Ενιαία ενίσχυση 60% για τρακτέρ και παρελκόμενα στα Σχέδια Βελτίωσης ζητά η αγορά

Κοινοποίηση:

Αγαπητέ αναγνώστη

Μπορεί η συµµετοχή τόσο των εκθετών όσο και των επισκεπτών να ήταν µεγάλη, ωστόσο, οι εντυπώσεις που άφησε η τελευταία µεγάλη τοπική έκθεση Agrothessaly (6-9 Μαρτίου) στη Λάρισα είναι ανάµεικτες. Κι αυτό έχει να κάνει κυρίως µε το κρίσιµο µεταβατικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται η ελληνική γεωργία.

Σε πολύ λίγα χρόνια, το κράµα των αγροτικών εκµεταλλεύσεων στην Ελλάδα δεν θα έχει καµιά σχέση µε το σηµερινό. Ειδικά στις µεγάλες πεδιάδες και δη στις αροτραίες καλλιέργειες, η συγκέντρωση της αγροτικής δραστηριότητας είναι ολοφάνερη. Αυτό σηµαίνει ότι οι αγροτικές επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να µείνουν στο παιχνίδι της παραγωγής θα είναι πολύ λίγες σε σχέση µε το σήµερα.

Ήδη µια πολυπληθής γενιά αγροτών που πρωταγωνιστούσε εδώ και δεκαετίες, χάνει το ενδιαφέρον της. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση, ενώ το οικονοµικό τους αποτέλεσµα κινείται κάθε χρόνο µεταξύ… φθοράς και αφθαρσίας. Οι λίγοι καλοί και οργανωµένοι αγρότες έχουν αποµακρυνθεί από τους υπόλοιπους και επιταχύνουν συνεχώς το βηµατισµό τους.

Στο µεταξύ, ένα πολύ κρίσιµο βήµα στη γεωργία ακριβείας είναι το πρωτόκολλο επικοινωνίας ανάµεσα σε τρακτέρ και παρελκόµενα που ονοµάζεται «ISObus», το οποίο χρησιµοποιείται ως το στάνταρ στη βιοµηχανία αγροτικών µηχανηµάτων εδώ και πάνω από µία 5ετία. Πόσο συχνά όµως ο αγρότης αλλάζει το άροτρο, τον λιπασµατοδιανοµέα, το ψεκαστικό κ.λ.π, για να φτάσει να αγοράσει παρελκόµενο µε ISObus, ώστε να µπορεί να ρυθµίζει το βάθος κατεργασίας από την καµπίνα του τρακτέρ, να ψεκάζει µε διαφορετικό ρυθµό ή να κάνει λιπασµατοδιανοµή µε τµηµατικό έλεγχο;

Αυτό εξαρτάται κυρίως από τα προγράµµατα ενίσχυσης όχι µόνο στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαϊκά, όπως ανέφερε στο profi σε συνέντευξή της η Johanna Riecken, Customer Readiness Manager for Versatility Tractor της John Deere (σελ. 30), που βρέθηκε στην Ελλάδα µε αφορµή τα 4 χρόνια λειτουργίας του καταστήµατος – έκθεση µηχανηµάτων της Agrotech στη Θήβα. Ως εκ τούτου η αρχική σκέψη που είχαν οι διαχειριστικές αρχές για τα νέα Σχέδια να επιδοτήσουν τρακτέρ και παρελκόµενα µε χαµηλότερο συντελεστή επιδότησης (50%) σε σχέση µε κτιριακά και άλλες επενδύσεις προβληµατίζει την αγορά που ζητάει να αλλάξει και να ανέβουν όλα σε ενιαίο ποσοστό 60% (σελ. 10-11).

Σηµειώνεται εδώ πως τον Σεπτέµβριο του 2025 λήγει η προθεσµία για τελική υλοποίηση των Σχεδίων Βελτίωσης του 2017 και τον Οκτώβριο του 2025 για τα Σχέδια Βελτίωσης του 2022. ∆υνατότητα για παράταση προς το παρόν δεν υπάρχει βάσει των κανονισµών που διέπουν τα Προγράµµατα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2022. Και αν τα πράγµατα είναι κάπως καλύτερα για την πρόσκληση του 2017 που έχουν απορροφηθεί πάνω από 450 εκατ. ευρώ από τα 600 εκατ. των εντάξεων, από τα 300 εκατ. ευρώ του 2022 δεν έχουν απορροφηθεί ούτε τα 10 εκατ. ευρώ.

