Άνετη και αποδοτική συγκομιδή σκληρού σίτου στην Ξάνθη με την John Deere S770

Κοινοποίηση:

Ο Γιώργος Καραγιαννίδης εµπιστεύτηκε το αλώνισµα 13.000 στρεµµάτων στην θεριζοαλωνιστική John Deere S770 και όπως τονίζει στο profi, η συγκοµιδή ποτέ δεν ήταν πιο άνετη, γρήγορη και «έξυπνη».

Kάθε καλοκαίρι την εποχή της µεγάλης φούριας των αλωνιών ο Γιώργος Καραγιαννίδης, από την Εξοχή της Ξάνθης, «ξεχνάει» να κατέβει από τη θεριζοαλωνιστική του µηχανή. Το «παράθυρο» χρόνου που έχει στη διάθεσή του για να διεκπεραιώσει τα περίπου 12.000 – 13.000 στρέµµατα, δικά του και ξένα, που αλωνίζει, κατά µέσο όρο, κάθε καλοκαίρι, είναι πεπερασµένο.

Ως εκ τούτου, είναι πολύ κρίσιµο να τελειώνει τη δουλειά του εµπρόθεσµα, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη συγκοµιδή της παραγωγής, ώστε να είναι ικανοποιηµένοι όλοι όσοι τον εµπιστεύονται και, κατά το δυνατό, να µην εξαντλείται και ο ίδιος σωµατικά, καθώς πλέον «περπατάει» τα 55 του χρόνια.

Για δεύτερο συνεχόµενο αλώνι φέτος ωστόσο, τα πράγµατα για τον ίδιο έχουν βελτιωθεί θεαµατικά σε σχέση µε το παρελθόν, κατά την περίοδο του θέρους. «Οι ώρες που περνάω στην καµπίνα της θεριζοαλωνιστικής µηχανής και πάλι παραµένουν ατελείωτες, όµως τώρα περνούν πολύ πιο ευχάριστα και µε άνεση, ενώ και ο συνολικός χρόνος του αλωνιού, έχει πλέον περιοριστεί δραστικά», περιγράφει στο Profi ο παραγωγός.

Αέρινο περπάτηµα

Τον συναντήσαµε το απόγευµα της Τετάρτης 21 Ιουνίου, την ώρα που αλώνιζε µια «πλάκα» 45 στρεµµάτων µε σκληρό στάρι, ενός αγρότη της περιοχής. «Τα δικά µου δεν τα έχω ξεκινήσει ακόµη. Ο πατέρας µου έλεγε πως ο τσαγκάρης θα επιδιορθώσει τελευταία τα παπούτσια του», ανέφερε χαµογελώντας, καθισµένος στο άνετο κάθισµα της δροσερής καµπίνας µιας «S 770» της «John Deere», την οποία αγόρασε πέρυσι.«Είναι ένα μηχάνημα πολύ ξεκούραστο στη χρήση του. Το περπάτημά του είναι αέρινο. Ο πατέρας μου, ο οποίος είχε John Deere αλωνιστική και τρακτέρ από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, έλεγε πως περπατά στο χωράφι σαν ζαρκάδι» τόνισε με χιούμορ ο συνομιλητής μας, συμπληρώνοντας ότι «είναι πραγματικά πολύ άνετη μηχανή, οπότε μπορείς να καθίσεις και περισσότερες ώρες να δουλέψεις, αρκεί να είσαι νέος, με αντοχές».

Η βασική δουλειά τελειώνει πριν μπεις στην καμπίνα

Το στοιχείο της άνεσης, όμως, δεν είναι το μόνο που κάνει την «S 770» να ξεχωρίζει, σύμφωνα με τον κ. Καραγιαννίδη. «Είναι και πανέξυπνη. Μπορεί να κάνει μόνη της όλα όσα κάναμε παλαιότερα χειροκίνητα, αρκεί να είναι σε θέση ο χειριστής να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της», εξήγησε. Όση ώρα τα λέγαμε στην καμπίνα της θεριζοαλωνιστικής μηχανής, ο παραγωγός δεν κρατούσε καν το τιμόνι της και εκείνη δεν παρέκκλινε εκατοστό από τη διαδρομή που της είχαν «φορτώσει» στο λογισμικό από το χάρτη του χωραφιού. «Διαβάζει τα χωράφια, τις κλίσεις τους, τις αποδόσεις τους, τα πάντα και αναλόγως αποφασίζει και κάνει τις απαιτούμενες ρυθμίσεις και ό,τι άλλο χρειάζεται για να ολοκληρώνει ιδανικά το αλώνι.

