Άνετη συγκομιδή ριζωμάτων – δενδρυλλίων με καινοτόμα μηχανή στην Ολλανδία

Κοινοποίηση:

Μία πρωτότυπη µηχανή συγκοµιδής ριζωµάτων και δενδρυλλίων λειτουργεί στην Ολλανδία, και το Profi βρέθηκε στη µοναδική αυτή φυτωριακή εκµετάλλευση για να µάθε τα µυστικά της.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Νοεμβρίου 2024

Ο Peter Hillebrand από το Zeevolde της Ολλανδίας ειδικεύεται στην εµπορία ριζωµάτων και οπωροφόρων δέντρων. Μια τέτοια εξειδικευµένη επιχείρηση απαιτεί εξίσου εξειδικευµένο εξοπλισµό που δεν υπάρχει σε πολλές αυλές αντιπροσώπων. Απαιτείται, λοιπόν, ένα εφευρετικό πνεύµα και ο Peter Hillebrand έχει ακριβώς αυτό.

Σε σύγκριση µε τις αροτραίες καλλιέργειες, τα δέντρα απαιτούν πολύ περισσότερη χειρωνακτική παρέµβαση – κόψιµο των φυτών ύψους 70 εκατοστών µε το χέρι, εµβολιασµός, µηχανικό ξεβοτάνισµα και κατασκευή περιφράξεων για να αποτρέψουν τους λαγούς και τα κουνέλια να τσιµπήσουν την καλλιέργεια.

«Η καλλιέργεια νεαρών φυτών είναι µια καθηµερινή πρόκληση», λέει ο Peter. «Κατά καιρούς, κάνουµε το ίδιο είδος δουλειάς µε τους δενδροκαλλιεργητές».

Μπόλιασµα

Για να καταδείξει την αρχή της καλλιέργειας ριζώµατος, ο Peter µας δείχνει δύο παραδείγµατα: ένα µικρό φυτό χωρίς κλαδιά, το λεγόµενο δενδρύλλιο και ένα νεαρό φυτό µε κλαδιά που προορίζεται για οπωροκαλλιεργητές.

Τα δενδρύλλια ή τα ριζώµατα αναπτύσσονται από ένα µητρικό φυτό που βρίσκεται οριζόντια στο έδαφος και µοιάζει µε ένα µακρύ σκέλος από µπλεγµένες ρίζες δέντρων. Ο Peter παίρνει αυτές τις ρίζες και τις σκάβει σε ένα είδος κορυφογραµµής που µοιάζει µε αυτές που χρησιµοποιούνται για τις πατάτες. Ανακατεύει επίσης τύρφη και πριονίδι σε αυτή την κορυφογραµµή. Οι ρίζες που αναπτύσσονται κάθετα από αυτό το φυτό αποκόπτονται από το νήµα των µπλεγµένων ριζών το χειµώνα.

Το επόµενο βήµα είναι να δηµιουργήσετε ένα οπωροφόρο δέντρο. Για αυτό, κλαδιά του οπωροφόρου δέντρου µπολιάζονται πάνω στο δενδρύλλιο. Εκτός από τον εµβολιασµό, υπάρχουν και άλλοι τρόποι ενοποίησης του δενδρυλλίου και του οπωροφόρου δέντρου.

Πολλή δουλειά για την ανάπτυξη

Συγκριτικά, η θεριστική µηχανή που λειτουργεί τώρα µπορεί να περάσει έως και πέντε στρέµµατα ριζωµάτων την ηµέρα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Peter ξόδεψε πολλές ώρες στο εργαστήριό του µετατρέποντας µια αυτοκινούµενη µηχανή συγκοµιδής ζαχαροτεύτλων WKM CLE 30 σε µηχανή συγκοµιδής ριζώµατος. Πολλές ώρες δουλειάς στο εργαστήριο αργότερα, η πρώτη αυτοκινούµενη ριζοκοµική µηχανή ήταν έτοιµη να αρχίσει να λειτουργεί το 1993. Ωστόσο, η απόδοση δεν ικανοποίησε τον πολυµήχανο αγρότη: Πάνω απ ‘όλα, απέδειξε ότι το περίβληµα του τροχού του τρίτροχου ήταν πολύ µεγάλο και εµπόδισε την τοποθέτηση µιας δέσµης έτσι ώστε τα ριζώµατα να µπορούν να δεσµεύονται και να συσκευάζονται σε παλέτες µε ένα πέρασµα κατά τη συγκοµιδή.

Το κόλπο µε τις ερπύστριες

Ο Peter ήθελε ερπύστριες που να εξοικονοµούν χώρο και να είναι φιλικες προς το έδαφος. Όταν έτυχε να συναντήσει τον µηχανολόγο µηχανικό Andela, συµφώνησαν να αναπτύξουν µια νέα µηχανή, η οποία τέθηκε για πρώτη φορά σε λειτουργία το 2017.

