Mηχανή συγκοµιδής πατάτας AVR Spirit 6200, όσα κάνουν 100 χέρια στο µισό χρόνο

Κοινοποίηση:

Ο Κωνσταντίνος Σκλάβος από τα ∆ουνέικα Αµαλιάδας εµπιστεύτηκε τη συγκοµιδή πατάτας των 700 στρεµµάτων στην AVR Spirit 6200 και δεν κοιτάει πλέον πίσω ούτε λεπτό. Από 30 εργάτες τώρα χρειάζεται τέσσερις, αυτό τα λέει όλα.

Τα οικονοµικά και καλλιεργητικά µεγέθη που καλείται να διαχειριστεί ο 28χρονος πατατοπαραγωγός Κωνσταντίνος Σκλάβος από τα ∆ουνέικα Αµαλιάδας εντυπωσιάζουν και σίγουρα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για… περιπέτειες. Ευέλικτος και αποφασιστικός, µπήκε χωρίς δεύτερη σκέψη στο club Ελλήνων αγροτών οι οποίοι αντιδρούν µε στοχευµένες επενδύσεις σε παρελκόµενα που σβήνουν το άγχος ανεύρεσης ικανών και αρκετών εργατών γης. Και εδώ το αποτέλεσµα είναι εντυπωσιακό.

Τα 29 µε 30 άτοµα εργατικό δυναµικό που χρειαζόταν η εκµετάλλευση των 700 στρεµµάτων πατάτας, τα οποία δεν κατάφερε να συγκεντρώσει το περασµένο καλοκαίρι µε κίνδυνο η ακριβή καλλιέργεια να σαπίσει στο χωράφι, φέτος µειώθηκαν σε µόλις τέσσερα. Τα χέρια του πατατοπαραγωγού έλυσε η AVR Spirit 6200 που διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Agrotech Μποζατζίδης-Μητσιολίδης, µία σύγχρονη µοναδική στο είδος της µηχανή συγκοµιδής πατάτας, που χωρίς καµία επιπλέον δαπάνη, πέραν της αρχικής επένδυσης, µπορεί και κόβει 1.500 ευρώ την ηµέρα σε µεροκάµατα. Η κίνηση αυτή, «µατ» θα έλεγε κανείς ως προς την αντιµετώπιση του φλέγοντος ζητήµατος των εργατών γης, ξεκλειδώνει την επόµενη πίστα ανάπτυξης για τον φιλόδοξο αγρότη.

«Νωρίτερα βγάζαµε µε το ζόρι 10 στρέµµατα την ηµέρα. Τώρα µε άνεση βγαίνουν 20 στρέµµατα» αναφέρει ο ίδιος. Πρόκειται για µια νέα κατάσταση στην εκµετάλλευση, που από τη µια θωρακίζει την ποιότητα της δουλειάς που έχει προηγηθεί, από την άλλη διευκολύνει την επέκταση της καλλιέργειας.

«Ξεκινάµε µε την σπορά µέσα ∆εκεµβρίου, για να φτάσουµε στη συγκοµιδή των πιο πρώιµων ποικιλιών προς τα τέλη Απριλίου» αναφέρει ο συνοµιλητής µας, ο οποίος έχει αναπτύξει µια πολύ προσεκτική καλλιεργητική ρουτίνα, που διαµορφώνει µια δαπάνη της τάξης των 1.500 ευρώ το στρέµµα. «Οι σειρές της πατάτας είναι καλυµµένες µε νάιλον, ενώ η άρδευση γίνεται στάγδην. Είναι κάτι που βρήκα από τον πατέρα µου και το συνεχίζω, γιατί εξασφαλίζει πολύ υψηλές αποδόσεις» θα πει.

Με διπλάσιο ρυθµό η συγκοµιδή

Η ταχύτητα συγκοµιδής εξασφαλίζει και την ποιότητα της παραγωγής. «∆εν σε πιάνουν οι ζέστες του καλοκαιριού, που στην περιοχή, προς τα τέλη Ιουλίου είναι τροµερές και προκαλούν συχνά πρόβληµα στον κόνδυλο που οδηγεί σε σάπισµα των ασυγκόµιστων ποσοτήτων», εξηγεί ο 28χρονος αγρότης, ο οποίος διαθέτει την παραγωγή του επώνυµα µέσα από το συσκευαστήριό του, σε εντός και εκτός Ελλάδας προορισµούς.

«Τώρα έχω όσο προϊόν θέλω στο συσκευαστήριό µου, άρα µπορώ να δεχθώ και περισσότερες παραγγελίες, ενώ τελειώνει πιο σύντοµα και η σεζόν κάτι που µεταφράζεται σε λιγότερα έξοδα λειτουργίας» αναφέρει ο δραστήριος παραγωγός.

