Ομοιόμορφη επιφανειακή καλλιέργεια χάρη στο Pöttinger Plano VT6060

Κοινοποίηση:

Το Plano VT είναι η απάντηση της Pöttinger στη ζήτηση για επιφανειακή καλλιέργεια, διασφαλίζοντας οµοιόµορφο αποτέλεσµα σε όλο το πλάτος εργασίας. ∆οκιµάσαµε την έκδοση 6 µέτρων για να δούµε τις δυνατότητες του σε ένα χωράφι µε άχυρα.

Η Pöttinger, έχοντας στόχο την ενίσχυση της σειράς εξοπλισµού για αροτραίες καλλιέργειες, παρουσίασε το Plano VT, το οποίο καλύπτει το κενό στη σειρά των καλλιεργητών επιφανειακής εργασίας της εταιρείας. Την τελευταία  περίοδο, παρουσιάστηκε πληθώρα µηχανηµάτων παλαιότερων σειρών στον αγροτικό χώρο, ενώ η επίσηµη παραγωγή του Plano VT ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2025. Σύµφωνα µε την Pöttinger, θα είναι πρώτα διαθέσιµη µόνο η έκδοση των 6 µέτρων, αλλά αναµένεται να ακολουθήσουν και  µοντέλα άλλων διαστάσεων.

Συµπαγές και ελαφρύ

Με συνολικό µήκος περίπου 8 µέτρα, ο ηµι-αναρτώµενος καλλιεργητής Plano VT6060 είναι έως και 2 µέτρα πιο µικρός, σε σύγκριση µε άλλα αντίστοιχα µηχανήµατα της αγοράς. Η Pöttinger αναφέρει ότι η σχεδόν πλήρης έκδοση ζυγίζει 7.652 κιλά, ποσό που είναι σηµαντικά µικρότερο από άλλα µηχανήµατα στην αγορά.

Η απαιτούµενη ισχύς κυµαίνεται από 180 έως 350 ίππους, ανάλογα µε τη διάταξη των δοντιών ή δίσκων, το βάθος της εργασίας και τις εδαφολογικές συνθήκες. Ο ελκυστήρας που χρησιµοποιήθηκε για τη δοκιµή ήταν ο Steyr 6260 Absolut CVT µε µέγιστη ισχύ 260 ίππων, ο οποίος αποδείχθηκε επαρκής για την επεξεργασία των υπολειµµάτων από τη συγκοµιδή σίτου στην αγροτική περιοχή γύρω από το Linz στην Αυστρία. Ο καλλιεργητής Plano VT απαιτεί τουλάχιστον τρεις βαλβίδες διπλής δράσης στον ελκυστήρα: µια για τις ταχύτητες, µια για έλεγχο του βάθους και µια για την αναδίπλωση. Εάν προστεθεί κάποιο από τα επιπρόσθετα εµπρόσθια εργαλεία, τότε απαιτείται και ένα επιπλέον υδραυλικό σύστηµα.

Ο ηµι-αναρτώµενος καλλιεργητής διαθέτει σύστηµα εγκάρσιας ανάρτησης χαµηλού προφίλ, το οποίο είναι συµβατό µε συνδέσµους κατηγορίας II ή III. Εάν είναι απαραίτητο, οι διαστάσεις των συνδέσµων της κατηγορίας III προσφέρουν αρκετό περιθώριο για να χωρέσουν οι σύνδεσµοι της κατηγορίας IV. Εναλλακτικά, η Pöttinger προσφέρει έναν απλό εγκάρσια µπίλια κατηγορίας  IV ή δακτυλίους έλξης 40mm, 50mm ή 70mm. Το σηµείο περιστροφής στη µπάρα έλξης βρίσκεται ακριβώς πίσω από την εγκάρσια σύνδεση, περιορίζοντας τη γωνία διεύθυνσης στις 90°. Αν τοποθετηθούν οι δύο επιπλέον µπροστινοί τροχοί στήριξης τότε υπάρχει µια επέκταση ρυµούλκησης 1,20 µέτρων.

Σύστηµα ενίσχυσης πρόσφυσης

Η ράβδος έλξης είναι εξοπλισµένη µε τον λεγόµενο «Ενσωµατωµένο Κυλίνδρο ράβδου έλξης», ο οποίος µπορεί να ρυθµιστεί σε ευέλικτη ή σταθερή θέση. Η ευέλικτη θέση του άξονα συνιστάται για βέλτιστη παρακολούθηση των διακυµάνσεων του εδάφους, ενώ η σταθερή θέση είναι κατάλληλη για να εφαρµόζεται φορτίο στον κοτσαδόρο. Αν απαιτείται η εφαρµογή βάρους στους πίσω τροχούς του τρακτέρ, υπάρχει η επιλογή ενίσχυσης της πρόσφυσης. Αυτή χρησιµοποιεί δύο συσσωρευτές στην µπάρα έλξης για να ελέγχει την πίεση στον κύλινδρο της µπάρας όταν βρίσκεται σε λειτουργία.

