Στην διεθνή έκθεση EIMA International που θα πραγματοποιηθεί στην Μπολόνια θα προσγειωθούν τα νέα, αλλά και τα ήδη γνωστά μοντέλα της Antonio Cararro μεταξύ 6-10 Νοεμβρίου.
Υψηλότερες αποδόσεις με πάνω από 100 νέους κινητήρες
Τα τελευταία χρόνια το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Antonio Carraro δουλεύει εντατικά για την εύρεση λύσεων που θα επιτρέψει στα τρακτέρ της να διατηρήσουν τις μικρές τους διαστάσεις, αυξάνοντας παράλληλα την ισχύ του κινητήρα τους.
Ως απάντηση στην αναζήτηση της η εταιρεία από την Padua θα παρουσιάσει τους νέους κινητήρες compact διαστάσεων της σειράς F28 που παρασκευάζονται από την FPT (Fiat- Power-Train). Οι νέοι κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι από το 2025 για όλα τα μοντέλα των σειρών Cento και R θα έχουν τις ακόλουθες προδιαγραφές:
Για τα Cento: Ονομασία 8200, τετρακύλινδρος κινητήρας turbo intercooler common rail 55kW με ισχύ 74,8 άλογα
Για την σειρά R: Ονομασία 11200, τετρακύλινδρος κινητήρας turbo intercooler common rail 75,6 KW με ισχύ 103 ίππους.
Ιδιαίτερα ο compact διαστάσεων κινητήρας 11200 αποτελεί τον πρώτο της Antonio Carraro που παρέχει σε οχήματα ισχύ 100 ίππων συμβαδίζοντας παράλληλα με τους κανονισμούς ρύπων Stage V της Ευρώπης.
Πλήρως ηλεκτρικό τρακτέρ SRe
Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα του προτζεκτ Life Atena που αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Antonio Carraro, της ERO GmbH και του εποπτικού συνδικάτου Conegliano Valdobbiadene Prosecco DOCG, και που έχει ως στόχο του την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για την μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων, της ηχορύπανσης και της διασποράς λιπαντικών στο έδαφος από τα αγροτικά οχήματα της εταιρείας, στην EIMA θα παρουσιαστεί και το πλήρως ηλεκτρικό τρακτέρ SRe.
Το SRe είναι το πρώτο προϊόν που «γέννησε» το Life Atena και αποτελεί συνδυασμό των δύο πρωτοτύπων SRX Hybrid και eSP που είχαν παρουσιαστεί στην έκθεση EIMA του 2022. Είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό τρακτέρ που διαθέτει όλες τις ανέσεις των συμβατικών αγροτικών οχημάτων, αφού είναι compact, ισοδιαμετρικό και διαθέτει σύστημα οπισθοδρόμισης.
Το νέο όχημα διαθέτει το αρθρωτό σασί ACTIOTM, που είναι κοινό γνώρισμα για όλα τα αγροτικά οχήματα της εταιρείας και την κλιματιζόμενη καμπίνα κατηγορίας 4, αποκτώντας ένα χαρακτήρα πιο φιλικό προς το περιβάλλον χωρίς να θυσιάζει την καλύτερη απόδοση και λειτουργία.
Το όχημα διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, εκ των οποίων ο ένας (50 kW – 68 hp) συνδέεται με το καινοτόμο μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων διασφαλίζοντας την βέλτιστη ταχύτητα και ροπή του κινητήρα καθ΄ όλη την διάρκεια λειτουργίας του, ενώ ο δεύτερος (35 kW-48 hp) ελέγχει τις δευτερεύουσες λειτουργίες και την τροφοδότηση της μηχανής με ενέργεια. Και οι δύο κινητήρες τροφοδοτούνται από μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία 38 kW/ώρα και έντασης 400 V.
