Αξεπέραστος έλεγχος βάθους για τους ρηχούς καλλιεργητές Lemken Koralin

Κοινοποίηση:

Για να µας κεντρίσει ακόµα περισσότερο το ενδιαφέρον η Lemken έχει αποφασίσει να επεκτείνει τη σειρά ρηχών καλλιεργητών Koralin µε ένα πλήρως αναρτηµένο µοντέλο. Παλαιότερα είχαµε δοκιµάσει το ηµι-αναρτηµένο µοντέλο και τώρα είναι η σειρά αυτού. Τα νέα 9 K και 9KU (στερεωµένα και auto-reset δόντια) χρησιµοποιούν τον ίδιο σχεδιασµό δοντιών και το µεγάλο εύρος εργασίας για τη µετακίνηση εδάφους σε πλάτος 6,6 µέτρων, όµως δεν έχουν τις δύο σειρές κατευθυντήριων δίσκων.  Επειδή είναι πλήρως αναρτηµένο, δεν έχει φυσικά ανάγκη και για εξοπλισµό κίνησης.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Ιουνίου 2025

Τρεις σειρές, δύο µέρη

Είχαµε την ευκαιρία να δούµε τις δυνατότητες του πιο πρόσφατου Koralin το περασµένο καλοκαίρι σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις. Την πρώτη φορά σε ανέγγιχτα καλάµια αραβοσίτου λίγες µέρες πριν την συγκοµιδή. Η δεύτερη φορά ήταν σε ένα χωράφι µε καλάµια που είχε πριν καλλιεργηθεί και είχε ισχυρή παρουσία πανσέδων.

Αµφότερα τα χωράφια ήταν ιδιαίτερα αµµώδη µε χαλαρό έδαφος. Όπως µπορείτε να φανταστείτε, και στις δύο περιπτώσεις, το Koralin σηµείωσε καλές επιδόσεις, αφήνοντας πίσω του ένα λείο έδαφος χωρίς αποφράξεις. Αυτό συµβαίνει χάρη στην απόσταση µεταξύ των τριών σειρών δοντιών, που είναι τοποθετηµένες ανά 1 µέτρο. Μόνο πίσω από τον κεφαλοδεσµό κατηγορίας IIIN, τα πλαίσια είναι τοποθετηµένα οριακά εκτός του πλέγµατος για να τη διασφάλιση της συµµετρικής απόστασης των δοντιών µε ένα σηµείο να αγγίζει το έδαφος ανά 30 εκατοστά. Τα δόντια είναι διαθέσιµα µε προστασία κοχλία διάτµησης (9 K) ή ελατηρίων auto-reset (9 K U).

Τυπικά είναι εγκατεστηµένες λεπίδες πλάτους 38 εκατοστών, η οποία διατίθεται µε ή χωρίς καρβίδιο για µεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αυτές οι λεπίδες έχουν ως αποτέλεσµα επικάλυψη 4 εκατοστών σε κάθε πλευρά. Με αυτές µόνο η άκρη της λεπίδας αγγίζει το έδαφος ώστε το υπέδαφος να φεύγει στα πλαϊνά. Εναλλακτικά, υπάρχει µια λεπίδα Trimix πλάτους 38 εκατοστών, η οποία έχει ως στόχο την προετοιµασία σπορείων σε πιο βαριά εδάφη. Αµφότερες οι επιλογές χρησιµοποιούν το σύστηµα γρήγορης εναλλαγής λεπίδων που είναι κοινό µε το Kristall.

Τα πόδια δοντιών 15 χιλιοστών έχουν την τάση να συλλέγουν µεγαλύτερα κατάλοιπα φυτών. Αυτό ίσως ακούγεται σαν πρόβληµα, αλλά δεν προκάλεσε ζητήµατα στις δοκιµές µας. Τα πόδια που έχουν φθαρεί µπορούν να αντικατασταθούν µε το ξεβίδωµα δύο πειρών.

Κορυφαίος έλεγχος βάθους

Το Koralin είναι σχεδιασµένο για εργασίες βάθους µεταξύ 2 και 15 εκατοστών. Το βάθος ρυθµίζεται µε 4 τροχούς µέτρησης, που λειτουργούν εντός του πεδίου των δοντιών. Ακόµα συνδέονται υδραυλικά. Πλεούµενα πιστόνια επιτρέπουν ακόµα στα φτερά του πλαισίου να προσαρµοστούν στο περίγραµµα χωραφιών σε λόφους. Μια πλάκα ακριβείας δείχνει το τρέχον βάθος που έχει ρυθµιστεί.

Εντυπώσεις και σύνοψη

Το Lemken Koralin 9 K είναι µια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για ρηχό και εντατικό όργωµα. Ήµασταν εντυπωσιασµένοι από την ποιότητα εργασίας από άποψη κίνησης του εδάφους και ισοπέδωσης σε βάθος εργασιών 2 και 12 εκατοστών. Με βάρος 3,1 τόνων και µήκος 4,1 µέτρων το παρελκόµενο θα δυσκολέψει µερικά τρακτέρ, ειδικά από άποψη δυνατοτήτων ανύψωσης και φόρτου του πίσω άξονα.