Ένα πλεονέκτηµα της σύνδεσης της ράβδου έλξης µε το σασί είναι ο τρόπος ανύψωσης και καθόδου του άξονα. Αντί να ανυψώνεται και να κατεβαίνει παράλληλα µε το έδαφος, το µπροστινό µέρος του καλλιεργητή εισέρχεται πρώτο στο έδαφος και το πίσω µέρος ανυψώνεται τελευταίο. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη διείσδυση στο έδαφος κατά το τράβηγµα και διασφαλίζει ότι τα πίσω δόντια φτάνουν µέχρι και την άκρη του χωραφιού κατά τη διάρκεια εργασίας στο κεφαλάρι.

Κορυφαίος  κύλινδρος µαχαιριών

Στη περίπτωση που ο ρυθµιζόµενος κύλινδρος που είναι προσαρτηµένος στο άροτρο βρίσκεται ανάµεσα στο πεδίο των δοντιών, τότε υπάρχει χώρος για την µπροστινή µπάρα εργαλείων. Όσον αφορά τον κύλινδρο του Plano VT, έχει διάµετρο 35 εκατοστά και τα µαχαίρια του είναι τοποθετηµένα ελικοειδώς. Στην πραγµατικότητα, πρόκειται για τον ίδιο κύλινδρο που χρησιµοποιείται στην παρελκόµενη δισκοσβάρνα Terradisc T. Κατά την περιστροφή  του, ο τροχός εισέρχεται και εξέρχεται από το έδαφος, διευκολύνοντας τη διαχείριση των υπολειµµάτων από τη συγκοµιδή των καλλιεργειών. Εναλλακτικά, υπάρχει µια εµπρόσθια πλάκα, η οποία χρησιµοποιεί σβάρνα µε ελατήρια για τη βελτίωση της εξοµάλυνσης του εδάφους.

∆ιπλή οδοντωτή σβάρνα

Το πεδίο µε τα δόντια χωρίζεται σε τρία τµήµατα. Η Pöttinger χρησιµοποιεί ένα κουτί 10 x 10 εκατοστα για την κύρια δοκό και ένα άλλο 8 x 8 εκατοστά για τα εγκάρσια µέλη. Με την έκδοση των 6 µέτρων υπάρχουν 37 δόντια κατανεµηµένα συµµετρικά σε έξι σειρές. Η απόσταση µεταξύ των σειρών είναι 16,2 εκατοστά. Άλλες µάρκες διατηρούν την απόσταση αρκετά µικρότερη απόσταση, γεγονός που έχει το πλεονέκτηµα ότι προσφέρει µεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ανάλογα µε το πλάτος των δοντιών, άρα και µεγαλύτερης επικάλυψης.

Για ρηχά περάσµατα, η Pöttinger χρησιµοποιεί δόντια µε πλάτος 20 εκατοστά. Η επιφάνεια των δοντιών έχει ελαφρά κλίση, η οποία ευνοεί την ανάµειξη του εδάφους, ενώ η συνήθης επίστρωση µε καρβίδιο του βολφραµίου αποτρέπει τη φθορά των πλευρών και την απώλεια του πλάτους εργασίας. Η επικάλυψη των 3,8 εκατοστών, εξασφαλίζει ενιαία κοπή σε όλο το µήκος, κάτι που το Plano VT  επιτυγχάνει σε βάθος 3-4 εκατοστών. Συνεπώς, ο καλλιεργητής δεν µπορεί να εργαστεί πιο ρηχά από αυτό το βάθος, το οποίο, έτσι κι αλλιώς, επιθυµούν πολύ λίγες εκµεταλλεύσεις.

Για να επιτευχθεί η σωστή ισορροπία µεταξύ ευκολίας έλξης και ευρείας απόστασης µεταξύ των σειρών, η Pöttinger θεωρεί ότι ο συνδυασµός απόστασης µεταξύ των σειρών 16,2 εκατοστών και της άκρης του φτυαριού 20 εκατοστών αποτελεί τη βέλτιστη λύση. Γενικά, η εντύπωση είναι θετική, καθώς φαίνεται να λειτουργεί αποτελεσµατικά. Επιπλέον, η Pöttinger προσφέρει και ένα σηµείο 50 χιλιοστών για µεσαίου βάθους εργασίες, έως 15 εκατοστά.

Γενικά, η εντύπωση είναι θετική, καθώς το σύστηµα φαίνεται να λειτουργεί αποτελεσµατικά, προσφέροντας βελτιωµένη διείσδυση στο έδαφος. Επιπλέον, η Pöttinger διαθέτει και ένα φτυάρι µε επιφάνεια επαφής 50 χιλιοστά για εργασίες έως 15 εκατοστά, δηλαδή µεσαίου βάθους.

Τα φτυάρια µπορούν να τοποθετηθούν είτε σε βαρέους καλλιεργητές τύπου pigtail είτε σε ελατήρια.

