Όταν οι χειριστές αντιµετωπίζουν καλοφτιαγµένες και ισοσκελείς θηµωνιές, η δηµιουργία οµοιόµορφων µπαλών είναι παιχνιδάκι για τους περισσότερους. Ωστόσο, αυτές οι «ουτοπικές» σειρές δεν είναι πάντα η νόρµα, µε ανοµοιόµορφες καλλιέργειες ή βρεγµένα στάχια που χρειάζεται να µετακινηθούν, για παράδειγµα, να έχουν αντίκτυπο στο πάχος της θηµωνιάς και ως εκ τούτου στο βάρος των µπαλών. Εκεί είναι που τίθεται σε ισχύ το σύστηµα αυτόµατου ελέγχου IntelliSense της New Holland.
Στην καρδιά του συστήµατος είναι ένας αισθητήρας LiDAR, ο οποίος είναι τοποθετηµένος στο µπροστινό µέρος της οροφής της καµπίνας. Ο αισθητήρας εκπέµπει ακτίνες λέιζερ που αντανακλώνται για αρκετά µέρα µπροστά από το τρακτέρ. Ανάλογα µε τη διαφορά στο χρόνο ταξιδιού των φωτεινών παλµών, το σύστηµα υπολογίζει τη θέση και τον όγκο της θηµοωνιάς.
Ο χειριστής µπορεί να χρησιµοποιήσει αυτές τις πληροφορίες για διάφορους αυτοµατισµούς: πρώτα απ’ όλα για το SmartSteer, που καθοδηγεί αυτόµατα το τρακτέρ µέσα στην θηµωνιά. Αυτό υπολογίζει ακόµα πληροφορίες από τους αισθητήρες φόρτωσης του εµβολοφόρου στα αριστερά και τα δεξιά της χοάνης των χορτοδετικών, ώστε να διασφαλιστεί ότι είναι οµοιόµορφα γεµισµένες. Ανάλογα και µε τις συνθήκες, ο χειριστής µπορεί να προεπιλέξει τρία επίπεδα ανταπόκρισης της οδήγησης.
Ζητήσαµε από τον χειριστή της θεριζοαλωνιστικής να ελιχθεί εντός της σειράς αχύρου για να δει πως το σύστηµα µπορεί να ανταπεξέλθει πηγαίνοντας πέρα δώθε. Με το SmartSteer ενεργοποιηµένο, ο συνδυασµός του τρακτέρ και της χορτοδετικής δεν είχε κανένα πρόβληµα να ακολουθήσει τη φορά της θηµωνιάς σε ταχύτητα περίπου 10 χλµ/ώρα. Σύµφωνα µε τη New Holland η αποδοτικότητα του συστήµατος είναι ίδια ανεξαιρέτως της ώρας ή του αν επικρατεί σκόνη στο χωράφι, ωστόσο αυτό ήταν κάτι που δεν µπορέσαµε να ελέγξουµε.
Σύστηµα IntelliCruise
Το δεύτερο βήµα αυτοµατισµού είναι το IntelliCruise, το οποίο ελέγχει αυτόνοµα την µπροστινή ταχύτητα. Με αυτό ενεργοποιηµένο στο τερµατικό η ταχύτητα του τρακτέρ προσαρµόζεται ανάλογα µε τη διατοµή του αυλακιού που µέτρησε ο αισθητήρας LiDAR: πρώτα για την αποφυγή υπερφόρτωσης ή φραξιµάτων µε σβόλους αχύρου, και δεύτερον για την επίτευξη όσο το δυνατόν µεγαλύτερης οµοιοµορφίας του πάχους των νιφάδων (και ως εκ τούτου της πυκνότητας των µπαλών) της κάθε µπάλας παρά τις διακυµάνσεις στο µέγεθος της θηµωνιάς.
Είχαµε την ευκαιρία να το δοκιµάσουµε αυτό σε ένα σωρό από άχυρα – το τρακτέρ µείωσε την ταχύτητα του και έπειτα επιτάχυνε ξανά όταν ο σβόλος απορροφήθηκε από το µηχάνηµα. ∆εν µπορέσαµε να προσοµοιώσουµε θηµωνιές διαφορετικού πάχους, όµως οι δοκιµές της New Holland δείχνουν ότι το πάχος των δεµάτων είναι πολύ πιο οµοιόµορφο όταν το IntelliCruise είναι ενεργοποιηµένο.
Κατάλληλο για όλους
Το σύστηµα διασφαλίζει ότι ακόµα και άπειροι χειριστές µπορούν να δηµιουργήσουν µπάλες σταθερής ποιότητας. Η τεχνολογία αυτή είναι διαθέσιµη για τα τρακτέρ µεγάλου µεταξόνιου T7 της εταιρείας, όπως και για τα stepless µοντέλα T8 µε with Class 3 ISObus.
Τα New Holland διαθέτει στην ελληνική αγορά η P J Condellis SA (τηλ. 2103408800)