Κάθε χρονιά να γίνει χρονιά των µηχανηµάτων

Κοινοποίηση:

Με έναν στόλο αγροτικών µηχανηµάτων που ξεπερνάει σε ηλικία τα 26 έτη. η ανάγκη για ανανέωση είναι πιο επιτακτική από ποτέ και είναι ευκαιρία να συνδυαστεί µε τη χρήση των νέων τεχνολογιών, που έχουν µπει στον πρωτογενή τοµέα, σύµφωνα µε τον πρόεδρο του ΣΕΑΜ, Σάββα Μπαλουκτσή.

Είναι φέτος η χρονιά των µηχανηµατάδων και πώς βλέπετε να πιστοποιείται αυτό στη φετινή Agrotica;

Οι ανάγκες της ελληνικής γεωργίας και ιδιαίτερα οι ανάγκες εκσυγχρονισµού της εκµηχάνισης που χρησιµοποιείται γι’ αυτήν, είναι διαχρονικές και µεγάλες. Συνεπώς, θα µπορούσαµε να πούµε ότι κάθε χρόνος θα έπρεπε να είναι η χρονιά όχι των «µηχανηµατάδων» αλλά η χρονιά των µηχανηµάτων.

Αν ανατρέξει κάποιος στα µεγέθη της αγοράς πριν 20-30 χρόνια και τα συγκρίνει µε το σήµερα, πολύ εύκολα θα καταλάβει ότι τα µηχανήµατα «γέρασαν» και πρέπει να αντικατασταθούν.

Να πούµε χαρακτηριστικά ότι τη δεκαετία ’80-’89 πουλήθηκαν 88.000 τρακτέρ, την επόµενη ’90-’99 44.000 τρακτέρ και τη δεκαετία 2000-2009 µόλις 28.000 τρακτέρ. Σε ένα ενεργό στόλο περίπου 160-170.000 τρακτέρ, εύκολα κάποιος µπορεί να φανταστεί πόσο µεγάλη είναι η ηλικία αυτών των µηχανηµάτων, που πληροφοριακά ξεπερνάει τα 26 έτη.

Εκτός από την παλαιότητα των µηχανηµάτων, έχουµε και τις νέες τεχνολογίες που «µπήκαν» στον πρωτογενή τοµέα. Ήδη εδώ και µερικά χρόνια συντελείται µια τεχνολογική «επανάσταση» στα γεωργικά µηχανήµατα που προβλέπεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο, το κόστος και το χρόνο που απαιτείται για να καλλιεργηθεί µια αγροτική εκµετάλλευση. Είναι ευκαιρία, η ανάγκη για ανανέωση γερασµένων µηχανηµάτων, να συνδυαστεί µε τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι εφικτό να καταγραφούν και αναλυθούν µέσα από ένα άρθρο ή µια παρουσίαση. Ο ΣΕΑΜ ξεκίνησε µια σειρά στοχευµένων ηµερίδων, ήδη έγιναν οι δύο πρώτες σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα, και εξυπηρετούν αυτόν ακριβώς το σκοπό: Τη διάχυση της πληροφόρησης για τις νέες τεχνολογίες, τη χρήση τους και τα οφέλη τους.

Σε λίγες µέρες έχουµε την Agrotica. Είναι µιας πρώτης τάξεως ευκαιρία, να δουν οι αγρότες από κοντά κάποιες από τις νέες τεχνολογίες, από αυτές που χρησιµοποιούνται στη γεωργία ακριβείας και στην ψηφιοποίηση των καλλιεργειών και να ενηµερωθούν από τα καταρτισµένα στελέχη των εταιρειών για τον τρόπο χρήσης και τα οφέλη που έχουν τόσο στις εισροές, όσο και στις εκροές µιας γεωργικής εκµετάλλευσης. Τα µέλη µας κάνουν την κατάλληλη προετοιµασία, προκειµένου να έχουν εκθέµατα που θα παρουσιάζουν ουσιαστικό ενδιαφέρον. Επειδή η φετινή Agrotica συµπίπτει µε την κοινοποίηση στους δικαιούχους των εγκρίσεων των Σχεδίων Βελτίωσης, αναµένεται µεγάλη επισκεψιµότητα και µεγάλος όγκος συναλλαγών.