Ποιοτικό αποτέλεσµα

Το Plano VT 6060 έδειξε εξαιρετική απόδοση στα υπολείµµατα σίτου. Ειδικότερα, µε το βάθος εργασίας να ρυθµίζεται στα 3-4 εκατοστά, απέδωσε την επιθυµητή κοπή σε όλο το πλάτος – τουλάχιστον εκεί που το επέτρεπε το έδαφος. Το Plano VT απέδωσε στον µέγιστο βαθµό σε κάθε περίπτωση και διαχειρίστηκε µε επιτυχία τα κοµµένα άχυρα από σοδειά σίτου 9 τόνων χωρίς να µπλοκάρει. Μάλιστα, άφησε πίσω του µια σχετικά οµοιόµορφη, καλά αναµεµιγµένη επιφάνεια µε αρκετό χώµα για να ευνοηθεί η ανάπτυξη αυτοφυών σιτηρών και των ζιζανίων- αποστολή εξετελέσθη. Με το Plano VT η Pöttinger διασφάλισε ότι µπαίνει στο πεδίο των καλλιεργητών για επιφανειακή εργασία µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Automotive Solutions και Σαρακάκης φέρνουν στην Ελλάδα τα pick-up της Maxus

Η θυγατρική του ομίλου Motor Oil, Automotive Solutions, αναλαμβάνει την αποκλειστική εισαγωγή και αντιπροσώπευση των οχημάτων της Maxus στην Ελλάδα. Παράλληλα, στη ΔΕΘ ανακοινώθηκε η συνεργασία της με τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ο οποίος αναλαμβάνει την πανελλαδική αποκλειστική διανομή και την τεχνική υποστήριξη των οχημάτων.

Σχεδιάστηκαν για βέλτιστο συνδυασμό βάρους και απόδοσης τα Zetor Major CL

Τα Major CL είναι εξοπλισµένα µε ένα πλήρως συγχρονισµένο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων µε αναστροφή και τρεις περιοχές ταχυτήτων. Οικονοµικά στην κατανάλωση καυσίµου και µε πολύ υψηλές αντοχές ανεξάρτητα τις συνθήκες εργασιών, τα νέα Zetor Major CL Stage V σχεδιάστηκαν για να έχουν τον καλύτερο συνδυασµό βάρους και απόδοσης κινητήρα. Με την ενσωµάτωση του πλήρως συγχρονισµένου κιβωτίου ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων έρχεται η ιδανική κλιµάκωση των διαθέσιµων ταχυτήτων, για να διατηρείται ο κινητήρας στη βέλτιστη ταχύτητα τόσο κατά την εργασία στο χωράφι όσο και κατά τη µεταφορά, µειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίµου.

Σε κηπευτικά και δέντρα το μέλλον με μειωμένα κόστη μέσω αυτόνομων ρομπότ

Το τελευταίο δίµηνο δεν ήταν και το καλύτερο για τον αγροτικό χώρο. Με τις αποκαλύψεις για εκτεταµένες απάτες στη διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων να µην έχουν τέλος και τον προϋπολογισµό της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2028-2034  να συρρικνώνεται, οι αγρότες υποχρεώνονται σε διάταξη αµυντική.

Προτεινόμενα

Επενδύει στην παγκόσμια παραγωγή ερπυστριοφόρων εκσκαφέων η Volvo Construction Equipment

Η Volvo Construction Equipment (Volvo CE) ανακοινώνει μια στρατηγική, παγκόσμια επένδυση στην παραγωγή ερπυστριοφόρων εκσκαφέων σε τρεις βασικές εγκαταστάσεις της Volvo CE, με στόχο την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης από πελάτες, τον περιορισμό των κινδύνων στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσω τοπικής παραγωγής και τη μείωση της εξάρτησης από τις μακρινές μεταφορές.

Με λεωφορεία νέας γενιάς κινητήρων CNG της IVECO ανανεώνεται ο στόλος της Αθήνας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε την IVECO BUS και το μοντέλο URBANWAY CNG με αρθρωτό σύστημα. Το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και είναι συμβατό με βιομεθάνιο. Η παράδοση των 100 λεωφορείων νέας γενιάς URBANWAY CNG θα ξεκινήσει σταδιακά μέσα στο έτος συμβάλλοντας στην ανανέωση του στόλου της Αθήνας.

Με σύστημα ελέγχου Profiline αναβαθμίζονται τα Pottinger Novacat

Με σύστημα ελέγχου Profiline Comfort Command αναβαθμίζονται τα βραβευμένα χορτοκοπτικά Novacat F 3100 Opticurve της Pöttinger, με την κατασκευαστή να επιθυμεί να αναβαθμίσει περαιτέρω την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα στο χωράφι.

Μια «μίνι Agrotica» έστησε η Agrotech για τα τέσσερα χρόνια στη Θήβα

Μία αληθινή γιορτή για τον αγροτικό κόσµο ή αλλιώς µία «µίνι Agrotica» όπως την περιέγραψαν στελέχη της Agrotech SA, έζησαν όσοι βρέθηκαν στο υποκατάστηµα της εταιρείας στη Θήβα που γιόρτασε την Παρασκευή 28 Μαρτίου τα 4 χρόνια λειτουργίας του, ως κόµβος εξυπηρέτησης της Νότιας Ελλάδας.