Δέκα διαφορές από το Koralin 9 KUA

  1. Όταν δοκιµάσαµε το ηµι-αναρτηµένο µοντέλο, εντοπίσαµε µια σειρά από λεπτοµέρειες που είχαν περιθώρια βελτίωσης. Μερικές από αυτές έχουν διευθετηθεί, και άλλες όχι (ακόµα). Περιληπτικά:
  2. Είναι ακόµα υποχρεωτικό να αποτρέψεις τον κεφαλοδεσµό από το να λυγίσει όταν αφαιρεθεί από το τρακτέρ. Αυτό γίνεται µε την επανατοποθέτηση του πάνω συνδέσµου.
  3. Η ράβδος έλξης είχε τροποποιηθεί για να βελτιώσει τη γραµµή προσχεδίου. Τώρα οι κύλινδροι είναι αναρτηµένοι από κάτω και δεν βρίσκονται στη ράβδο έλξης.
  4. Όλες οι ζυγαριές είναι πλέον ευανάγνωστες από την καµπίνα του τρακτέρ και είναι πολύ πιο ανθεκτικές.
  5. Είναι ακόµα περιορισµένος ο χώρος µεταξύ του δίσκου και των δοντιών.
  6. Παρότι οι περισσότερες αντλίες είναι ακόµα τοποθετηµένες εντός των δοκών, είναι πιο προσβάσιµες, χάρη στις αναρτηµένες πόρτες συντήρησης.
  7. Όλοι οι τροχοί µέτρησης είναι διαθέσιµοι στο ίδιο µέγεθος κατά παραγγελία. Ωστόσο, οι εξωτερικοί λειτουργούν ελάχιστα εκτός του πλάτους εργασίας.
  8. Τα εργαλεία είχαν τροποποιηθεί, επειδή τα προηγούµενα κατέστρεφαν τις κορυφές των δοντιών. Είναι πλέον πιο στιβαρά.
  9. Νέες βίδες 12,9 ιντσών µε άξονα θα πρέπει να είναι πλέον πολύ πιο σταθερές.
  10. Η πρόσβαση στα δόντια ισοπέδωσης είναι ακόµα δύσκολη .
  11. Ο φορέας του συστήµατος φωτισµού είναι πλέον βιδωµένος στην κορυφή και στον πάτο του µηχανήµατος ώστε να µην σπάει.

Τα µηχανήµατα της Lemken διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία  Στασινός ΑΕ (τηλ. 23240/22508)

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Σχέδια Βελτίωσης 350 εκατ. ευρώ και βελτίωση όρων για τα τρακτέρ στα Θερμοκήπια

Να αυξηθεί ο προϋπολογισμός των επερχόμενων Σχεδίων Βελτίωσης στα 350 εκατ. ευρώ και να επανεξεταστεί η επιλέξιμη ιπποδύναμη και δαπάνη για την αγορά τρακτέρ στο Μέτρο θερμοκηπιακών εγκαταστάσεων που θα ανοίξει στις 23 Ιουνίου, ζήτησε ο ΣΕΑΜ σε συνάντηση του νέου Προέδρου του, Γιάννη Κοντέλλη, με τον Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρη Παπαγιαννίδη και στελέχη των διαχειριστικών αργών.

Η Αgrotech φέρνει στην Ελλάδα το ατομικό σύστημα FarmLab για αναλύσεις εδάφους

Η Agrotech ενισχύει την προσφορά της στον τομέα της γεωργικής τεχνολογίας, ανακοινώνοντας μια σημαντική νέα συνεργασία με τη Stenon GmbH, παγκόσμιο ηγέτη στην ανάλυση εδαφικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η Agrotech διαθέτει πλέον στην ελληνική αγορά το FarmLab, μια καινοτόμα συσκευή ανάλυσης εδάφους που φέρνει το εργαστήριο απευθείας στο χωράφι.

Tο σκαλιστήρι Photoheyler ρίχνει το AI στη μάχη της ζιζανιοκτονίας

Οι βιοκαλλιεργητές αναζητούν αυτοµατοποιηµένες εναλλακτικές λύσεις για τη ζιζανιοκτονία εντός των σειρών καλλιέργειας. Ο Stefan Heinrich και ο Thomas Stangl από τη Βαυαρία ανέπτυξαν µια λύση βασισµένη στο διδακτορικό του Stefan. Η ιδέα βραβεύτηκε µε ασηµένιο µετάλλιο στην Agritechnica το 2021.

Προτεινόμενα

Η διαφορά που κάνει 20 χρόνια εξέλιξης στον αλωνισμό με τις μηχανές της New Holland

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι τα µοντέλα CX της New Holland κυκλοφόρησαν στην αγορά πριν από 20 χρόνια, επειδή τα χρόνια που µεσολάβησαν η γκάµα των θεριζοαλωνιστικών δεν άλλαξε πολύ εξωτερικά. Κάτω από τα πάνελ όµως είναι µια πολύ διαφορετική ιστορία. Παρακάτω βλέπουµε τα 20 χρόνια εξέλιξης, από την CX860 του 2002 στην CX8.90 του 2022.

Πλήρης ανανέωση για τα άροτρα Lemken Juwel 8-5 MVU µε Flexpack

Η Lemken είχε ενσωµατώσει πρέσα βαρέως τύπου για τα άροτρα Juwel και Titan από το 2012. Το µόνο ελάττωµα ήταν ότι µπορούσαν να χρησιµοποιηθούν µόνο µε την προστατευµένη από κοχλία διάτµησης εκδοχή, λόγω του τρόπου µε τον οποίο συνδεόταν µε το άροτρο. Ωστόσο, αυτό αλλάζει µε την τελευταία έκδοση που έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει µε το υδραυλικό σύστηµα αυτόµατης επανεκκίνησης Optistone.