Τώρα, σχεδόν όλες οι διαδικασίες εκτελούνται από αυτό το µηχάνηµα. Χρειάζονται µόνο δύο άτοµα – ο οδηγός και ένα άτοµο που δεσµεύει και συσκευάζει τα ριζώµατα µε την ηµιαυτόµατη µηχανή δεσίµατος στο πίσω µέρος της µηχανής Hillebrand.

Μόλις η πριονόλαµα αποκόψει τα φυτά από τις πλεγµένες ρίζες, ένας ιµάντας σύσφιξης τα τροφοδοτεί στο πίσω µέρος της µηχανής. Καθ’ οδόν προς τα πίσω, τυλίγονται από υδραυλικά κινούµενους σωλήνες για να αφαιρέσουν το χώµα και τα υπολείµµατα τύρφης από τις ρίζες.

170 ίπποι µε ρυθµιζόµενο πλάτος

Η ειδική µηχανή δεν είναι µόνο αρκετά συµπαγής για να ταξιδεύει µε χαµηλό φορτωτή, αλλά είναι επίσης πολύ ευέλικτη και χάρη στις ερπύστριες της µπορεί να συνεχίσει τη συγκοµιδή σε υγρή περίοδο. Οι ερπύστριες µπορούν να προσαρµοστούν σε διάφορα πλάτη που κυµαίνονται από 2,00µ. έως 4,40µ.. Ένας κινητήρας 170 ίππων της John Deere κινεί τις πέντε υδραυλικές αντλίες, οι οποίες διαχειρίζονται συνολικά 16 λειτουργίες. Ο οδηγός κάθεται στη θερµαινόµενη καµπίνα Claas και παρακολουθεί την ειδική λεπίδα πριονιού.

«Αναδοχη µήτρα» των οπωροφωρων

Τα  ριζώµατα χρησιµοποιούνται από τα φυτώρια για µπόλιασµα ενώνοντας τα κλαδιά µε τα ριζώµατα.  Ανάλογα µε το ύψος των ριζωµάτων, το µελλοντικό δέντρο θα είναι είτε πολύ κοντό είτε πολύ ψηλό. Επίσης, θα αναπτύσσεται γρήγορα ανάλογα µε την ποικιλία. Ανάλογα µε το κλίµα, υπάρχουν ειδικές ποικιλίες ριζωµάτων προσαρµοσµένες στις ιδιαιτερότητες του χωραφιού. Το µπόλιασµα πραγµατοποιείται κατά την ήρεµη περίοδο. Γι’ αυτό ο Peter Hillebrand πάντα τρυγεί τον χειµώνα. Αν καταψυχθούν, τα ριζώµατα µπορούν να διατηρηθούν για αρκετό καιρό έως την προώθηση.

Σύνοψη

Οι συγκοµιστικές µηχανές αποτελούν συναρπαστικά εργαλεία, ακόµη και αν µιλάµε για µηχανές «από σπίτι» όπως αυτή. Ο Peter Hillebrand και ο Andela ανέπτυξαν µια ειδική συγκοµιστική µηχανή για τη συγκοµιδή ριζώµατος. Οι ρίζες χρησιµοποιούνται για την κατασκευή οπωροφόρων δέντρων. Μπολιάζονται µε κλαδιά από οπωροφόρα δέντρα για να επιτευχθεί ένα γενετικά καθαρό δέντρο, για παράδειγµα.

 

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Valtra Coach: Εξοικονόμηση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων με νέα εφαρμογή

Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή, η Valtra επιχειρεί να κάνει όλους ανεξαιρέτως τους χειριστές των τρακτέρ της ικανούς να μειώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου, κάτι που οδηγεί και σε μειωμένες εκπομπές ρύπων.

X7.6 VT-Drive: Νέα έκδοση με μακρύ μεταξόνιο για το ισχυρό τρακτέρ της McCormick

Το τελευταίο μοντέλο με μακρύ μεταξόνιο εστιάζει στην άνεση με πιο ευρύχωρη καμπίνα, κεντρικό σύστημα λίπανσης και αυτόματο έλεγχο της πίεσης των ελαστικών. Σύντομα μάλιστα θα το δούμε ως υποψήφιο στο θεσμό TOTY 2025 (Tractor of The Year 2025).

Η διαφορά που κάνει 20 χρόνια εξέλιξης στον αλωνισμό με τις μηχανές της New Holland

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι τα µοντέλα CX της New Holland κυκλοφόρησαν στην αγορά πριν από 20 χρόνια, επειδή τα χρόνια που µεσολάβησαν η γκάµα των θεριζοαλωνιστικών δεν άλλαξε πολύ εξωτερικά. Κάτω από τα πάνελ όµως είναι µια πολύ διαφορετική ιστορία. Παρακάτω βλέπουµε τα 20 χρόνια εξέλιξης, από την CX860 του 2002 στην CX8.90 του 2022.