Στα 1.000 στρέµµατα

Από τα 700 στρέµµατα, η πλειοψηφία των οποίων είναι µισθωµένα, ο Κωνσταντίνος Σκλάβος ετοιµάζεται τώρα για ένα άλµα προς τα 1.000, που ποσοστιαία συνεπάγεται µια διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση της τάξης του 42% στις εκτάσεις που δουλεύει. Η συµπόρευση του Κωνσταντίνου Σκλάβου µε την Agrotech Μποζατζίδης – Μητσιολίδης, δεν περιορίζεται στη µηχανή συγκοµιδής πατάτας.

Πρόκειται για έναν αγρότη που ξεχωρίζει µε την πρώτη µατιά από τον µέσο όρο, έχει υψηλές απαιτήσεις από τον εξοπλισµό του. Στον στόλο µε τα τρακτέρ του, θα δει κανείς θηρία όπως το John Deere 6R250, το 6215R και το 6130R, ενώ φρέζες, άροτρα και ψεκαστικά προέρχονται από την ίδια αντιπροσωπεία, µία συνολική επένδυση που ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ την τελευταία 3ετία.

Υψηλή ικανότητα συγκοµιδής και εργονοµία στον έλεγχο

Η µονάδα συγκοµιδής Spirit 6200 της AVR, που διαθέτει ο κ. Σκλάβος διαθέτει ένα εξελιγµένο σύστηµα διαχωρισµού, ο οποίος ξεκινά σε συνεργασία µε το σύστηµα εκσκαφής και κόσκινου. Μια περιστροφική χτένα 3 σειρών αποµακρύνει τις πέτρες από τη ροή, ενώ το επίπεδο τραπέζι διαλογής χρησιµεύει ως εργονοµική επιφάνεια εργασίας για τη διενέργεια τελικού οπτικού ελέγχου. Η ροή του προϊόντος οδηγείται στη συνέχεια στο ευρύχωρο σιλό. Μόλις γεµίσει το σιλό, µπορεί να αδειάσει µέσα σε λίγα λεπτά χρησιµοποιώντας το δάπεδο γρήγορης εκφόρτωσης.

Η Spirit 6200 ενσωµατώνει σηµαντικές τεχνολογίες διαχωρισµού και καθαρισµού µε αποτέλεσµα τη βέλτιστη ποιότητα συγκοµιδής. Τα µηχανήµατα αυτά συγκοµίζουν στα δεξιά του τρακτέρ. Αυτή είναι η πλευρά στην οποία είναι τοποθετηµένη η οθόνη ελέγχου και το joystick/χειριστήριο στην καµπίνα του τρακτέρ και εξασφαλίζει ότι ο οδηγός µπορεί να βλέπει καθαρά τη διαδικασία συγκοµιδής από την καµπίνα. Η ανοιχτή κατασκευή της µονάδας εκσκαφής εγγυάται επίσης ανεµπόδιστη θέα στην πρώτη ταινία (digging web) µετά το µαχαίρι εκσκαφής.

Οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται µε το νέο χειριστήριο στην καµπίνα. Οι γενικές ρυθµίσεις, ωστόσο, πρέπει να διαµορφώνονται µέσω της οθόνης ελέγχου της AVR. Η ευκρινής οθόνη δείχνει την πρόοδο της διαδικασίας συγκοµιδής και αναφέρει τυχόν σφάλµατα. Εκτός από την οθόνη ελέγχου µέσα στο τρακτέρ, δίνεται επίσης η επιλογή να ρυθµιστούν οι κλίσεις και οι ταχύτητες των ταινιών καθαρισµού, από ένα σταθερό σηµείο πάνω στην µηχανή ηλεκτρονικά.

Λύσεις AVR

Η AVR κατασκευάζει µια πλήρη γκάµα µηχανηµάτων για καλλιέργειες πατάτας και κρεµµυδιών. Από την προετοιµασία της σποράς, τη φύτευση και το αυλάκωµα µέχρι την αποφύλλωση, τη συγκοµιδή και φυσικά την αποθήκευση.

Μηχανές συγκοµιδής πατάτας

∆ιατίθενται σε διάφορους τύπους: Με µια σειρά ή µε δύο, µε silo αποθήκευσης ή µε απευθείας διανοµή σε καρότσα χύδην, µε διάφορους τύπους δυνατοτήτων καθαρισµού. Για κάθε συνθήκη ή υλικοτεχνική κατάσταση, υπάρχει πάντα ένα διαθέσιµο µηχάνηµα. Αυτό όµως που µετράει είναι η εξαιρετική ποιότητα συγκοµιδής (φιλική προς την πατάτα και το κρεµµύδι) και η αξιοπιστία. Χάρη στη ασύγκριτη στιβαρότητα και τις πολλές έξυπνες λύσεις είναι ο πιο αξιόπιστος συνεργάτης του παραγωγού κατά τη διάρκεια της συγκοµιδής.