Βασικό χαρακτηριστικό του τρακτέρ είναι ότι η ταχύτητα και οι δίσκοι PTO ελέγχονται πλήρως από μια ηλεκτρική μονάδα ώθησης που παρέχει την ίδια απόδοση με ένα τρακτέρ 100 ίππων, αλλά με μηδενική περιβαλλοντική επιβάρυνση. Το ηλεκτρικό τρακτέρ είναι πλήρως συμβατό τόσο με παλιό και όσο νέο εξοπλισμό, διαθέτει ένα οπίσθιο ανυψωτικό, PTO 540/540E, χειριστήριο για διαχείριση υδραυλικού εξοπλισμού και πρίζα ρεύματος για ηλεκτρικό εξοπλισμό με μέγιστη απόδοση ισχύος 10 kW.
TR 5800 Infinity
Το TR 5800 Infinity είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην EIMA του 2022, αλλά τώρα εισέρχεται σε φάση παραγωγής. Πρόκειται για ένα ισοδιαμετρικό μηχάνημα 52 ίππων, με σύστημα οπισθοδρόμισης και compact διαστάσεις , μεγάλη γκάμα ελαστικών, και εγκέφαλο ελεγχόμενο από λογισμικό. Το καινοτόμο υψηλών αποδόσεων υδραυλικό σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο κάθε είδους εργαλείων και η ισορροπημένη κατανομή του βάρους του το καθιστά ιδανικό για χρήση στα χωράφια και στον δρόμο ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες, όπως το χιόνι και ανώμαλα εδάφη. Προαιρετικά διατίθεται και με RedCab.
Ανεμπόδιστη λειτουργία με το κιβώτιο ταχυτήτων Infinity
Το κιβώτιο ταχυτήτων Infinity αποτελεί κοινό γνώρισμα της σειράς και επιτρέπει στο όχημα να πραγματοποιεί λειτουργίες προς όλες τις κατευθύνσεις διατηρώντας την ίδια ταχύτητα, που φτάνει από τα 0 στα 15 χιλιόμετρα την ώρα για την σειρά μηχανικών εργασιών και από τα 0 στα 40 χιλιόμετρα την ώρα για τη σειρά μηχανημάτων που κινούνται στο δρόμο. Τα μηχανήματα αμφότερων των σειρών διαθέτουν τρείς σειρές υδραυλικών, που ενεργοποιούνται είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα, χωρίς να χάνουν την ώθηση τους.
Το πεντάλ βοηθάει ακόμα στην όπισθεν σε εδάφη με κλίση, σταματώντας το όχημα όταν αφήνεται ακόμα και αν δεν χρησιμοποιούνται τα φρένα. Τα συστήματα Cruise Control (έλεγχος ταχύτητας), Limit RPM, Intellifix, Drive Mode, Fast Reverse και η ανάρτηση Uniflex παρέχουν στο όχημα τις κατάλληλες ρυθμίσεις για κάθε λειτουργία.
Στα οχήματα της σειράς Infinity ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του οχήματος και δρα επιβοηθητικά σε περίπτωση που το όχημα χρειαστεί να σταματήσει απότομα, και ο ηλεκτρικό-υδραυλικός αντιστροφέας είναι εξαιρετικά πρακτικός για μανούβρες προς τα εμπρός είτε προς τα πίσω, ακόμα και για επαναλαμβανόμενες κινήσεις, χωρίς να απαιτείται ο συμπλέκτης. Το γκάζι όχι μόνο δίνει ώθηση στο όχημα, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την σταδιακή μείωση της ταχύτητας του οχήματος, ελέγχοντας πλήρως το κιβώτιο ταχυτήτων και καθιστώντας περιττά τα φρένα.
Αναβάθμιση της σειράς TONY
Στην EIMA θα παρουσιαστούν και τα αναβαθμισμένα μοντέλα TONY V 8700 και 11700, το Tony 8900 SR, το TONY 8900 TTR και το TONY 8900 TRG, που ήταν υποψήφιο για Tractor of the Year 2025. Όλα τα μοντέλα της σειράς TONY διαθέτουν ένα μηχανικό υδροστατικό hybrid κιβώτιο ταχυτήτων που ελέγχεται μέσω λογισμικού.
