Με ρυθμό ανάπτυξης 28,3% έως το 2030 η αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών τρακτέρ

Κοινοποίηση:

του Βασίλειου Σοφού

Έως το 2030, τα ηλεκτρικά τρακτέρ στο φάσμα 51-100 ίππων θα αντιπροσωπεύουν ένα καλό μερίδιο αγοράς παγκοσμίως, με ρυθμό ανάπτυξης 28,3%, αποτέλεσμα των αυστηρών κανόνων για τις εκπομπές ρύπων, την αυξανόμενη ζήτηση για λύσεις γεωργίας ακριβείας και το ενδιαφέρον για αθόρυβα τρακτέρ που χρησιμοποιούνται σε αμπελώνες και γαλακτοκομικές εφαρμογές.

Βάσει της ίδιας έρευνας, τα αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά τρακτέρ που ενδιαφέρουν την αγορά έως το 2030 προέρχονται από το φάσμα ισχύος 51-100 ίππων, κάτι που κινητοποιεί και τους κατασκευαστές στο να επενδύσουν στην ανάπτυξη τρακτέρ αυτής της κατηγορίας.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαΐου 2024

Αναλυτικότερα, τα υβριδικά τρακτέρ με ισχύ 51-100 ίππους, δηλαδή τα οχήματα που ενσωματώνουν κινητήρες πετρελαίου με συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων και διατηρώντας παράλληλα την απόδοση, χρησιμοποιούνται συνήθως στην Αμερική και την Ευρώπη για την εξυπηρέτηση μικτών γεωργικών και κτηνοτροφικών εργασιών.

Φυσικά, ευθυγραμμίζονται έτσι με τους στόχους βιωσιμότητας και τις κανονιστικές απαιτήσεις. Η μικτή γεωργία περιλαμβάνει διάφορες εργασίες, όπως εργασίες στο χωράφι, φύτευση, συγκομιδή και διαχείριση του ζωικού κεφαλαίου, όπου τα υβριδικά τρακτέρ 51-100 ίππων προσφέρουν την ευελιξία που απαιτείται για την αποτελεσματική εκτέλεση αυτών των εργασιών, ως ιδανικά για μικτές γεωργικές εργασίες.

Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν μακρά ιστορία μικτών γεωργικών πρακτικών. Η Ευρώπη διαθέτει επίσης ορισμένους σημαντικούς ζωτικούς παράγοντες που ασχολούνται με την κατασκευή υβριδικών τρακτέρ, όπως οι Landini, AUGA, Steyr, Antonio Carraro, HAV και International Tractors Limited, οι οποίοι καινοτομούν συνεχώς και παρουσιάζουν προηγμένα υβριδικά τρακτέρ προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ευρωπαίων γεωργών. Για παράδειγμα, εταιρείες όπως η Antonio Carraro λάνσαραν το TTR 7600 Infinity, ένα τρακτέρ με αναστρέψιμη κίνηση και υβριδικό μηχανικό-υδροστατικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο (Stage 5) της Kohler ισχύος 75 ίππων 2482 κ.εκ.

Επίσης, η Landini παρουσίασε το REX4 Electra στην EIMA 2021 τον Οκτώβριο του 2021. Το υβριδικό τρακτέρ έχει ονομαστική ισχύ 50 kW (67 ίππους). Η μια ινδική HAV παρουσίασε επίσης τα τρία υβριδικά μοντέλα της, S1 Series 45, S1 Series 50 και S1 Series 55, τον Αύγουστο του 2021. Επιπλέον, οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών και των ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης οδηγούν την ανάπτυξη των υβριδικών ή αμιγώς ηλεκτρικών τρακτέρ σε αυτό το τμήμα. «Τα παραδείγματα αυτά καταδεικνύουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον και τις επενδύσεις στην τεχνολογία των υβριδικών ηλεκτρικών τρακτέρ, ανοίγοντας το δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στη γεωργία», επισημαίνει η έρευνα.

