Με το τετρακύλινδρο υψηλής ροπής σύνολο Doosan D24 τα Goldoni Q 110 Stage V

Κοινοποίηση:

του Βασίλειου Σοφού

Η Goldoni αναγεννήθηκε ως μια εταιρεία -πλέον- ολλανδικής ιδιοκτησίας, της Keestrack. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα trattoriweb, το 2023 ήταν μία από τις ελάχιστες μάρκες που αύξησαν τις πωλήσεις τους στην Ιταλία και ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις με μια γκάμα που ανανεώνεται συνεχώς. Ένα στάδιο αυτής της ανανέωσης αφορά στους κινητήρες, οι οποίοι πρέπει αναγκαστικά να προσαρμοστούν, ακόμη και στην εξειδικευμένη κατηγορία, στους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς κατά της ρύπανσης.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαρτίου 2024

 

Goldoni και Doosan μαζί στην αναπτυξη κινητήρων

Η Goldoni επέλεξε να ακολουθήσει μαζί με τη Doosan το δρόμο της ανανέωσης. Η νοτιοκορεατική εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνία με την Goldoni για τα επόμενα 5 χρόνια για την προμήθεια 8 χιλιάδων κινητήρων Stage V. Στη Fieragricola έγινε το ντεμπούτο της ναυαρχίδας της εταιρείας με έδρα το Carpi, του Q 110 Stage V, το οποίο με 102 ίππους είναι το ισχυρότερο από όλα τα εξειδικευμένα τρακτέρ της Goldoni. Εδώ, ο ολοκαίνουργιος Doosan D24 Power Up των 2.400 κυβικών εκατοστών παίρνει τη θέση του τρίλιτρου VM Stage 3B, χωρίς να επηρεάζει καθόλου τις συμπαγείς διαστάσεις του τρακτέρ, οι οποίες παραμένουν αμετάβλητες.

Ο νοτιοκορεατικός τετρακύλινδρος με αυτή την πληθωρική βαθμονόμηση, που δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη επίσημα, κάνει το ντεμπούτο του σε τρακτέρ με το Q 110. Εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με aftercoller και σύστημα ψεκασμού common rail της Bosch, ο D24 έχει εξαιρετική ισχύ και μέγιστες τιμές ροπής 410 Nm, πραγματικά εξαιρετικές για έναν κινητήρα τόσο μικρών διαστάσεων. Χωρίς βαλβίδα EGR, η επεξεργασία των καυσαερίων βασίζεται σε μια λύση που αποτελείται από καταλύτη οξείδωσης DΟC, φίλτρο σωματιδίων και σύστημα SCR.

Η δεξαμενή AdBlue είναι τοποθετημένη στην αριστερή κάτω πλευρά, πίσω από το τιμόνι, και δεν εμποδίζει καθόλου την ορατότητα, ενώ όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα βρίσκονται σε μια βολική θέση κάτω από το καπό. Ωστόσο, ο κινητήρας δεν είναι το μόνο νέο χαρακτηριστικό του Q110, το οποίο διαθέτει επίσης βελτιώσεις στα υδραυλικά και την εργονομία του χειριστηρίου σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Ευελιξία και άνεση

Το υδραυλικό σύστημα ανοικτού κέντρου αποτελείται από δύο αντλίες 38 λ./λ. για το σύστημα διεύθυνσης και 61 για τις βαλβίδες (3 πίσω και 3 εμπρός) και το ηλεκτρικό ανυψωτικό. Η ανυψωτική ικανότητα αυξάνεται στα 2.800 κιλά στο πίσω μέρος (προηγουμένως ήταν 2.500), ενώ ο προαιρετικός μπροστινός σύνδεσμος φτάνει τα 1.200 κιλά. Η διάταξη των μοχλών ελέγχου του συνδέσμου και των βαλβίδων εκκεντροφόρου έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και τώρα είναι τακτοποιημένα μαζί σε μια κονσόλα στα δεξιά του καθίσματος με τα διάφορα κουμπιά για την ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση της διπλής έλξης, του κλειδώματος διαφορικού και του PTO.