Το κιβώτιο ταχυτήτων TONY
Το μηχανικό υδροστατικό hybrid κιβώτιο ταχυτήτων της TONY ελέγχεται μέσω λογισμικού και διαθέτει τεχνολογία Shift in Motion, που του προσδίδουν 4 ηλεκτρονικά ελεγχόμενες ταχύτητες που μπορούν να αλλάζουν είτε όταν το όχημα κινείται είτε όταν αυτό είναι στάσιμο. Αποτελεί ένα κιβώτιο ταχυτήτων μικρών διαστάσεων με αυτόματα χαρακτηριστικά που ελέγχονται από το λειτουργικό σύστημα ITAC (Intelligent Tractor AC), όπως το Σύστημα Ελέγχου Τρακτέρ (TMC) που απλοποιεί την οδήγηση.
Παράλληλα, διαθέτει ένα κεντρικό έλεγχο σχεδιασμένο για την διασφάλιση της βέλτιστης λειτουργίας του οχήματος όσον αφορά την εξοικονόμηση καυσίμων και την αποτελεσματικότητα. Το σύστημα παρέχει διάφορες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου της διατήρησης των παραμέτρων οδήγησης ακόμα και κατά την εκτέλεση εργασιών σε εδάφη με κλίση. Τα συστήματα ελέγχου και παρακολούθησης των διαγνωστικών του τρακτέρ για τον προγραμματισμό της συντήρησης του οχήματος ελέγχονται επίσης από το ITAC. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει, να τροποποιήσει και να αποθηκεύσει τις παραμέτρους που απαιτούνται για κάθε εργασία, χρησιμοποιώντας προεπιλεγμένους συνδυασμούς όποτε είναι απαραίτητο επιτρέποντας τις αλλαγές που απαιτούνται βάσει της ποικιλίας του εδάφους και του τύπου των καλλιεργειών. Τέλος, η ταχύτητα είναι ανεξάρτητη από τις περιστροφές του κινητήρα, αφού μπορούν να προγραμματιστούν ξεχωριστά, με τις ταχύτητες να κυμαίνονται από τα 100 μέτρα την ώρα μέχρι και τα 40 χλμ την ώρα.
Το καινοτόμα TONY 8900 TRG
Φιναλίστ για το βραβείο Tractor of the Year 2025, το νέο υδροστατικό μοντέλο της σειράς TONY διαθέτει διάφορα μεγέθη τιμονιών, ένα στιβαρό σασί και σύστημα οπισθοδρόμισης και είναι διαθέσιμο με δύο ρυθμίσεις:
-Με τυπικό μειωτήρα κίνησης, πίσω ελαστικά μέχρι και 24 ίντσες και μπροστινά ελαστικά έως 20 ίντσες, παρέχοντας στο όχημα μεγαλύτερη ώθηση και απόσταση από το έδαφος για γρήγορες λειτουργίες σε οπωρώνες ή ακόμα και ανώμαλα εδάφη, ακόμα και με μεγάλα υπολείμματα καλλιεργειών.
-Με μικρότερο μειωτήρα κίνησης, που με την μείωση του κέντρου βάρους του οχήματος, διασφαλίζει την άνεση και την σταθερότητα ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες.
Με κινητήρα ισχύος 72,4 ίππων, που ανταποκρίνεται στους κανονισμούς ρύπων Stage V της Ευρώπης, το TONY 8900 TRG συνδυάζει την ισχύ, την σταθερότητα, το μικρό μέγεθος και την ακριβή λειτουργία.
Ειδική για στενούς αμπελώνες η σειρά TONY V
Τα μοντέλα της σειράς TONY V συνδυάζουν την παράδοση και την καινοτομία με ένα συμβατικό τρακτέρ με καμπίνα και πλαίσιο μονής κατεύθυνσης που διαθέτει το hybrid μηχανικό υδροστατικό κιβώτιο που χαρακτηρίζει τα εν λόγω οχήματα.