Η μερίδα του λέοντος στα ηλεκτρικά τρακτέρ κάτω των 50 kWh

Στα πλαίσια της ίδιας μελέτης, αναφέρεται ότι τα ηλεκτρικά τρακτέρ με χωρητικότητα μπαταρίας κάτω των 50 kWh, για ελαφρές έως μέτριες εφαρμογές, κρίνονται αρκετά αποτελεσματικά και έχουν γίνει σημαντικά δημοφιλή. Τα οχήματα αυτά προσφέρονται για εργασίες όπως η διαμόρφωση του τοπίου, η γεωργία μικρής κλίμακας και η παραγωγή ειδικών καλλιεργειών. Χρησιμοποιούνται συνήθως σε μικρότερα αγροκτήματα, οπωρώνες, αμπελώνες και περιβάλλοντα αστικής γεωργίας, όπου έχουν προτεραιότητα το συμπαγές μέγεθος και η ευελιξία. Ενώ έχουν περιορισμένη εμβέλεια και ισχύ σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα μοντέλα, προσφέρουν ευελιξία και ευκολία στη χρήση.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά τρακτέρ σε αυτό το εύρος χωρητικότητας μπαταρίας συχνά διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή, είναι λοιπόν και πιο προσιτά στους αγρότες μικρής κλίμακας. Στην Κίνα παρατηρήθηκε αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών τρακτέρ, με την είσοδο πολλών εγχώριων κατασκευαστών στην αγορά.

Εταιρείες όπως η YTO Group και η Foton Lovol αναπτύσσουν και λανσάρουν νέα μοντέλα ηλεκτρικών τρακτέρ. Ορισμένες πρόσφατες εξελίξεις στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού για τα ηλεκτρικά τρακτέρ και τα τρακτέρ υδρογόνου καταδεικνύουν την ανάγκη εμβάθυνσης στη τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου από βασικούς παίκτες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.

Για παράδειγμα, η TAFE, ένας Ινδός κατασκευαστής τρακτέρ, παρουσίασε ένα concept τρακτέρ υδρογόνου στην εμπορική έκθεση Agritechnica το 2023, που πραγματοποιήθηκε στο Ανόβερο της Γερμανίας. Το εν λόγω τρακτέρ βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης. Παρόλα αυτά, αναδεικνύει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον γεωργικό εξοπλισμό που κινείται με υδρογόνο και παρουσιάζει τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών στον τομέα της γεωργίας.

Επίσης, κινεζικές εταιρείες όπως η Sinohytec και η Weichai Power αναπτύσσουν και δοκιμάζουν πρωτότυπα τρακτέρ υδρογόνου. Επιπλέον, η Jiangsu Yueda Intelligent Agricultural Equipment Co, Ltd παρουσίασε επίσης το ηλεκτρικό μοντέλο YL254-ET, που η τιμή του κυμαίνεται γύρω στα 13.000 – 14.000 δολάρια ΗΠΑ. Η Kubota Corporation (Ιαπωνία) έχει επίσης κυκλοφορήσει ένα πρωτότυπο ενός τρακτέρ κυψελών καυσίμου το 2023 και θα λανσάρει τον πρώτο τρακτέρ κυψελών καυσίμου με κινητήρα υδρογόνου το 2025. Τα μεσαία και μεγάλα τρακτέρ θα έχουν 50 έως 100 ίππους.

Ορισμένοι από τους κύριους παράγοντες του κλάδου από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού περιλαμβάνουν την Yanmar Holdings Co. Ltd, YTO Group, Kubota Corporation, TAFE, ITL, Sonalika, HAV και AutoNXT Automation Pvt Ltd. Συνολικά, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού παρουσιάζει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον για την αγορά ηλεκτρικών τρακτέρ λόγω του συνδυασμού της αυξανόμενης ζήτησης, των υποστηρικτικών κυβερνητικών πολιτικών και της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης για βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, «η αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η οικονομική προσιτότητα και η ανάπτυξη υποδομών θα είναι ζωτικής σημασίας για την ευρεία υιοθέτηση στην περιοχή», καταλήγει η έρευνα στην έκδοση μικρής κλίμακας που είναι ανοικτή στο κοινό.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Ο κινητήρας D5 της Volvo Penta στην καρδιά του πρώτου πλήρους αυτόνομου οχήματος της Kuhn

Το Karl αποτελεί το καινοτόμο και πλήρως αυτόνομο όχημα της Κuhn, εξοπλιζόμενο με τον κινητήρα D5 της Volvo Penta, που θα είναι ικανός να έλκει ειδικά προσαρμοσμένα παρελκόμενα. Η συνεργασία αυτή με τη Volvo έρχεται ως συνέχεια της μακροχρόνιας εμπειρίας για την παραγωγή των αυτοκινούμενων ψεκαστικών Artec.

Στιβαρή, εύκολη και κατάλληλη για όλη τη σεζόν η νέα πρέσα FB 3125 της Kuhn

Η εταιρεία συμπληρώνει με το μοντέλο αυτό την γκάμα των μηχανημάτων χορτονομής, τα οποία αποτελούν λύση για μικρές και μεσαίες γεωργικές εκμεταλλεύσεις που παράγουν τη δική τους χορτονομή σε δεμάτια.