Καινοτόμες λύσεις για την βελτίωση του υπεδάφους από το Πανεπιστήμιο Βόννης

Κοινοποίηση:

Πώς µπορούν οι αποδόσεις να προστατευτούν όταν η κατάσταση µε το κλίµα είναι ρευστή, υπάρχουν µέθοδοι που µπορούν να προωθήσουν την παροχή νερού και θρεπτικών στοιχείων; Το Πανεπιστήµιο της Βόννης λέει πως βρήκε τις απαντήσεις που ψάχνει µεθοδικά από το 2016

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το Profi Οκτωβρίου 2024

Η ερευνητική οµάδα του Ινστιτούτου Αγροτικής Τεχνολογίας (ILT) θεωρεί το υπέδαφος κύριο παράγοντα για την αποτροπή του στρες που προκαλεί η ξηρασία, ελέω λειψυδρίας και έλλειψης θρεπτικών στοιχείων. Το κοµπόστ λειτουργεί ως απόθεµα κατά τις πιο ξηρές περιόδους, εφόσον οι ρίζες του φυτού έχουν φτάσει αρκετά βαθιά.

Σταθεροποιώντας την γονιµότητα

Η ερευνητική οµάδα του ILT συµπέρανε ότι η οργανική ύλη του υπεδάφους αυξάνει την γονιµότητα και επεκτείνει την ζωή του εδάφους -όχι µόνο στο υπέδαφος, αλλά και στην ανώτερη στρώση του εδάφους. Εφαρµόζοντας κοµπόστ στο υπέδαφος, τα φυτά ανέπτυξαν περισσότερες ρίζες και παρήγαγαν περισσότερη βιοµάζα. Βάσει αυτών των ευρηµάτων, η επιστηµονική οµάδα ανέπτυξε ένα µηχάνηµα τοποθετηµένο σε τρακτέρ, για το οποίο εκκρεµεί δίπλωµα ευρεσιτεχνίας, που τοποθετεί υποστρώµατα στο υπέδαφος, το οποίο ονοµάζει Soil3.

Τα θεµελιώδη της βαθιάς βελτίωσης

Το Soil3 καλλιεργεί το έδαφος σε δύο διαφορετικά βάθη. Όταν το σώµα του άροτρο σπρώξει την ανώτερη στρώση του εδάφους (ή αλλιώς ορίζοντα Α) στο πλάι, σάπιο κοµπόστ τοποθετείται στα βαθύτερα επίπεδα (Ορίζοντας Β, 30-60 εκατοστά). Η ποσότητα κοµπόστ που χρησιµοποιείται κυµαίνεται µεταξύ 3 και 4 kg/m2  ή 30 µε 400 κιλά/στρµ.. Οι λωρίδες βελτίωσης έχουν πλάτος 30 εκατοστά και τοποθετούνται σε απόσταση 100 εκ. µεταξύ τους, αλλά τα πιο αµµώδη εδάφη απαιτούν µικρότερα κενά µεταξύ τους. Προτείνεται η ολοκλήρωση της θεραπείας το καλοκαίρι, επειδή τότε το υπέδαφος δεν είναι ούτε πολύ ξηρό, ώστε να απαιτεί περισσότερη ενέργεια από το τρακτέρ, ούτε πολύ υγρό, ώστε να φράζουν οι πόροι. Μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας βελτίωσης προτείνεται η ανάπτυξη αζωτοδεσµευτικής καλλιέργειας, πρωτού φυτευτεί η κανονική σοδειά.

Ο Βελτιωτής Soil3

Τροποποιηµένα σώµατα αρότρου σπρώχνουν τον ορίζοντα-Α στο πλάι και καλλιεργούν λωρίδες πλάτους περίπου 30 εκ. και βάθους µέχρι 30 εκ.. Ύστερα, εναποθέτουν το έδαφος µεταξύ δύο αυλακιών. Τότε ένα «πόδι» που αποκαλύπτει τα κρυφά σηµεία του εδάφους στις ολοκληρωµένες λωρίδες, διασπά το υπέδαφος σε βάθος µέχρι και 60 εκ. και ταυτόχρονα, αναµειγνύει το κοµπόστ µε το έδαφος, καθώς το ρίχνει ξανά κάτω. Το σηµείο πτώσης είναι τοποθετηµένο σε έναν πτερυγιακό εκτροπέα και ακολουθεί η ανάµειξη των δοντιών και των λεπίδων ισοπέδωσης του εδάφους. Το λίπασµα µεταφέρεται σε µια δεξαµενή 4 m3, που παρέχει στα δόντια ανάµειξης υλικό µέσω κοχλιών.