Στην EIMA θα παρουσιαστούν και δύο τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες ισχύος 75 και 110 ίππων που τρέχουν με ντίζελ από την Deutz, με ειδικό σχεδιασμό που επιτρέπει πολλές περιστροφές όποτε απαιτείται, για ειδικές εργασίες στο χωράφι.
Τα ευέλικτα TONY 8700 V και ΤΟΝΥ 11700 V είναι ιδανικά για οπωρώνες, όπου η λειτουργία με οπίσθιο, μπροστινό και ημι-αναρτώμενο εξοπλισμό ακόμα και συνδυαστικά είναι αναγκαία. Το μικρό πλάτος 980 χιλιοστών, η βάση τιμονιού 2095 χιλιοστών για το μοντέλο 8700 και 2175 χιλιοστών για το μοντέλο 11700, και το σώμα χωρίς προεξοχές καθιστούν πιο γρήγορα τα συγκεκριμένα οχήματα ανάμεσα σε σειρές, όπου οι στροφές και η ακρίβεια της πορείας είναι κομβικές.
Η καμπίνα Air V στην Κατηγορία 2, ή με πίεση αέρα στην κατηγορία 4 και με συστήματα προστασίας από πτώσεις FOPS και ROPS είναι διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα της σειράς TONY V. Είναι αναρτώμενη, ευρύχωρη και διαθέτει διάφορες ανέσεις όπως κλιματισμό. Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι εύκολη χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους της και του στενού κεντρικού περάσματος. Η θέση του οδηγού επιτρέπει πλήρη ορατότητα του εξοπλισμού με ισχυρά φώτα LED στην οροφή της καμπίνας που παρέχουν τέλεια ορατότητα ακόμα και την νύχτα.
Νέος αναρτώμενος άξονας
Τα φώτα στην EIMA θα πέσουν και στον εμπρόσθιο άξονα EveryLand Axle που είναι προαιρετικά διαθέσιμος για το TONY 11700 V, με προέκταση περίπου 40 χιλιοστών σε ύψος και εξαιρετικές δυνατότητες απορρόφησης κραδασμών σε ανώμαλα εδάφη.
Ο ELA διαθέτει τρεις λειτουργικές ρυθμίσεις:
-Χειροκίνητη, όπου ο χειριστής αποφασίζει σε ποιο έδαφος να θέσει τον άξονα, χρήσιμη κυρίως κατά την τοποθέτηση εξοπλισμού.
-Κλειδώματος, όπου ο άξονας παραμένει κλειδωμένος στην θέση του, ρύθμιση που ανταποκρίνεται σε διάφορες λειτουργίες επεξεργασίας στο χωράφι.
-Αυτόματη, όπου η ανάρτηση προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με τον φόρτο. Η λειτουργία αυτή εξασφαλίζει την βέλτιστη απορρόφηση κραδασμών.
Η νέα σειρά οχημάτων A
Μέσω των 6 μοντέλων της σειράς A, που διαθέτουν 48 διαφορετικές ρυθμίσεις λειτουργίας, η Antonio Carraro θέλει να ανταποκριθεί στις ανάγκες των αγροτών που εργάζονται σε πιο επίπεδα εδάφη, αλλά που έχουν ανάγκη από οχήματα που μπορούν να κινηθούν ακόμα και σε περιορισμένους χώρους.
Συγκεκριμένα τα δύο μοντέλα από την σειρά AF ειδικά σχεδιασμένα για λειτουργία σε οπωρώνες, AF 2.100 N για τυπικούς οπωρώνες, και AF 2.85 Β, για χαμηλούς οπωρώνες τροφοδοτούνται από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 2.8 | FPT F28 με ισχύ 100 ίππους για το μοντέλο 2.100 N και 75 ίππων για το 2.85 B.
Το AF N διατίθεται με ή χωρίς καμπίνα και έχει μέγιστο πλάτος 1.544 χιλιοστά, ενώ η βάση του τιμονιού είναι 2.154 χιλιοστά, ενώ το AF-B δεν διαθέτει καμπίνα και η βάση του τιμονιού είναι 2.105 χιλιοστά.