Ενιαία ενίσχυση 60% για τρακτέρ και παρελκόμενα στα Σχέδια Βελτίωσης ζητά η αγορά

Κοινοποίηση:

Αγαπητέ αναγνώστη

Μπορεί η συµµετοχή τόσο των εκθετών όσο και των επισκεπτών να ήταν µεγάλη, ωστόσο, οι εντυπώσεις που άφησε η τελευταία µεγάλη τοπική έκθεση Agrothessaly (6-9 Μαρτίου) στη Λάρισα είναι ανάµεικτες. Κι αυτό έχει να κάνει κυρίως µε το κρίσιµο µεταβατικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται η ελληνική γεωργία.

Σε πολύ λίγα χρόνια, το κράµα των αγροτικών εκµεταλλεύσεων στην Ελλάδα δεν θα έχει καµιά σχέση µε το σηµερινό. Ειδικά στις µεγάλες πεδιάδες και δη στις αροτραίες καλλιέργειες, η συγκέντρωση της αγροτικής δραστηριότητας είναι ολοφάνερη. Αυτό σηµαίνει ότι οι αγροτικές επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να µείνουν στο παιχνίδι της παραγωγής θα είναι πολύ λίγες σε σχέση µε το σήµερα.

Ήδη µια πολυπληθής γενιά αγροτών που πρωταγωνιστούσε εδώ και δεκαετίες, χάνει το ενδιαφέρον της. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση, ενώ το οικονοµικό τους αποτέλεσµα κινείται κάθε χρόνο µεταξύ… φθοράς και αφθαρσίας. Οι λίγοι καλοί και οργανωµένοι αγρότες έχουν αποµακρυνθεί από τους υπόλοιπους και επιταχύνουν συνεχώς το βηµατισµό τους.

Στο µεταξύ, ένα πολύ κρίσιµο βήµα στη γεωργία ακριβείας είναι το πρωτόκολλο επικοινωνίας ανάµεσα σε τρακτέρ και παρελκόµενα που ονοµάζεται «ISObus», το οποίο χρησιµοποιείται ως το στάνταρ στη βιοµηχανία αγροτικών µηχανηµάτων εδώ και πάνω από µία 5ετία. Πόσο συχνά όµως ο αγρότης αλλάζει το άροτρο, τον λιπασµατοδιανοµέα, το ψεκαστικό κ.λ.π, για να φτάσει να αγοράσει παρελκόµενο µε ISObus, ώστε να µπορεί να ρυθµίζει το βάθος κατεργασίας από την καµπίνα του τρακτέρ, να ψεκάζει µε διαφορετικό ρυθµό ή να κάνει λιπασµατοδιανοµή µε τµηµατικό έλεγχο;

Αυτό εξαρτάται κυρίως από τα προγράµµατα ενίσχυσης όχι µόνο στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαϊκά, όπως ανέφερε στο profi σε συνέντευξή της η Johanna Riecken, Customer Readiness Manager for Versatility Tractor της John Deere (σελ. 30), που βρέθηκε στην Ελλάδα µε αφορµή τα 4 χρόνια λειτουργίας του καταστήµατος – έκθεση µηχανηµάτων της Agrotech στη Θήβα. Ως εκ τούτου η αρχική σκέψη που είχαν οι διαχειριστικές αρχές για τα νέα Σχέδια να επιδοτήσουν τρακτέρ και παρελκόµενα µε χαµηλότερο συντελεστή επιδότησης (50%) σε σχέση µε κτιριακά και άλλες επενδύσεις προβληµατίζει την αγορά που ζητάει να αλλάξει και να ανέβουν όλα σε ενιαίο ποσοστό 60% (σελ. 10-11).

Σηµειώνεται εδώ πως τον Σεπτέµβριο του 2025 λήγει η προθεσµία για τελική υλοποίηση των Σχεδίων Βελτίωσης του 2017 και τον Οκτώβριο του 2025 για τα Σχέδια Βελτίωσης του 2022. ∆υνατότητα για παράταση προς το παρόν δεν υπάρχει βάσει των κανονισµών που διέπουν τα Προγράµµατα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2022. Και αν τα πράγµατα είναι κάπως καλύτερα για την πρόσκληση του 2017 που έχουν απορροφηθεί πάνω από 450 εκατ. ευρώ από τα 600 εκατ. των εντάξεων, από τα 300 εκατ. ευρώ του 2022 δεν έχουν απορροφηθεί ούτε τα 10 εκατ. ευρώ.

Αναζητήστε το profi Απριλίου στα περίπτερα όλης της χώρας μαζί με την εβδομαδιαία Agrenda

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Ανεβάζουν τον πήχη αποδοτικότητας τα νέα τρακτέρ Case IH Puma

Το ντεμπούτο του στην Agritechnica πραγματοποίησε το νέο μοντέλο της σειράς τρακτέρ Puma της Case IH, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να ανεβάζει τον πήχη από άποψη απόδοσης. Τo νέο Puma διαθέτει έναν εντελώς καινούργιο σχεδιασμό που προσφέρει στους χειριστές πιο ομαλή λειτουργία και πρόσβαση σε τεχνολογίες τελευταίας γενιάς.

