Κατασκευασμένη για τα δύσκολα η σπαρτική ακριβείας Kuhn Maxima 3TDE

Κοινοποίηση:

Η Maxima 3TDE έξι σειρών, δημιουργία της Kuhn, είναι φτιαγμένη για τα δύσκολα, με την ομάδα της δοκιμής να την πιέζει, για να δει αν μπορεί να επιτύχει σταθερή ακρίβεια σε ταχύτητες έως και 10 χλμ./ώρα.

H οικογένεια καλλιεργητών ακριβείας Maxima περιλαμβάνει πλέον περισσότερες από 10 εκδόσεις. Εδώ η εστίαση γίνεται στην έξι σειρών Maxima 3TDE με απόσταση 75 εκ., με ηλεκτρική κίνηση και τηλεσκοπικό διπλό πλαίσιο, για να εξασφαλίζεται η τοποθέτηση σε απόσταση 3,0 μ. για την οδική μεταφορά.

Οι μονάδες σποράς είναι σχεδιασμένες για ταχύτητες έως και 10 χλμ./ώρα, γεγονός που δίνει μια καλή ένδειξη για το πού έχει τοποθετήσει η Kuhn τη Maxima στην αγορά. Η φυτευτική μηχανή διαθέτει κεφαλή σύνδεσης Cat III. Όταν είναι σταθμευμένη, η Maxima στηρίζεται σε δύο βάσεις στάθμευσης που ασφαλίζονται με πείρους και απλά κλιπς.

Οι απαιτήσεις του τρακτέρ περιλαμβάνουν τον άξονα pto, τέσσερις υδραυλικούς σωλήνες (ανάλογα με τις προδιαγραφές) και ISObus. Οι υδραυλικοί σύνδεσμοι είναι πολύ μακρείς, έτσι ώστε να βγαίνουν εύκολα έξω από κάποια τρακτέρ. Χρειάζεται ένα καρούλι για να σύρετε το πλαίσιο μέσα/έξω και ένα άλλο για τους δείκτες πορείας (προαιρετικά).

Το pto κινεί τον ανεμιστήρα για τη δημιουργία πίεσης στη μεταφορά του λιπάσματος και σύστημα κενού για το διαχωρισμό των σπόρων. Τροφοδοτεί επίσης τη γεννήτρια για το σύστημα 48V επί του οχήματος. Η χοάνη λιπάσματος διατίθεται σε τέσσερα μεγέθη: δύο 190 λίτρων, δύο 290 λίτρων, 950 λίτρων ή 1.350 λίτρων.

Το μηχάνημα της δοκιμής διέθετε τη μεγαλύτερη χοάνη και μπορούσε να χωρέσει 1.200 κιλά. Η χοάνη με αυτό το σχήμα δεν είναι ιδανική, επειδή αδειάζει πιο γρήγορα στα πλάγια παρά στη μέση. Το πρόβλημα αυτό επιδεινώνεται επειδή οι δύο από τις τρεις εξόδους είναι εξωτερικά, οπότε ο χειριστής πρέπει να πηδήξει κάτω και να αναδιανείμει το λίπασμα με το χέρι αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και, τέλος, η πλατφόρμα στην οποία στέκεστε δεν έχει το ίδιο πλάτος με τη δεξαμενή.

Οι τυπικοί αισθητήρες στάθμης πλήρωσης είναι τοποθετημένοι στο εξωτερικό της δεξαμενής, αλλά ανέφεραν συνεχώς ότι η χοάνη ήταν άδεια κατά τη διάρκεια της χρήσης της σπαρτικής. Η Kuhn λέει ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα του προμηθευτή, το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί πριν από την επόμενη σεζόν. Η χοάνη καλύπτεται από ένα φύλλο μουσαμά, το οποίο συγκρατείται στη θέση του με ένα ελαστικό κορδόνι. Δεν υπάρχει ράβδος για να προσθέσει σταθερότητα και, αν και λειτουργεί ως έχει, ο σχεδιασμός θα μπορούσε να είναι καλύτερος. Τα πλέγματα, από την άλλη πλευρά, είναι εξαιρετικά.

Μέτρηση λιπασμάτων

Ο άξονας δοσομέτρησης για το λίπασμα έχει έναν ξεχωριστό κινητήρα σε κάθε πλευρά του φυτευτικού, έτσι ώστε η αριστερή και η δεξιά πλευρά να μπορούν να ενεργοποιηθούν/απενεργοποιηθούν ξεχωριστά με τον έλεγχο των τμημάτων. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα μεταβλητού ρυθμού. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του μηχανήματος, ο σπόρος και το μικρολίπασμα μπορούν επίσης να δοσομετρηθούν κατά σειρά.