Αν έπρεπε να θέσετε ως ΣΕΑΜ ένα κρίσιµο θεσµικό ζήτηµα, ποιο θα ήταν αυτό;

Η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών στον πρωτογενή τοµέα στη χώρα µας, δεν είναι απλά µια εµπορική συναλλαγή µεταξύ ενός αγρότη και ενός προµηθευτή. Χρειάζεται να πληρούνται κάποιες βασικές προϋποθέσεις προκειµένου µια σηµαντική επένδυση, όπως είναι η αγορά σύγχρονων µηχανηµάτων, να είναι παραγωγική και αποσβέσιµη. Οι προϋποθέσεις αυτές συµπυκνώνονται σε τρεις λέξεις: Ενηµέρωση, χρήση, συντήρηση.

Η χώρα µας έχει σοβαρό έλλειµµα και στις τρεις αυτές έννοιες. ∆εν υπάρχει επαρκής ενηµέρωση και εκπαίδευση γι’ αυτές τις τεχνολογίες. Ό,τι γίνεται, γίνεται από τις εταιρείες ή µεµονωµένα από αγρότες, νέους κυρίως, µέσω internet. Συνεπώς η πρώτη θεσµική παρέµβαση θα πρέπει να γίνει στον τοµέα της εκπαίδευσης και σε όλες τις βαθµίδες αυτής.

Η δεύτερη προϋπόθεση, η σωστή χρήση, απαιτεί ειδικά προγράµµατα, ταχύρρυθµα σεµινάρια και εφοδιασµό των γεωπονικών σχολείων όλων των βαθµίδων µε τον ελάχιστο εξοπλισµό. ∆εν επιτρέπεται η πρακτική εφαρµογή, όσων διδάσκονται στα σχολεία, να βασίζεται σε δωρεές εταιρειών.

Τέλος, η σωστή συντήρηση απαιτεί τη δηµιουργία ελεγκτικών µηχανισµών, καθιέρωση κινήτρων και αντικινήτρων και την πιστοποίηση ειδικών τεχνιτών και συνεργείων στην περιφέρεια. Είναι τραγικό, τρακτέρ 30-40 ετών, να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στις αγροτικές και εθνικές οδούς.

Τέλος, σηµαντική θεσµική παρέµβαση θα αποτελούσε η παροχή σοβαρών οικονοµικών και φορολογικών κινήτρων, για την αντικατάσταση του παλιού µη παραγωγικού εξοπλισµού.

Κεντρική φωτογραφία: Γεωργία Καραμαλή

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Απέσπασε iF Design Award η πανίσχυρη ναυαρχίδα Quadtrac 715 της Case IH

Η αισθητική και η λειτουργικότητα φαίνεται πως, όταν συνδυάζονται αναγνωρίζονται, αφού εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών, που εστιάζουν τόσο στα καινοτόμα χαρακτηριστικά όσο και στην εμφάνιση πλέον. Ζωντανό παράδειγμα το θηριώδες Case IH Quadtrac 715, που τιμάται με το διεθνές «iF Design Award».

Προτεινόμενα

Με λεωφορεία νέας γενιάς κινητήρων CNG της IVECO ανανεώνεται ο στόλος της Αθήνας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε την IVECO BUS και το μοντέλο URBANWAY CNG με αρθρωτό σύστημα. Το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και είναι συμβατό με βιομεθάνιο. Η παράδοση των 100 λεωφορείων νέας γενιάς URBANWAY CNG θα ξεκινήσει σταδιακά μέσα στο έτος συμβάλλοντας στην ανανέωση του στόλου της Αθήνας.

Εκλεπτυσμένη αποδοτικότητα Lamborghini Spark R με 3 μοντέλα έως 143 ίππους

Με τρεις διαφορετικούς τύπους μετάδοσης, αντλία 120 λ./λ. και ισχυρά pto, η Lamborghini φαίνεται ότι έδωσε μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια αναφορικά με τον εξοπλισμό που «κάνει τη διαφορά» στην κατηγορία τρακτέρ των 120 έως 143 ίππων.

Στο χωράφι με το άροτρο Amazone Tyrok 400V 6+1

Το ηµι-αναρτώµενο και αναστρεφόµενο άροτρο Tyrok της Amazone, µε τα νέα σώµατα STW35, έφτασε στα όριά του σε ένα µόνο σύνολο συνθηκών. Τόσο ο χειρισµός