Αποτελέσµατα πεδίου

Οι πρώτες δοκιµές έχουν ξεκινήσει στο Meckenheim, κοντά στην Βόνη, από το 2016. Έξι µήνες µετά την θεραπεία, οι επιστήµονες έσπειραν ανοιξιάτικο κριθάρι και µετά ακολούθησαν το χειµωνιάτικο σιτάρι, το χειµωνιάτικο κριθάρι και η βρόµη. Οι παρατηρήσεις µέχρι στιγµής είναι θετικές, αλλά δεν έχουν επιβεβαιωθεί στατιστικά µέχρι σήµερα. Συγκεκριµένα, οι αποδόσεις σε χωράφια που δέχτηκαν την θεραπεία µε κοµπόστ ήταν κατά περίπου 25% υψηλότερες από αυτές στα ελεγχόµενα πεδία. Το ILT διαπίστωσε ότι ο αριθµός των άγανων ήταν υψηλότερος, όπως και οι µάζες χιλιάδων κόκκων και τα επίπεδα πρωτεΐνης.

Η θεραπεία βελτίωσης πλέον δοκιµάζεται και σε άλλα οµοσπονδιακά κράτη της Γερµανίας, συµπεριλαµβανοµένου του Βρανδεµβούργου και της Σαξονίας, όπου τα αποτελέσµατα δείχνουν ότι οι επιδράσεις της είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές σε χωράφια χαµηλών αποδόσεων.

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Ωριμάζει με νέα όψη η best seller σειρά τρακτέρ Massey Ferguson 5M

Αν ρωτούσε κάποιος ποιο είναι το καλύτερο σε πωλήσεις τρακτέρ που έχει βγει από το εργοστάσιο της Massey στο Beauvais, η πρώτη σκέψη πολλών θα ήταν µάλλον το 5S135 ή το πολυεργαλείο 7S180. Η σωστή απάντηση ωστόσο είναι -τουλάχιστον για το 2024- το 5711 µε 2.000 µοντέλα να αποχωρούν από το εργοστάσιο. Πλέον έχει ένα νέο διάδοχο, το 5M.

Περισσότερη αξία στον χειριστή προσφέρουν τα νέα τρακτέρ Case IH Optum

Στην επέκταση της σειράς τρακτέρ Optum µε τρία νέα ισχυρότερα µοντέλα προχωρά η Case IH προσφέροντας στους χειριστές περισσότερη προστιθέµενη αξία και ευελιξία για πληθώρα εφαρµογών. Συγκεκριµένα στη γκάµα έρχονται να προστεθούν τα µοντέλα 360 (360hp), 390 (390hp) και 440 (440hp). Αυτά, σύµφωνα µε την κατασκευαστική εταιρεία αγροτικών µηχανηµάτων προσφέρουν µεγαλύτερη ταχύτητα οδήγησης και περισσότερη αυτονοµία καυσίµων.

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

Η Volvo Trucks παρουσιάζει μια νέα γενιά της τεχνολογίας I-Roll, προσθέτοντας λειτουργία αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα (stop/start) – μια παγκόσμια πρωτιά στη βιομηχανία φορτηγών βαρέος τύπου. Η νέα αυτή λειτουργία θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂ – αποτελώντας την πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της Volvo για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και του κόστους λειτουργίας των μεταφορών.

Προτεινόμενα

Ωριμάζει με νέα όψη η best seller σειρά τρακτέρ Massey Ferguson 5M

Αν ρωτούσε κάποιος ποιο είναι το καλύτερο σε πωλήσεις τρακτέρ που έχει βγει από το εργοστάσιο της Massey στο Beauvais, η πρώτη σκέψη πολλών θα ήταν µάλλον το 5S135 ή το πολυεργαλείο 7S180. Η σωστή απάντηση ωστόσο είναι -τουλάχιστον για το 2024- το 5711 µε 2.000 µοντέλα να αποχωρούν από το εργοστάσιο. Πλέον έχει ένα νέο διάδοχο, το 5M.

Περισσότερη αξία στον χειριστή προσφέρουν τα νέα τρακτέρ Case IH Optum

Στην επέκταση της σειράς τρακτέρ Optum µε τρία νέα ισχυρότερα µοντέλα προχωρά η Case IH προσφέροντας στους χειριστές περισσότερη προστιθέµενη αξία και ευελιξία για πληθώρα εφαρµογών. Συγκεκριµένα στη γκάµα έρχονται να προστεθούν τα µοντέλα 360 (360hp), 390 (390hp) και 440 (440hp). Αυτά, σύµφωνα µε την κατασκευαστική εταιρεία αγροτικών µηχανηµάτων προσφέρουν µεγαλύτερη ταχύτητα οδήγησης και περισσότερη αυτονοµία καυσίµων.

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

Η Volvo Trucks παρουσιάζει μια νέα γενιά της τεχνολογίας I-Roll, προσθέτοντας λειτουργία αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα (stop/start) – μια παγκόσμια πρωτιά στη βιομηχανία φορτηγών βαρέος τύπου. Η νέα αυτή λειτουργία θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂ – αποτελώντας την πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της Volvo για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και του κόστους λειτουργίας των μεταφορών.