Σπορά βάµβακος µε Amazone Precea και John Deere 6120M: Αχτύπητο δίδυµο για σπορά ακριβείας

Κοινοποίηση:

του Βασίλειου Σοφού

Η ολοκαίνουρια πνευµατική σπαρτική µηχανή Amazone Precea µαζί µε το τρακτέρ νέο John Deere 6150M µπήκε σε σπορά βάµβακος σε κτήµατα του θεσσαλικού κάµπου, αποδεικνύοντας στην πράξη την ακρίβεια στην τοποθέτηση σπόρων.

Aκρίβεια στην τοποθέτηση σπόρων, υψηλή απόδοση και άνετη λειτουργία υπόσχεται η νέα Amazone Precea, που ήρθε στην Ελλάδα και µπήκε απευθείας στη δουλειά σε σπορά βάµβακος στο θεσσαλικό κάµπο. Για τις ανάγκες της δοκιµής, χρησιµοποιήθηκε το John Deere 6120M των 133 ίππων (+12 ίπποι µε IPM) το οποίο ξεχώρισε για την ευέλικτη απόδοσή του.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Ιουνίου 2024

Βλέπεις τη διαφοράς

Ξεκινώντας από το µηχάνηµα σποράς, η πνευµατική Amazone Precea ήταν η έκδοση 4 µέτρων και 6 σειρών, µε τον Γιώργο Βαρδούλη που ήταν ο χειριστής του τρακτέρ να λέει ξακάθαρα µετά το τέλος της σποράς πως βλέπει ξεκάθαρα «διαφορά», δουλεύοντας µε ένα µηχάνηµα νέας τεχνολογίας, µε την υψηλή ακρίβεια τοποθέτησης των σπόρων να εντυπωσιάζει από τον πρώτο έως τον τελευταίο κόκκο που τοποθετήθηκε στο κτήµα των 90 στρεµµάτων που δούλεψε η σπαρτική.

Ταχύτητες έως 15 χλµ./ώρα

Η Amazone Precea βασίζεται για το διαχωρισµό των σπόρων στην υπερπίεση ενώ η χοάνη σπόρου και ολόκληρη η µονάδα µέτρησης συµπιέζονται από έναν ανεµιστήρα. Ο σπόρος από την χοάνη τροφοδοτείται σε ένα δίσκο, ο οποίος στη συνέχεια σφραγίζει ερµητικά τη µονάδα µέτρησης καθώς ο σπόρος πιέζεται στις οπές του δίσκου. Σε συνδυασµό µε την ηλεκτρική µετάδοση, η Precea είναι ικανή να ξεχωρίζει µε ταχύτητες έως και 15 χλµ./ώρα (έως 12 χλµ./ώρα µε µηχανική µονάδα διαχωρισµού).

Ευελιξία και δύναµη

Μπροστά από το Amazone Precea, ήταν ένα John Deere 6120M. Το µηχάνηµα αυτό διαθέτει κοντό µεταξόνιο γεγονός που το καθιστά παράλληλα ιδανικό για εργασίες µπροστινού φορτωτή. Κατασκευασµένο για να διαχειρίζεται ακόµη και τα πιο βαριά παρελκόµενα, το απόλυτα ανθεκτικό πίσω σύστηµα ζεύξης κατηγορίας 3Ν των µικρού µεγέθους τρακτέρ 6Μ διαθέτει µέγιστη ανυψωτική ικανότητα έως και 5.700 κιλά.

Ακόµα και µε συνδεδεµένο το πλαίσιο πρόσδεσης φορτωτή και τον φορτωτή, τα τρακτέρ κοντού µεγέθους 6Μ εξακολουθούν να έχουν εκπληκτική ακτίνα στροφής 4,35 m. Παράλληλα, το χαµηλωµένο καπό αυξάνει την ορατότητα µπροστά, φέρνοντας τη δράση µπροστά στα µάτια του χειριστή. Το πρώτο ορατό σηµείο µπροστά του είναι πλέον µόλις 6,5 m µπροστά. Τέλος αξίζει να σηµειωθεί πως ο σχεδιασµός πλήρους πλαισίου της John Deere αποτελεί την ανθεκτική ραχοκοκαλιά όλων των τρακτέρ της σειράς 6Μ.

Τα µηχανήµατα της Amazone διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Γ.Ι Αντωνάκης ΑΕ (τηλ. 2262/025915)

Τα µηχανήµατα της John Deere διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Agrotech SA Μποζατζίδης – Μητσιολίδης ΑΕ (τηλ. 2310/795018)

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Τα Claas Axion 870 CMatic ανταποκρίνονται με άνεση σε κάθε εφαρμογή

Τα Claas Axion 870 CMatic ανταποκρίνονται με άνεση σε κάθε εφαρμογή

Κάνοντας ντεµπούτο το 2017, το Axion 870 ήταν µια προσθήκη που άργησε στην γκάµα τρακτέρ της Claas, αλλά η ονοµαστική ισχύς 197 kW/270hp σηµαίνει ότι ακόµα βρίσκεται στην κατηγορία των universal πολυεργαλείων – αρκετά µεγάλο για να σέρνει εξοπλισµό άροσης, αλλά δεν έχει θέµα να δουλέψει µε άλλα παρελκόµενα. ∆οκιµάζουµε την εργασία µαζί του για 5.000 ώρες.