Για να βαθμονομήσετε το λίπασμα, πρέπει αυτό να το κάνετε στη μία πλευρά και στη συνέχεια να εφαρμόσετε τη δόση στην άλλη πλευρά. Η ακρίβεια του συστήματος είναι καλή και η διαδικασία βαθμονόμησης μπορεί να ξεκινήσει από ένα εξωτερικό κουμπί, το οποίο επίσης λειτουργεί καλά και είναι βολικό. Το λίπασμα διοχετεύεται στα μαχαίρια διπλού δίσκου με υπερπίεση. Οι δίσκοι των 350 χιλιοστών είναι με ελατήριο και το βάθος τους μπορεί εύκολα να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας το σχέδιο οπών.

Μια κριτική για την όδευση των σωλήνων: οι εξωτερικοί σωλήνες λιπάσματος καταστρέφονται καθώς το μηχάνημα εκτείνεται από τη λειτουργία εργασίας στη λειτουργία μεταφοράς. Η Kuhn λέει ότι αυτό οφείλεται σε σφάλμα κατά τη συναρμολόγηση. Η δεξαμενή λιπάσματος καθαρίζεται εύκολα: για να αφαιρέσετε τους άξονες δοσομέτρησης, αρκεί να χαλαρώσετε τρεις βίδες. Όλα τα εξαρτήματα είναι στη συνέχεια εύκολα προσβάσιμα για καθαρισμό.

Η σπορά

Κάθε μονάδα σποράς διαθέτει τη δική της χοάνη 50 λίτρων. Η πίεση του μαχαιριού μπορεί να ρυθμιστεί μεταξύ 120 και 180 κιλών χωρίς να απαιτούνται εργαλεία. Για να αλλάξετε τους δίσκους δοσομέτρησης, για παράδειγμα, το κάλυμμα πάνω από το περίβλημα απλά ανοιγοκλείνει στο πλάι αφού ανοίξετε το κουμπί στερέωσης. Η Kuhn παρέχει έναν χρήσιμο αγωγό για το γρήγορο άδειασμα των χοανών. Για τη βασική ρύθμιση των σαρώθρων, ένας δίσκος ωθείται κάτω από τη σπαρτική μηχανή και η φύτευση εξομαλύνεται.

Στη συνέχεια, η απόξεση ρυθμίζεται λεπτομερώς για την ποιότητα διαχωρισμού των σπόρων που εμφανίζεται στην οθόνη και το αποτέλεσμα μεταφέρεται στις άλλες μονάδες.

Η λειτουργία του ISObus

Το CCI1200 μπορεί να επεξεργαστεί χάρτες εφαρμογών. Το περιβάλλον του σημειώνει καλή βαθμολογία όμως οι χειριστές πρέπει να συνηθίσουν το γεγονός ότι το μηχάνημα μπαίνει σε κατάσταση κλειδώματος μετά από σύντομο χρονικό διάστημα αδράνειας. Δοκιμάστηκε επίσης το Maxima με τη δική του οθόνη και οι εντολές Isoxml δεν λειτουργούσαν πάντα αξιόπιστα κατά τη σπορά με μεταβλητό ρυθμό.

Σύνοψη

Συνολικά, η Maxima 3TDE άφησε πολύ καλή εντύπωση, ιδίως όσον αφορά στην ποιότητα της σποράς. Yπάρχουν βέβαια και περιθώρια βελτίωσης στη χοάνη του λιπάσματος.

Τα μηχανήματα της Kuhn διαθέτει στην ελληνική
αγορά η εταιρεία Kuhn Center Hellas (τηλ. 2410/660603)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ

Με βραβείο σχεδιασμού Red Dot πλέον η ναυαρχίδα MF 9S από την Massey Ferguson

Η ναυαρχίδα MF 9S στέφεται νικητής στα βραβεία σχεδιασμού της κατηγορίας από το θεσμό Red Dot, με τη διεθνή επιτροπή να απονέμει το βραβείο κυρίως για την καινοτόμο λύση Protect-U και της καμπίνας, στοιχεία που ξεχώρισαν και στη σειρά 8S.

Προτεινόμενα

Με μεταβαλλόμενο κιβώτιο και 5 ολοκαίνουργια μοντέλα λανσάρεται η σειρά Deutz-Fahr 6 TTV

Κιβώτιο TTV, δύο εκδόσεις καμπίνας και πέντε ολοκαίνουργια μοντέλα περιελάμβανε η αποκάλυψη της νέας σειράς Deutz-Fahr 6TTV 161-192 ίππων που εξοπλίζεται με τους δοκιμασμένους κινητήρες Deutz TCD 6.1 και 4.1.