Αυτοκινούµενες µηχανές συγκοµιδής πατάτας

Η AVR Puma είναι η ναυαρχίδα της σειράς AVR. Αυτή η αυτοκινούµενη µηχανή 4 σειρών κατέχει ηγετική θέση στην αγορά παγκοσµίως στην κατηγορία της. Έχει τεράστια χωρητικότητα, είναι έτοιµο για όλες τις συνθήκες (VARIOWEB), αλλά και πολύ ευέλικτο χάρη στο µικρό του βάρος. Επιπλέον τα µηχανήµατα AVR µπορούν να οπτικοποιήσουν τα δεδοµένα ψηφιακά σε µία προσωπική online πλατφόρµα. Βολικό για παρακολούθηση π.χ ρυθµίσεων εξ αποστάσεως ή για τη συντήρηση του µηχανήµατος.

Μηχανήµατα συσκευαστηρίου

Η AVR προσφέρει επίσης όλο τον εξοπλισµό που χρειάζεστε για να φέρετε τις πατάτες σας γρήγορα και µε ασφάλεια µέσα (και έξω) στην αποθήκη σας: κάδοι αποχωµατισµού (Falcon), τηλεσκοπικοί ιµάντες µεταφοράς (Cobra) µε διαολογείς πέτρας και σβώλων ή χωρίς (καλιµπραδόρος). Με υψηλή χωρητικότητα εύκολα στη µετακίνηση µε εξαιρετικά ενστικτώδη ευκολία χρήσης µέσω της ιδίας οθόνης που έχουν οι µηχανές συγκοµιδής Spirit.

Σαµαρωτές/φρέζες για πατάτες

Η αρχή είναι το ήµισυ του παντός Με αυτά τα µηχανήµατα της AVR η έναρξη της καλλιεργητικής περιόδου είναι εξαιρετική. Οι AVR MultiForce, AVR GE-Force, AVR Compact και η AVR Combi δηµιουργούν ιδανικές συνθήκες καλλιέργειας για τις πατάτες. Μεγάλα καλοσχηµατισµένα σαµάρια µε αφράτο χώµα φροντίζουν οι πατάτες να έχουν αρκετό χώρο για να αναπτυχθούν. Η καλή προετοιµασία του εδάφους δηµιουργεί καλές συνθήκες συγκοµιδής.

Φυτευτικές πατάτας

Αξιόπιστη, ακριβής και στιβαρή η σειρά µηχανηµάτων φύτευσης αποτελείται από 2 έως 4 σειρές ρυµουλκούµενων µηχανηµάτων. Αυτά τα µηχανήµατα είναι διαθέσιµα µε µηχανική ή υδραυλική κίνηση. Προαιρετικά µπορεί να τοποθετηθεί και δεξαµενή λιπάσµατος.

Καταστροφείς πατάτας

Η κοπή αρκετές εβδοµάδες πριν από τη συγκοµιδή είναι ένα σηµαντικό βήµα για µια επιτυχηµένη συγκοµιδή. Επηρεάζει την απόδοση, την ποιότητα και τη δυνατότητα αποθήκευσης των πατατών σας. Επιπλέον, µια καλή εργασία επικάλυψης έλξης αυξάνει επίσης την ικανότητα συγκοµιδής.

Τα µηχανήµατα της ΑVR διαθέτει στην ελληνική αγορά η
εταιρεία Agrotech S.A. Μποζατζίδης-Μητσιολίδης Α.Ε. (τηλ. 2310795018)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συμμαχία Kubota και Allianz Hydrogen Engine για περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου

Η κίνηση αυτή αποτελεί την τελευταία πρωτοβουλία της επιχειρηματικής μονάδας Kubota Engines Europe, η οποία προωθεί τη χρήση διαφόρων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Η τελευταία προσθήκη ο 3,8 λίτρων απόδοσης 85 kW για χρήση και σε τρακτέρ

Με βραβείο σχεδιασμού Red Dot πλέον η ναυαρχίδα MF 9S από την Massey Ferguson

Η ναυαρχίδα MF 9S στέφεται νικητής στα βραβεία σχεδιασμού της κατηγορίας από το θεσμό Red Dot, με τη διεθνή επιτροπή να απονέμει το βραβείο κυρίως για την καινοτόμο λύση Protect-U και της καμπίνας, στοιχεία που ξεχώρισαν και στη σειρά 8S.

Προτεινόμενα

Με λεωφορεία νέας γενιάς κινητήρων CNG της IVECO ανανεώνεται ο στόλος της Αθήνας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε την IVECO BUS και το μοντέλο URBANWAY CNG με αρθρωτό σύστημα. Το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και είναι συμβατό με βιομεθάνιο. Η παράδοση των 100 λεωφορείων νέας γενιάς URBANWAY CNG θα ξεκινήσει σταδιακά μέσα στο έτος συμβάλλοντας στην ανανέωση του στόλου της Αθήνας.