Αναζητήστε το profi Απριλίου στα περίπτερα όλης της χώρας μαζί με την εβδομαδιαία Agrenda

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Με σύστημα ελέγχου Profiline αναβαθμίζονται τα Pottinger Novacat

Με σύστημα ελέγχου Profiline Comfort Command αναβαθμίζονται τα βραβευμένα χορτοκοπτικά Novacat F 3100 Opticurve της Pöttinger, με την κατασκευαστή να επιθυμεί να αναβαθμίσει περαιτέρω την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα στο χωράφι.

Υπόσχονται υψηλές αποδόσεις οι ανανεωμένες σπαρτικές Kuhn Espro

Σε αναθεώρηση της σειράς σπαρτικών Espro προχωρά η Kuhn, παρέχοντας μεταξύ άλλων μια πιο ελαφριά εκδοχή του μοντέλου 6 μέτρων. Οι αναβαθμίσεις αφορούν τα μοντέλα 3-6 μέτρων και υπόσχονται σημαντικά πλεονεκτήματα από άποψη απόδοσης στους χειριστές.

Κατάλληλα για κάθε γεωργική εφαρμογή τα νέα τρακτέρ SAME Argon

Για τη μεγάλη τους ευελιξία σε συνδυασμό με τη στιβαρότητα τους διακρίνονται τα τρακτέρ SAME Argon, τα οποία είναι κατάλληλα για μεγάλο αριθμό γεωργικών εφαρμογών. Η SDF έχει σχεδιάσει τους ελκυστήρες της σειράς Argon ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του εκάστοτε χειριστή.

Προτεινόμενα

Με έγκριση για χρήση βιοκαυσίμου τρακτέρ, αλωνιστικές και ενσιρωτικές της Claas

Το υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO) θα είναι στο εξής το πλέον το καύσιμο που θα μπορούν εναλλακτικά οι ιδιοκτήτες των υψηλού κυβισμού μηχανημάτων της Claas να χρησιμοποιούν, με τα τρακτέρ, τις αλωνιστικές και τις ενσιρωτικές με Stage V κινητήρα να έρχονται ήδη από τον Οκτώβριο του 2023 εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο καύσιμο, εκ του εργοστασίου.

Μικρά σε μέγεθος θηρία σε επιδόσεις τα δενδροκομικά τρακτέρ John Deere 5ML

Τα John Deere 5ML ίναι το αποτέλεσµα 7 ετών αδιάκοπης δουλειάς της κορυφαίας κατασκευαστή για να προσφέρει ό,τι πιο ολοκληρωµένο έχει υπάρξει ποτέ στην κατηγορία του. Εκεί που άλλοι χρειάζονται τρίτους προµηθευτές, η John Deere προσφέρει µια ολοκληρωµένη λύση, σχεδιασµένη και κατασκευασµένη µε γνώµονα τον επαγγελµατία που ζητά το κάτι παραπάνω. Για αυτό και σήµερα, το 5ML θεωρείται πρωταγωνιστής της κατηγορίας του.

Μικρά τρακτέρ με χαρακτήρα μεγάλων, πολλές οι επιλογές στα specialty δενδροκομικά

Όλο και περισσότερες τεχνολογίες που βρίσκει κανείς συνήθως στην µπροσούρα των µεγαλύτερης ιπποδύναµης τρακτέρ, ενσωµατώνονται σταδιακά στα specialty δενδροκοµικά. Οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες δίνουν παράλληλα τη δυνατότητα στον αγοραστή να προχωρήσει σε διαµορφώσεις για να τα αποκτήσει ακριβώς για ό,τι τα χρειάζεται, ενώ βρίσκονται κοντά του µε άψογες υπηρεσίες αfter-sales και παροχή ανταλλακτικών για να µην πηγαίνει ούτε µία ώρα χαµένη.