Το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει το μηχανικό με 24 ταχύτητες εμπρός και 12 όπισθεν, με ένα σύστημα αλλαγής όπισθεν στο τιμόνι. Ο μοχλός του λεβιέ ταχυτήτων στα δεξιά επιτρέπει την ενεργοποίηση 4 ταχυτήτων, ενώ οι δύο περιοχές αργής και γρήγορης ταχύτητας επιλέγονται με ένα μοχλό στο κεντρικό τούνελ και ένας μοχλός στα αριστερά επιτρέπει την ενεργοποίηση της λειτουργίας creeper.

trattoriweb

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Σε εξέλιξη η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης στην παγκόσμια γεωργία

Aν εξετάσουµε τα πράγµατα λίγο πιο ψύχραιµα, η Ελλάδα έχει µπροστά της µια πρώτης τάξεως ευκαιρία, να ξαναπιάσει το νήµα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής γεωργίας από την αρχή, αξιοποιώντας στο µέγιστο δυνατό βαθµό τις δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή εποχή και η τεχνητή νοηµοσύνη.

Την πλήρη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών Maxus στην Ελλάδα παρουσίασε η Σαρακάκης

Την πλήρη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών Maxus στην Ελλάδα παρουσίασε η Σαρακάκης

Η SAIC Maxus, μέσω της στρατηγικής συνεργασίας της Automotive Solutions και του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, παρουσίασε στην ελληνική αγορά την πλήρη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της — τόσο αμιγώς ηλεκτρικών όσο και diesel — προσφέροντας κορυφαία τεχνολογία και αποδοτικότητα.

Σχεδιασμένα για τις προκλήσεις της ειδικής καλλιέργειας τα αυτόνομα ρομπότ New Holland R4

Σχεδιασμένα για τις προκλήσεις της ειδικής καλλιέργειας τα αυτόνομα ρομπότ New Holland R4

Η New Holland, αναγνωρισμένος ηγέτης τόσο στις ειδικές καλλιέργειες όσο και στις λύσεις εναλλακτικής ενέργειας, παρουσίασε ένα προηγμένο πρωτότυπο στην έκθεση Agritechnica 2025. Η νέα σειρά ρομπότ R4 έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους παραγωγούς αμπελώνων, οπωρώνων και ειδικών καλλιεργειών να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του κλάδου, όπως η έλλειψη εργατικού δυναμικού και η αύξηση της ζήτησης για πιο φιλική προς το περιβάλλον παραγωγή τροφίμων.

Προτεινόμενα

Το Νοέμβριο ο οδηγός για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης, όλα δύσκολα για Agrotica

Την έκδοση οδηγού για τα νέα Σχέδια Βελτίωσης εντός του Νοεμβρίου, καθώς και την προκήρυξη ενός ακόμη προγράμματος εκσυγχρονισμού αγροτικών εκμεταλλεύσεων ύψους 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ετοιμάζει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σε μια προσπάθεια  να βελτιώσει το κλίμα στην αγορά αγροτικών μηχανημάτων, μέχρι την επικείμενη  Agrotica στα τέλη Ιανουαρίου 2026

Το FieldOps της Steyr με σημαντική οφέλη από τη συλλογή δεδομένων στο πεδίο

Η Steyr, ακολουθώντας τις ομόσταβλες του ομίλου, λανσάρει μια εφαρμογή διαχείρισης δεδομένων αγροκτήματος, πεδίου και μηχανημάτων, με στόχο να διευκολύνει την ανάλυση και τη λήψη αποφάσεων των αγροτών με βάση τη συλλογή δεδομένων όχι μόνο από τα τρακτέρ Steyr αλλά και από όλα τα συνδεδεμένα μηχανήματα του στόλου μιας γεωργικής εκμετάλλευσης, ανεξάρτητα από τη μάρκα τους.