Μπήκε στην 9η γενιά και γίνεται ηλεκτρικό το Toyota Hilux, Ελλάδα τέλη 2026

 Η Toyota παρουσίασε την 9η γενιά των Hilux, τα οποία για πρώτη φορά θα διατίθενται και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ σε μεταγενέστερη φάση η εταιρεία σχεδιάζει και ένα μοντέλο με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η νέα γενιά των pick-up της Toyota αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2026.

Με νέα όψη και έμφαση στην άνεση παρουσιάζονται τα καινούργια Claas Arion 6

Το ντεμπούτο τους στην Agritechnica (9-15  Νοεμβρίου) πραγματοποίησαν τα καινούργια μοντέλα της σειράς Arion 6 της Claas, με την γερμανική κατασκευαστή να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση του μηχανήματος και στην άνεση του χειριστή. Το λανσάρισμα των μοντέλων Arion 6 CMATIC θα πραγματοποιηθεί το 2026 μαζί με το Arion 600 CMATIC.

Προτεινόμενα

Ανεβάζουν τον πήχη αποδοτικότητας τα νέα τρακτέρ Case IH Puma

Το ντεμπούτο του στην Agritechnica πραγματοποίησε το νέο μοντέλο της σειράς τρακτέρ Puma της Case IH, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να ανεβάζει τον πήχη από άποψη απόδοσης. Τo νέο Puma διαθέτει έναν εντελώς καινούργιο σχεδιασμό που προσφέρει στους χειριστές πιο ομαλή λειτουργία και πρόσβαση σε τεχνολογίες τελευταίας γενιάς.

Μπήκε στην 9η γενιά και γίνεται ηλεκτρικό το Toyota Hilux, Ελλάδα τέλη 2026

 Η Toyota παρουσίασε την 9η γενιά των Hilux, τα οποία για πρώτη φορά θα διατίθενται και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ σε μεταγενέστερη φάση η εταιρεία σχεδιάζει και ένα μοντέλο με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η νέα γενιά των pick-up της Toyota αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2026.

Με νέα όψη και έμφαση στην άνεση παρουσιάζονται τα καινούργια Claas Arion 6

Το ντεμπούτο τους στην Agritechnica (9-15  Νοεμβρίου) πραγματοποίησαν τα καινούργια μοντέλα της σειράς Arion 6 της Claas, με την γερμανική κατασκευαστή να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση του μηχανήματος και στην άνεση του χειριστή. Το λανσάρισμα των μοντέλων Arion 6 CMATIC θα πραγματοποιηθεί το 2026 μαζί με το Arion 600 CMATIC.

Τα τετρακύλινδρα τρακτέρ 150hp που εμπιστεύονται οι Ευρωπαίοι αγρότες

Πόσο αξιόπιστα είναι τα τρακτέρ της αγοράς σήµερα, ποια µοντέλα ξεχωρίζουν και ποιοι είναι µερικοί συχνοί προβληµατισµοί των χειριστών; Για να µπορέσουµε να απαντήσουµε στα παραπάνω θέµατα όσον αφορά τα τετρακύλινδρα τρακτέρ ισχύος 150hp, ρωτήσαµε ιδιοκτήτες τρακτέρ από τη ∆ανία, τη Φινλανδία, τη Γερµανία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία την άποψη τους για τα οκτώ µοντέλα της δοκιµής που βρίσκονται στην αγορά εδώ και σχεδόν µια δεκαετία, και είχαν αποτελέσει µέρος δοκιµής του profi το 2017.

Ο «βασιλιάς» στο αλώνισμα ρυζιού John Deere S7 προσγειώθηκε Θεσσαλονίκη

Η κορυφαία θεριζοαλωνιστική µε ένα ρότορα της John Deere, S7, η οποία είναι ειδικά σχεδιασµένη για να φτάσει την αυτοµατοποίηση σε νέα επίπεδα προσγειώθηκε στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης. Εκεί η οικογένεια Τζιµούρτου – από το 1922-  και ο συνέταιρος της Βασίλης Βασιλειάδης καλλιεργούν 1.500 στρέµµατα ορυζώνων και πήρε την απόφαση να επενδύσει σε ένα µηχάνηµα που θα τις επιτρέψει να αυξήσει τις αποδόσεις της και να αλωνίζει «έξυπνα», απλά και γρήγορα.

Ο βασιλιάς στο αλώνισμα ορυζώνων John Deere S7 προσγειώθηκε στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης

Η κορυφαία θεριζοαλωνιστική µε ένα ρότορα της John Deere, S7, η οποία είναι ειδικά σχεδιασµένη για να φτάσει την αυτοµατοποίηση σε νέα επίπεδα προσγειώθηκε στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης. Εκεί η οικογένεια Τζιµούρτου – από το 1922-  και ο συνέταιρος της Βασίλης Βασιλειάδης καλλιεργούν 1.500 στρέµµατα ορυζώνων και πήρε την απόφαση να επενδύσει σε ένα µηχάνηµα που θα τις επιτρέψει να αυξήσει τις αποδόσεις της και να αλωνίζει «έξυπνα», απλά και γρήγορα.