Στην πραγματικότητα όλη η βασική δουλειά γίνεται πριν μπεις μέσα στην καμπίνα. Όπως σου είπα, εάν ο χειριστής γνωρίζει τις δυνατότητες του μηχανήματος, το μόνο που χρειάζεται είναι απλώς να κάθεται ξεκούραστα πίσω από το τιμόνι και τίποτε άλλο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όταν του ζητήσαμε πρόσθετα στοιχεία αξιολόγησης της «S 770», με βάση την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τη χρήση της πέρσι, αλλά και μέχρι τώρα φέτος, ο κ. Καραγιαννίδης μας ανέφερε ότι «είναι ένα εργαλείο που μπορεί να υπηρετήσει την ευφυή γεωργία και αυτό της δίνει τεράστιες δυνατότητες. Χωρίζει τα χωράφια σε τμήματα ανάλογα με το πώς πρέπει να τα κόψει, οπότε δεν πηγαίνει άδειο ποτέ και έτσι επιτυγχάνει καλύτερα αποτελέσματα σε επίπεδο εξοικονόμησης, όσο και αποδόσεων. Για παράδειγμα, στο καύσιμο είδα μια εξοικονόμηση της τάξης του 15% σε σύγκριση με ένα μηχάνημα παλαιότερης γενιάς που χρειάζεται χειροκίνητη διαχείριση, ενώ και σε επίπεδο απόδοσης, επειδή είναι μεγάλη μηχανή μπορεί να φτάσει σε συγκομιδή έως και πάνω από 50 τόνους την ώρα. Μάλιστα, επειδή έχω εμπειρία από άλλες θεριζοαλωνιστικές, θα έλεγα πως η απόδοσή της είναι 40% υψηλότερη, μειώνοντας και το χρόνο του αλωνίσματος. Αυτό σημαίνει πως για τα στρέμματα που αλωνίζω κάθε χρόνο αν, για παράδειγμα, ήθελα στο παρελθόν έναν μήνα να τα τελειώσω, τώρα θέλω βαριά 20 ημέρες».

Από τα περίπου 12.000- 13.000 στρέμματα που αλωνίζει κάθε χρόνο ο κ. Καραγιαννίδης, ένα μέρος αφορά και χωράφια της προσωπικής του εκμετάλλευσης, που ξεπερνά τα 1.000 στρέμματα και έχει να κάνει με σιτηρά, καλαμπόκια, ηλίανθους και ελαιοκράμβες.

Ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης

Ήδη στο στόλο των μηχανημάτων του έχει εντάξει από πέρσι ένα 6130R της John Deere ενώ διαθέτει ένα ακόμη τρακτέρ, άλλου κατασκευαστή, το οποίο θα αλλάξει άμεσα με ένα 6155R επίσης της John Deere. «Με τις οικογένειες των Μποζατζίδη και Μητσιολίδη είμαστε συνεργάτες από το 1983, όταν ακόμη ήταν στην Ορεστιάδα, αλλά και μετέπειτα με την Agrotech, με την οποία έχει χτιστεί μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης, για τους ανθρώπους, αλλά και τα μηχανήματα που αντιπροσωπεύει, το service και τα ανταλλακτικά. Όποια ώρα και οποιαδήποτε ημέρα χρειαστείς ένα ανταλλακτικό, το έχεις άμεσα. Για να καταλάβετε τί εννοώ, από τη Θεσσαλονίκη η Εξοχή έχει απόσταση πάνω από 200 χιλιόμετρα και εγώ το ανταλλακτικό το παραλαμβάνω σε 3-4 ώρες από τη στιγμή που θα το παραγγείλω και επειδή διαθέτουν ένα τεράστιο απόθεμα σε ανταλλακτικά δεν μένεις ποτέ ξεκρέμαστος, να περιμένεις και το μηχάνημα να κάθεται», μας αναφέρει. Τον ρωτήσαμε και για την εμπειρία του από το 6130R και τί διαφορές έχει εντοπίσει στις εργασίες που κάνει.

«Είναι και αυτό εξοπλισμένο με τεχνολογία αιχμής και αξιοποιεί την έξυπνη γεωργία. Και εδώ είδα ότι πέρα από την άνεση, έχουμε οικονομία και σε καύσιμα και σχεδόν 30% σε χρόνο. Δηλαδή ένα χωράφι που θα το τελείωνα σε μια ώρα με ένα άλλο τρακτέρ, με το 6130R της John Deere, θα το τελειώσω σε 40 λεπτά», είπε και τόνισε πως έχει προγραμματίσει και την προσθήκη του 6155R στο στόλο.

Τα μηχανήματα της John Deere διαθέτει στην ελληνική αγορά η
εταιρεία Agrotech Μποζατζίδης- Μητσιολίδης (τηλ. 2310/795018)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ

Με βραβείο σχεδιασμού Red Dot πλέον η ναυαρχίδα MF 9S από την Massey Ferguson

Η ναυαρχίδα MF 9S στέφεται νικητής στα βραβεία σχεδιασμού της κατηγορίας από το θεσμό Red Dot, με τη διεθνή επιτροπή να απονέμει το βραβείο κυρίως για την καινοτόμο λύση Protect-U και της καμπίνας, στοιχεία που ξεχώρισαν και στη σειρά 8S.

Προτεινόμενα