Η σειρά Xerion 12 αναγνωρίζεται με άλλο ένα βραβείο, αυτή τη φορά από το χώρο του σχεδιασμού και της λειτουργικότητας, με την Claas να μη ξεχνά και την ιστορία της στα βραβεία αυτά. Η σειρά XERION 12 της Claas έχει ήδη λάβει πολλά διεθνή βραβεία από την παρουσίασή της το καλοκαίρι του 2023. Τα Claas Xerionn 12 είναι τα πιο ισχυρά τρακτέρ στην γκάμα και τώρα συγκαταλέγονται στους νικητές των «iF Design Awards 2024».
Αξίζει να θυμηθούμε μάλιστα ότι τα προϊόντα της Claas έχουν μακρά ιστορία με τα «iF Design Awards», αφού τα πρώτα βραβεία απονεμήθηκαν πριν από 40 χρόνια για τη σειρά DOMINATOR 8 και το ROLLANT RAPID 56 – την πρώτη πρέσα στρογγυλών δεματιών που ήταν έτοιμη για μαζική παραγωγή.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Μαΐου 2024
Μέχρι σήμερα, 19 προϊόντα της Claas έχουν λάβει το βραβείο για τον πρωτοποριακό σχεδιασμό τους, πέντε από τα οποία έλαβαν το χρυσό βραβείο. Οι τελευταίοι νικητές της εταιρείας είναι τα μεγάλα τρακτέρ Xerion 12, που παρουσιάστηκαν το 2023, η εξωτερική εμφάνιση των οποίων χαρακτηρίζεται κυρίως από το σχεδιασμό Y του καπό που παρουσιάστηκε το 2019 με τα LEXION 5000 – 8000. Στην ανακοίνωση της κριτικής επιτροπής αναφέρεται: «Η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού θα πρέπει να είναι σε θέση να αναδείξει το βραβείο: ‘’Οι εντυπωσιακές αναλογίες τονίζονται από τη λειτουργική εξωτερική σχεδίαση χωρίς να φαίνονται υπερβολικά κυρίαρχες. Αυτό καθιστά το Claas Xerion ένα ξεχωριστό και αξιοσημείωτο μηχάνημα’’».
Ο Markus Matthies, επικεφαλής της ομάδας βιομηχανικού σχεδιασμού και υπεύθυνος για το σχεδιασμό της σειράς Xerion 12, δηλώνει: «Από τις πρώτες γραμμές το 2018 μέχρι τη διεθνή παρουσίαση του Xerion στην Agritechnica 2023, εργαστήκαμε σε όλα τα τμήματα με πολύ πάθος για αυτό το σπουδαίο έργο. Μετά τα προηγούμενα διεθνή βραβεία, όπως το ‘’Tractor of the Year 2024’’, ‘’Farm Machine Award’’ και ‘’AE50’’, το ‘’iF Design Award’’ αποτελεί άλλη μια εξαιρετική αναγνώριση αυτής της ομαδικής προσπάθειας’’».
Προηγμένα, ισχυρά και φιλικά προς το έδαφος
Όπως λέει η Claas, με μέγιστη ισχύ έως 653 ίππους και ροπή έως 3100 Nm, η σειρά Xerion 12 είναι σήμερα το ισχυρότερο τετρακίνητο τρακτέρ με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου κιβωτίου ταχυτήτων στην αγορά και διαθέτει το γνωστό σύστημα υποβοήθησης χειριστή Cemos με το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο CMATIC.
Η ισχύς μεταφέρεται στο έδαφος χωρίς συμβιβασμούς, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται η μέγιστη προστασία του εδάφους – ανεξάρτητα από τη γωνία διεύθυνσης. Αυτό σημαίνει ότι η πλήρης πρόσφυση είναι διαθέσιμη ακόμη και όταν εργάζεστε σε λοφώδες έδαφος ή όταν διαπραγματεύεστε εμπόδια. Το Xerion 12 Terra Trac επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 40 χλμ./ώρα με 1400 σ.α.λ. Η έκδοση Ttrac προσφέρει επιπλέον 10 χλμ./ώρα, κάτι πρωτοποριακό σε αυτή την κατηγορία επιδόσεων.
Tο σύστημα αυτοεκμάθησης, υποβοήθησης χειριστή και βελτιστοποίησης διεργασιών που βασίζεται σε διάλογο είναι τώρα διαθέσιμο και για το Xerion. Διψήφιο ποσοστό βελτίωσης της κατανάλωσης καυσίμου και της απόδοσης σε έκταση μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτιστοποίηση της μετάδοσης ισχύος, της διαχείρισης της κίνησης και του έρματος (DLG Test Report 7096). Η ιδέα των χαμηλών στροφών κινητήρα «2.0» στο Xerion περιλαμβάνει τα υδραυλικά καθώς και την κίνηση. Έως και τρεις αντλίες με αισθητήρα φορτίου τροφοδοτούν με μέγιστη παροχή 537 λ./λ. στις 1900 στροφές ανά λεπτό, με την Claas να λέει ότι κανένα άλλο τρακτέρ στην αγορά δεν ξεπερνά αυτή την τιμή.
Μεγάλη καμπίνα με ανάρτηση τεσσάρων σημείων
Η καμπίνα έχει επεκταθεί κατά 27 εκ. στο μπροστινό μέρος, με το κάθισμα του οδηγού να διατίθεται σε τρεις εκδόσεις και μπορεί να περιστραφεί κατά 40°, για να έχει ο οδηγός τέλεια θέα των προσαρτημένων εργαλείων. Τόσο το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων όσο και η εξάτμιση είναι πλήρως ενσωματωμένα στη δεξιά πλευρά του πλαισίου κάτω από την καμπίνα. Σε συνδυασμό με τη λεπτή κολόνα τιμονιού, αυτό εξασφαλίζει απαράμιλλη ορατότητα σε όλο το μήκος και πλάτος.
Ο χειρισμός και η παρακολούθηση των βασικών λειτουργιών γίνεται μέσω του εργονομικού μπράτσου με τον μοχλό πολλαπλών λειτουργιών CMOTION και του τερματικού Cebis με οθόνη αφής. Η νέα ανάρτηση καμπίνας τεσσάρων σημείων παρέχει ένα επίπεδο άνεσης άγνωστο μέχρι σήμερα σε αυτή την κατηγορία επιδόσεων. Απορροφώντας τις κρούσεις και αντισταθμίζοντας τις κινήσεις κύλισης, επιτρέπει στους οδηγούς να επικεντρώνονται πλήρως στη δουλειά τους χωρίς να κουράζονται ακόμη και κατά τη διάρκεια μακρών ημερών εργασίας. Επιπλέον, η καμπίνα έχει αποσυνδεθεί περαιτέρω από το πλαίσιο για να μειωθεί σημαντικά η επίδραση του θορύβου και των κραδασμών από το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο στον οδηγό.