Υψηλά στάνταρ ισχύος και ταχύτητας φέρνουν τα τρακτέρ JCB Fastrac 6000

Με ανεβασμένη ισχύ και ταχύτητα έρχονται οι νέοι ελκυστήρες JCB Fastrac 6000, οι οποίοι είναι υποψήφιοι για τρακτέρ της χρονιάς υψηλής ισχύος στη φετινή Agritechnica. Η καινούργια σειρά θα αποτελείται από δύο μοντέλα, ήτοι τα 6260 και 6300, και τοποθετείται μεταξύ των ήδη γνώριμων Fastrac 4000 και 8000.

Οι σπαρτικές Lemken Solitair NT συνδυάζουν υψηλή απόδοση και ακρίβεια

Οι σπαρτικές Lemken Solitair NT συνδυάζουν υψηλή απόδοση και ακρίβεια

Με τις σπαρτικές Solitair NT, η LEMKEN επεκτείνει περαιτέρω τη γκάμα μηχανημάτων της και ανοίγει το δρόμο για εξατομικευμένες στρατηγικές σποράς, που κυμαίνονται από τις συμβατικές μεθόδους έως και άμεση σπορά. Αυτό παρέχει στους αγρότες και τους εργολάβους ένα εργαλείο που συνδυάζει την αποδοτικότητα και την ακρίβεια.

Προτεινόμενα

Το διαχρονικό best-seller John Deere 6250R στο επίκεντρο του Profi Οκτωβρίου

Η  τελευταία φορά που το 6250R ήταν το αντικείµενο δοκιµής του διεθνούς περιοδικού profi ήταν το 2018. Τότε είχε ως τίτλο «Αυτή η αίσθηση του Vario» αφού ήταν ξεκάθαρο σε ποιους χειριστές απευθυνόταν η John Deere και µε αξιοσηµείωτη επιτυχία. Έκτοτε οι µηχανικοί στο Mannheim έχουν πραγµατοποιήσει αναβαθµίσεις τα τελευταία χρόνια.

Με εξοπλισμό που κάνει τη συγκομιδή ελιάς παιχνίδι πιο εύκολη η υγιής κερδοφορία

Είτε πρόκειται για επιτραπέζιες ποικιλίες είτε για ελαιοποιήσιµες, ένα είναι σίγουρο. Η συγκοµιδή του ελαιοκάρπου στην Ελλάδα συνθέτει ένα ετήσιο τελετουργικό που διευκολύνεται από την πρόοδο της τεχνολογίας και χαρίζει επιπλέον κιλά, άνεση χρόνου, εξοικονόµηση από δυσεύρετα εργατικά αλλά και ποιότητα πρώτης ύλης.Στο γύρισµα της σεζόν, οι τιµές στο ελαιόλαδο δείχνουν να ενθαρρύνουν τις επενδύσεις, ενώ η επιτραπέζια ελιά εδώ απολαµβάνει σταθερά καλύτερες τιµές. Σε κάθε περίπτωση, κάθε ευρώ µειωµένων εξόδων και κάθε κιλό αυξηµένης παραγωγής, συµβάλει στην υγιή κερδοφορία.

Τα τρακτέρ John Deere 5EN προσφέρουν ευέλικτη λύση για δενδροκαλλιέργειες

Τα τρακτέρ John Deere 5EN προσφέρουν ευέλικτη λύση για δενδροκαλλιέργειες

Σχεδιασµένα για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες Ευρωπαίων δενδροκαλλιεργητών είναι τα νέα τρακτέρ της σειράς 5EN της John Deere. Σύµφωνα µε τον κορυφαίο κατασκευαστή, οι νέοι ελκυστήρες βασίζονται στο αποδεδειγµένο DNA των τρακτέρ της σειράς 5ML, και προσφέρουν µια ευέλικτη και ικανή λύση για παραγωγούς που εργάζονται σε αµπελώνες, οπωρώνες και θερµοκήπια.

Τα τετρακύλινδρα τρακτέρ 150hp που εμπιστεύονται οι Ευρωπαίοι αγρότες

Πόσο αξιόπιστα είναι τα τρακτέρ της αγοράς σήµερα, ποια µοντέλα ξεχωρίζουν και ποιοι είναι µερικοί συχνοί προβληµατισµοί των χειριστών; Για να µπορέσουµε να απαντήσουµε στα παραπάνω θέµατα όσον αφορά τα τετρακύλινδρα τρακτέρ ισχύος 150hp, ρωτήσαµε ιδιοκτήτες τρακτέρ από τη ∆ανία, τη Φινλανδία, τη Γερµανία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία την άποψη τους για τα οκτώ µοντέλα της δοκιµής που βρίσκονται στην αγορά εδώ και σχεδόν µια δεκαετία, και είχαν αποτελέσει µέρος δοκιµής του profi το 2017.