί και το Vario Drive, η τελευταία εξέλιξη του σασµάν Vario.
Από 149 έως 209 ίππους
Παίρνοντας τη σκυτάλη της ενηµέρωσης ο Άγγελος Τούσκας, τεχνικός διευθυντής στην «Κουιµτζής», για τη «σειρά 6» της Fendt, διευκρίνισε πως η σειρά ξεκινά από 149 και φτάνει έως και τους 209 ίππους, στην ισχύ του κινητήρα, ενώ σε κάθε νέο µοντέλο υπάρχει και το dynamic performance, το οποίο αναλόγως τις συνθήκες µπορεί να προσθέσει έως 15 ίππους στην ισχύ.
«Η σειρά 600 φέρει τον κινητήρα power core 50, που κατασκευάζεται στη Φινλανδία και είναι σχεδιασµένος µόνο για αυτά τα µηχανήµατα. Είναι τετρακύλινδρος, κατηγορίας 5 όσον αφορά στους ρύπους και φέρει το σύστηµα VarioDrive TA 150, ενώ έχει ελάχιστη ακτίνα στροφής 10,2 µέτρα, που για µέγεθός του είναι τροµερή. Προαιρετικά µπορεί να µπει και το σύστηµα ελέγχου πίεσης ελαστικών VarioGrip, µε το οποίο µπορούµε να ελέγξουµε από την οθόνη στην καµπίνα του µηχανήµατος την πίεση των ελαστικών και να έχουµε άλλη πίεση όταν ο ελκυστήρας κινείται στο χωράφι και άλλη όταν είναι στο δρόµο. Είναι το µοναδικό µηχάνηµα στη µεσαία κατηγορία που φέρει αυτό το σύστηµα», εξήγησε ο κ. Τούσκας. Περαιτέρω σηµείωσε πως ο συντελεστής βάρους, ανά ίππο, είναι στα 34 κιλά, ενώ η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, στο χαµηλότερο σηµείο του, είναι 55 εκατοστά, οπότε καθιστά το τρακτέρ κατάλληλο για ψεκασµούς και για εργασίες σε γραµµικές καλλιέργειες.
Για την καµπίνα της σειράς 6, το στέλεχος της Κουιµτζής υπογράµµισε πως πέρα από την άνεση και την ηχοµόνωση που προσφέρει, είναι Visioplus και δίνει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, αλλά και στον κάθετο άξονα. Επίσης, προαιρετικά µπορεί να έχει και προστασία CAT4, το σύστηµα, δηλαδή, που τη συµπιέζει και δεν επιτρέπει να εισέρχονται µέσα σταγόνες από φυτοφάρµακα κατά τους ψεκασµούς.
Ως προς τη φιλοσοφία λειτουργίας της νέας σειράς, αυτή είναι η Fendt One, που σηµαίνει πως οι χειρισµοί του ελκυστήρα της σειράς 6, είναι ίδιοι µε τους χειρισµούς όλων των άλλων σειρών της Fendt. Το σύστηµα µάλιστα είναι εξελίξιµο, καθώς επικαιροποιείται µε αναβαθµίσεις διαρκώς µε αποτέλεσµα να βελτιώνεται η λειτουργία του.
Το ελεύθερο βάρος του ελκυστήρα, χωρίς το µπροστινό αντίβαρο και µε γεµάτο το ρεζερβουάρ, όπως αναφέρθηκε, είναι στους 7,7 τόνους και αυτό δίνει δυνατότητα για µεγαλύτερο ωφέλιµο φορτίο, το οποίο, στο µοντέλο 620, είναι στους 5,8 τόνους.
Ο χειρισµός του είναι απλός και γίνεται µε ένα χέρι, µε το joystick, ενώ ο κάθε χειριστής µπορεί να έχει το δικό του προφίλ χειρισµού και να µη χρειάζεται να αλλάζουν οι ρυθµίσεις κάθε φορά που αλλάζει ο οδηγός. Επίσης, διαθέτει σύστηµα αυτόµατης καθοδήγησης, σύστηµα isobus, καθώς και τηλεµετρία για παρακολούθηση της λειτουργίας του από απόσταση και ανταλλαγή πληροφοριών µε το γραφείο.
Από την Άνοιξη του 2025
«Η νέα σειρά 600 έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπήρχε ανάµεσα στη σειρά 500 και τις µεγαλύτερες σειρές 700 της Fendt, στόχος της οποίας ήταν να φτιάξει ένα µαζεµένο, ευέλικτο και δυνατό µηχάνηµα, που να µπορεί να εκτελεί πολλές εργασίες», τόνισε ο κ. Τούσκας, διευκρινίζοντας πως η έναρξη διάθεσης των νέων τρακτέρ στην ελληνική αγορά τοποθετείται χρονικά την άνοιξη του 2025.
Ήδη, πάντως, έχουν προ-πωληθεί δύο τρακτέρ της σειράς 600, ένα στη Ξάνθη και ένα στη Θεσσαλία.
Κατά τα δοκιµαστικά του µηχανήµατος Fendt 620 Vario στο πεδίο, χρησιµοποιήθηκαν παρελκόµενα της Lemken. Πιο συγκεκριµένο η επίδειξη έγινε µε το 5υνο Juwel σειράς 7 µε σύστηµα αζώτου και το πολυεργαλείο Karat µε σύστηµα προστασίας ελατηρίων τα οποία διαθέτει στην ελληνική αγορά η «Στασινός ΑΕ» (τηλ. 23240/22508).
Τα τρακτέρ Fendt διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία K. Κουιµτζής Α.Ε. (τηλ. 2310/796970)